HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op september 19, 2007, 10:39:54
Dat zou ik best kunnen, ik had me ook neergelegd bij een kleine verslechtering (op bepaalde punten) in ruil voor meer comfort. Maar het verschil was gisteren wel érg groot (let wel, met 1 cd).

Waar ik bang voor ben (en waaruit ik me probeer(de) te ontworstelen) is dat angstwekkende upgrade-pad van merken als Naim en Lavardin. Voordat je het weet zit je met een set van 15.000 euro. >:(

Als je dan echt tevreden bent zou het de investering waard kunnen zijn. Maar ja, word je ooit echt tevreden? Er zijn altijd wel dingen op of aan te merken op het geluid. Dat kennen we waarschijnlijk allemaal wel.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op september 19, 2007, 10:45:58
Als je dan echt tevreden bent zou het de investering waard kunnen zijn. Maar ja, word je ooit echt tevreden? Er zijn altijd wel dingen op of aan te merken op het geluid. Dat kennen we waarschijnlijk allemaal wel.

Het rare is die discrepantie tussen de mening van Dekkersj, Ruud13 en de rest. Nu zit ik weer gigantisch te twijfelen tussen 2 apparaten die nauwelijks zouden mogen verschillen. En dat alles met stroom uit een stroomregenerator die iets strak trekt wat al strak zou moeten zijn.

Terwijl mijn insteek juist was: nu niet meer moeilijk doen want daarvoor maakt het allemaal té weinig uit. Maandagavond komen er gelukkig hulptroepen langs om te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

CitaatMaandagavond komen er gelukkig hulptroepen langs om te luisteren.

dat is heel wijs ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dekkersj

Citaat van: HuubF op september 19, 2007, 10:56:11
Het rare is die discrepantie tussen de mening van Dekkersj, Ruud13 en de rest. [...]
:D Schijn bedriegt. Op mijn werk ben ik meestal binnen 2 minuten uitgeleuterd over onze hobby. Schouderophalend wordt daar gereageerd op al die toestanden. Maar die mensen posten hier niet.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

DUCky

Citaat van: HuubF op september 19, 2007, 10:56:11
Nu zit ik weer gigantisch te twijfelen tussen 2 apparaten die nauwelijks zouden mogen verschillen.

Wie zegt dat? Ik denk zelf dat de apparaten wel veel verschillen, maar de vraag is of je met de één blijer zal worden op den duur dan met de ander.

Er is maar één oplossing: snel weg met die IS, je account bij Htforum deactiveren en de omgang met audiofielen verbreken. Eindelijk rust en gewoon genieten..... >:D

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

dekkersj

Citaat van: DUCky op september 19, 2007, 11:42:12
[...]
Er is maar één oplossing: snel weg met die IS, je account bij Htforum deactiveren en de omgang met audiofielen verbreken. [...]
En daar maak je niet alleen jezelf blij mee... ;D (een grapje dat ik ook vaak te horen krijg: haha wat leuk...)

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

garmtz

*zucht* Ik zou niet graag in je schoenen willen staan Huub. Word al moe als ik dit alles lees... :-\

HuubF

Citaat van: garmtz op september 19, 2007, 11:59:50
*zucht* Ik zou niet graag in je schoenen willen staan Huub. Word al moe als ik dit alles lees... :-\

Niet zo somber! Ik verkoop gewoon niets totdat ik er uit ben. Voorlopig vind ik de speakers een openbaring en ben ik dolblij met mijn stroom-apparaat. De Roksan cd-speler is ook al prima. Het is een luxe-probleem en dat soort problemen heb ik graag! :D

Citaat van: DUCky op september 19, 2007, 11:42:12
Wie zegt dat? Ik denk zelf dat de apparaten wel veel verschillen, maar de vraag is of je met de één blijer zal worden op den duur dan met de ander.

Dat is een kwestie van tijd. Zolang ik ze maar niet verkoop want dan krijg ik gegarandeerd spijt.

Citaat van: DUCky op september 19, 2007, 11:42:12
Er is maar één oplossing: snel weg met die IS, je account bij Htforum deactiveren en de omgang met audiofielen verbreken. Eindelijk rust en gewoon genieten..... >:D

Audiofielen zijn opmerkelijk gemakkelijk in de omgang! Geduldig ook, omdat ze allemaal met exact dezelfde problemen zitten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Harry HT

Hi,
Citaat van: garmtz op september 19, 2007, 11:59:50
*zucht* Ik zou niet graag in je schoenen willen staan Huub. Word al moe als ik dit alles lees... :-\
Sommige maken er zelfs hun beroep van  ;)

@ Huub: is je opstelling wel o.k.? (Zet je set eens anders neer, kwart draaien. Haal tussen en achter de speakers alles weg. Zet het symmetrisch neer in de ruimte, zorg voor symmetrie.

