HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: HuubF op september 11, 2007, 23:31:34
Tuurlijk. ;D

Zondag wordt het spannend want dan komt de Lavardin weer terug. Misschien is dit alles wel een hoax.

Staat deze nu op hifi.nl te koop  ???
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: ajbalmere op september 16, 2007, 20:30:46
Staat deze nu op hifi.nl te koop  ???

Ja, ook hier trouwens. Ik heb hem niet meer vergeleken met de Roksan Kandy omdat ik nu zeer tevreden ben met het geluid. Bovendien verdraagt de Lavardin geen stroom-regenerator dus vergelijken heeft niet eens zin. In de verkoop dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daffy

#852
ja maar, ja maar wat als...  ;D  ;D

leuke nieuwe set trouwens , is ie niet ook rechtstreeks uit de What hifi ?


grtjzz daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

HuubF

#853
Citaat van: daffy op september 16, 2007, 22:38:10
ja maar, ja maar wat als...  ;D  ;D

leuke nieuwe set trouwens , is ie niet ook rechtstreeks uit de What hifi ?

Vrijwel rechtstreeks. Ik heb ook in een Duits blad een lovend verhaaltje gelezen over het Roksan-setje. In What Hifi wordt de Bronze-versie van de Monitor Audio voor deze klasse aanbevolen.

Ik schaam me daar niet voor! Bij elkaar rapen op gehoor werkte bij mij kennelijk niet dus ik wilde een uitgangssituatie die min of meer objectief goed zat.

De geschiedenis nam echter een andere wending. Omdat de PS-Audio regenerator eindelijk 2e-hands een beetje te betalen is heb ik er nu één staan. En dat maakt een enorm verschil, kan ik je zeggen. :o Plaatsing is precies, laag is diep en gedetailleerd, ineens geen scherpte meer, gemak in de weergave, een prachtig midden en nog muzikaal ook. Volgens mij omdat nu gewoon wordt weergegeven wat op cd staat.

Zo heb ik nu met een relatief budget-setje met speakers van een vorige generatie van Monitor Audio (ik heb de R6, de RS6 wordt nageleverd) een beter geluid dan ooit. De missie is geslaagd. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op september 17, 2007, 07:34:58
De missie is geslaagd. :D

Dat zou mooi zijn..maar gelukkig is er niets veranderlijker dan een mens..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 17, 2007, 10:31:46
Dat zou mooi zijn..maar gelukkig is er niets veranderlijker dan een mens..

Gelukkig maar. ;D

Ik sluit zeker niet uit dat ik gewoon weer lekker verder ga met zoeken naar beter! Maar voorlopig ben ik gelukkig met het grote effect van de regenerator. Het geeft zowel in het geluid als in mijn hoofd een hoop rust. Misschien begint de zoektocht nu pas écht. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op september 17, 2007, 10:43:33
Gelukkig maar. ;D

Ik sluit zeker niet uit dat ik gewoon weer lekker verder ga met zoeken naar beter! Maar voorlopig ben ik gelukkig met het grote effect van de regenerator. Het geeft zowel in het geluid als in mijn hoofd een hoop rust. Misschien begint de zoektocht nu pas écht. ;)

Neeeeeeeeeeeeeeee (handen in het haar smiley)... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ik heb het gevoel dat ik jaren lang componenten heb gewisseld in een zeer instabiele situatie. De acoustiek was misschien niet goed, maar de stroomvoorziening was vooral problematisch. Door het bagatelliseren van dat laatste door voornamelijk technici heb ik daar nauwelijks aandacht aan besteed.

Herinner je je nog de zeer koele reactie toen ik een recensie schreef over het ongelofelijk grote effect van de PSAudio UPC200 in de set van Martin? Dat verschil was nét zo groot als bij mij nu.

Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds gewoon een audiofiel ben. Ik was een beetje gefrustreerd misschien maar dat is nu helemaal weg. Ik heb er zin an!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

In de ogen van de techneut ben jij juist een enorme audiofiel gezien je ervaringen met de PS-Audio.. ;D

Ik moet zeggen dat ik weinig waarde hecht aan de term audiofiel en of wat anders. Het zijn maar hokjes en niets is leuker om je buiten een hokje te plaatsen op het moment als iemand je erin wilt zetten..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

GPO

HuubF,

De discussie heb ik niet bepaald gevolgd, maar jij was toch diegene die een half jaar geleden Onix Reference speakers te koop had staan. Toen heb je JMLab binnengehaald en daar was je zo tevreden over toch? Nu zie ik dat je met Monitor Audio speelt? Toch niet tevreden met die JMLab ??!?

gr

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

HuubF

Citaat van: GPO op september 17, 2007, 22:42:48
... Toch niet tevreden met die JMLab ...

Het was lastig om ze aan het zingen te krijgen maar uiteindelijk lukte dat wel. Maar toch lukte het me niet om gelukkig te zijn met het totaalgeluid.

Dus ben ik maar weer eens overnieuw begonnen. Na een relatief goedkoop Roksan-setje te hebben aangeschaft heb ik de Focal JMLab's omgeruild voor een stroom-regenerator en goedkopere Monitor Audio speakers. Doel: op zeker, maar dan wel met een goede stroomvoorziening.

Nu ben ik opvallend tevreden. Ik weet alleen niet helemaal zeker waardoor dat komt. Vanavond heb ik geëxperimenteerd met de PS-audio (die nogal veel instellingen heeft) en ik denk dat die het grootste aandeel heeft. De Focal's zouden er overigens misschien goed bijgepast hebben. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Oef, weer een hele avond geëxperimenteerd met de PS-Audio. Er zijn nogal veel instellingen. Zo kun je voltage en aantal herzen on the fly wijzigen. Ook zijn er 5 standaard-patronen die warmer of ruimtelijker zouden klinken. En daar zijn dan weer varianten van. Ow my Gawd!

