HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

vtuinen

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 10:24:48
[..] Ik heb er zin in. Het einde van een langdurige zoektocht lijkt te naderen. [..]

Volgens mij heb je dat op diverse fora al vaker gezegd  ;D
Equipment check my avatar

hifiman

Citaat van: vtuinen op september 10, 2008, 10:56:18
Volgens mij heb je dat op diverse fora al vaker gezegd  ;D
Ik dacht even dat ik mezelf hoorde praten  ;D  ;)

Hopelijk is hiermee je zoektocht ECHT ten einde  ^-^

HuubF

Citaat van: vtuinen op september 10, 2008, 10:56:18
Volgens mij heb je dat op diverse fora al vaker gezegd  ;D

Tsja, zoals iedereen hier. Het vervelende is dat we geen van allen zo rijk zijn dat we een compromis-loze set kunnen samenstellen. ;)

Tot nu toe zat ik op het pad naar muzikaliteit. Dat is overigens gelukt, ik kan er nog met plezier naar luisteren. Maar als je daar dan een speaker tegenover zet die gewoon weergeeft wat er wordt ingestopt kom je even met 2 benen op aarde.

Opnamen die afgelopen weekend in mijn eigen studio zijn gemaakt door Monti, het groepje van mijn 3 zoons, klinken exact zoals de boys zijn. En dat terwijl de opnamefaciliteiten natuurlijk niet professioneel zijn (hoewel up-to-date). Mijn huidige set maakt daar ook iets moois van, alleen klopt het absoluut niet met de werkelijkheid.  
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Gefeliciteerd !
Zou het echt genieten dan echt kunnen gaan beginnen  >:D
Doe je dochter veel succes wenzen, leuk voor haar dit.
Maareuhhhh dit :

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 10:24:48
..... Zelfs die Gerard Joling is grappig als je 'm in het echt bezig ziet.

Ga je toch niet echt menen  :-\

gegroet, Eelco

HuubF

#1679
Citaat van: Eelco Tijnagel op september 10, 2008, 12:12:01
Maareuhhhh dit :

Ga je toch niet echt menen  :-\

Ja wel. Je merkt dat hij de door het Volk zo gewenste rol met enige tegenzin op zich neemt. Als de camera aan gaat verandert hij op slag. Met een vette knipoog als de camera weer is gestopt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Wens je dochter succes..en 1 oktober dat is erg snel. Mag ik de eerstvolgende dinsdag erna langs komen ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#1681
Ja hoor! Wel zijn ze dan nog niet ingespeeld. Bij speakers duurt dat bij mij altijd een eeuwigheid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 13:45:55
Ja hoor! Wel zijn ze dan nog niet ingespeeld. Bij speakers duurt dat bij mij altijd een eeuwigheid.

Bij mij gaat dat heel snel   ;D ;D

Dan zie ik je 7 oktober rond een uur of 7....uiteraard 's avonds..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 10, 2008, 13:56:23
Bij mij gaat dat heel snel   ;D ;D

Dan zie ik je 7 oktober rond een uur of 7....uiteraard 's avonds..

Gr Hans

Ok leuk!  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#1684
...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na gisteren een hele dag in 't Spant te hebben doorgebracht is dochter Giuli vannacht uit Popstars gekickt. Ze heeft het gebracht tot de laatste 58. Bijna beroemd dus. ;)

Vanavond is ze te zien om 20:30 op SBS6. Dat is een verslag van de 1e dag, 4 weken geleden.

Wel een beetje afkicken. Ik ga maar eens hardlopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirc


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 11:08:47
Tsja, zoals iedereen hier. Het vervelende is dat we geen van allen zo rijk zijn dat we een compromis-loze set kunnen samenstellen. ;)

Hoef je niet rijk voor te zijn Huub, wel genoeg geld hebben ;)

Ook helpt het als je iets doelbewuster gaat zoeken en ook, dat is erg handig, dat je weet wat je wilt en de dingen misschien ietwat langer op je in laten werken...geen impulsaankopen dus >:D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

tiptop

Jammer van je dochter, Huub! :P
Mischien volgend jaar ;)
Toch het proberen waard geweest, toch?!

