HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

hifi | Roderick

#1650
Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 17:41:47
Tsja,

Je kan die Avi's natuurlijk altijd nog aansturen met een fijne buizenVV, toch ?

gegroet, Eelco

Nee, dat kan niet en is ook niet nodig.
In de ADM9.1 zit reeds een voorversterker ingebouwd (op basis van de voorversterker van AVI, de S21 MP).

Bij de ADM9.1 heb je alleen een digitale bron nodig, verder niks.

op eigen verzoek verwijderd.

Okee,

Ik wist niet dat er al een VV in de Avi's zat gebouwd.
Al is dat wel logisch nu ik er over nadenk ..... :-[

gegroet, Eelco

Deleted member

Citaat van: AV123 Benelux op september  8, 2008, 18:01:48
In de ADM9.1 zit reeds een voorversterker ingebouwd (op basis van de voorversterker van AVI, de S21 MP).

Bij de ADM9.1 heb je alleen een digitale bron nodig, verder niks.

Met dezelfde DAC (Wolfson WM8740) als in de Lyngdorf TDAi2200 zag ik.  :)

tiptop

Alvast gefeliciteerd dan maar met je nieuwe "set", Huub 8)

En je nieuwe geluid! :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

neverywhere

Waarom koop je niet gewoon wat van die referentie spullen uit de stereo play of zo een blad....Zo,n Magico V3 35000 euro, een cd spelertje en versterker van Accufase zo,n 11000 euro, een paar kabeltjes, zeg een 5000 euro en klaar is klara....en als het geluid dan nog niet bevalt kun je beter gaan punniken als hobby, want dan wordt het echt nooit wat tussen jou en je geluid...

En ja, het kost een paar centen meer dan je nu uitgeeft, maar al die losse koopjes tussendoor lopen ook aardig op ,of wat?

En dat referentie spul is altijd ook wel weer te slijten voor een leuke prijs als het toch punniken wordt :)
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

HuubF

Citaat van: neverywhere op september  8, 2008, 19:28:41
Waarom koop je niet gewoon wat van die referentie spullen uit de stereo play of zo een blad...

No way. Ik ben klaar met al dat matchen. Dat is een extreem vermoeiende hobby.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Een hobby die niet vermoeid is geen hobby ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifi | Roderick


daffy

#1658
Citaat van: Eelco Tijnagel op september  8, 2008, 17:41:47

Trouwens is de muziek op je net aangeschafte ceedee wel leuk ?
Ik persoonlijk krijg altijd een beetje de creeps van ome Barry uit het Haagse .....

gegroet, Eelco

Tís een grappige poging, maar haalt het niet bij de originele nummers qua meeslependheid,rauwheid,swung,gevoel etc.
maar ja wat wil je ook met covers van de Rolling Stones,Van Halen,Paul Weller,jackie wilson, phil Lynott om er een paar te noemen.
Robbie Williams en Hayseed Dixie (erg leuk ) doen dit bijvoorbeeld heel erg veel beter met swing when your winning en let there be rockgrass  O0

Die hill billy boys van hayseed dixie die snapen het Quote:  "using a bunch of really F.... expensive german microphones, a british mixing console and absolutely no EQ whatsoever, the way the good lord intended, dat hoor je en dat voel je tenminste, wel jammer dat het niet wat vaker voorkomt.
Het hoeft niet perse perfect en foutloos te zijn wat er gespeeld word als het maar echt is, dat gevoel krijg ik i.i.g. niet bij Hay en the big band theory

Daffy ;)


p.s. Huub heb je wel eens een kimber 8tc uitgeprobeerd als ls-kabel i.p.v de Qed en de Chord kabels ? Ik denk dat deze behoorlijk in je straatje past
qua klank enigzins analytisch maar niet te, blijft muzikaal,holografisch,diep en strak laag met ooohmp en een grote stap vooruit t.ov. de Qed s.a. xt en niet xt i.i.g. met veel meer emotie en echtheid is mijn eigen ervaring.
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

Citaat van: daffy op september  8, 2008, 20:55:48
p.s. Huub heb je wel eens een kimber 8tc uitgeprobeerd als ls-kabel i.p.v de Qed en de Chord kabels ? Ik denk dat deze behoorlijk in je straatje past
qua klank enigzins analytisch maar niet te, blijft muzikaal,holografisch,diep en strak laag met ooohmp en een grote stap vooruit t.ov. de Qed s.a. xt en niet xt i.i.g. met veel meer emotie en echtheid is mijn eigen ervaring.

