HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Weer een beetje verder gekomen...

De Sony dvd-speler is er weer af. Hij klinkt bij pop heel lekker (alleen met de Jan van Gent kabel) maar de Roksan cd-speler doet het weer. Hij moet natuurlijk worden weggebracht maar daar heb ik voorlopig geen tijd voor dus ik laat het maar even zo.

Vandaag heb ik al mijn 6 interlinkjes (MIT, No-name, Jan van Gent, Audioquest, QED, Xindak) geprobeerd en ik herhaal wat ik een paar posts geleden ook al heb beweerd: ELKE INTERLINK KLINKT ANDERS BIJ DEZE SPEAKERS. Excuus voor de gil. Als je het niet gelooft: kom vooral langs. De Spendor speakers laten werkelijk alles horen, wat je ook doet.

Ik ben geëindigd met de interlink die Keyser ooit aan me heeft verkocht. In eerdere settings klonk hij te fris maar nu is het een openbaring. Midden gaat gewoon goed, veel details en ruimtelijkheid en een laag om van te smullen. De versterker is nog steeds van de filters af. Maar ik had echt nooit gedacht dat kabels die ooit te fris klonken in combinatie hiermee muzikaal én goed kunnen klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Niet om het een of ander ofzo....maareuh op zo'n avond als deze wanneer je van de ene interlink naar de ander vliegt hoeveel luister je dan ook daadwerkelijk ?
En (tevens) euuhhhh ben je niet gewoon je gemoedstoestand van het moment aan het compenseren op deze manier ?
Vraag ik me zomaar af.

gegroet, Eelco


HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 24, 2008, 23:50:58
Huub,

Niet om het een of ander ofzo....maareuh op zo'n avond als deze wanneer je van de ene interlink naar de ander vliegt hoeveel luister je dan ook daadwerkelijk ?
En (tevens) euuhhhh ben je niet gewoon je gemoedstoestand van het moment aan het compenseren op deze manier ?
Vraag ik me zomaar af.

gegroet, Eelco


Of het effect van een interlinkje hoorbaar is, hangt erg af van de speakers en die Spendor's hebben een nogal hoge resolutie. Ze reageren dan ook op alles wat je ze voert, zowel interlinks als cd-spelers. Die interlinks ken ik onderdehand op mijn duimpje.

Kom anders een avondje luisteren, dan merk je vanzelf wat het scheelt. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Huub,

Ik kom zeker een avondje bij je luiteren al is het alleen al voor je gezelschap  ;)
En dat het effect van interlinkje hoorbaar is, wel dat heb ik zelfs met mijn RS8-tjes  ;D , maar om te beoordelen of iets beter of slechter is daar gaat toch altijd wat tijd overheen ?
Oftewel wat gisteravond lekker klonk kan vanavond veel minder zijn....

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op januari 25, 2008, 10:23:17

Oftewel wat gisteravond lekker klonk kan vanavond veel minder zijn...


Dat klopt natuurlijk maar ik weet onderdehand wel hoe die interlinkjes klinken. Ik kan het verschil maken tussen een lekkere maar wat minder precieze sound, en een precieze maar wat minder lekkere sound. Om dat met interlinks precies af te stemmen is inderdaad lastig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Op goede/gevoelige speakers zijn dit soort "effecten" altijd hoorbaar elke tweak hoe klien ook is hoorbaar. Probeer eens berkenhout van 4 cm dik onder je cd speler of platenspeler en je hoort weer verschil, vaak een ietwat warmere sound.
Daarom raad/denk ik ook dat je eerst de basis goed moet hebben en dan moet gaan tweaken omdat laatste restje ook nog goed te krijgen of om het nog iets mooier te laten klinken.
En het kan altijd beter, gisteren stond bij wenw een infinity speakers 2 bassystemen en een electrostaat dus 4 grote "boxen" ik moet zeggen dat klonk erg goed, beter dan mijn speakers, hoewel het al 15 jr oud was, grappig was wel dat de speakers nog maar 8000 euro kosten en de aansturing 2x eindversterkers van belles de 350 serie en 1 voorversterker belles 28a, ongeveer 15000 euro kosten. Maar dan heb je ook wat ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

neverywhere

Citaat van: frank2 op januari 26, 2008, 09:36:47
Op goede/gevoelige speakers zijn dit soort "effecten" altijd hoorbaar elke tweak hoe klien ook is hoorbaar. Probeer eens berkenhout van 4 cm dik onder je cd speler of platenspeler en je hoort weer verschil, vaak een ietwat warmere sound.


Het allerbeste geluid krijg natuurlijk als je de cd speler tijdens het afspelen een stukje laat optillen door bijvoorbeeld uw vrouw of kinderen. Ideale hoogte is 13,5 cm boven ,inderdaad berkenhouten basis plankje. Een lichte schommelbeweging verbetert het geluid nog meer, maar om de juiste ,,schwung"er in te krijgen vereist wel enige oefening! Maar het is het absoluut waard!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

Helaas houd ik niet van sarcasme op dit forum, dus verder reageer ik niet op dit soort belachelijke antwoorden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joep

Citaat van: frank2 op januari 26, 2008, 10:38:14
Helaas houd ik niet van sarcasme op dit forum, dus verder reageer ik niet op dit soort belachelijke antwoorden.

Ik vraag me ook af of Neverywhere's antwoord voorkomt uit onwetendheid of botheid.. ??? ::)

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Citaat van: Joep op januari 26, 2008, 10:42:01
Ik vraag me ook af of Neverywhere's antwoord voorkomt uit onwetendheid of botheid.. ??? ::)
Botheid zou ik denken....Overigens is het wel zo dat als het verhaal over een berkenhouten plankje onder je spullen en de geluidsverandering klopt, dan moet mijn verhaal ook kloppen..
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Stefan S.

