HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

hifiman

#1600
Citaat van: HuubF op september  5, 2008, 11:54:43
Als ik een versterker aan een filter hang klinkt dat altijd dunnetjes en steriel.
Waarbij ik zou willen opmerken dat de P500 geen filter is.
Bij mij klinkt mijn versterker lekker "vol" op de P500, geen haartje dunner als dat je hem ervoor aansluit  :)
Maar goed dat zal per set (blijkbaar) verschillen dan.

Citaat van: HuubF op september  5, 2008, 11:54:43
Ik kan me niet voorstellen dat een kabel vervolgens het geluid weer vol en muzikaal kan krijgen.
Ik kan uiteraard niet oordelen over hoe het bij jou klinkt.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september  5, 2008, 08:29:39
Je weet dat niet iedereen hier van overtuigd is ;)

Het schijnt dat 1% van de populatie een andere mening is toegedaan en Remko behoort tot die selecte groep. ::)

Is het nu echt nodig om bij iedere post over PS Audio powerplants, reclockers en digitale anti-jitter devices een waarschuwing van jouw kant te gaan plaatsen? :-\

Anders moesten we dat misschien ook maar bij jouw opmerkingen over de vermeende toverkrachten van Furutech en 47Labs gaan doen... >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Heb je al met de instellingen van de P500 geëxperimenteerd, Huub? Vooral als de versterker wel is aangesloten, kan het veel verschil maken welke instelling je kiest: Sinus, Twave of één van de 4 Multiwave instellingen. Audioloog kan daar zeker over meepraten. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

#1603
Arjen, zeggen dat het met de P500 klinkt zoals het hoort vind ik wel wat ver gaan ja (maar Audioloog zijn uitleg verheldert al). :) En inderdaad vind ik het nodig om even te waarschuwen ;D AL onze klanten (bijvoorbeeld) waarmee we ooit over PS-Audio gesproken vinden dat het de muzikaliteit om zeep helpt. Tis ook maar hoe je luistert, wat je wilt etc. ;) Ik vind OOK dat het een heleboel goed doet, maar (voor mij) essentiele dingen weer tekort doet.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september  5, 2008, 13:21:55
Arjen, zeggen dat het met de P500 klinkt zoals het hoort vind ik wel wat ver gaan ja. :) En inderdaad vind ik het nodig om even te waarschuwen ;D AL onze klanten (bijvoorbeeld) waarmee we ooit over PS-Audio gesproken vinden dat het de muzikaliteit om zeep helpt.

Dan hebben we het al over een nóg kleiner deel van de populatie: 0,0001%? :P

CitaatTis ook maar hoe je luistert, wat je wilt etc. ;) Ik vind OOK dat het een heleboel goed doet, maar (voor mij) essentiele dingen weer tekort doet.

Ik vind dat jij met jouw soort zeer veralgemeniserende opmerkingen over reclockers, anti-jitter lenzen of stroom regenerators anders ook een hoop tekort doet. En het doet afbreuk aan de geloofwaardigheid van de jubelverhalen die je zelf over andere producten tentoonspreid. Ik vind dat je het allemaal te veel zwart/wit brengt. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(


hifiman

#1606
Citaat van: Audiofiel op september  5, 2008, 12:52:44
Heb je al met de instellingen van de P500 geëxperimenteerd, Huub? Vooral als de versterker wel is aangesloten, kan het veel verschil maken welke instelling je kiest: Sinus, Twave of één van de 4 Multiwave instellingen. Audioloog kan daar zeker over meepraten. ;)
Zo klinkt multiwave 4 bijvoorbeeld (bij mij althans) duidelijk voller dan multiwave 2 of 3.
Sterker nog PS Audio geeft dit (zie uitleg op hun website) ook min of meer aan. Ik ervaar die verschillen overigens niet als heel erg groot. Het verschil met en zonder P500 bijvoorbeeld is vele malen groter.

Wat ik ook nog even mee wil geven. Bij mij klonk initieel het geluid met de P500 ook wat dun, echter na het vervangen van de (filterende!) netsnoeren voor simpele maar wel afgeschermde netsnoeren wat het dunne volledig verholpen. Dit effect bleek na heen en weer wisselen tussen de netsnoeren 100% reproduceerbaar.

