HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 16:49:52
Wanneer kom jij trouwens eens luisteren, Arjen?

Ik ben inderdaad al heel lang niet bij Huub geweest. Lijkt mij wel weer eens leuk. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 16:54:04
Ik ben inderdaad al heel lang niet bij Huub geweest. Lijkt mij wel weer eens leuk. :D

OF je hebt mijn vraag verkeerd begrepen OF je schopt me waar het pijn doet ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 16:56:20
OF je hebt mijn vraag verkeerd begrepen OF je schopt me waar het pijn doet ;D

LOL ;D

Maar dit is toch Huub zijn topic? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 16:49:52
Huub heeft zowel ervaringen opgedaan als aannames gedaan ;D

Ik heb de ervaring dat de PS-Audio voor mij een aantal problemen oplost die ik eerder aan speakers, cd-speler, versterker of acoustiek toeschreef.

Ik neem aan dat de PS-Audio een schoon electrisch signaal aflevert, dus moet ik ook aannemen dat mijn set klinkt zoals het bedoeld is. Als ik dat kil vind klinken koop ik mij een andere set. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

#1004
Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 17:10:08
LOL ;D

Maar dit is toch Huub zijn topic? ;)
Ja, maar het is ReMC's antwoord vraag ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

patrick_vdb

Hoi Remko,

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 15:18:53
Dat is hier ook, ik zie het probleem niet zo ::)

Het probleem is dat iedereen zijn eigen denkbeelden niet zien als mening maar verwarren met het fenomeen feit. Er al haast vanuitgaande dat de eigen waarheid wel eens de waarheid zou kunnen zijn en het vervolgens vreemd vinden dat anderen een andere mening, welke ook zij op hun beurt verwarren met hetzelfde fenomeen, zijn toebedeeld ;D ;)

Subjectiviteit uit de discussie slopen is bij een subjectieve aangelegenheid als het genieten van muziekweergave als haast vragen om problemen....maar daar was inderdaad al een andere topic over welke plotsklaps tot een einde was gekomen ??? ;D ;)

De output van een PS Audio is te meten, daarmee kunnen we dan direct aannames dat een dergelijk apparaat vervuiling op het "audiolichtnet" uitstuurt staven. Een bewering komende uit een niet gestaafd vermoeden is niet voldoende om je statement hard te maken. De discussie of iemand uberhaupt wel een "schoon audiolichtnet" moet nastreven is uiteraard wel een interessante discussie maar ik  ben bang dat deze met alle verschillende, tot feiten verworven, denkbeelden haast niet te voeren is.

mvrg

Patrick

Joep

CitaatDe output van een PS Audio is te meten, daarmee kunnen we dan direct aannames dat een dergelijk apparaat vervuiling op het "audiolichtnet" uitstuurt staven. Een bewering komende uit een niet gestaafd vermoeden is niet voldoende om je statement hard te maken. De discussie of iemand uberhaupt wel een "schoon audiolichtnet" moet nastreven is uiteraard wel een interessante discussie maar ik  ben bang dat deze met alle verschillende, tot feiten verworven, denkbeelden haast niet te voeren is.

Mijns inziens is het doel van het forum dan ook niet om waarnemingen te staven en de ander te overtuigen, maar eerder elkaar interesseren en prikkelen om zodoende met elkaar te blijven proberen tot een hoger muzikaal niveau te brengen. Daarom zitten we hier toch, voor elkaar? Dit forum is al heel erg persoonlijk en men kent elkaar en er zijn er weinig bij die de ander iets op wilt dringen. Berichten worden in dat geval ook gelezen alsof ze de persoon horen praten. Enkel het enthousiasme is wat men op elkaar over wil brengen. De luistersessies die leden wel eens met elkaar houden zijn wat mij betreft de kers op de appelmoes, alle "feiten", "waarnemingen", "aannames" en andere meningen worden dan plotsklaps zèlf gehoord.. ;)

