HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

DA BoSS

wat een but winkel zeg, ik zou dat echt niet pikken (lees: vraag om compensatie!)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

roeleken

#1526
Huub,

ik heb dezelfde Roksan-set al een jaar en mijn cd speler heeft nog nooit problemen gehad. Ik weet niet hoe lang je de speler had voordat ie stuk ging, maar de winkel moet zich er toch hard voor maken dat ze het goed oplossen. Dat ze maar een nieuwe geven, tis toch geen klein bedrijf hoor dat Roksan, dat kunnen ze wel lijen.
Besides ze hebben toch een naam hoog te houden
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Roksan staat ook niet bekend als reparatiegevoelig volgens Raf. Ik heb gewoon pech.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

je mag wel 'ns bij mij komen luisteren  ;D     maar je kent het geluid al
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

RuTT

Citaat van: HuubF op april  4, 2008, 11:24:27
Ja, er zitten loodkorrels in. Helaas weet ik niet hoeveel.

In de manual wordt uitgelegd hoe je het compartiment moet vullen, dus dat wordt een (zwaar) klusje komende week. De manual heeft het over 'a single 50 lb sack of sand from the lumber yard'. Dat is 22,68 kilo. Dus 11,34 kilo per speaker.

Waar kan ik die Atacama Atabites bestellen/kopen?

Ik heb nog 25 kg loodkorrels in de aanbieding.

Gr.RuTT

reMC

Als je nog geen Atabites hebt kunnen wij ze ook wel voor je bestellen hoor.

garmtz

Hebben ze wel werkelijk vervangen wat ze zeggen vervangen te hebben?

HuubF

Citaat van: reMC op april 28, 2008, 12:58:33
Als je nog geen Atabites hebt kunnen wij ze ook wel voor je bestellen hoor.

Er zit al lood in.

Citaat van: garmtz op april 28, 2008, 13:10:11
Hebben ze wel werkelijk vervangen wat ze zeggen vervangen te hebben?

Geen idee. Ze mogen het voor de 2e keer proberen. Ik vermaak me voorlopig door veel cd's te kopen. Van het weekend nog The Raconteurs ontdekt. Fantastisch!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

)p(

Citaat van: HuubF op april 28, 2008, 13:20:16
Van het weekend nog The Raconteurs ontdekt. Fantastisch!

Helemaal mee eens, de nieuwe cd is echt heerlijk!

Tip, een vergelijkbaar lekkere recente cd is midnight boom van the kills...

peter
.

HuubF

A.s. woensdag heb ik m'n cd-speler weer terug. Natuurlijk even gevraagd wat er aan de hand was... hebben ze het mainboard wéér vervangen.  :o

Ik heb al aangekondigd dat ik nu echt een nieuwe wil hebben als het probleem nog niet weg is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Oh ja, mijn setje... De Von Schweikert's gaan ongelofelijk goed. Lekker diep laag, mooi midden, het gevoel dat de speaker geen bottleneck is. Ik heb speakers gehad die wat meer detail lieten horen maar na de Spendor's ben ik definitief gezwicht voor het midden.

Een paar weken geleden heb ik weer eens een klassiek concert bezocht (Doelen, Brahms). Ik heb met open mond geluisterd naar het absoluut afwezig zijn van hifi. Niks plaatsing, weinig details, voornamelijk middentonen maar omdat het echt is maal je daar niet om. Wel een organisch geheel met ontzettend veel emotie.

Later las ik dat een recensent van Hifi.nl precies dezelfde ervaring had bij datzelfde concert.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

#1536
Citaat van: HuubF op mei 18, 2008, 10:39:20
Een paar weken geleden heb ik weer eens een klassiek concert bezocht (Doelen, Brahms). Ik heb met open mond geluisterd naar het absoluut afwezig zijn van hifi. Niks plaatsing, weinig details, voornamelijk middentonen maar omdat het echt is maal je daar niet om.

Lijkt me een mooie post om het weer eens mee eens te zijn. 8) En natuurlijk 'maal je er niet om' dat live die eigenschappen niet heeft die je noemt, dat live is het allermooiste en je referentie! Het is live dat we enigszins proberen te benaderen, maar door de jaren heen zijn er allerlei eigenschappen belangrijk geworden in hi-fi waar je een liefhebber van live muziek NOOIT over hoort klagen. 'High-end' is vaak gewoon een behoorlijk ander wereldje dan de werkelijkheid IMHO, ...maar dat hoeft niet ;)

neverywhere

Pas geleden ook in de doelen geweest...mij viel voornamleijk op dat het zo....zacht klinkt....helemaal niet zo van Bam!!!!!, maar heel beheerst allemaal..kwam ook tot de ontdekking dat het thuis helemaal niet zo beroerd klinkt...al is de opname kwaliteit cruciaal...dat dan weer wel.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

reMC

Citaat van: neverywhere op mei 18, 2008, 13:48:09
Pas geleden ook in de doelen geweest...mij viel voornamleijk op dat het zo....zacht klinkt....helemaal niet zo van Bam!!!!!

Is ook mijn mening; zo zacht, warm en open tegelijk, verfijnd, subtiel etc..

