HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Harry HT

Hoi,
Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 12:54:55
Onze hobby bestaat al voor een groot deel uit het compenseren van problemen op andere plekken dan waar het zou moeten. Daar kom je dan pas veel te laat achter. Dan is het toch fantastisch dat één van de mogelijke probleemveroorzakers volledig wordt geëlimineerd?

Bij mij werkt het in ieder geval. Al jaren heb ik last van laag dat soms boemst als een gek. Bovendien klonk de ene week de set goed, de andere week weer niet. Nu heb ik het gevoel dat dit is opgelost. Dat geeft me de rust om me uitsluitend te concentreren op set en acoustiek.

Pikant detail: het laag was vaak (niet altijd!) een probleem hier. De meeste bezoekers adviseerden me dan om iets te doen aan de acoustiek. Goede tip, maar een wisseling van apparatuur deed vaak veel meer. Zo was de Sony X50ES cd-speler veel strakker in het laag dan de Sony X222ES. Dat werd door weinigen begrepen.
Wisseling van apparatuur deed vaak veel meer, bedoel je daarmee dat je met acoustiek bent bezig geweest?

Anders ga ik morgen nieuwe cd doos halen voor m'n galm en een kabeltje voor m'n staande golven.  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

HuubF

Citaat van: Harry HT op september 28, 2007, 10:31:02
Hoi,Wisseling van apparatuur deed vaak veel meer, bedoel je daarmee dat je met acoustiek bent bezig geweest?

De acoustiek in mijn kamer is niet optimaal, maar ook niet dramatisch. Als er dan een probleem in de weergave is, wordt de schuld vaak aan de acoustiek gegeven.

Maar waarom heb ik dan nu geen probleem meer? Volgens mij komt dat omdat de stroomvoorziening een belangrijke oorzaak was van het boemerige laag.

Als de acoustiek al niet optimaal is, zorgt een matige weergave helemaal voor een rotzooitje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Morgen zijn de Rosenut Monitor Audio's RS6 er. Dat wordt weer 24/7/21 inspelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Citaat van: HuubF op september 28, 2007, 00:02:10
Dus de constatering dat een stroom-regenerator het leven uit de muziek zuigt gaat toch wel op voor de versterker, hoewel hij dan technisch beter lijkt te klinken. Een beetje rotzooi klinkt kennelijk wel lekker. Begrijpen doe ik het niet; ik heb me er dus maar bij neergelegd. Vervelend is wel dat het mooie strakke laag zonder PS-Audio deels verdampt.

Hoezo is het niet te begrijpen??? Heb je mijn verhaal gelezen? Het apparaat beperkt de versterker gewoon in snelheid en vermogen. Je voedt je versterker met een versterker. En iedere versterker is dynamisch beperkt (nogmaals, zie eerdere post van mij).

Aangezien het afgenomen vermogen van een CD-speler heel klein is en heel constant, is hier de schone stroom een fijn iets om te hebben. Voor een versterker met zijn zeer wisselende en meer stroomvragende afname, ga je beperkingen horen. En hierop is de buizenversterker een kleine uitzondering. Zoals in mijn vorige post vraag ik me af waarom dat is. Niemand nog een idee? Ik kan wel 1 ding bedenken: een buizenversterker is in principe een spanningsversterker, pas de uitgangstrafo maakt er stroom van. Misschien dat de buizenversterker ook dus wel een veel constantere stroomafname heeft (klasse A?).

scrutinizer

Citaat van: HuubF op september 28, 2007, 10:10:22
Ik weet niet zeker of dat die ultimate outlet is. Kennelijk heb ik een wat ouder model want ik heb maar 4 aansluitingen, waarvan er bij één wordt aangegeven dat hij gefilterd is.
Huub

Er zijn drie aktieve outlets en een passieve 'Ultimate' outlet.
De ervaring met jouw int. versterker kan idd vermogen beperking zijn van de plant.
Vandaar dat de P500 dus 3x aktieve outlets voor bronnen als cd, cdt, dvd, dac, akt.x-over, ph.pre en pre en een passieve outlet voor vermogenverbruiker(s).
Ondanks de opgegeven 500 watt komt dat eff. neer op max 200 a 250 watt met de dan redelijke headroom die overblijft.
Alles heeft zijn beperkingen, maar op de juiste manier, en binnen eff. marge toegepast, is dit een erg goed device.