In Huubs geval is het zelfs zo dat we hem met alle liefde willen helpen, want hij is de enige die ik ken die zó vaak, zó rigoureus het roer omgooit qua audio-set. Audio Nervosa...het lijkt of hij bij de waan van de dag leeft! Hoe vaak heeft hij gezegd tevreden te zijn? Hoe vaak heeft hij gezegd ontevreden te zijn? In ieder geval veel! Daarom blijft Remko volhouden, omdat Huub rust verdiend zonder dat hij een simpel hifi-setje hoeft te kopen. Muziekweergave is een leuke hobby, maar is bij Huub erg wisselvallig en dat is jammer en zonde. Ik lees al zijn topics op diverse fora en leef met hem mee. In vind het een soort van treurig om een man te zien dolen in het Hifi-bos en elke keer met de verkeerde tak thuis te komen. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan, maar ik wil hem wel helpen want ik weet dat de audiofiele rust er is (en ja, die kan voor iedereen anders zijn).


HuubF

Citaat van: Proprius op september 26, 2007, 21:49:34
... In Huubs geval is het zelfs zo dat we hem met alle liefde willen helpen, want hij is de enige die ik ken die zó vaak, zó rigoureus het roer omgooit qua audio-set. Audio Nervosa...het lijkt of hij bij de waan van de dag leeft! Hoe vaak heeft hij gezegd tevreden te zijn? Hoe vaak heeft hij gezegd ontevreden te zijn? In ieder geval veel! Daarom blijft Remko volhouden, omdat Huub rust verdiend zonder dat hij een simpel hifi-setje hoeft te kopen. Muziekweergave is een leuke hobby, maar is bij Huub erg wisselvallig en dat is jammer en zonde. Ik lees al zijn topics op diverse fora en leef met hem mee. In vind het een soort van treurig om een man te zien dolen in het Hifi-bos en elke keer met de verkeerde tak thuis te komen. Ik zou niet in zijn schoenen willen staan, maar ik wil hem wel helpen want ik weet dat de audiofiele rust er is (en ja, die kan voor iedereen anders zijn).

Nu, zo zielig ben ik niet, hoor! ;D

Alle keren dat ik zei tevreden te zijn, was ik dat ook. Meestal begint het met andere speakers en na een paar wisselingen van cd-spelers en/of versterkers gaat het dan weer een half jaartje goed. Maar dan verandert mijn smaak weer, of ik krijg ergens kriebels.

Audiofiele rust betekent voor mij dat ik het gevoel heb, goed bezig te zijn. En dat gebeurt gelukkig regelmatig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

patrick_vdb

Hoi Proprius,

Citaat van: Proprius op september 26, 2007, 21:49:34
Mijns inziens is het doel van het forum dan ook niet om waarnemingen te staven en de ander te overtuigen, maar eerder elkaar interesseren en prikkelen om zodoende met elkaar te blijven proberen tot een hoger muzikaal niveau te brengen

Absoluut mee eens maar waarnemingen staven kunnen hier ook een bijdrage in leveren. Voorts vind ik persoonlijk dat wanneer er een min of meer harde claim vwb het functioneren van apparatuur wordt neergezet deze eigenlijk ook gestaaft danwel bewezen dient te worden. Jammer genoeg doen we, ik dus ook, veels te weinig mee maar het zou valse claims, giswerk, smaad en een hoop nodeloze discussies kunnen voorkomen en tevens het niveau drastisch omhoog kunnen tillen. En daar zullen we op muzikaal vlak dus zeker ook weer de vruchten van kunnen plukken.