Is je acoustiek wel o.k.? Heb je b.v. 1e reflectie punten aangepakt? etc.

Wanneer je dit op orde hebt (of naar tevredenheid) en nogsteeds zoekende bent kun je weer gaan luisteren naar een nieuwe sound.

Bezoek dan audio beurzen in België, daar kun je goed luisteren. Daar kom je vanzelf wel/niet de "set" of het "geluid" van je "leven" tegen. De samenstelling van de sets is gedaan door de standhouders en hebben voor jou een "matchende" set opgesteld.

Het kopen van een "nieuwe doos" zal denk ik geen oplossingen bieden. "Teveel naim in je set klinkt weer te naim", ik zie je het over 2 jaar al schrijven. Je moet gewoon verliefd worden op je Monitor Audio speakers en Roksan set, gewoon waarderen wat ze allemaal zo goed kunnen.
Een modale allround set zorgt altijd voor tevredenheid, maar kent niet veel pieken en dalen. Een stabiele relatie tussen jou en je set is toch ook wat waard. En op deze liefde zit een "power off" knop  ;)

Door alleen het cdtje van mw. Barber te draaien heb je misschien wel weer twijfel, maar draai de rest ook weer eens.  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

HuubF

Citaat van: Harry HT op september 19, 2007, 12:42:09
@ Huub: is je opstelling wel o.k.?

In ieder geval kan daardoor niet het verschil ontstaan waarmee ik nu zit.

Citaat van: Harry HT op september 19, 2007, 12:42:09
Een modale allround set zorgt altijd voor tevredenheid, maar kent niet veel pieken en dalen. Een stabiele relatie tussen jou en je set is toch ook wat waard. En op deze liefde zit een "power off" knop  ;)

Dat is precies wat ik probeerde te bewerkstelligen: een sound die modaal is. Alleen begin ik het vermoeden te krijgen dat zo'n modale sound ook ontzettend saai is...

Citaat van: Harry HT op september 19, 2007, 12:42:09
Door alleen het cdtje van mw. Barber te draaien heb je misschien wel weer twijfel, maar draai de rest ook weer eens.  ;)

Je hebt gelijk, La Barber is niet de enige. Ik denk alleen nu al te weten waar het op uitdraait. Maar... dat ga ik eerst zeker stellen, je hebt gelijk! Het onderzoek gaat voort!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

#885
Huub, na een gedeelte te hebben gelezen heb ik de volgende aanbeveling voor je;
Ik denk dat je precies de verkeerde weg bent ingeslagen. Waarom? een downgrade in wat voor een opzicht ook is al haast niet te verteren omdat je je binnen de korste tijd giga gaat ergeren aan allelei onvolkomenheden die je vroeger als standaard beschouwde. (bijv. mooi helder hoog, diepte in het geluid e.d.)
Nu ga je speakers kopen die op een ander (lager) niveau spelen dus dan weet je al wat er fout gaat, ook al zeggen recensies dat het goede speakers zijn voor het geld. Dit wil nog niet zeggen dat jij ze ook mooi vind, misschien in het begin omdat je een doelstelling hebt gekozen maar na 2 a 6 mnd zal dat gegarandeerd anders liggen. Je hebt je teveel laten beinvloeden door dit forum, als ik lees wat je thuis hebt of hebt gehad..... typisch hot items op dit forum.
Ik lees ze vaak " neem kef ref, set keigoed....." en meer van dit soort uitspraken. De mensen die dit schrijven zijn er heilig van overtuigd dat dat ook zo is. Maar ze kennen maar 1 of max. 3 speakers in dezelfde prijsklasse. Er zijn minstens 10 soorten in die prijsklasse.