Als je maar goed genoeg je best doet, dan hoor je écht wel het verschil met een berkenhouten plankje  ::)

garmtz

Spullen optillen resulteert inderdaad in een verandering in het geluid bij veel apparatuur. Net als een berkenhouten plankje. Ik denk dat de opmerking van neverywhere een mix is van cynisme en poging tot humor... ;D

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

garmtz


chansig

Citaat van: HuubF op januari 25, 2008, 10:46:41
Dat klopt natuurlijk maar ik weet onderdehand wel hoe die interlinkjes klinken. Ik kan het verschil maken tussen een lekkere maar wat minder precieze sound, en een precieze maar wat minder lekkere sound. Om dat met interlinks precies af te stemmen is inderdaad lastig.

Nieuwe speakers, 4 pagina's erbij...en verder gelukkig weinig verandert. Alleen begrijp ik je interlink conclusie niet helemaal. Je schrijft te weten dat je weet hoe ze klinken, maar een JvG en die van Keyser heeft je al doen verassen..of bedoel je iets anders ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

neverywhere

Als huubF verast is door zijn kabeltjes heeft ie ze niet helemaal jofel aangesloten....maar waarschijnlijk bedoel je verrassen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: neverywhere op januari 26, 2008, 19:52:25
Als huubF verast is door zijn kabeltjes heeft ie ze niet helemaal jofel aangesloten....maar waarschijnlijk bedoel je verrassen?

Verschrikkelijk flauw maar ik moest er wel even hartelijk om lachen  ;D

gegroet, Eelco

Martijn M

Citaat van: neverywhere op januari 26, 2008, 19:52:25
Als huubF verast is door zijn kabeltjes heeft ie ze niet helemaal jofel aangesloten....maar waarschijnlijk bedoel je verrassen?
Opnieuw een gecombineerde poging van humor en cynisme? Wat mij betreft geslaagd ;D.

@ Huub,
Vanmiddag heb ik nog een aantal van je oneindigezoektochttopics op hififorum doorgelezen. Er lijkt de afgelopen jaren weinig structureels veranderd te zijn. Ben je niet bang dat je straks opnieuw een dure set hebt staan die je opnieuw aan de kant schuift om vanaf een lager niveau opnieuw te beginnen? Het lijkt mij een kringetje van zich steeds herhalende stappen waar je niet zomaar uit komt.

Ken jij een set van iemand, ongeacht prijs, waarvan je zeker weet dat als die set van jou was je er meerdere jaren tevreden mee zou zijn?
Het geluid van de ideale set -- http://www.hififorum.nl/index.php?topic=4497.0
Dutch & Dutch

Tjeb

Citaat van: frank2 op januari 26, 2008, 10:38:14
Helaas houd ik niet van sarcasme op dit forum, dus verder reageer ik niet op dit soort belachelijke antwoorden.

Ik kon er wel om lachen eigenlijk en ik klooi ook met diverse interlinks  ;D ;D ;D ;D  ;)


p.s. of het nu door de geringe afmeting ervan komt of dat het wat anders was maar ik voelde me niet op
"le COCK" getrapt    ::)


Mvg Tjeb

Tjeb

Citaat van: keyser op januari 26, 2008, 20:25:42
Vanmiddag heb ik nog een aantal van je oneindigezoektochttopics op hififorum doorgelezen. Er lijkt de afgelopen jaren weinig structureels veranderd te zijn. Ben je niet bang dat je straks opnieuw een dure set hebt staan die je opnieuw aan de kant schuift om vanaf een lager niveau opnieuw te beginnen? Het lijkt mij een kringetje van zich steeds herhalende stappen waar je niet zomaar uit komt.

Beste Keyser, wil je Huub aub niet onzeker maken!! :(



Wij willen ook leuke hifi spullen..................... en met de akties van onze Huub zijn die altijd voor een leuk zacht prijsje aan te schaffen  ;D

Mvg Tjeb

dekkersj

Citaat van: frank2 op januari 26, 2008, 09:36:47
Op goede/gevoelige speakers zijn dit soort "effecten" altijd hoorbaar elke tweak hoe klien ook is hoorbaar. Probeer eens berkenhout van 4 cm dik onder je cd speler of platenspeler en je hoort weer verschil, vaak een ietwat warmere sound.
[...]
Moet dat Russisch berkenhout zijn?

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

neverywhere

Uiteraard...maar pas op, er is veel namaak!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

tiptop

Mischien dat jullie op het hififorum meer steun krijgen voor deze geweldige grollen en grappen :-X :P

Hier iets minder gewenst. Laten jullie aub de mensen in hun waarde die er wel iets positiefs inzien. Kom ik iemand zoals jullie in het echt tegen durven ze meestal niet zulke opmerkingen te maken. Heel raar.  :-X
Beetje zielige personen vaak die dit dan anoniem via het internet wel doen. ::)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

neverywhere

Ach ja sorry , u heeft gelijk...geen grapjes en kritische opmerkingen ...was ik even vergeten....

Overigens kan ik u mededelen dat ik als ik u in den lijve tegen zou komen mij zeker niet in zou houden....Ik ben dol op een discussie over voodoo verschijnselen. (en ik heb het hier over de russische berkenhout discussies)

Maar nogmaals sorry , ik zal het hier niet meer doen.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/