Citaaten er zijn er weinig bij die de ander iets op wilt dringen

Tsja, hier ben ik helaas de laatste tijd toch steeds vaker een andere mening toebedeelt :-\ Maar goed, dat is een eigen mening en een discussie die verder totaal niet in HuubF's topic thuis hoort.

mvrg

Patrick

garmtz

#1009
Goed, alles weer peis en vree... ;D

Even een gedachtenspinsel... Als ik het goed begrijp werkt de PS Audio regenerator als volgt: het is feitelijk een PWM versterker (soort van klasse D) die digitaal een signaal genereert van de gewenste frequentie en golfvorm. Een zeer krachtige, niet zo breedbandige klasse D(-achtige) versterker dus... :)  Klasse AB dus, zie posts hieronder... ;)

Nu is het zo dat onze lokale energieleverancier een signaal kan leveren dat alleen beperkt wordt door de stoppen in je kast, in het lokale buurthuisje en centrale etc. Echter, de regenerator is zeker niet onbeperkt. Misschien zit hier een deel van de nadelen die reMC en ik in het geluid herkennen. Dat de set een goed reproduceerbaar resultaat geeft is een feit, maar of het perse 'beter' is dan tappen uit het onnoemelijk snelle en schier onbegrenste (in 'snelheid' en stabiliteit), maar helaas soms vervuilde lichtnet?

En dan heb ik het niet over alleen de beperking op vermogen an sich, bedenk je ook dit:

Een luidspreker vormt een last voor een versterker, ook zal dus de op de regenerator aangesloten apparatuur een belasting zijn. De aangesloten apparatuur heeft een bepaalde 'impedantie' en zal dus reactief werken op het binnenkomende signaal. Aangezien de uitgangsimpedantie van de regenerator niet extreem laag is, zijn snelheid niet extreem hoog (hoewel de stijgtijd denk ik op zich indrukwekkend zal zijn op papier), zal dit dus allemaal reactief reageren op elkaar, net als een luidspreker op een versterker.

Wat je aansluit op de PS Audio zal dus heel verschillend presteren. Mijn ervaringen zijn dat vooral buizen(voor)versterkers goed gaan op het apparaat, zonder veel van de eerder genoemde nadelen (die bij transistorversterkers en de meeste bronnen wel optreden). Iemand een idee hoe dat zou kunnen?

Ik zou je test dus met enige voorzichtigheid aangaan reMC, je SUN Audio zou wel eens erg goed kunnen gaan klinken! >:D

)p(

Citaat van: garmtz op september 26, 2007, 22:13:55

Wat je aansluit op de PS Audio zal dus heel verschillend presteren. Mijn ervaringen zijn dat vooral buizen(voor)versterkers goed gaan op het apparaat, zonder veel van de eerder genoemde nadelen (die bij transistorversterkers en de meeste bronnen wel optreden). Iemand een idee hoe dat zou kunnen?


En hoe doen hun eigen klasse-d versterkers het er op?

peter

garmtz

Citaat van: )p( op september 26, 2007, 22:37:56
En hoe doen hun eigen klasse-d versterkers het er op?

peter

Geen idee... Niet geprobeerd.

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 26, 2007, 22:13:55
Even een gedachtenspinsel... Als ik het goed begrijp werkt de PS Audio regenerator als volgt: het is feitelijk een PWM versterker (soort van klasse D) die digitaal een signaal genereert van de gewenste frequentie en golfvorm. Een zeer krachtige, niet zo breedbandige klasse D(-achtige) versterker dus... :)

Is er een reden dat je aanneemt dat de PS Audio als een klasse D zou werken? Lijkt mij eerlijk gezegd juist bijzonder vreemd. Ik denk dat het digitale stuurcentrum enkel een oscillator aanstuurt, die door een relatief ouderwetse klasse AB-achtige versterker wordt versterkt. ::)

CitaatNu is het zo dat onze lokale energieleverancier een signaal kan leveren dat alleen beperkt wordt door de stoppen in je kast, in het lokale buurthuisje en centrale etc. Echter, de regenerator is zeker niet onbeperkt. Misschien zit hier een deel van de nadelen die reMC en ik in het geluid herkennen. Dat de set een goed reproduceerbaar resultaat geeft is een feit, maar of het perse 'beter' is dan tappen uit het onnoemelijk snelle en schier onbegrenste (in 'snelheid' en stabiliteit), maar helaas soms vervuilde lichtnet?