Even dit...
Ben zelf nu op het punt gekomen (nog twee apparaten te gaan) dat ik voor mij het ultieme setje heb (voor hoelang weet ik niet ;D).

En de prijs is minder dan de set die ik ooit had.

Het is een kwestie van goed rijpen en op een gegeven moment al een inschatting kunnen maken van wat een apparaat in de set gaat doen en in de toekomst blijft doen wanneer er weer andere apparatuur bij komt.

Toen ik laast een andere eindversterker leende wist ik dat ik het bereikt had. Nu nog even sparen om 'm echt te kopen :) (en niet extreem duur! 1900 euro).
De apparatuur is natuurlijk in de loop der tijd ook beter geworden.

Maar de live ervaring thuis, het absoluut luisteren en niet naar kleien afzonderlijke delen in de muziek heeft het 'm gedaan. Alles wat ik ermee opzette klonk aardig realistisch (het volume ook ;D).
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DA BoSS

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 10:24:48
Het AVI setje komt 1 oktober a.s. in de kleur walnoot. De Röksan versterker staat te koop en voor de speakers heb ik waarschijnlijk al een koper. Ik heb er zin in. Het einde van een langdurige zoektocht lijkt te naderen. Ik heb echt het gevoel dat ik vanaf 1 oktober een set heb met het maximaal haalbare compromis: een zo correct mogelijke weergave maar wel uit een klein kassie. Geholpen door een subwoofer, waardoor het niet groter klinkt maar wel diep gaat. Waarbij muzikaliteit, zoals we het er hier vaak over hebben, verschrompelt tot een truc om het geluid van een sub-50.000 euro-set nog enigszins genietbaar te maken.

Gisteren heb ik trouwens met veel plezier wat klassiek geluisterd op de huidige set. Het klinkt inderdaad muzikaal en meeslepend, het optimale wat ik in 5 jaar heb kunnen bereiken. Maar als ik focus op de instrumenten word ik weer mistroostig. Veel instrumenten in het (grote) orkest zijn niet eens te herkennen.

Later werd de kamer opgeeist door mijn dochter Giuli die morgen weer naar Popstars moet voor de volgende ronde. Morgen moet ze een nummer van Lenny Kravitz zingen en een dansje doen van 1 minuut. De afgelopen dagen studeerde ze dat dansje in, geholpen door een bekende choreografe. Giuli heeft onmiskenbaar talent en regelt het allemaal heel professioneel. :o Vrijdagavond om half 9 zal ze waarschijnlijk te zien zijn want dan komt de aflevering van haar voorronde-dag.

Er zijn nu nog 100 kids over van de voorrondes. Binnen 3 dagen (11, 12 en 13 september)moet dat terug naar 12, waar dan de echte afleveringen mee worden gedaan. Uiteindelijk moeten er 4 overblijven voor het Popstars-groepje.

Leuk om het een keer mee te maken. Na Idols had ik dergelijke programma's niet meer gezien maar het enthousiasme van de talloze cameraploegen en presentators komt op zo'n opnamedag oprecht over. Zelfs die Gerard Joling is grappig als je 'm in het echt bezig ziet.

Getver Huub, wat een goed nieuws allemaal!

Gefeliciteerd O0
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

neverywhere

Citaat van: HuubF op september 10, 2008, 10:24:48
Ik heb er zin in. Het einde van een langdurige zoektocht lijkt te naderen.


Hilarisch! ;D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

#1692
Langzaam maar zeker verdwijnen de apparaten uit de huiskamer in de aanloop naar volgende week, als de AVI speakers binnenkomen. Ik moet zeggen dat het behoorlijk spannend is want er is geen weg meer terug. De verkoop van speakers, versterker en PS Audio is noodzakelijk omdat het AVI setje behoorlijk prijzig is, een budget-oplossing is het dus niet echt. Maar als het betekent dat ik eindelijk rust heb, is het toch een koopje.

