HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op oktober  2, 2007, 15:00:59
Ga je het zolang uithouden...

Tuurlijk, die paar weken kunnen er ook nog wel bij. Ik vind het ook facinerend om het proces te volgen. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Yep,

Dat kan leuk zijn maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wel eens heb gedacht "ik pleurt die TDL's  weer aan den Acc."  :D
Maar al met al vond ik het allemaal meer dan waard  :-*
Ben trouwens wel benieuwd naar die nieuwe stroomdoos, dus als je een keer langs wil komen.....

gegroet, Eelco

chansig

Al met al is dus maar afwachten of deze speaker je gaat brengen wat je uiteindelijk wenst te horen...? En zelfs het laatste lijk je nog niet helemaal zeker te weten....balans of finesse.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober  2, 2007, 15:21:16
Al met al is dus maar afwachten of deze speaker je gaat brengen wat je uiteindelijk wenst te horen...? En zelfs het laatste lijk je nog niet helemaal zeker te weten....balans of finesse.

Al dat inspelen vertroebelt de zaak behoorlijk. Ik ga er van uit dat de Monitor Audio's in de loop der tijd wat gemakkelijker gaan spelen. Nu klinken ze al evenwichtig dus als dat lukt ben ik een gelukkig (zij het wat ouder) man.

Ik denk dat juist die finesse toeneemt omdat de aandacht niet meer wordt afgezogen door inspeel-dingetjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nou de 'spreeuwenkisten', zoals Tjeb dat volgens Eelco zou hebben genoemd, zijn er helemaal, hoor! Met dezelfde setting als waarmee ik met de S6's vorige week een natuurlijk geluid had (volgens mij met te weinig hoog, volgens ReMC te veel :D), klinkt het nu tamelijk onaangenaam. Stemmen hebben iets scherps en het middengebied lijkt spoorloos verdwenen.

Ik hou mijn hart vast! :-\
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2007, 15:17:55
.....Stemmen hebben iets scherps en het middengebied lijkt spoorloos verdwenen.

Ik hou mijn hart vast! :-\

Ik kan het me voorstellen Huub! Ik blijf dat wel een beetje verbazingwekkend vinden, dat er zo'n dip in de geluidskwaliteit zit  ??? Ik heb mijn offrandes ook zeker 500 uur ingespeeld, maar dat was eigenlijk een geleidelijk stijgende lijn. Ik heb het geluid nooit vervelend of slechter zien worden. Het begon al goed en werd alleen maar beter.

Je hebt hopelijk al wel een keer goed ingespeelde RS6 gehoord? Ik neem aan dat dat geluid je aanstond?

Lennart

Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

Joep

Ach, inspelen gaat met ups en downs, Huub! No worries!  :D
Gewoon even doorbijten, na een tijdje stabiliseert alles.

HuubF

Citaat van: DUCky op oktober  3, 2007, 15:26:24
Ik kan het me voorstellen Huub! Ik blijf dat wel een beetje verbazingwekkend vinden, dat er zo'n dip in de geluidskwaliteit zit  ??? Ik heb mijn offrandes ook zeker 500 uur ingespeeld, maar dat was eigenlijk een geleidelijk stijgende lijn. Ik heb het geluid nooit vervelend of slechter zien worden. Het begon al goed en werd alleen maar beter.

Je hebt hopelijk al wel een keer goed ingespeelde RS6 gehoord? Ik neem aan dat dat geluid je aanstond?

Lennart

Ik heb hiervoor de voorganger gehad en die klonk prima. Maar Eelco had me al gewaarschuwd. Het irritante is dat ik mijn handen op mijn rug moet (laten) binden, want het verwisselen van kabeltjes of zo heeft nu ook geen zin.

Citaat van: Proprius op oktober  3, 2007, 15:31:44
Ach, inspelen gaat met ups en downs, Huub! No worries!  :D
Gewoon even doorbijten, na een tijdje stabiliseert alles.

I hope so!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2007, 15:56:53
Ik heb hiervoor de voorganger gehad en die klonk prima. Maar Eelco had me al gewaarschuwd. Het irritante is dat ik mijn handen op mijn rug moet (laten) binden, want het verwisselen van kabeltjes of zo heeft nu ook geen zin.

Dat is nu denk ik erg belangrijk. Het even lekker laten gaan nu en alleen maar luisteren (of weer uitzetten). Over een week of twee(?) mag je echt oordelen (voor die tijd hoort er eigenlijk wel al een stijgende lijn in te zitten, natuurlijk ook afhankelijk van hoe veel je speelt).

dre73

dat wegvallen van het middengebied is een duidelijk geval van inspelen,daar wordt ik ook altijd een beetje onrustig van ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Wat ben ik blij dat ik niets met inspelen heb, koop je set speakers gaan die de eerste tijd ruk klinken.same voor een versterker, cd speler kabel etc, etc. Bij mij klinkt het gelukkig altijd meteen goed als ik het voor het eerst aanzet..misschien ben ik wel doof.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op oktober  3, 2007, 19:14:38
Wat ben ik blij dat ik niets met inspelen heb, koop je set speakers gaan die de eerste tijd ruk klinken.same voor een versterker, cd speler kabel etc, etc. Bij mij klinkt het gelukkig altijd meteen goed als ik het voor het eerst aanzet..misschien ben ik wel doof.

