HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 11:15:29
In de Apple Store zijn die witte kabeltjes wel wat duurder hoor! Het toetsenbord en de muis moeten draadloos zijn omdat de mini bij de TV zou staan met de TV als monitor. Ik moet hem dan bedienen vanaf de luisterplaats.

Klopt dat die duurder zijn, maar je kunt willekeurig vrijwel ieder toetsenbord en muis gebruiken op een Apple. En die kabeltjes zijn er natuurlijk ook van diverse merken, daarvoor hoef je geen 'verplicht Monster' te kopen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#1751
De Apple store wil eventueel wel de ATV inruilen voor een mac mini. Maar zojuist heb ik ook een gratis telefoon gekregen bij het verlengen van mijn telefoonabonnement: een HTC touch pro. Daar kan ik overal mee internetten zodat de noodzaak om dat met de TV te kunnen doen wat kleiner wordt.

Wel lijkt het me veel handiger dat iTunes gewoon direct op de TV kan. En de mini kan ook gewoon als loopwerk dienen.

Het kost me alleen weer zo'n 350 euro. Twijfels, twijfels.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R


hifi | Roderick


oud_account_1

"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Ja, zo kom ik er natuurlijk nooit uit!  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Mini (meeste stemmen tellen) ;)

















Je moet uiteraard gewoon zelf beslissen, Huub. :) Maar bedenk dat de meerprijs van de Mac mini relatief klein is ten opzichte van al jouw andere HiFi-uitspattingen en -aankopen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op oktober  8, 2008, 14:45:06
Mini (meeste stemmen tellen) ;)

Je moet uiteraard gewoon zelf beslissen, Huub. :) Maar bedenk dat de meerprijs van de Mac mini relatief klein is ten opzichte van al jouw andere HiFi-uitspattingen en -aankopen. ;)

Ja, en ik werk bij Fortis! Een zekere werkplek for ever!

Ok ok, ik doe de mini dan wel. Ik heb een enorme t.phushekel aan apparaten met grote mogelijkheden die er, omdat de fabrikant denkt dat ik dat niet nodig heb.  >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: Audiofiel op oktober  8, 2008, 14:45:06
Mini (meeste stemmen tellen) ;)

















Je moet uiteraard gewoon zelf beslissen, Huub. :) Maar bedenk dat de meerprijs van de Mac mini relatief klein is ten opzichte van al jouw andere HiFi-uitspattingen en -aankopen. ;)


En bovendien gaat ie over 2 maanden toch weer in de verkoop...da.s ook wel weer waar.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op oktober  8, 2008, 18:23:50
En bovendien gaat ie over 2 maanden toch weer in de verkoop...da.s ook wel weer waar.

Nou, dat zou wel eens niet kunnen kloppen. De ATV doet het eigenlijk prima, alleen mis ik wat functionaliteit. De computer is uit de huiskamer verdwenen omdat hij nu in de homestudio wordt gebruikt door alle 4 mijn kinderen. Internetten doen ze ook daar. Ik denk dus dat het het heel handig is, zo'n super-multifunctioneel klein ding naast de tv.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

De Apple TV doet perfect waarvoor hij bedoelt is, dat doet de Mac Mini naar mijn mening minder goed.

Echter dan kun je weer andere dingen ermee doen, maar koop dan gewoon een laptop voor op de bank als je per se wilt internetten (Asus EEE PC)

HuubF

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  8, 2008, 21:17:10
De Apple TV doet perfect waarvoor hij bedoelt is, dat doet de Mac Mini naar mijn mening minder goed.


Huh? De Mini doet alles toch juist beter?  ???
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick


Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2008, 21:42:51
Huh? De Mini doet alles toch juist beter?  ???

Precies. Ik ga mezelf niet nogmaals herhalen. ;)

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  8, 2008, 21:44:41
Wie zegt dat? Audiofiel zeker ;D

Nee, je schoonmoeder. :P ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Laat ik het zo zeggen, beide apparaten doen een aantal dingen het best: elk op het gebied waarvoor ze ontworpen zijn.

Er zijn dus een aantal dingen wat een Mini niet kan (of anders, minder goed doet) en sommige dingen kun je met een Apple TV niet.

