HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HuubF

Citaat van: Enno op september 22, 2008, 22:09:04
:'( :'( Staat nu een PS Audio 500 te koop op Hifi.nl. 1400 EUR  :'( :'(

Dat krijgen ze er niet voor. Ik wilde hem gewoon snel weg hebben. De hifi-markt is slecht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Citaat van: reMC op september 22, 2008, 18:54:33
Kan niet wachten weer eens te komen luisteren ;)

Je kunt altijd eens bij mij komen luisteren ;)

HuubF

#1703
Sinds 2 dagen heb ik de AVI ADM9.1's met bijbehorende subwoofer binnen. Het speelt allemaal nog een beetje strammetjes maar natuurlijk staat de boel 24x7 aan om zo snel mogelijk ingespeeld te raken.

De speakers staan op Partington Super Dreadnought's. Ook even 349 euro (exclusief zand) maar dan heb je ook wat. Omdat de hele Roksan set verkocht is, gebruik ik mijn oude Sony X222EX als loopwerk. Het hifi-virus is nog niet helemaal deaud; ik denk verschillen te horen tussen de PS/3, dvd-speler en de Sony. Het grLasvezelkabeltje is de één na goedkoopste van de media markt. Het is raar om naar een volkomen leeg hifi-rack te staren.

Ik kan al zeggen is dat de natuurgetrouwheid verbluffend is. Over een dag of 3 komt er een oordeel. Tijd zat, want ik werkte voor Fortis in het integratieproject met ABN Amro.  :-\
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Citaatgrasvezelkabeltje

Dat moet wel heel bijzonder zijn, ook groen van kleur?  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Staaled

Citaat van: Pjotr27 op september 29, 2008, 13:26:14
Dat moet wel heel bijzonder zijn, ook groen van kleur?  :P
rood + groen = complementair => geen signaal  ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VlisChris

CitaatTijd zat, want ik werkte voor Fortis in het integratieproject met ABN Amro.
Ai. Dus werkloos thuis? Of aan het wachten tot je ergens anders wordt ondergebracht binnen Fortis?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HuubF

Citaat van: Chrisje op de Fiets op oktober  2, 2008, 12:06:27
Ai. Dus werkloos thuis? Of aan het wachten tot je ergens anders wordt ondergebracht binnen Fortis?

Het laatste. Dankzij de regering heb ik een goedbetaalde baan als 49%-ambtenaar met 100% baangarantie bij de zekerste bank van de Benelux.

Maandagochtend werden in outlook alle vergaderingen gecancelled met ABN Amro-mensen. Het afscheid van alle ABN Amro'ers moest per mail en was nog ontroerend ook. We hebben tenslotte maanden intensief samengewerkt. Waarschijnlijk wordt er nog een borrel georganiseerd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

VlisChris

Het afscheid moest per mail? Omdat het zo stel op sprong gebeurde?
Succes met wachten trouwens. Heb je (wat je zelf al schreef) in ieder geval wel de tijd om leuk wat naar je nieuwe set te luisteren ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HuubF

Ja, de afstand tussen Rotterdam en Amsterdam is net te groot voor een hug. :D

Het setje draait inmiddels al weer een paar dagen en zal nu wel ingespeeld zijn.

Omdat ik zo stom was om mijn Roksan cd-speler te verkopen fungeert een oude Sony X222ES nu als loopwerk. De hifi-hoek ziet er ontzettend kaal uit. :o

Het geluid? In mijn oren zeer natuurgetrouw. De samenwerking met de subwoofer is prima. Gelukkig is deze gesloten dus het klinkt zeer strak.

Ik moest wennen aan de veel kleinere speakers. Grote speakers klinken nu eenmaal groter en de subwoofer lost dat probleem niet op. Omdat ik genoegen moet nemen met een compromis (de hoop op een ideale set heb ik opgegeven) is het draagbaar. Ik ergerde me namelijk na de demo van Rody dagelijks aan de onrealistische weergave van de vorige opstelling.

Verder is het, vreemd genoeg, een kwestie van optimaliseren. De AVI's zijn zeer gevoelig voor stroom dus dat moet ik eindelijk een keer écht goed regelen. De PS Audio zou hier geen oplossing kunnen bieden (daarom heb ik 'm ook weggedaan). Ook wil ik nog iemand uitnodigen met een perfect loopwerk en dito glas-kabeltje. Om eens te kijken waar de grens ligt.

Al met al gaat het prima. De AVI's zijn prachtig afgewerkt en de noten kleur past perfect bij meubilair en muur. Het gevoel dat de AVI's een heldhaftige poging doen om het aangebodene as-is weer te geven heb ik nog steeds. En dat geeft veel rust.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Huub, een Hifidelio of Mac (een Apple TV is ook uitstekend) is de perfecte bron voor de AVI ADM9.1

Ik wil wel een foto zien van de opstelling nu ;D

HuubF

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  2, 2008, 18:22:22
Huub, een Hifidelio of Mac (een Apple TV is ook uitstekend) is de perfecte bron voor de AVI ADM9.1

Ik wil wel een foto zien van de opstelling nu ;D

Dat zou dan een Apple TV worden, een mini heeft geen toslink. Is de kwaliteit van zo'n Apple TV goed genoeg?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Tsss, beetje zaaddodend apparaat, die Apple TV.

