HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: reMC op mei 19, 2008, 12:08:35
(...)Violen, trompetten kunnen VIES klinken, dat wil je ook terug horen :) (...)

Ze kunnen misschien hard klinken, maar vies lijkt me niet de goede typering. Hard geluid zorgt er voor dat ons gehoor gaat vervormen en dat kan vies klinken. Als je dat viezige van trompetten en wellicht een arsenaal aan violisten op 1 meter afstand wilt evenaren in je thuissituatie, dan zul je de volumeregelaar op moeten draaien. Als je dat viezige al hebt bij normale geluidsniveaus, dan is er volgens mij iets niet in orde in je set.

Strijkers klinken op veel matige installaties acceptabel bij lage volumes, maar gaan vies klinken bij gemiddelde geluidsniveaus. De klank van strijkers wordt heel sterk beïnvloed door vervorming. Vervorming geeft strijkers een scherp randje. Strijkers van een symfonieorkest klinken meestal juist zijdezacht. Behalve als je één van de violisten bent en er midden tussen zit.
Dutch & Dutch

reMC

Live klinkt het nooit 'hard' zoals ik bedoel ddat apparatuur soms doet. Met 'vies' bedoel ik echt dat het een beetje pijn aan je oren doet, wel eens een trompet live voor je neus gehoord? ;) Het hoeft echt niet hard gespeeld te worden, het gaat er gewoon om wat er gespeeld wordt (en hoe er geblazen wordt).

Strijkers klinken inderdaad vaak zijdezacht, maar ook die instrumenten KUNNEN live iets scherps in hun geluid hebben, afhankelijk van hoe het gespeeld wordt.

Maar dit is juist het mooie van (live!) instrumenten vind ik: het kan zijdezacht en 'vies' tegelijk klinken, ook dynamisch en subtiel, etc. etc. Er zijn zoveel structuren en verfijningen. Say goodbye to hi-fi ;)

HuubF

Citaat van: keyser op mei 19, 2008, 14:37:28
...viess ... viess ... viezige ... viezige ... viess ... scherp

Sinds de coming out van Joran van der Sloot hebben we er wel een stopwoordje bij zeg!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Citaat van: HuubF op mei 19, 2008, 18:42:04
Sinds de coming out van Joran van der Sloot hebben we er wel een stopwoordje bij zeg!

hahaha.... spreekt hij in dergelijke termen?
Dutch & Dutch

sultankat

Wij hebben het hier over "live", bij Joran denk ik aan "life"  ;)  :( >:(
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Bij de weg... woensdag komt mijn Röksan cd-spelert weer terug. Weer met een nieuw moederboard. Ik ben er wel aan toe want die Sony komt me de neusgaten uit.

Voor de derde keer inspelen dus. Hopelijk blijft ie het nu wel doen.  :(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

anders heb je vlgs mij wel recht op een nieuwe na 3 keer. Maar ik hoop voor je dat je nu weer kan genieten
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Als hij nu weer na 1 dag de geest geeft, gooi ik de speler door de glazen pui van de verkoper.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op mei 19, 2008, 22:59:29
Als hij nu weer na 1 dag de geest geeft, gooi ik de speler door de glazen pui van de verkoper.  8)
Huub doe dan gelijk een stapje opzij, goede kans dat hij terugkomt :o
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

sultankat

Citaat van: HuubF op mei 19, 2008, 22:59:29
Als hij nu weer na 1 dag de geest geeft, gooi ik de speler door de glazen pui van de verkoper.  8)

Da's weer eens wat anders voor Bokito dan een avondje stappen  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HuubF

Het was slechts een grapje.  :D

Eigenlijk is hij nu best snel klaar. En als hij het weer begeeft eis ik een nieuwe (en moet dan wellicht toch nog een stapje opzij doen).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Hoef je ook niet altijd gelukkig mee te zijn....mijn Siemens ijskast is in februari vervangen nadat monteur hem bij nader inzien toch niet kon repareren ...(trouwens half december en heel januari geen koelkast kunnen gebruiken...grrrrrr)
Maar die nieuwe heeft nu ook alweer de geest gegeven.....en die siemensen gaan waarschijnlijk heel veel kapot want pas over 2 weken kan er een monteur langskomen...
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

chansig

Citaat van: HuubF op mei 19, 2008, 23:09:47
Het was slechts een grapje.  :D

Eigenlijk is hij nu best snel klaar.

Ik begreep dat ze nog een board hadden liggen... ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ChrisV

Citaat van: Ruud- op mei 19, 2008, 23:03:35
Huub doe dan gelijk een stapje opzij, goede kans dat hij terugkomt :o

eerst tweaken met loodbitumen...

HuubF

Héhé. De Roksan is er weer en speelt prima. Nu hopen dat ie het blijft doen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

Engelse auto's waren niet veel beter......hoewel ik eigenlijk nog niets met mijn Arcam apparatuur heb gehad.....
Een beter forum begint bij jezelf.

tiptop

Citaat van: HuubF op mei 21, 2008, 22:41:06
Héhé. De Roksan is er weer en speelt prima. Nu hopen dat ie het blijft doen...
Top :D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

calli43

naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

HuubF

Citaat van: calli43 op mei 26, 2008, 15:58:33
De vraag is speelt ie nog of niet.

;D

Ja, hij speelt gelukkig nog. Ik heb zelfs het setje eindelijk in het hifi meubel gezet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Omdat ik de kamer heb gereorganiseerd is er meer ruimte voor de speakers. Ook heb ik het Roksan setje weer onder de tv in het ikea Toppli (of zoiets) rekje geplaatst. De luidsprekerkabels waren daardoor net iets te kort geworden dus eergisteren heb ik de biwire QED Silver Anniversary XT's vervangen door een rolletje Gamma dat ik nog had liggen.

De speakers zijn nog niet verschoven. Verschil is wél dat ik geen Mediamarkt stekkers meer nodig heb voor de versterker. De biwire QED's kon ik onmogelijk in de tamelijk kleine Roksan terminals proppen, maar 2 in elkaar gedraaide strengen Gamma koper glijden er zonder problemen in.

Let wel: ik verwachtte problemen omdat ik niet zo van het Gamma koper ben. Het was een tijdelijke oplossing om wat gemakkelijker met de speakers te kunnen schuiven.

Het geluid bij klassiek doet me denken aan het Brahms concert dat ik 3 weken geleden in de Doelen bijwoonde. Virtuoos, opwindend, zonder opvallend aanwezig hoog en laag, maar ik mis tot nu toe niets. Na een nachtje draaien (kan inspeeltechnisch nooit kwaad) zit ik zowaar weer eens met m'n bek open te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Hoe staat het ermee Huub?
Heeft de karavaan eindelijk rust gevonden in de oase of blijkt het straks toch (weer) een fata morgana?

Groeten...

sultankat

Als het zo lang stil is, dan is Huub vast aan het genieten van zijn aanwinsten  ;) ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.