Maak daar maar gerust altijd vervuilde lichtnet van. Schone stroom krijg je eigenlijk nooit meer binnen en zelfs de electronica van de buurman stoort nog (iets verzwakt) terug via je eigen net. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 23:10:48
Is er een reden dat je aanneemt dat de PS Audio als een klasse D zou werken? Lijkt mij eerlijk gezegd juist bijzonder vreemd. Ik denk dat het digitale stuurcentrum enkel een oscillator aanstuurt, die door een relatief ouderwetse klasse AB-achtige versterker wordt versterkt. ::)

Ik heb goede redenen om te denken/weten dat het klasse D is... ;)

CitaatMaak daar maar gerust altijd vervuilde lichtnet van. Schone stroom krijg je eigenlijk nooit meer binnen en zelfs de electronica van de buurman stoort nog (iets verzwakt) terug via je eigen net. :-\

Absoluut waar...

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 26, 2007, 23:16:50
Ik heb goede redenen om te denken/weten dat het klasse D is... ;)

Ajjj, dan heb ik ondertussen slecht nieuws voor je gevonden:

CitaatPower Plants are basically high powered class AB power amplifiers, just like the one you probably have powering your stereo system. Producing all this power generates a lot of heat and heat management is an issue with any modern Class AB power amplifier. To accomplish this task we built an internal tunnel heatsink.  A tunnel heat sink is simply an enclosed set of aluminum heat fins and a fan to blow air over them.

The trick is to keep the tunnel air movement adjustable and in synch with the temperature of the heatsink.  Our engineers placed thermal sensing devices along the heatsink and connected them to a microprocessor that precisely controls a whisper fan located inside the P500.  The fan speed is controlled by the processor to keep an even temperature and, by selecting the right fan, we have been able to build a Power Plant that is significantly quieter than any fan cooled equipment we are familiar with.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#1015

Citaat van: garmtz op september 26, 2007, 23:16:50
Ik heb goede redenen om te denken/weten dat het klasse D is... ;)
Het is idd klasse AB....met een slecht rendement qua verbruik 200watt uit 400watt verbruikt :(.
Maar in SinWave bv 50 hertz binnen 0.02% (waar bv.Nuon +/-5%)...uitgangspanning gelijk aan instelling display
(Nuon min. 230vac +/-10%).......perfecte symmetrie (Nuon asymmetrie) :D.
@Remco
De europese versie maakt gebruik van een uitgangstransformator om de symmetrische 2 x 57.5 (115vac) naar 2 x 115 (230volt) te brengen.
En door daar flink mee geexperimenteerd te hebben (bv.door uitgangstrafo te ontkoppelen (dus 115 vac Pplant) en de aangesloten app. naar 115 vac om te zetten) kan ik je vertellen dat dit een flink verschil geeft, (hogere bandbreedte,lagere uitgangsimp.) wat ook logisch is gezien hij voor de Amerikaanse markt ontwikkelt is.
En het voor een symmetrische eindversterker vrijwel onmogelijk is om een uitgangsspanning van 2 x 115 volt continue te genereren, daarom is er voor de 230 vac versie gekozen om deze te vermenigvuldigen m.b.v. een transformator......maar dan in dit geval wel een met een perfect afregelbare symmetrie en DC balans.   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

reMC

Citaat van: patrick_vdb op september 26, 2007, 22:12:01
Voorts vind ik persoonlijk dat wanneer er een min of meer harde claim vwb het functioneren van apparatuur wordt neergezet deze eigenlijk ook gestaaft danwel bewezen dient te worden.

Hier ben ik het in feite mee eens, maar wat is bewijs? Wat is er als zijnde bewijs aan te dragen dat een ieder ook als bewijs zal zien? Ik denk niet dat we deze discussie uitgebreid moeten voeren (dat wordt namelijk waarschijnlijk een meten/luisteren discussie) maar het is wellicht wel een interessante vraag.