Anton  
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: garmtz op september 28, 2007, 12:36:01
Hoezo is het niet te begrijpen??? Heb je mijn verhaal gelezen? Het apparaat beperkt de versterker gewoon in snelheid en vermogen...

Ik heb je verhaal gelezen. Echter, ALLE apparaten die op de PS-Audio zijn aangesloten trekken samen rond de 100 watt, inclusief de versterker dus.

Bovendien is het probleem niet de dynamiek, maar iets heel anders. Op het eerste gehoor is het een verbetering als de versterker op de regenerator is aangesloten. Meer details, meer rust en een strakker laag. Maar na een tijdje luisteren ga je twijfelen.

Nu moet ik kiezen tussen een weergave die minder perfect is maar lekkerder, of een technisch betere weergave die minder lekker is. En dát is iets wat ik helemaal niet begrijp.

Citaat van: scrutinizer op september 28, 2007, 12:44:42
Er zijn drie aktieve outlets en een passieve 'Ultimate' outlet.

Bedankt voor de info! Het is dus 1 ultimate outlet, die ga ik ook weer proberen. Het weekend komt er weer aan. ;D

Citaat van: scrutinizer op september 28, 2007, 12:44:42
De ervaring met jouw int. versterker kan idd vermogen beperking zijn van de plant.
Vandaar dat de P500 dus 3x aktieve outlets voor bronnen als cd, cdt, dvd, dac, akt.x-over, ph.pre en pre en een passieve outlet voor vermogenverbruiker(s).
Ondanks de opgegeven 500 watt komt dat eff. neer op max 200 a 250 watt met de dan redelijke headroom die overblijft.
Alles heeft zijn beperkingen, maar op de juiste manier, en binnen eff. marge toegepast, is dit een erg goed device.

Volgens mij is er voldoende headroom omdat het opgenomen vermogen maar 100 watt is. Het lijkt wel of de regenerator het versterker-geluid té perfect maakt.
Als PS-Audio al vanuit de fabriek een ultimate outlet inbouwt, zagen ze zelf ook de bui al hangen. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Statische vermogenscijfers zeggen erg weinig... Eigenlijk is hetgeen jij nu hoort precies wat reMC en ik al hadden aangegeven. Blij dat je het een extra kans geeft. Zeer goed mogelijk trouwens dat die Ultimate outlet precies geeft wat je nodig hebt. Ik heb namelijk geen erge goede ervaringen met Monster filters... :-\

HuubF

Citaat van: garmtz op september 28, 2007, 14:14:15
Statische vermogenscijfers zeggen erg weinig... Eigenlijk is hetgeen jij nu hoort precies wat reMC en ik al hadden aangegeven. Blij dat je het een extra kans geeft. Zeer goed mogelijk trouwens dat die Ultimate outlet precies geeft wat je nodig hebt. Ik heb namelijk geen erge goede ervaringen met Monster filters... :-\

Het Monster-filter heb ik meer voor de plasma gekocht.

ReMC en jij hebben dat inderdaad aangegeven en daarom ben ik blijven doorgaan met experimenteren. Maar ook de mannen die al zo'n PS-Audio bezitten hebben me op dit spoor gezet: allemaal gebruiken ze de regenerator alleen voor apparaten die weinig stroom trekken. Maar daarvoor werkt het dan ook perfect.

Het is alleen zo moeilijk om er achter te komen of er iets fout gaat of niet. Technisch vind ik de weergave namelijk wel beter. Maar kennelijk moet het allemaal niet té perfect zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

#1033
Citaat van: HuubF op september 28, 2007, 13:54:05
Ik heb je verhaal gelezen. Echter, ALLE apparaten die op de PS-Audio zijn aangesloten trekken samen rond de 100 watt, inclusief de versterker dus.

Volgens mij is er voldoende headroom omdat het opgenomen vermogen maar 100 watt is. Het lijkt wel of de regenerator het versterker-geluid té perfect maakt.
Als PS-Audio al vanuit de fabriek een ultimate outlet inbouwt, zagen ze zelf ook de bui al hangen. ;D
Ik ben geen ambassadeur voor PS PowerPlant, en vang dus geen royalties, maar sommigen op dit forum zijn met hun mening/ervaring te kort door de bocht.
Een paar situaties die gigantische invloeden uitoefenen op de uiteindelijk haalbare kwaliteit van de PP:
-Powercord naar PPlant.
-Na de uitgang van een PPlant gelden weer de zelfde regels zoals het beinvloeden van digitaal naar analoog.
-Aarding!!!
-Oppassen met hoog cap. of inductieve powercords naar componenten.
-En een die vooral vaak roet in het eten gooit zijn de in veel gevallen al ingebouwde passieve AC filters 
(tjes) in de apparatuur.
-Buiten dat reageert de PPlant ook sterk, net als elke andere versterker op de manier van koppeling met zijn
omgeving.