Ik kwam er achter dat van de 4 stopcontacten er 3 geregenereerd zijn en één gefilterd. De versterker zat net in dat gefilterde stopcontact. Toen ik dat corrigeerde veranderde het geluid weer enigszins. Wat de consequenties zijn weet ik nog niet precies, maar vanochtend klonk het opvallend lekker.

Als je zo bezig bent met subtiele zaken treedt er al gauw een bepaalde vermoeidheid op bij mij. Geen luister-moeheid maar meer experimenteer-moeheid. Wat klinkt nou beter en waarom?

Voorlopig ga ik maar eens een weekje alleen maar luisteren...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

CitaatAls je zo bezig bent met subtiele zaken treedt er al gauw een bepaalde vermoeidheid op bij mij. Geen luister-moeheid maar meer experimenteer-moeheid. Wat klinkt nou beter en waarom?

meestal is het dan tijd dat er iemand komt luisteren ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op september 18, 2007, 10:03:20
meestal is het dan tijd dat er iemand komt luisteren ;)

Mee eens en dat zal ook gebeuren. Het is alleen even wachten op de Monitor Audio RS6's. En die moeten dan ook nog even inspelen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ha die Huub, ik denk dat ik een verklaring heb waarom de luidsprekers niet die ernstige laagoutput geven welke ik gehoord heb bij Eelco!!


Hij heeft de 8 en jij de 6 en je hebt daar dus naar andere luidsprekers geluisterd  ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op september 18, 2007, 20:37:37
Hij heeft de 8 en jij de 6 en je hebt daar dus naar andere luidsprekers geluisterd  ;)

Heeft die anti-krakerd dan grotere speakers dan ik? Dat is wel eens anders geweest! ;D

Maakt niet uit, ik zit niet te wachten op massief laag, dus laat die RS6 maar komen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Yep dat is een feit, ik ben in ieder geval blij dat ik er voor mezelf uit ben  ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Gisteravond de Lavardin maar weer eens aangesloten. Terug in de tijd: de subwoofer moest er weer af en ik moest weer helemaal naar het kreng toelopen voor het volume.

De Lavardin werd gewoon aan de regenerator gehangen. De Lavardin-mafia moest maar even niet moeilijk doen.

Het plaatje van dienst was de laatste van Patricia Barber.

De autosuggestie stond op: neen Lavardin, jij gaat er uit en nu ga ik dat eens even bewijzen.

Zucht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: dre73 op september 19, 2007, 08:53:18
ik bespoor twijfel >:D

Je hebt een scherpe opmerkingszin, dre73! :-[

Met de Lavardin was het leven in Patricia's stem terug en de gitaar werd een meeslepende ervaring. Er was weer even muziek in huize Franssen. Ik had de Lavardin dan ook al (bewust) 3 weken niet gehoord. Een soort afkicken, én de Roksan moet een weekje of 6 inspelen. Maar trekt dit binnen 4 weken nog bij??

Nee, we zijn nog lang niet uit-geëxperimenteerd! Bemoedigend was dat de Lavardin gewoon op de regenerator stond, dus kennelijk valt de negatieve invloed van dat ding nogal mee. Vanavond maar eens even controleren hoe het zit met andere muziek en het laag. Daarvan was ik niet echt onder de indruk. Maar inmiddels heb ik andere speakers en die regenerator.

Tjezes, wat is die hobby toch ingewikkeld. Weer een vergelijking met veel onbekenden. Maar ik kan nu in ieder geval de factor stroom uitsluiten, dat scheelt een hoop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

Als je terug wil naar eenvoudigere set en gewoon lekker wilt luisteren, moet je je er toe kunnen zetten gewoon tevreden te zijn en te genieten. Het is niet de vraag of het beter kan dan je huidige set (dat kan bijna altijd).

'Zen mode aan'.......

Experimenteren leidt ongetwijfeld tot een nieuwe audio-reis met de karavaan, maar helaas niet noodzakelijkerwijs tot een mooiere bestemming (het audio walhalla blijft steeds net buiten bereik). Geniet van de nieuwe reis of geniet van waar je nu bent....

'Zen mode uit'........

Als ik het zo lees, ben ik het eens met dre73.....Ga je koffers maar weer pakken, je gaat op reis  O0

Groeten,

Lennart
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

dre73

#871
ik vind het soms ook moeilijk om meer van de muziek te genieten dan naar je installatie te luisteren,er is altijd wel wat te vinden.
eerst klinkt die muziek geweldig,andere kabels,hup dan is dat weer geweldig maar die andere weer niet en zo gaan we maar door ;D
maar huub is dus wel menselijk.........
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DUCky

Citaat van: dre73 op september 19, 2007, 09:43:02
maar huub is dus wel menselijk.........

Zou je niet zeggen als je naar zijn avatar kijkt..... ;D
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

dre73

alleen omdat ie zich niet geschoren heeft? ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

#874
Citaat van: DUCky op september 19, 2007, 09:38:49
Als je terug wil naar eenvoudigere set en gewoon lekker wilt luisteren, moet je je er toe kunnen zetten gewoon tevreden te zijn en te genieten...

Dat zou ik best kunnen, ik had me ook neergelegd bij een kleine verslechtering (op bepaalde punten) in ruil voor meer comfort. Maar het verschil was gisteren wel érg groot (let wel, met 1 cd).

Waar ik bang voor ben (en waaruit ik me probeer(de) te ontworstelen) is dat angstwekkende upgrade-pad van merken als Naim en Lavardin. Voordat je het weet zit je met een set van 15.000 euro. >:(
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)