HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Huub
Is het zo involving dat je jezelf er niet meer van los kan rukken, of...................... ^-^!!!
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op oktober  8, 2007, 15:48:52
Is het zo involving dat je jezelf er niet meer van los kan rukken, of...................... ^-^!!!

De ontwikkeling van het geluid is fascinerend. Het (in mijn oren) natuurlijke van de S6's zit er nu helemaal in.

Het afstraalgebied van de tweeters is nogal smal, dus je moet de speakers goed richten naar de luisterplek. Daar kwam ik gisteravond achter, dus ik blijf me verbazen.

Het zware inspeel-werk lijkt achter de rug. Ik ben ongelofelijk tevreden met het geluid van zo'n doodgewoon setje. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

CitaatIk ben ongelofelijk tevreden met het geluid
Happy camper!! ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

dre73

CitaatIk ben ongelofelijk tevreden met het geluid van zo'n doodgewoon setje

doodgewoon noemt ie dat ::)
menig mens verklaard je compleet voor gek,ik niet hoor! ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ruud-

Citaat van: HuubF op oktober  8, 2007, 16:16:21
Ik ben ongelofelijk tevreden met het geluid van zo'n doodgewoon setje. :D

Lees ik hier een lichte twijfel :-X
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: Ruud- op oktober  8, 2007, 19:06:33
Lees ik hier een lichte twijfel :-X

;D

Nee, het is echt amazing wat een paar weekjes inspelen met de mensch en zijn apparatuur kan doen. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd


Audiotwin

Tevredenheid!!!

aMUSEd


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

De eerste aanpassingen zullen er wel sneller komen heb ik het idee....kabeltje hier, filtertje daar

Maar goed , we wachten het af.........
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

reMC

Het gekke is dat ik elke keer als ik de struggles (of niet) in dit topic lees, denk: die Huub moet gewoon in één keer een set uitzoeken die in zijn kamer fantastisch klinkt en het daar bij houden. Maar als die set er op een gegeven moment staat (zoals nu) gaat het toch nog altijd mis...

HuubF

Citaat van: reMC op oktober  9, 2007, 09:53:29
... Maar als die set er op een gegeven moment staat (zoals nu) gaat het toch nog altijd mis...

Op dit moment is het net alsof ik een gladde kikker in de huiskamer heb staan. Het geluid is nu ineens heel subtiel en gedetailleerd. De scherpte is nu wel helemaal weg, het klinkt niet onaangenaam. Maar het stevige fundament is ook vrijwel verdwenen! Het ligt niet aan de kabeltjes of filters want dat heb ik allemaal wel geprobeerd. De subwoofer heeft ineens ook helemaal niets meer te doen (als ik mijn vinger aan de rand van de conus leg voel ik niets) dus het zou aan cd-speler of versterker kunnen liggen.

De boel is dus nog lang niet uit-ingespeeld.

Een snelle berekening: de speakers kwamen vorige week zaterdag. Dat zijn 9 dagen en nachten. Elke dag staat alles  zeker een uur of 15-20 te spelen. Dat betekent dat alleen al de speakers er zo'n 150 uur op hebben zitten. Mijn hemel!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

#1138
Huub, nergens aanzitten! Lekker nog even laten inspelen en DAARNA eventueel weer gaan uitproberen.

neverywhere

Zou Huub F de fysieke toestand van zijn oortjes in zijn luistergedrag meenemen?
Als ik van mijzelf uit mag gaan dan kan die toestand per dag namelijk nogal verschillen...dan lijkt het dus wel of de stereo anders klinkt maar het zijn dus meestal de oortjes die het verschil maken...

Ruw voorbeeldje van dit fenomeen: op weg naar een popconcert hoor je de motor van de auto in al zijn nuances maar op de terugwegweg lijkt het wel een electromotor, zo stil!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

Daar kun je gelijk in hebben aan de andere kant weet ik ook dat inspelen van speakers ook langer kan duren dan 150 uur!
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: neverywhere op oktober  9, 2007, 17:46:17
Zou HuubF de fysieke toestand van zijn oortjes in zijn luistergedrag meenemen...