Het is jammer genoeg geen 'plug and play', net zoals dat destijds ook al was met de Tice powerblock & Titan combinatie, 'a way of trail and error'.
Die ik dus ook vaak goed heb horen gaan, zo ook de PowerPlant. ;)

CitaatAls PS-Audio al vanuit de fabriek een ultimate outlet inbouwt, zagen ze zelf ook de bui al hangen.
De vermogensindicator op de plant is traag en for fun, jouw versterker piekt tijdens muziek passages 3-voudig.
En ik heb met de P1000 in meerdere gevallen ook goede ervaringen gehad met eindversterkers ::).
Genoeg over PowerPlants......Have fun!

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: HuubF op september 28, 2007, 13:54:05


Nu moet ik kiezen tussen een weergave die minder perfect is maar lekkerder, of een technisch betere weergave die minder lekker is. En dát is iets wat ik helemaal niet begrijp.


Niet zo moeilijke keus lijkt mij...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 29, 2007, 09:14:28
Niet zo moeilijke keus lijkt mij...

Dat zeg je alleen maar om die van Medevoort te verdedigen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

Ik zou kunnen verwijzen naar het feit dat je niet meer zozeer audiofiel geluid wilde, maar vooral gewoon lekker geluid........dan lijkt de keuze inderdaad snel gemaakt..... :D

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

genesis

Als je naar klinische perfectie gaat en alles wat er is word ook als dusdanig doorgegeven in perfecte vorm, dan is de muziek en de emotie overdracht dood. En ben je volgens mij je doel voorbij geschoten (en die van de muziekant)  waarom zouden overigens de mooiste en meest kostbare versterkers b.v. buizenversterkers zijn (Ongaku en CAT ect) en die zijn echt niet perfect als je ze op de meetbank legt. 8)  De werkelijke perfectie zit in de imperfectie (neem de natuur maar als voorbeeld, nix symmetrisch of gelijk maar wel perfect in balans)

Genesis
Carpe Diem

Audiofiel

Citaat van: genesis op september 29, 2007, 13:58:28
En ben je volgens mij je doel voorbij geschoten (en die van de muziekant)  waarom zouden overigens de mooiste en meest kostbare versterkers b.v. buizenversterkers zijn (Ongaku en CAT ect) en die zijn echt niet perfect als je ze op de meetbank legt. 8)

Wie zegt dat de mooiste versterkers buizenversterkers zijn? Ik vind dat bijvoorbeeld niet.  ;) Buizen is een persoonlijke keuze.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#1039
Citaat van: DUCky op september 29, 2007, 13:46:49
Ik zou kunnen verwijzen naar het feit dat je niet meer zozeer audiofiel geluid wilde, maar vooral gewoon lekker geluid........dan lijkt de keuze inderdaad snel gemaakt..... :D

Lennart

Ik wil natuurlijk wel een lekker geluid, maar dan wel audiofiel. Helaas lijkt dat elkaar uit te sluiten als je niet téveel geld wilt uitgeven.

Zijn er eigenlijk merken die voor de duurdere types nog steeds lekker klinken? Bij Bryston had ik bijvoorbeeld de ervaring dat het steeds gewoner ging klinken naarmate het duurder/nieuwer werd.

Overigens zijn de RS6-jes binnen. Wat een goeje kwaliteit is dat voor die prijs zeg! Die spikes op de hoeken, die je perfect kunt afstellen met heel grote wielen zijn een uitkomst. Het staat ook heel mooi als je de frontjes weglaat. Ik heb speciaal een wat donkerder houtsoort (Rosenut) genomen om het contrast met het aluminium wat groter te maken.