Dan nog even over andere kabels, bij mij klinkt een Nordost Blue-Heaven LS kabel dunnetjes en een Cardas LS kabel lekker vol. Evenzo klinkt een AT&T digitale verbinding bij mij dunnetjes en een MIT coax kabel weer lekker vol.

Afijn ik beweer niet dat het dunne bij jou ook met kabels op te lossen is maar wellicht is het wat experimentjes waard? Ik weet het, het kost wel wat meer tijd en moeite dan de hele set verkopen en weer een compleet andere aan te schaffen  >:D  ;D  ;)



HuubF

Speciaal voor jullie ga ik mijn vrije middag (tot aan de motorrijles van 16:00 uur) besteden aan experimenten met de versterker i.c.m. de PS-Audio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op september  5, 2008, 13:32:11
Speciaal voor jullie ga ik mijn vrije middag (tot aan de motorrijles van 16:00 uur) besteden aan experimenten met de versterker i.c.m. de PS-Audio.
:D  ;D

Mocht het op niks uitlopen dan heb je in elk geval een en ander voor jezelf "uitgesloten" en dat kan ook nooit kwaad voor de innerlijke gemoedsrust  ^-^

reMC

Citaat van: Audiofiel op september  5, 2008, 13:26:02
Ik vind dat jij met jouw soort zeer veralgemeniserende opmerkingen over reclockers, anti-jitter lenzen of stroom regenerators anders ook een hoop tekort doet. En het doet afbreuk aan de geloofwaardigheid van de jubelverhalen die je zelf over andere producten tentoonspreid.

Dat kan ik eerlijk gezegd best begrijpen. Ik houd me ook in hoor ;D Maar een opmerking zoals die geplaatst was vind ik dan weer te algemeen en bovendien niet waar (maar nogmaals: het is me verduidelijkt). Ik wil lezers er voor behoeden DAT dan weer als waarheid aan te nemen. Just try is uiteraard altijd de boodschap ;)

hifiman

Citaat van: reMC op september  5, 2008, 13:37:08
Dat kan ik eerlijk gezegd best begrijpen. Ik houd me ook in hoor ;D Maar een opmerking zoals die geplaatst was vind ik dan weer te algemeen en bovendien niet waar (maar nogmaals: het is me verduidelijkt). Ik wil lezers er voor behoeden DAT dan weer als waarheid aan te nemen. Just try is uiteraard altijd de boodschap ;)
Correctie: bovendien niet waar in 0,001%/1% (naar keuze) van de gevallen  ;D

reMC


garmtz

Citaat van: Audiofiel op september  5, 2008, 13:26:02
Dan hebben we het al over een nóg kleiner deel van de populatie: 0,0001%? :P

De keren dat ik het gehoord heb, vond ik dat ook, maar ik ben voorzichtig met dat soort meningen als algemene conclusies te brengen, aangezien het per systeem kan verschillen. Maar ik begrijp precies wat Remco bedoelt. Sterker nog, ik heb voor hifi.nl eens PS Audio thuisgehad en uiteindelijk samen met Guy besloten e.e.a. NIET te publiceren...

R

Dat is dan wel jammer.  Dat is natuurlijk ook zeker interessant om te lezen.

Citaat van: garmtz op september  5, 2008, 14:53:11
De keren dat ik het gehoord heb, vond ik dat ook, maar ik ben voorzichtig met dat soort meningen als algemene conclusies te brengen, aangezien het per systeem kan verschillen. Maar ik begrijp precies wat Remco bedoelt. Sterker nog, ik heb voor hifi.nl eens PS Audio thuisgehad en uiteindelijk samen met Guy besloten e.e.a. NIET te publiceren...

hifiman

Citaat van: garmtz op september  5, 2008, 14:53:11
De keren dat ik het gehoord heb, vond ik dat ook, maar ik ben voorzichtig met dat soort meningen als algemene conclusies te brengen, aangezien het per systeem kan verschillen. Maar ik begrijp precies wat Remco bedoelt. Sterker nog, ik heb voor hifi.nl eens PS Audio thuisgehad en uiteindelijk samen met Guy besloten e.e.a. NIET te publiceren...
Zin in binnenkort een second opinion bij mij thuis?  :) Ben wel benieuwd wat je er dan van vind en als je negatieve zaken hoort of ik ze ook kan horen als jij me erop wijst.. Ik zal binnenkort ook weer eens het spul buiten de P500 om aansluiten en kijken wat ik er dan van vind.

garmtz

Citaat van: R op september  5, 2008, 14:56:26
Dat is dan wel jammer.  Dat is natuurlijk ook zeker interessant om te lezen.