Ik weet dat dit een beetje kan verschillen, maar er is duidelijk sprake van een proces. Van stevig en tamelijk grof naar subtieler, meer gedetailleerd en minder kl.ten. En dat over een periode van 9 dagen.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

#1142
Citaat van: HuubF op oktober  9, 2007, 18:58:38
Ik weet dat dit een beetje kan verschillen, maar er is duidelijk sprake van een proces. Van stevig en tamelijk grof naar subtieler, meer gedetailleerd en minder kl.ten. En dat over een periode van 9 dagen.



Qua inspelen van  speakers ga ik geheel met je mee maar het inspelen van versterkers.......ik weet het niet hoor..... Waarom doet zo,n fabrikant dat dan niet zodat je een fantastisch geluid hebt ,direct uit de doos? Kijk dat dit bij speakers niet gaat vanwege luchtvochtigheid en langdurige opslag..tja , wat kan zo,n fabrikant er aan doen..maar e;ectronica zonder bewegende delen.....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

dre73

CitaatQua inspelen van  speakers ga ik geheel met je mee maar het inspelen van versterkers.......ik weet het niet hoor.....

sluit maar  eens op een niet gebruikte ingang(aux)van je versterker de cd-speler aan dan mag je het nog een keer melden ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

molle

Citaat van: dre73 op oktober  9, 2007, 19:06:38
sluit maar  eens op een niet gebruikte ingang(aux)van je versterker de cd-speler aan dan mag je het nog een keer melden ;)

Je bent met net voor ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

neverywhere

Citaat van: dre73 op oktober  9, 2007, 19:06:38
sluit maar  eens op een niet gebruikte ingang(aux)van je versterker de cd-speler aan dan mag je het nog een keer melden ;)

Zal het vast eens proberen..(tamelijk lastig karwei die kabels wissellen) Maar mijn vraag blijft: waarom krijg ik geen ingespeeld versterkertje geleverd? Veel autofabrieken laten hun motoren tegenwoordig op de fabriek al enige uren ,,inlopen "zodat de consument niet na 100 km al olie hoeft te gaan verversen....dus waarom doen die top_versterkerboeren dat inspelen dan niet alvast voor de consument?

Nog even een los vraagje ivm hiermee: als u uw versterker hebt laten tweaken,moet ie dan toch zeker ook weer ,,inspelen"?
Maar waar komen dan al die halleluja verhalen vandaan direct na een tweak?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

garmtz

Simpel: tijd=geld... De autofabrikanten doen het wellicht om minder auto's met in de prak gereden motoren terug te krijgen... ;)

neverywhere

Citaat van: garmtz op oktober  9, 2007, 19:26:10
Simpel: tijd=geld... De autofabrikanten doen het wellicht om minder auto's met in de prak gereden motoren terug te krijgen... ;)

Niet mee eens....zelfs fabrikanten van computer moederborden laten die dingen een tijdje draaien om te checken of ze het wel volledig doen! Dus waarom die audio jongens niet? Misschien....misschien......omdat het niet nodig is?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

molle

Citaat van: neverywhere op oktober  9, 2007, 19:22:08


Nog even een los vraagje ivm hiermee: als u uw versterker hebt laten tweaken,moet ie dan toch zeker ook weer ,,inspelen"?
Maar waar komen dan al die halleluja verhalen vandaan direct na een tweak?

Moet je zeker terug laten "inspelen". Als de amp word gemodificeerd en er komt nieuwe bekabeling in moet je hem terug laten inspelen.
Als je je eigen amp kent en er word het minste aan veranderd hoor je het direct. Positief of negatief.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

chansig

Citaat van: neverywhere op oktober  9, 2007, 19:22:08
Nog even een los vraagje ivm hiermee: als u uw versterker hebt laten tweaken,moet ie dan toch zeker ook weer ,,inspelen"?
Maar waar komen dan al die halleluja verhalen vandaan direct na een tweak?

Ja...da's een mooie vraag...waarop ik het antwoord niet...maar ik hoor een versterker sowieso na een week ook niet anders klinken...ook niet toen ik nog nieuwe spullen kocht.. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.