Audiofiel

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  8, 2008, 22:03:54
Er zijn dus een aantal dingen wat een Mini niet kan (of anders, minder goed doet) en sommige dingen kun je met een Apple TV niet.

Met die conclusies kan ik het alleen maar eens zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neverywhere

Dhr Srajan Ebaen van de six moons site doet het met een i-book en een DACje...Via een usb kabeltje..





Zou dit ook met een gewone laptop lukken?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Audiofiel

#1767
Citaat van: neverywhere op oktober  8, 2008, 22:22:06
Dhr Srajan Ebaen van de six moons site doet het met een i-book en een DACje...Via een usb kabeltje..

iBooks waren er enkel in de kleur WIT, dus je kunt gevoegelijk aannemen dat de Apple laptop op de foto een (zwarte) MacBook betreft. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

neverywhere

#1768
Klopt :-[...weer te snel gelezen.....heeft me bij examens ook altijd al veel punten gekost... :-[
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Audiofiel

En - voor de volledigheid - kun je met de Mac mini natuurlijk ook TV kijken via DVB-T (Digitenne), analoge kabel, digitale kabel of digitale satteliet. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  8, 2008, 22:03:54
Laat ik het zo zeggen, beide apparaten doen een aantal dingen het best: elk op het gebied waarvoor ze ontworpen zijn.

Er zijn dus een aantal dingen wat een Mini niet kan (of anders, minder goed doet) en sommige dingen kun je met een Apple TV niet.

Wat kan een Mini dan niet wat de ATV wel kan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Afgelopen dinsdag een kleine 2 en een half uur naar de set mogen luisteren. Ik was zelf vergeten cd's mee te nemen dus het moeten doen met de verzameling van Huub. Verschillende soorten muziek gehoord en er waren wel wat kenmerken die als duidelijk naar voren kwamen:

1) De set laat horen dat een opname ruk is of niet. Het verschil tussen de laatste van Coldplay en The Cooks was bijzonder groot. Bijna een zelfde instrumenten bezetting, maar de cd cd van Coldplay was in mijn oren bijzonder vervelend om naar te luisteren. The Cooks kwamen toch veel beter tevoorschijn. Daarnaast lijk je direct (ook in 1 liedje) te horen wanneer de microfoon bezetting is veranderd.
2) Mooie detaillering en spreiding van het geluid.
3) Knappe bas en mooi middengebied
4) Stemmen staan relatief hoog. In het verleden keek je (als je de zanger volgde) toch een kleine 40 cm boven de vloer...Nu waren de stemmen hoger te volgen. Geen last van mijn nek dus.
5) Af en toe een zwabberend laag.
6) Bij hoge uithalen van stemmen en of instrumenten "pijn" aan mijn oren.
7) Onrustig bij hele drukke muziek (klassiek)

De punten 5, 6 en 7 hebben naar mijn mening te maken met de akoestiek. Ik verwacht dat hier de oplossing gezocht zou moeten worden. Dus iemand vragen hiernaar te gaan kijken of zelf wat experimenteren.

Wanneer hiermee de punten 5,6, en 7 verholpen kunnen worden dan zou ik zeeeeeeer tevreden kunnen zijn met deze set.

Ook dat mac ding geprobeerd. Geluid is wonderbaarlijk prettig en zou mij mogelijk doen beslissen om alle cd's op de harde schijf te zetten en zo muziek te gaan luisteren. Maar dan ben je wel de charme van het cd'tje erin stoppen en dergelijk kwijt....

Voor de rest was het uiteraard weer erg gezellig.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hifi | Roderick

Leuk je impressie te lezen Hans, ik moet zeggen dat je het goed hebt beschreven :)

HuubF

Ja Hans leuk verhaaltje. Het was heel leuk je weer eens te zien. :-*

De Apple TV gaat er alweer uit (t.b.v. een Mac Mini). Aan de acoustiek gaat de komende weken hard gewerkt worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op oktober  9, 2008, 13:12:08
Ja Hans leuk verhaaltje. Het was heel leuk je weer eens te zien. :-*

De Apple TV gaat er alweer uit (t.b.v. een Mac Mini). Aan de acoustiek gaat de komende weken hard gewerkt worden.

Mooi.....want ik vond de apple tv al erg leuk dus de MAC Mini is dan helemaal te gek.....

Succes met je akoestiek...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.