Aaaarchch! Nee, ik probeer geen luidsprekerkabels meer. Ik heb er 6 en ze klinken allemaal anders. Het probleem is dat het vrijwel onmogelijk is, de beste aan te wijzen.

Maar binnenkort hoef ik dat niet meer.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Citaat van: HuubF op september  8, 2008, 21:51:31
Aaaarchch! Nee, ik probeer geen luidsprekerkabels meer. Ik heb er 6 en ze klinken allemaal anders. Het probleem is dat het vrijwel onmogelijk is, de beste aan te wijzen.

Maar binnenkort hoef ik dat niet meer.  8)

Wedje leggen datje binnen 2 maanden met kabels aan het klooien bent? ;D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

roeleken

voor de grap eens huis tuin en keuken speakerkabeltjes aansluiten.  Kijken of het véél slechter is. Hoogstwaarschijnlijk wel minder vermoeiend om het simpele feit dat deze kabels vooral het hoog niet zo overdrijven.

Vind zelf alles snel vermoeiend klinken. Kweet wel dat de juiste matching etc. belangrijk is, en dat je lelijk hoog hebt en héél mooi hoog, maar dan heb je zo een totale set vanaf 15.000 euto te pakken, maar toch.

Producers die hun eindproduct in de studio afmixen doen dit in het algemeen met het  doel dat het zowel op een goede set als op de radio in de keuken, als  in de auto goed blijft klinken. 

sorry ben even niet hifi aan het doen, kweet nog een hele goede oplossing Huub: luister eens een paar weken alleen maar naar vinyl....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

hifi | Roderick

Een platenspeler kan uitstekend op de ADM9.1 aangesloten worden, lijkt me ook erg goed klinken :)

(even sparen nog...)

HuubF

Citaat van: neverywhere op september  8, 2008, 22:06:33
Wedje leggen datje binnen 2 maanden met kabels aan het klooien bent? ;D

De enige kabels die ik nodig heb zijn 2 glasvezelsnoertjes en wat interlinkjes voor de platenspeler. Ook de stroomvoorziening zou een variabele kunnen zijn. En de acoustiek natuurlijk.

Thatz all.  :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: HuubF op september  9, 2008, 09:18:29
De enige kabels die ik nodig heb zijn 2 glasvezelsnoertjes en wat interlinkjes voor de platenspeler. Ook de stroomvoorziening zou een variabele kunnen zijn. En de acoustiek natuurlijk.

Thatz all.  :D
Hebben we hier geen phono/RIAA stage nodig alvorens het aanbieden aan een Analoog/Digitaal conversie...... ???

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

#1665
Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:50:39
Hebben we hier geen phono/RIAA stage nodig alvorens het aanbieden aan een Analoog/Digitaal conversie...... ???

Anton.

Jawel, daarom heb ik het ook over interlinkjes voor de platenspeler. Dat is het enige apparaat dat analoog moet worden aangesloten. De HDTV-tuner, dvd-speler, Squeezebox, PS/3 en CD-speler hebben allemaal toslink. Helaas zijn dat er 5 en er zitten maar 2 aansluitingen op de AVI. Dat wordt dus een toslink-schakelkastje (als dat tenminste bestaat) om te voorkomen dat ik de glasvezelkabeltjes om de haverklap moet verwisselen.