Ik hou me maar vast aan het moment waarop ik op de AVI's een cd'tje draaide die opgenomen was in eigen studio. Eindelijk kon ik direct vergelijken of het geluid natuurgetrouw was. En dat was zo. :o Mijn huidige set is weliswaar muzikaal en meeslepend maar staat ver van de werkelijkheid.

Geld in hifi blijven pompen kan voorlopig ook niet meer omdat ik er een hobby bij heb: als ik mijn motorrijbewijs heb moet er tóch een motor komen. En dat moment is niet zover meer weg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Nahpets

Citaat van: HuubF op september 22, 2008, 10:48:48
De verkoop van .... PS Audio

Daar ben ik nog steeds chagrijnig van, met 5 minuten weg  >:( Wel zo prettig voor jou natuurlijk.

Veel plezier met je aanwinsten  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

reMC

Citaat van: HuubF op september 22, 2008, 10:48:48
Langzaam maar zeker verdwijnen de apparaten uit de huiskamer in de aanloop naar volgende week, als de AVI speakers binnenkomen. Ik moet zeggen dat het behoorlijk spannend is want er is geen weg meer terug. De verkoop van speakers, versterker en PS Audio is noodzakelijk omdat het AVI setje behoorlijk prijzig is, een budget-oplossing is het dus niet echt. Maar als het betekent dat ik eindelijk rust heb, is het toch een koopje.

Begrijp ik goed dat je je speakers, versterker en PS Audio allemaal wegdoet? Heb je in diezelfde situatie (dus: zonder al die apparatuur) ook naar de AVI's geluisterd?

HuubF

Citaat van: reMC op september 22, 2008, 10:57:09
Begrijp ik goed dat je je speakers, versterker en PS Audio allemaal wegdoet? Heb je in diezelfde situatie (dus: zonder al die apparatuur) ook naar de AVI's geluisterd?

Ja, ik heb een demo aan huis gehad. Na een cd of 30 te hebben gehoord (we hebben uren geluisterd) was ik om. Ik ben gevallen voor de ongelofelijke natuurgetrouwheid. Alle kritische cd's klonken perfect, ook opnames uit 1961 van Neil young. Een opname uit eigen studio klonk gewoon als het origineel. De PS Audio heb ik niet meer nodig omdat ik de speakers er toch niet op aan kan sluiten.

Volgende week heb ik alleen nog 2 speakers en een handvol bronnen. En als het toslink signaal van de dvd-speler goed genoeg is kan de cd-speler er ook uit. Heerlijk.

Het geheim zit in het concept. AVI schrijft op zijn site dat elke combinatie van EIGEN versterkers en speakers nooit even goed kan klinken als deze ADM9.1's. En AVI maakt prima versterkers en losse speakers, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted member

Citaat van: Enno op september 22, 2008, 10:53:32
Daar ben ik nog steeds chagrijnig van, met 5 minuten weg  >:( Wel zo prettig voor jou natuurlijk.

Veel plezier met je aanwinsten  :)

Hier nog één!  :-\ ;)

Huub veel plezier alvast met de nieuwe set!  8) Ik hoop dat de nieuwe rust weer wat langer blijft al ben ik eerlijk als ik zeg dat ik me afvraag of dat echt lang zal zijn!  ;)

HuubF

Citaat van: Antoine op september 22, 2008, 18:37:25
Hier nog één!  :-\ ;)

Huub veel plezier alvast met de nieuwe set!  8) Ik hoop dat de nieuwe rust weer wat langer blijft al ben ik eerlijk als ik zeg dat ik me afvraag of dat echt lang zal zijn!  ;)

Ik zal wel moeten. Als ik nu nog ontevreden ben moet ik alles weer opnieuw aanschaffen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Kan niet wachten weer eens te komen luisteren ;)

HuubF

Citaat van: reMC op september 22, 2008, 18:54:33
Kan niet wachten weer eens te komen luisteren ;)

Over een week of 2 - 3 zijn ze er én ingespeeld.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)