Audiofiel, kom er maar in!

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd


hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  2, 2008, 20:59:44
Dat zou dan een Apple TV worden, een mini heeft geen toslink. Is de kwaliteit van zo'n Apple TV goed genoeg?

De Mac Mini heeft zeker wel een toslink optische uitgang, net als de iMac.

De Apple TV is zeker goed genoeg!

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  2, 2008, 21:14:51
Tsss, beetje zaaddodend apparaat, die Apple TV.

Audiofiel, kom er maar in!



???

HuubF

Die Apple TV zou wat zijn als je daarmee gekochte films zou kunnen tonen. Als videorecorder is hij ook al niet te gebruiken. We hebben wel ITunes, maar die muziek kunnen we ook over de Squeezebox laten lopen. Voor mij een zinloos apparaat dus, die Apple TV.

Op de Apple Mini heb ik geen toslink-uitgang kunnen vinden. Waar ziet ie dan?

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

#1717
Rechts op je plaatje bij de koptelefoon-uitgang, het is een mini-toslink stekker. Een combinatie van de analoge 3,5 mm klinkstekker zoals je op een MP-3speler hebt, met op het topje een optische toslink. Aan de andere kant van de kabel zit een normale toslink. Zie onderstaand plaatje:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De Mac mini is prima te gebruiken als videorecorder. Het werkt vooral lekker met EyeTV software van Elgato en hun complete range van USB ontvangers voor digitale ether, analoge ether, digitale kabel en digitale satelliet ontvangers.

Ik gebruik zelf al jaren hun DVB-T versie op twee iMac en daar kun je niet alleen mee kijken, maar ook makkelijk opnemen door in de programmagids het gewenste programma aan te klikken en zo te programmeren. Alles is bedienbaar via de standaard Apple afstandsbediening en je kunt tevens je materiaal exporteren in H264 voor bijvoorbeeld een iPhone. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

#1719
Citaat van: HuubF op oktober  3, 2008, 09:49:33
Die Apple TV zou wat zijn als je daarmee gekochte films zou kunnen tonen. Als videorecorder is hij ook al niet te gebruiken. We hebben wel ITunes, maar die muziek kunnen we ook over de Squeezebox laten lopen. Voor mij een zinloos apparaat dus, die Apple TV.

Op de Apple Mini heb ik geen toslink-uitgang kunnen vinden. Waar ziet ie dan?



De Toslink aansluiting op een Mac zit ook in de analoge mini-jack uitgang. Daarvoor heb je dan een aparte toslink kabel nodig (zie Audiofiel).

Squeezebox is ook prima voor alleen muziek (maar ik vind de bediening en installatie niks).

Muziek die in iTunes staat kun je synchroniseren met de Apple TV, zodat je muziek via de Apple TV afspeelt.

Als je een Amerikaanse iTunes Store account hebt (is met een trucje wel te krijgen), kun je TV Shows (sommige in HD) en films (SD én HD) kopen en bekijken. Tevens kun je via de Apple TV foto's bekijken op je TV scherm, werkt heel goed.

Het ging mij met name om de muziek afspeelmogelijkheden van de Apple TV, de rest is 'bijzaak' in dit geval (maar wel leuk).

HuubF

Is de kwaliteit van de Mac Mini of Apple TV beter dan de Squeezebox? Daarvan vind ik het geluid namelijk (via toslink) tamelijk teleurstellend, ook als je wav-jes vanaf de computer draait.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Ik denk dat de kwaliteit van de Apple TV (of Mac mini) beter is dan de Apple Airport Express (APX) die ik heb en die vond ik beter dan de Squeezebox. Wel verbetert het geluid van de APX enorm als ik hem via de Digital Lens stuur. Kennelijk zit er behoorlijk wat jitter in. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2008, 11:03:57
Is de kwaliteit van de Mac Mini of Apple TV beter dan de Squeezebox? Daarvan vind ik het geluid namelijk (via toslink) tamelijk teleurstellend, ook als je wav-jes vanaf de computer draait.

Heb je die op de ADM9.1 geprobeerd? Ik moet zeggen dat de Squeezebox met goede voeding en DAC erg goed kan klinken.

AVI zelf raad ook een Mac of Apple TV aan als de beste bron.

HuubF

Citaat van: AV123 Benelux op oktober  3, 2008, 12:21:58
Heb je die op de ADM9.1 geprobeerd? Ik moet zeggen dat de Squeezebox met goede voeding en DAC erg goed kan klinken.

AVI zelf raad ook een Mac of Apple TV aan als de beste bron.

Natuurlijk heb ik de Squeezebox geprobeerd. Zou de megadure speciale voeding ook het digitale gedeelte verbeteren?

Ik twijfel tussen een Mac Mini of Apple TV. Zou daar nog verschil tussen zitten?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2008, 13:19:16
Ik twijfel tussen een Mac Mini of Apple TV. Zou daar nog verschil tussen zitten?

Qua geluid niet, de Apple TV is een afgeslankte Mac Mini. Qua gebruiksgemak wel. De Mini kun je ook gebruiken als echte computer en kan bijvoorbeeld ook 1080p films afspelen, wat op de Apple TV niet lekker wil. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.