Het analoge signaal wordt toch zeker niet eerst gedigitaliseerd? Please?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september  9, 2008, 09:50:39
Hebben we hier geen phono/RIAA stage nodig alvorens het aanbieden aan een Analoog/Digitaal conversie...... ???
Niet met een USB platenspeler  >:D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op september  9, 2008, 11:06:30
Dat wordt dus een toslink-schakelkastje (als dat tenminste bestaat) om te voorkomen dat ik de glasvezelkabeltjes om de haverklap moet verwisselen.

Huub,

Die bestaan : http://www.mcsnet.nl/nl/dept_102.html

gegroet, Eelco

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op september  9, 2008, 11:06:30
Het analoge signaal wordt toch zeker niet eerst gedigitaliseerd? Please?

Jazeker wel. >:D Lekker de A/D -> D/A conversie gehaktmolen in. Muziek in, gehakt er uit. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op september  9, 2008, 11:06:30
Het analoge signaal wordt toch zeker niet eerst gedigitaliseerd? Please?

Naar mijn weten niet :)

Audiotwin

Citaat van: AV123 Benelux op september  9, 2008, 17:48:26
Naar mijn weten niet :)

Zo te zien niet.
Analoge voorversterker en analoge eindversterkers in de speakers :)
Tevredenheid!!!

HuubF

Citaat van: Audiotwin op september  9, 2008, 20:51:18
Zo te zien niet.
Analoge voorversterker en analoge eindversterkers in de speakers :)

Tsja, vooral omdat het notabene een redesign van de ADM9 is, zou het wel een beetje dom zijn van de AVI-ingenieurs als het analoge signaal wordt gedigitaliseerd. Ik denk dat ik ze maar eens ga bestellen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Geluukig weer een reden om eens langs te komen..Ik ben neugierig ...Laat maar horen wanneer het spul er staat.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Het AVI setje komt 1 oktober a.s. in de kleur walnoot. De Röksan versterker staat te koop en voor de speakers heb ik waarschijnlijk al een koper. Ik heb er zin in. Het einde van een langdurige zoektocht lijkt te naderen. Ik heb echt het gevoel dat ik vanaf 1 oktober een set heb met het maximaal haalbare compromis: een zo correct mogelijke weergave maar wel uit een klein kassie. Geholpen door een subwoofer, waardoor het niet groter klinkt maar wel diep gaat. Waarbij muzikaliteit, zoals we het er hier vaak over hebben, verschrompelt tot een truc om het geluid van een sub-50.000 euro-set nog enigszins genietbaar te maken.

Gisteren heb ik trouwens met veel plezier wat klassiek geluisterd op de huidige set. Het klinkt inderdaad muzikaal en meeslepend, het optimale wat ik in 5 jaar heb kunnen bereiken. Maar als ik focus op de instrumenten word ik weer mistroostig. Veel instrumenten in het (grote) orkest zijn niet eens te herkennen.

Later werd de kamer opgeeist door mijn dochter Giuli die morgen weer naar Popstars moet voor de volgende ronde. Morgen moet ze een nummer van Lenny Kravitz zingen en een dansje doen van 1 minuut. De afgelopen dagen studeerde ze dat dansje in, geholpen door een bekende choreografe. Giuli heeft onmiskenbaar talent en regelt het allemaal heel professioneel. :o Vrijdagavond om half 9 zal ze waarschijnlijk te zien zijn want dan komt de aflevering van haar voorronde-dag.

Er zijn nu nog 100 kids over van de voorrondes. Binnen 3 dagen (11, 12 en 13 september)moet dat terug naar 12, waar dan de echte afleveringen mee worden gedaan. Uiteindelijk moeten er 4 overblijven voor het Popstars-groepje.

Leuk om het een keer mee te maken. Na Idols had ik dergelijke programma's niet meer gezien maar het enthousiasme van de talloze cameraploegen en presentators komt op zo'n opnamedag oprecht over. Zelfs die Gerard Joling is grappig als je 'm in het echt bezig ziet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)