Waarom denk je dat ik (vaak) W&W audio promoot? ik heb er geen aandelen van, verdien er niets mee maar zij doen iets wat ik nog nooit bij welke dealer dan ook heb meegemaakt. Zij hebben de meest vreemde exotische merken staan en natuurlijk ook zeer bekende, het prijskaartje wat eraan hangt is leuk, maar dat is niet zozeer de issue, je kunt alles gewoon mee naar huis nemen, rustig thuis luisteren en na 2 a 3 weken weer omruilen. Verder geven zij eerlijk advies, soms zo eerlijk dat ze dus niets meer verdienen, zij zijn niet merkgebonden en leveren alles. Maar een goed advies en steeds apparaten thuis gebracht krijgen( ze brengen immers ook,gratis) zorgt ervoor dat je heel rustig alles kunt uitzoeken, doordat zij merken hebben die zeer goed geluid hebben en zeer betaalbaar zijn plus deze goede service ben ik en niet alleen ik ook anderen er zeer over te spreken. Waarom ik je dit vertel, ik denk dat je verder moet zoeken, meer bij mensen thuis moet gaan luisteren en

moet beginnen met een speaker waarvan jij zegt  wow  deze speaker klinkt al goed op deze versterker merk X maar op de versterker Y 2x zo duur klinkt het nog zoveel beter....

Begin dus met een zeer goede speaker waarvan je het geluid beluisterd met meerdere versterkers nog steeds optimaal vind. Dan een goede versterker of voor/eind bak, Hoewel je lavardin erg goed is, dan de rest.

Ik heb asociaal veel geld uitgegeven voor de speakers, maar ik weet wel zeker dat die speakers nog meer kunnen presteren dan wat ze nu doen. Ik heb nu een andere eindversterker (die nog moet komen) van een merk wat niemand hier kent, is amerikaans, maar deze klinkt zeer goed, maar kost niet of bijna niet meer dan m'n huidige eindversterker, toch klinkt ie aanmerkelijk beter op mijn speakers.

kortom: A; veel luisteren overal / B: goede speakers / C: de rest en vergeet ook niet een goede bekabeling.

De stroomgenerator zou ik blijven gebruiken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

HuubF

Citaat van: frank2 op september 19, 2007, 18:58:58
kortom: A; veel luisteren overal / B: goede speakers / C: de rest en vergeet ook niet een goede bekabeling.

De stroomgenerator zou ik blijven gebruiken.

Luisteren bij anderen doe ik al maar ik word er niet veel wijzer van. Wat ik écht mooi vind is veel te duur en alle andere sets klinken in mijn oren alleen in bepaalde opzichten goed. Net zoals bij mij dus.

Na een avondje vergelijken tussen Lavarin IS en Roksan Kandy LIII heb ik besloten de Roksan nog een kans te geven. Het is ook een beetje een kwestie van smaak. De Lavardin klinkt nu muzikaler en brutaler maar is ook wat minder precies dan de wat lievere Roksan. Dus mag hij (de Roksan) nog een weekje inspelen voordat ik een beslissing neem.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

neverywhere

Raar hoor, je wilt downgraden, koopt dan wat simpeler spul dan wat je had en hoe vreemd, als je je dure spulletjes weer aansluit klinkt het beter....rara, hoe zou dat toch komen???

Overigens, begrijp ik het goed dat je je roksan spulletjes bij de RAF hebt gehaald?  Zoja, dan heb je vast niet de KA L mkIII versterker maar het vorige uitlopende model? Tja......
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Audiofiel

Citaat van: neverywhere op september 19, 2007, 23:59:58
Raar hoor, je wilt downgraden, koopt dan wat simpeler spul dan wat je had en hoe vreemd, als je je dure spulletjes weer aansluit klinkt het beter....rara, hoe zou dat toch komen???

Ik denk dat Huub de hoop had dat hij meer rust zou krijgen door zichzelf te dwingen terug te gaan naar een eenvoudige set. Hoewel dat niet onmogelijk is, is dat geen gemakkelijke opgave. Enerzijds moet die simpele set van voldoende niveau zijn en anderzijds moet Huub zichzelf voldoende onder controle zien te houden... :-\

Ik ken sets van minder dan de helft (1/3e) van de investering van mijn eigen stereo set waar ik toch heel gelukkig mee zou kunnen zijn. Maar dat is wel een set waarin veel van de kenmerken van mijn huidige set in terugkomen. Ik denk daarom dat je alleen gelukkig kunt zijn met een set die slechts 1/3e kost als ook deze set heel bewust is samengesteld naar jouw eigen voorkeuren. Met andere woorden: een goedkopere set is voor de audiofielen onder ons pas goed samen te stellen als je eerst weet wat je (duurdere) droomset is. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz


neverywhere

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 08:38:17
:-\

Ik ken sets van minder dan de helft (1/3e) van de investering van mijn eigen stereo set waar ik toch heel gelukkig mee zou kunnen zijn.