Of kabels en electronica moeten inspelen vind ik ook een moeilijke vraag, maar van speakers ben ik absoluut zeker. Mijn B&W 704's moesten ook weken inspelen voordat het schrille er eindelijk uit was. Ooit heb ik een hifi-winkel nieuwe B&W 703's horen aansluiten, ze waren toen net een paar weken uit. Iedereen wachtte op het wonder, maar het wonder gebeurde niet. Ze klonken gewoon slecht en het hoog drong door merg en been.

Hoe lang is het geleden dat jij nieuwe speakers hebt gekocht, Hans?  ::)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

Citaat van: chansig op oktober  3, 2007, 19:14:38
Wat ben ik blij dat ik niets met inspelen heb, koop je set speakers gaan die de eerste tijd ruk klinken.
Gr Hans

Dat luidsprekers even moeten inspelen is volgens mij toch algemeen aangenomen?  ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2007, 19:37:15


Hoe lang is het geleden dat jij nieuwe speakers hebt gekocht, Hans?  ::)

10 jaar...maar het enig wat een beetje beweegt in de speakers zijn de woofers..ws ben ik ook te sceptisch. Het maakt mij ook niet uit. Ik heb pas 1 unit laten refoamen..geen verschil waarneembaar tussen links en rechts..maar zoals ik al eerder schreef..ik ben ws doof.

Aan de andere kant is heb het Rutt ook mogen meemaken...duurde een tijdje voordat de Ushers een beetje redelijk klonken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Perfectionist op oktober  3, 2007, 20:04:56
Dat luidsprekers even moeten inspelen is volgens mij toch algemeen aangenomen?  ::)

Even is een goede beschrijving.. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Citaat van: chansig op oktober  3, 2007, 20:13:45
Even is een goede beschrijving.. ;)

Gr Hans
'

Even is volgens Sonus Faber 150 uur.... Maar dat is al snel als je een verwoede luisteraar bent..
Een beter forum begint bij jezelf.

Ruud-

Citaat van: chansig op oktober  3, 2007, 20:13:45
Even is een goede beschrijving.. ;)

Gr Hans

Gewoon tweedehands speakers kopen van minimaal 10 jaar of ouder ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Citaat van: Perfectionist op oktober  3, 2007, 20:15:37
'

Even is volgens Sonus Faber 150 uur.... Maar dat is al snel als je een verwoede luisteraar bent..

Er is een tijdje terug in 1 van de audio bladen een stukje geschrven over hoe speakers snel en juist in te spelen. Tegen elkaar aan (met de voorkanten) uit fase en de ruis van een tuner erop..als ik me niet vergis.

Maar gewoon luisteren is natuurlijk veel leuker.

Zeker als hij na eerst redelijke te hebben geklonken vervolgens eerst even slechter gaat klinken, voordat hij zijn top bereikt...geweldig. ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Ruud- op oktober  3, 2007, 21:05:15
Gewoon tweedehands speakers kopen van minimaal 10 jaar of ouder ;D ;)

Dan zijn ze alweer uitgespeeld..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: Perfectionist op oktober  3, 2007, 20:04:56
Dat luidsprekers even moeten inspelen is volgens mij toch algemeen aangenomen?  ::)

Nou, niet volgens de techno-goeroe's hoor! Een minuutje om het rubber van de woofer soepel te krijgen is meer dan genoeg.

Imagine... als het inspelen inderdaad 100 tot 150 uur duurt dan weten de fabrikanten toch exact wat er gebeurt? Waarom is dat dan niet gewoon wetenschap?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rody

Citaat van: Perfectionist op oktober  3, 2007, 20:04:56
Dat luidsprekers even moeten inspelen is volgens mij toch algemeen aangenomen?  ::)

Is zelfs 'onderzocht' (in elk geval gemeten):

http://www.gr-research.com/burnin.shtm

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

chansig

Citaat van: HuubF op oktober  3, 2007, 22:18:02
Nou, niet volgens de techno-goeroe's hoor! Een minuutje om het rubber van de woofer soepel te krijgen is meer dan genoeg.

Imagine... als het inspelen inderdaad 100 tot 150 uur duurt dan weten de fabrikanten toch exact wat er gebeurt? Waarom is dat dan niet gewoon wetenschap?

Vraag is ook: waarom doen ze het niet alvast effe in de fabriek..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ChrisV

Ik heb net nieuwe PMC's. PMC zelf heeft het over 15 uur inspelen. Volgens mij is dat net genoeg om ze niet meer echt beroerd te laten klinken.

Ik denk zelf dat de inspeeldiscussie mede verwarrend is, omdat niet is vastgesteld wanneer een speaker is ingespeeld. Is dat, zodra deze voor het eerst normaal klinkt, of is dat zodra de speaker niet anders meer klinkt als deze langer in bedrijf is geweest. Oftewel: hebben we het over het bereiken van het maximaal haalbare van de speaker of alleen over het feit dat de eerste kou eraf is.