)p(

Zacht qua volume of timbre? Volume is toch wel erg afhankelijk van de combinatie stuk, zaal en orkest. Vorig weekend nog bij het cso in Chicago met de 4e van Shostakovich was het in de drukke passages toch echt zowat orkaankracht :o  ;D

De klank en de mate waarin je detail hoort verschilt sterk op welke plek en in welke zaal het stuk wordt gespeeld. Bijvoorbeeld in  Chicago klonk deze Shostakovich veel donkerder en doffer dan ik dezelfde symfonie in het concertgebouw heb gehoord.

peter

tiptop

Hangt ook sterk af wat er gespeeld wordt en waar.

Een intieme bluesclub waar je een paar meter van de band af zit klinkt idd heel anders dan een concert in een grote zaal waar je bijv 30 mtr er van af zit.

Met goede opname en set zijn die verschillen ook hoorbaar gereconstrueerd.

Een set die altijd laidback of upfront klinkt is in principe dus niet goed.

Een set moet dus weergeven wat er daadwerkelijk gebeurd. En bij de meeste mensen is dat niet het geval, doordat ze een bepaalde smaak hebben die met ieder muziekstuk naar voren moet komen. Als je dat idee kan laten varen, zit je op de goede koers bij het uitzoeken van een echt goed weergave systeem.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Klopt wat je zegt tiptop, maar live muziek heeft verfijningen waar geen set tegen op kan, en altijd een bepaale mate van zachtheid en subtiliteit etc.. ;)

tiptop

Uiteraard :)

Vrijwel geen reproductiesysteem is in staat de werkelijkheid tot in de perfectie weer te geven. maar het streven is zo dicht mogelijk er bij te komen natuurlijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

garmtz

Soms heeft live echter ook een rauwheid die een set niet kan bieden... ;)  Oftewel: een hifi-set maakt dat verschillende opnames meer op elkaar gaan lijken. De set die de opnames het meest verschillend laat klinken, is vaak de beste (hoewel er nog veel andere criteria zijn). En de dynamiek van live? Dat gaat sowieso niet lukken... :D

)p(

Citaat van: garmtz op mei 19, 2008, 11:01:47
Soms heeft live echter ook een rauwheid die een set niet kan bieden... ;)

Precies live klinkt het zeker niet altijd zacht in de betekenis die reMC eraan geeft, strijkers bijvoorbeeld klinken ook live echt niet altijd tonaal zijig en zacht...maar soms ook juist zeer scherp en metalig. Ik kan me wat dat betreft dan ook helemaal niet vinden in reMC's opmerkingen.

peter

reMC

Citaat van: )p( op mei 19, 2008, 11:56:10
Precies live klinkt het zeker niet altijd zacht in de betekenis die reMC eraan geeft, strijkers bijvoorbeeld klinken ook live echt niet altijd tonaal zijig en zacht...maar soms ook juist zeer scherp en metalig. Ik kan me wat dat betreft dan ook helemaal niet vinden in reMC's opmerkingen.

Helemaal mee eens! Wat ik bedoelde te zeggen is dat er OOK altijd een zachtheid te vinden is en nooit ALLEEN maar scherpheid. De scherpheid heeft ook een zachte zijde zeg maar.

)p(

Citaat van: reMC op mei 19, 2008, 12:01:58
Helemaal mee eens! Wat ik bedoelde te zeggen is dat er OOK altijd een zachtheid te vinden is en nooit ALLEEN maar scherpheid. De scherpheid heeft ook een zachte zijde zeg maar.

ik denk dat we langs elkaar heen praten. Bedoel je vooral een andere soort hardheid dan je in hifi set vaak hoort? Daar kan ik het mee eens zijn :) Het doet soms wel vaak evenveel pijn aan de oren  ;D

peter

reMC

Citaat van: )p( op mei 19, 2008, 12:04:13
ik denk dat we langs elkaar heen praten. Bedoel je vooral een andere soort hardheid dan je in hifi set vaak hoort? Daar kan ik het mee eens zijn :) Het doet soms wel vaak evenveel pijn aan de oren  ;D

Dan begrijpen we elkaar! Violen, trompetten kunnen VIES klinken, dat wil je ook terug horen :)

Maar wat ik wel vindt is dat het altijd in een klankstructuur zit, het is nooit viezigheid op zich die je hoort.

hifiman

Citaat van: reMC op mei 19, 2008, 12:08:35
Maar wat ik wel vindt is dat het altijd in een klankstructuur zit, het is nooit viezigheid op zich die je hoort.
Nu nog reuk transducers voor een completer beleving  ;D  ;)

)p(

Citaat van: reMC op mei 19, 2008, 12:08:35
Dan begrijpen we elkaar! Violen, trompetten kunnen VIES klinken, dat wil je ook terug horen :)

Maar wat ik wel vindt is dat het altijd in een klankstructuur zit, het is nooit viezigheid op zich die je hoort.

Mee eens. ik zou zeggen live soms hard en scherp maar met behoudt van klank structuur en definitie. Het is maar welk etiket je erop plakt, sorry dat ik eerder verkeerd heb geinterpreteerd wat je bedoelde.

peter