Ik begrijp u vokomen,maar één ding wil ik toch wel opmerken: Ik heb hier op deze site eigenlijk nog niemand zien posten die daadwerkelijk langere tijd volledig tevreden is met zijn set.
Bestaat het zo veel gezochte ,,geluid" wel?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

aMUSEd

Citaat van: neverywhere op september 20, 2007, 17:40:33
Ik heb hier op deze site eigenlijk nog niemand zien posten die daadwerkelijk langere tijd volledig tevreden is met zijn set.
Bestaat het zo veel gezochte ,,geluid" wel?
Typisch nederlands trekje: we klagen wanneer het slecht gaat maar wanneer het goed gaat hoor je ons niet  ;D

Audiofiel

Citaat van: neverywhere op september 20, 2007, 17:40:33
Ik begrijp u vokomen,maar één ding wil ik toch wel opmerken: Ik heb hier op deze site eigenlijk nog niemand zien posten die daadwerkelijk langere tijd volledig tevreden is met zijn set.

Dan heb je mijn posts kennelijk niet gelezen. ;) Ik ben al jaren tevreden. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mariusz

Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

neverywhere

#895
Mooi, dan willen de heren mij vast wel vertellen wanneer zij voor het laatst iets verbeterd hebben aan hun set? Bij over  hun set zeer tevreden mensen verwacht ik toch wel een laatste upgrade minstens een jaar geleden? ;)
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Mariusz

#896
Ehhh een paar weken geleden ;D Echter de laatste upgrades waren een doorontwikkeling van een duidelijke droom/wens/visie. Ik was daarvoor ook al erg tevreden, maar als ik tegen iets moois aanloop voor een mooie prijs dan sla ik toe. Toevallig is dit recentelijk voor mijn beide sets geweest. De speakersets (waaronder dezelfde als die Huub net de deur heeft gewezen :)) bijvoorbeeld staan er alweer een jaar of 3 dus ach.
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Ruud-

Citaat van: neverywhere op september 20, 2007, 18:44:56
Mooi, dan willen de heren mij vast wel vertellen wanneer zij voor het laatst iets verbeterd hebben aan hun set? Bij over  hun set zeer tevreden mensen verwacht ik toch wel een laatste upgrade minstens een jaar geleden? ;)
Kan ik je wel vertellen. Een piepklein vogeltje(colibri vd Hul) is mijn laatste up-grade, toch ook alweer een dik jaar geleden.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

neverywhere

Citaat van: Mariusz op september 20, 2007, 19:12:35
Ehhh een paar weken geleden ;D Echter de laatste upgrades waren een doorontwikkeling van een duidelijke droom/wens/visie. Ik was daarvoor ook al erg tevreden, maar als ik tegen iets moois aanloop voor een mooie prijs dan sla ik toe. Toevallig is dit recentelijk voor mijn beide sets geweest. De speakersets (waaronder dezelfde als die Huub net de deur heeft gewezen :)) bijvoorbeeld staan er alweer een jaar of 3 dus ach.
I rest my case! ;D
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

frank2

Citaat van: neverywhere op september 20, 2007, 18:44:56
Mooi, dan willen de heren mij vast wel vertellen wanneer zij voor het laatst iets verbeterd hebben aan hun set? Bij over  hun set zeer tevreden mensen verwacht ik toch wel een laatste upgrade minstens een jaar geleden? ;)

Kijk zo werkt het eigenlijk niet. Iemand heeft (zwaar) geinvesteerd in speakers en apparaten en gaat dan fine tunen, komt er dan achter dat voor een miniem bedrag de set nog mooier kan klinken en gaat dus weer verder.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de set voorheen niet mooi klonk, voor velen is dat geluid utopia, maar als je goede speakers hebt, en er wordt je verteld zoals in mijn geval een berkehouten rack verbeterd het geluid en je vind je bestaande leenbakker rack toch niet mooi, dan doe je dat je bouwt een nieuw rack en ja het zorgde voor verbetering, niet dat het slechter was maar het klonk nog beter dan het al deed.
Zo ga je vaak verder dan je wilt, vaak zijn het kleine bedragen die toch weer iets nog mooier maken, ben je dan ontevreden? nee, helemaal niet.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren