HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 10:18:12
Het regenereren maakt de stroom natuurlijk behoorlijk onafhankelijk van het lichtnet (waardoor je die viezigheid in theorie kwijt bent), maar de elektronica in de PS-Audio introduceert waarschijnlijk weer een hoop nieuwe viezigheid (wat mij betreft hoorbaar).

Dat weet je helemaal niet. Zit je Huub te pakken op zijn aanname die niet zeker is, en doe je er zelf net zo hard aan mee. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 10:18:12
... OF een zielloos klinkende regenerator, dat kan toch net zo goed? ...

Dat is iets wat ik niet kan begrijpen. In vergelijking met het doormeten van audio-componenten is het meten van de output van de PS-Audio een makkie, dus dat ding werkt heus wel. Daarom neem ik gemakshalve aan dat de PS-Audio nu mijn standaard stroomleverancier is. Dat ik op den duur alleen apparatuur heb staan die om kan gaan met de stroom van de PS-Audio neem ik graag voor lief.

En dat selectieproces gaat natuurlijk weer gewoon op het gehoor. En dan is het een heerlijkheid dat de set dinsdagmiddag exact hetzelfde klinkt als zondagavond. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

genesis

Mijn eigen mening wbt de PS Audio is dat het een 'zegen' is voor mijn gevoelige signaal bronnen, denk daarbij aan buizen v.v., loopwerk, Jitter device en DAC, dit was voor mij werkelijk een verrijking in emotie en muzikaliteit en ook 3-D / microdetailering lucht ect. Wat ik wel vond als ik mijn 4 eindtrappen de PS Audio zette, dat het geluid te schoon (klinisch) werd en 'doods' dus weg emotie ect ect.

Vond het vroeger een 'duur' ding, nu vind ik dat ik de PS Audio jaren te laat heb gekocht, dus voor mij is het een perfectie oplossing geweest voor mijn fluctuerende lichtnet, ipv van alleen s'nachts en op zondagmorgen vroeg  optimaal te kunnen luisteren kan ik nu in 90% van de tijd dezelfde kwalitatieve geluidsbeleving oproepen en dat is me wel 4 keer de prijs van de regenerator waard! 8)

Genesis
Carpe Diem

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 10:37:52
Dat weet je helemaal niet. Zit je Huub te pakken op zijn aanname die niet zeker is, en doe je er zelf net zo hard aan mee. ::)

Ik zeg toch dat het hoorbaar is en ik het dus weet (en niet alleen in zijn set of met die specifieke regenerator) ::)

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 10:53:23
Dat ik op den duur alleen apparatuur heb staan die om kan gaan met de stroom van de PS-Audio neem ik graag voor lief.

In dat geval is er geen probleem ;)

Maar eigenlijk moet je eens doen wat ik zei: je PS-Audio meenemen naar een set die je erg mooi vind en luisteren wat er gebeurt. Interessanter is: welke conclusie trek je als de muzikaliteit er na het aansluiten van de PS-Audio op achteruit gaat?

HuubF

#979
Citaat van: reMC op september 26, 2007, 10:58:01
Maar eigenlijk moet je eens doen wat ik zei: je PS-Audio meenemen naar een set die je erg mooi vind en luisteren wat er gebeurt. Interessanter is: welke conclusie trek je als de muzikaliteit er na het aansluiten van de PS-Audio op achteruit gaat?

Muzikaliteit is een tamelijk ongrijpbaar iets. Vaak is het gewoon vervorming en dat trucje heb je vroeg of laat door. Vanaf dat moment is die snerpende gitaar, rijke viool of schorrige stem helemaal niet muzikaal meer omdat je dezelfde scherpte gaat horen op momenten dat het helemaal niet moet.

En als dat dan wordt veroorzaakt door vervuilde stroom is dat weg, ja.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 11:04:40
Vanaf dat moment is die snerpende gitaar, rijke viool of schorrige stem helemaal niet muzikaal meer omdat je dezelfde scherpte gaat horen op momenten dat het helemaal niet moet.

Dan is er inderdaad iets 'mis'. Maar er zijn meer oplossingen voor dat probleem dan een regenerator (zonder nadelen) ;)

Maar als jij kan leven met het feit dat je "op den duur alleen apparatuur heb staan die om kan gaan met de stroom van de PS-Audio" is dit een beetje een non-discussie ;D

HuubF

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 11:21:22
Dan is er inderdaad iets 'mis'. Maar er zijn meer oplossingen voor dat probleem dan een regenerator (zonder nadelen) ;)

Maar als jij kan leven met het feit dat je "op den duur alleen apparatuur heb staan die om kan gaan met de stroom van de PS-Audio" is dit een beetje een non-discussie ;D

Niet helemaal. Het blijft me fascineren dat jij vindt dat een goede regenerator de werking van muzikaal klinkende apparatuur in negatieve zin kan beïnvloeden. Wat zou die regenerator dan om zeep kunnen helpen? :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 11:35:51
Niet helemaal. Het blijft me fascineren dat jij vindt dat een goede regenerator de werking van muzikaal klinkende apparatuur in negatieve zin kan beïnvloeden.

Een goede regenerator beïnvloedt helemaal niets en is dus ideaal ;D Maar zulke perfecte apparatuur bestaat helaas niet.

Ja, de kwaliteit van de stroomtoevoer is een probleem voor audio. Maar bijna elke harde maatregel (filters, regeneratoren, etc..), die je ertegen neemt is wat mij betreft een verslechtering op belangrijke punten (balans, coherentie, echtheid). Dan maar geen van dergelijke maatregelen, maar gewoon een aparte groep (eventueel een gescheiden fase), goede netsnoeren en apparatuur met goede voedingen. Je kan dan echt heel ver komen, IMHO veel verder dan met een regenerator. Je vraag je natuurlijk gelijk af of een regenerator een leuk extraatje is tussen net genoemde zaken? Vind ik niet, het wordt dan waarschijnlijk weer slechter. Maar goed, het is maar een mening...

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 11:35:51Wat zou die regenerator dan om zeep kunnen helpen? :D

Eigenlijk heb ik dat hier al genoemd. Ik hoorde die effecten bij jou ook. Ja, het wordt strakker, stiller en dynamischer. Maar ik vond de muzikaliteit echt minder, vooral doordat de tonale balans uit elkaar werd getrokken en elke noot uit het hoog leek te komen (er zat relatief veel minder mid in).

reMC

Huub, je mag de PS-Audio overigens wel meenemen naar my place als je hier weer langs komt, kan je hier zelf het effect horen!

HuubF

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 11:52:02
... Ik hoorde die effecten bij jou ook. Ja, het wordt strakker, stiller en dynamischer. Maar ik vond de muzikaliteit echt minder, vooral doordat de tonale balans uit elkaar werd getrokken en elke noot uit het hoog leek te komen (er zat relatief veel minder mid in).

Dat werd hier toch voor een deel opgelost door als interlink de Audioquest te gaan gebruiken? Als de klank nét niet helemaal ok is dan is er altijd wel een oplossing voor te bedenken, mits de kwaliteit van het signaal hoog genoeg is.

Onze hobby bestaat al voor een groot deel uit het compenseren van problemen op andere plekken dan waar het zou moeten. Daar kom je dan pas veel te laat achter. Dan is het toch fantastisch dat één van de mogelijke probleemveroorzakers volledig wordt geëlimineerd?

Bij mij werkt het in ieder geval. Al jaren heb ik last van laag dat soms boemst als een gek. Bovendien klonk de ene week de set goed, de andere week weer niet. Nu heb ik het gevoel dat dit is opgelost. Dat geeft me de rust om me uitsluitend te concentreren op set en acoustiek.

Pikant detail: het laag was vaak (niet altijd!) een probleem hier. De meeste bezoekers adviseerden me dan om iets te doen aan de acoustiek. Goede tip, maar een wisseling van apparatuur deed vaak veel meer. Zo was de Sony X50ES cd-speler veel strakker in het laag dan de Sony X222ES. Dat werd door weinigen begrepen.

Nu begrijp ik dat eindelijk wél. Ik denk die 50ES gewoon beter om kon gaan met de stroomvoorziening dan de 222. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 12:54:55
Onze hobby bestaat al voor een groot deel uit het compenseren van problemen op andere plekken dan waar het zou moeten.

Dat is inderdaad een groot probleem! Er wordt veel te snel gezegd dat men eens een andere kabeltje moet proberen terwijl er een probleem in de akoestiek zit, bijvoorbeeld. Na eeuwig experimenteren is vaak (niet altijd) het probleem wel 'opgelost', maar blijft er altijd iets knagen (want de akoestiek is bijv. nog steeds niets in orde).

Voor een optimale weergave moet je problemen bij de kern aanpakken en niet compenseren. Daarom is het ook zo handig als een ontwerper een gehele keten ontwerpt en is het 'matchen' van componenten van diverse fabrikaten, hoewel het zeker genot kan brengen, op het allerhoogste niveau ook geen oplossing (er zijn altijd technische mismatches die hoorbaar zijn).

Citaat van: HuubF op september 26, 2007, 12:54:55
Dan is het toch fantastisch dat één van de mogelijke probleemveroorzakers volledig wordt geëlimineerd?

Zeker. Ik hoop dat dit voor jou en in jouw sets inderdaad zo is, dat scheelt een hoop! Maar hier werkt het niet, als je wilt laat ik je dat binnenkort wel horen.

aMUSEd

Heren, zou het zo kunnen zijn dat verschillende eigenschappen voor jullie belangrijk zijn voor de muzikale beleving?

Als ik dit zo lees krijg ik een dejavu gevoel..
Huub, is het niet het belangrijkste dat JIJ nu tevreden bent met de muzikaliteit van jouw nieuwe set?
En dat ben je volgens mij wel..

genesis

Wil je hiermee zeggen dat het een "Ja - Nee, Nietes - Welles" gevalletje werd ;D

Genesis
Carpe Diem

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: aMUSEd op september 26, 2007, 13:16:05
Huub, is het niet het belangrijkste dat JIJ nu tevreden bent met de muzikaliteit van jouw nieuwe set?
En dat ben je volgens mij wel..

Volgens mij ook 8) (maar daar ging de discussie natuurlijk niet over)

Kingpin


Misschien iets om over na te denken:

De aangeleverde stroom die het apparaat ingaat wordt omgezet in gelijkstroom voor aansturing van de elektronica componenten (die werken immers niet op wisselspanning), dus daar wordt de eventuele " vervuilende" stroom teniet gedaan, wat heeft zo'n Netfilter voor de gelijkrichter dan voor nut?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 10:18:12
Het regenereren maakt de stroom natuurlijk wel behoorlijk onafhankelijk van het lichtnet (waardoor je die viezigheid in theorie kwijt bent), maar de elektronica in de PS-Audio introduceert waarschijnlijk weer een hoop nieuwe viezigheid (wat mij betreft hoorbaar).

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 10:58:01
Ik zeg toch dat het hoorbaar is en ik het dus weet (en niet alleen in zijn set of met die specifieke regenerator) ::)

Tsja, dan heb jij zeker röntgen-oren. Want door te luisteren mét en zónder weet jij precies dat de electronica binnen in de PS Audio een hoop viezigheid geeft... :-X ::)


Hoe weet je nu zeker dat de situatie zónder minder viezigheid heeft. Het enige argument dat je daarvoor aandraagt is dat jij dat kunt horen. Ik neem aan dat je daarmee alleen bedoelt dat jij het zónder beter vindt klinken. En dan komen we terecht bij de persoonlijke voorkeur. ;)

CitaatMaar eigenlijk moet je eens doen wat ik zei: je PS-Audio meenemen naar een set die je erg mooi vind en luisteren wat er gebeurt. Interessanter is: welke conclusie trek je als de muzikaliteit er na het aansluiten van de PS-Audio op achteruit gaat?