Ja, maar ik ben open minded genoeg om het wellicht nog een kans te geven een keer... ;)  

HuubF

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 13:33:17
:D  ;D

Mocht het op niks uitlopen dan heb je in elk geval een en ander voor jezelf "uitgesloten" en dat kan ook nooit kwaad voor de innerlijke gemoedsrust  ^-^

Nou ik ben er al weer uit hoor! Ik heb de PS-Audio op Mw4 gezet en ik heb geexperimenteerd met 2 stroomsnoeren: een Kemp en een gewone. Op de luisterbank dacht ik te horen dat de Kemp wat magerder klonk dan de gewone. Na aansluiten op de PS-Audio leek dus het gewone stroomsnoer ook wat voller. Ik dacht dat ik de winnende combinatie had maar toen ging ik in de keuken een motorblaadje lezen met de muziek vrij stevig, maar wel op de achtergrond.

Na 10 minuten heb ik het stroomsnoer weer gauw van de PS-Audio afgehaald. Weer 10 minuten verder weet ik het voor de zoveelste keer zeker. Zonder PS-Audio klinkt de versterker veel lekkerder. Ik heb nu wel mijn Kemp vervangen, misschien een (weg)blijvertje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 15:01:48
Zin in binnenkort een second opinion bij mij thuis?  :) Ben wel benieuwd wat je er dan van vind en als je negatieve zaken hoort of ik ze ook kan horen als jij me erop wijst.. Ik zal binnenkort ook weer eens het spul buiten de P500 om aansluiten en kijken wat ik er dan van vind.

Misschien binnenkort maar eens combineren met een luistersessie van de Linn Majik DS... :)  

hifiman

Citaat van: HuubF op september  5, 2008, 15:05:11
Zonder PS-Audio klinkt de versterker veel lekkerder. Ik heb nu wel mijn Kemp vervangen, misschien een (weg)blijvertje.
Ach je weet het nu in elk geval zeker(der) en das ook wat waard  ;)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

je was in de keuken met koffiefilters in de weer?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

hifiman

Citaat van: garmtz op september  5, 2008, 15:08:25
Misschien binnenkort maar eens combineren met een luistersessie van de Linn Majik DS... :)  
PM terug.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op september  5, 2008, 13:28:37
Evenzo klinkt een AT&T digitale verbinding bij mij dunnetjes en een MIT coax kabel weer lekker vol.


Tjeetje wat een aparte ervaring....zeker als ik je vertel dat AT&T bij mij een stuk meer "authoritair" begon te klinken...alles kreeg meer body...en dat terwijl we eerst de "beste" coaxiale verbinding hadden uitgekozen voor mijn set-up.... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september  5, 2008, 16:52:57
Tjeetje wat een aparte ervaring....zeker als ik je vertel dat AT&T bij mij een stuk meer "authoritair" begon te klinken...alles kreeg meer body...en dat terwijl we eerst de "beste" coaxiale verbinding hadden uitgekozen voor mijn set-up.... :o
Ik weet het Erik, sterker nog in beide gevallen was onze grote vriend Scrutinizer erbij  :o Maar vergeet niet, naast een ander type interface vergelijken we ook nog steeds kabels. Daarmee willen zeggende dat het mij niet zou verbazen, dat als jij mijn coax en AT&T kabel zou gebruiken of ik de jouwe de conclusies misschien wel andersom zijn  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp duidelijk.
Ben benieuwd of jij die Translight AT & T te zijner tijd weet te vinden.......tot die tijd ben ik in ieder geval zeer gelukkig met mijn Wadia AT&T  O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!