Dit topic staat er de laatste pagina's natuurlijk bol van. Doet de PS-Audio wat 'ie zou moeten doen en is 'ie daarmee 'perfect'? Of zitten er toch nog addertjes onder het gras? ;)

garmtz

O.k. I stand corrected. Dan is mijn bron onzuiver. zal eens met een knuppel langs moeten gaan. doet verder niks af aan mijn verhaal verder.

genesis

#1018
Citaat van: patrick_vdb op september 26, 2007, 21:32:49
Hoi Remko,

Het probleem is dat iedereen zijn eigen denkbeelden niet zien als mening maar verwarren met het fenomeen feit. Er al haast vanuitgaande dat de eigen waarheid wel eens de waarheid zou kunnen zijn en het vervolgens vreemd vinden dat anderen een andere mening, welke ook zij op hun beurt verwarren met hetzelfde fenomeen, zijn toebedeeld ;D ;)

Subjectiviteit uit de discussie slopen is bij een subjectieve aangelegenheid als het genieten van muziekweergave als haast vragen om problemen....maar daar was inderdaad al een andere topic over welke plotsklaps tot een einde was gekomen ??? ;D ;)

De output van een PS Audio is te meten, daarmee kunnen we dan direct aannames dat een dergelijk apparaat vervuiling op het "audiolichtnet" uitstuurt staven. Een bewering komende uit een niet gestaafd vermoeden is niet voldoende om je statement hard te maken. De discussie of iemand uberhaupt wel een "schoon audiolichtnet" moet nastreven is uiteraard wel een interessante discussie maar ik  ben bang dat deze met alle verschillende, tot feiten verworven, denkbeelden haast niet te voeren is.

mvrg

Patrick

Mooi verwoord 'academisch' antwoord Patrick ;D (is haast wiskundige verklaring van een subjectieve discussie ::))

Genesis
Carpe Diem

Audiofiel

Citaat van: garmtz op september 27, 2007, 10:03:59
O.k. I stand corrected. Dan is mijn bron onzuiver. zal eens met een knuppel langs moeten gaan. doet verder niks af aan mijn verhaal verder.

Beetje mededogen, laat die knuppel maar thuis. Jouw bron weet ook niet alles. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

scrutinizer

#1020
Ik wil hier toch nog wel een 'mindf*ck' aan toevoegen.

Er is in deze eigenlijk geen eerlijk vergelijk te maken met de door een provider aangeboden 230VAC.
Elke provincie en zijn stadsdelen, kent zijn eigen specifieke vervormingen op het lichtnet, en daardoor wordt er al eigenlijk niet aan gelijke kwaliteits of karakter eigenschap(pen) voldaan voor iedere eigenaar die gebruik maakt van het zelfde product. ???

 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

aMUSEd

Zolang het resultaat wordt gemeten met de oren en wat er tussen zit is een eigenschap als muzikaliteit niet te staven.. zelfs wanneer alle andere variabelen constant zijn.

HuubF

Brekend nieuws. Vandaag mijn Monster HTC1000 uit de powerbuy binnengekregen dus weer eindeloos geëxperimenteerd met stroom. De uitkomst is als volgt:

- Alle digitale apparaten klinken beter via de PS-Audio regenerator. Het verschil is ontzettend groot.

- De versterker klinkt lekkerder via de Monster HTC1000. Zonder filtering is geen optie.

Dus de constatering dat een stroom-regenerator het leven uit de muziek zuigt gaat toch wel op voor de versterker, hoewel hij dan technisch beter lijkt te klinken. Een beetje rotzooi klinkt kennelijk wel lekker. Begrijpen doe ik het niet; ik heb me er dus maar bij neergelegd. Vervelend is wel dat het mooie strakke laag zonder PS-Audio deels verdampt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Heb je de versterker ook op de ultimate outlet geprobeerd?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op september 28, 2007, 00:38:24
Heb je de versterker ook op de ultimate outlet geprobeerd?

Ik weet niet zeker of dat die ultimate outlet is. Kennelijk heb ik een wat ouder model want ik heb maar 4 aansluitingen, waarvan er bij één wordt aangegeven dat hij gefilterd is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)