Stel dat je dat doet, wat zegt dat dan over de test? IS de set dan beter zonder de PS-Audio of is dat alleen een persoonlijke voorkeur. Immers, dezelfde test kun je doen met een netsnoer, interlink of luidsprekerkabel. Het resultaat zegt niets over de objectieve verschillen. Enkel over de subjectieve waarneming dat iemand het zelf beter vind klinken. ;)

Uiteraard is daar niets mis mee, want als je het zelf beter vind klinken, dan is dat akkoord. Maar je kunt daarmee nog niet bewijzen dat iets werkelijk beter is. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 14:03:06
Uiteraard is daar niets mis mee, want als je het zelf beter vind klinken, dan is dat akkoord. Maar je kunt daarmee nog niet bewijzen dat iets werkelijk beter is. 8)

Als je het zo bekijkt kan je van geen enkel component zeggen dat 'ie werkelijk 'goed' of 'beter' dan een ander is. Doet me denken aan een topic dat ik laatst heb geopend ;D (en waar ik, bedenk ik nu, nog een reactie dien te geven)

Audiofiel

Ik wil alleen maar aangeven dat je te stellig bent in je beweringen over deze apparatuur. Je noemt allerlei eigenschappen die je alleen maar kunt veronderstellen, maar toch breng je ze als echte waarheden. ::)


Het is onmogelijk om in audioland als enige de wijsheid in pacht te hebben. Luisteren is een zeer subjectieve bezigheid enzoveel mensen, zoveel smaken. Niet iedereen heeft dezelfde smaak als jou, Remko. :-*
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 14:25:47
Het is onmogelijk om in audioland als enige de wijsheid in pacht te hebben. Luisteren is een zeer subjectieve bezigheid enzoveel mensen, zoveel smaken.

Helemaal mee eens. Maar daar gaat de discussie toch helemaal niet over? Het is alleen zo dat omdat Huub iets aanneemt, ik mijn ervaringen daar tegenover zet ;) En natuurlijk zijn het geen feiten (zo bedoel ik het ook niet), maar ervaringen zijn alsnog waarheidsgetrouwer (hoewel subjectief) dan aannamen ;D

Als we het over de PS-Audio hebben denk ik dat deze niet zo schoon is als Huub hoopt, dat is mijn punt (en om het wat minder subjectief te maken had ik 'm al uitgenodigd om het eens bij mij te proberen) ;)

DA BoSS

#995
Feit is dat de stroomvoorziening mét constanter is dan zonder ;D 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: reMC op september 26, 2007, 14:55:52
Het is alleen zo dat omdat Huub iets aanneemt, ik mijn ervaringen daar tegenover zet ;) En natuurlijk zijn het geen feiten (zo bedoel ik het ook niet), maar ervaringen zijn alsnog waarheidsgetrouwer (hoewel subjectief) dan aannamen ;D

Dus het is jouw ervaring dat de PS Audio zelf viezigheid in het signaal stopt. En niet een aanname? Dan kom ik toch weer op die Röntgen oren... ::)


Of je hebt jezelf gewoon vastgel*ld. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 15:13:22
Dus het is jouw ervaring dat de PS Audio zelf viezigheid in het signaal stopt.

Dat is toch hetzelfde als de ervaring dat een bepaalde versterker warm klinkt? Na verschillende keren naar dergelijke producten te hebben geluisterd (waaronder PS-Audio) leer je zo'n apparaat kennen en wat 'ie voor klanksignatuur heeft. Dat is hier ook, ik zie het probleem niet zo ::)

Audiofiel

Prima, maar dan moet je ook spreken over Huub zijn ervaring en niet Huub zijn aanname. Waarom zou zijn ervaring minder tellen dan die van een ander?javascript:void(0);
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op september 26, 2007, 16:43:01
Prima, maar dan moet je ook spreken over Huub zijn ervaring en niet Huub zijn aanname. Waarom zou zijn ervaring minder tellen dan die van een ander?

Huub heeft zowel ervaringen opgedaan als aannames gedaan ;D

Mijn punt lijkt me echter duidelijk, dus ik denk dat ik het wat betreft de PS-Audio hierbij kan laten ;)

Wanneer kom jij trouwens eens luisteren, Arjen?