Het inspeelproces is begonnen. Voorlopig zit mijn zoontje Victor en zijn beste vriend een spelletje op de PS3 te doen. De keiharde rockmuziek klinkt niet verkeerd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Eindelijk mijn zoontje weggepest. We moeten zo naar Feyenoord-Heerenveen dus de tijd is beperkt. ;D

Jeetje zeg! voor speakers die nog niet zijn ingespeeld spetteren ze behoorlijk. De Roksan versterker staat nu op de ultimate outlet-uitgang van de PS-Audio. De eerste cd's klinken erg overtuigend. :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op september 29, 2007, 15:32:58
Zijn er eigenlijk merken die voor de duurdere types nog steeds lekker klinken? Bij Bryston had ik bijvoorbeeld de ervaring dat het steeds gewoner ging klinken naarmate het duurder/nieuwer werd.

Die zijn er zeker. Ik vind bij Classé bijvoorbeeld de duurdere types juist steeds lekkerder klinken. Hetzelfde klankkarakter, maar dan juist nóg beter. Dus betere soundstage, meer rust, meer zwart, meer controle, meer analoog. Ik heb van dezelfde serie alle modellen eindversterkers in huis gehad (en op de zelfde bron een voorversterker gehoord): CA-100, 150, 200, 300 en 400 en daarbij ging het op dat het duurdere model beter was. ;)

Enige uitzondering was wellicht de CA-300 die ik nauwelijk beter vind dan de 200. De 201 klinkt zelfs beter dan de 300. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Citaat van: HuubF op september 29, 2007, 12:07:40
Dat zeg je alleen maar om die van Medevoort te verdedigen...

Nee hoor..beetje paranoide Huub. Ik vind de van Medevoort zeker erg goed klinken, de cambridge klinkt weer beter...

Een keus tussen een prettiger totaal plaatje of meer audiofiel getingel is door mij snel gemaakt...Ongeacht welke versterker.. ;)

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hififreak

Citaat van: HuubF op september 29, 2007, 15:32:58
Bij Bryston had ik bijvoorbeeld de ervaring dat het steeds gewoner ging klinken naarmate het duurder/nieuwer werd.

Dat was ook de bedoeling Huub.  ;)

HuubF

#1045
Citaat van: Hififreak op september 29, 2007, 20:15:46
Dat was ook de bedoeling Huub.  ;)

Jij hebt echt een permanent een Bryston-scanner draaien hé? ;D

Ik bedoel daarmee te zeggen dat mijn ervaring met Bryston en Lavardin is, dat de oudere/goedkopere types lekkerder klinken dan de nieuwere/duurdere. Jammer genoeg heb ik nooit de gelegenheid benut om het Classé-traject af te leggen. Wie weet komt dat later nog eens.

Wat betreft de Monitor Audio RS6: die doet het prima. Niet schrillig of vaag in het laag, hoewel het inspelen pas net is begonnen. Ik vind het een heel evenwichtige combinatie met de Roksan's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

Citaat van: HuubF op september 29, 2007, 23:37:27
Ik bedoel daarmee te zeggen dat mijn ervaring met Bryston en Lavardin is, dat de oudere/goedkopere types lekkerder klinken dan de nieuwere/duurdere. Jammer genoeg heb ik nooit de gelegenheid benut om het Classé-traject af te leggen. Wie weet komt dat later nog eens.

Ik moet maar snel eens een oude IS gaan luisteren dan  ;D
Misschien maar beter van niet, als die nog lekkerder klinkt dan mijn IT kom ik helemaal niet meer aan werken toe  ;)

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

garmtz

Geloof mij Lennart, de IS is absoluut niet de meerdere t.o.v. de IT, in geen enkel opzicht en in geen enkele incarnatie... ;)

DUCky

Citaat van: garmtz op september 30, 2007, 14:18:16
Geloof mij Lennart, de IS is absoluut niet de meerdere t.o.v. de IT, in geen enkel opzicht en in geen enkele incarnatie... ;)

Pfew........wat een opluchting  ;D
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

daffy

#1049
Hoi Huub deze review kwam ik toevallig nog tegen op het web: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/306monitor/

mocht je nog interesse in andere ls-kabels hebben dan is dit  misschien een leuke tip: http://www.audioadvies.nl/Webwinkel-LS-kabels.html
(ik kon deze kabel bestellen zonder zwarte sleeving,spades/bananen en daardoor natuurlijk ook weer veel goedkoper)

erg fijne kabel die mij beter bevalt dan de kimber 8tc  en heel veel beter dan de Qed SA biwire (niet xt) die ik voor de kimber 8tc had.

grtjzz Daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.