HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: chansig op september 12, 2007, 09:39:27
Wel grappig, de van medevoort deed het weer vele male beter als de versterker die Rutt toen weer te leen had en de laatste koste 2000 euro als ik me niet vergis...Dan moeten de Roksan en de lava dus echt heeeel erg goed zijn.

Je hebt de Lavardin zelf ook gehoord bij jou thuis. Het is echt een hele goede versterker.

De Roksan is gewoon een moderne versterker die al een stuk of 5 fabrieks-upgrades heeft gehad. Geen rare dingen meer dus, en dat hoor je want alles komt er goed uit. Het klankkarakter moet je wel bevallen. Hij klinkt wat steviger dan de Lavardin waardoor hij wat minder high-enderig over komt.

Datzelfde effect heb ik gehad met de Classé-versterkers die ik ooit had. Het mid-laag daarvan was relatief zó dwingend dat de aandacht werd weggezogen van het hoog. De klank lijkt dan wat minder open maar daarvoor krijg je swing en rock terug.

En daar hou ik wel van eigenlijk. :-*

De van Medevoort is ook wat steviger in het laag maar dat komt volgens mij omdat ie zo oud is. Klinkt lekker, maar niet bepaald strak. Na een onderhoudsbeurtje is al het leven er weer uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-


Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
- De onzin van het zoeken naar steeds higher end waarbij de compromissen zich steeds verder opstapelen.
Beste Huub, je hebt het jaren, helaas tevergeefs, geprobeerd. Wedden dat je er mee doorgaat ;D

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
- De onmogelijkheid om álles te horen en te combineren
Dat hoeft ook niet, zonder dat zijn er prima sets samen te stellen.

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
- Eigenlijk opvallend weinig mensen die een complete set in huis hebben die ik wel zou willen hebben
Dat hebben meer mensen hoor ;)

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
- Lekker geluid en een audiofiel geluid lijken elkaar uit te sluiten
Dat heb je goed...lijken.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

reMC

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
- Lekker geluid en een audiofiel geluid lijken elkaar uit te sluiten

Dat hangt nogal al af van wat je met 'lekker' en 'audiofiel' bedoeld... Maar aangezien ik je voorkeuren een beetje ken, denk ik dat ik je begrijp en kan bevestigen wat je zegt ;)

HuubF

Citaat van: reMC op september 12, 2007, 17:14:32
Dat hangt nogal al af van wat je met 'lekker' en 'audiofiel' bedoeld... Maar aangezien ik je voorkeuren een beetje ken, denk ik dat ik je begrijp en kan bevestigen wat je zegt ;)

Met 'audiofiel' bedoel ik rust, plaatsing, klankkasten die hoorbaar zijn, zwart tussen de instrumenten, oneindig veel micro-details bij de aanslag van een snaar. Goed voor oh's en ah's bij een aantal van de aanwezige cd's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 17:31:00
Met 'audiofiel' bedoel ik rust, plaatsing, klankkasten die hoorbaar zijn, zwart tussen de instrumenten, oneindig veel micro-details bij de aanslag van een snaar. Goed voor oh's en ah's bij een aantal van de aanwezige cd's.

En wat is dan 'lekker' geluid? :o Want dat wil je ook nog eens.

HuubF

Citaat van: reMC op september 13, 2007, 09:56:40
En wat is dan 'lekker' geluid? :o Want dat wil je ook nog eens.

Vaart, swing waar nodig, uitnodigend en meeslepend, percussie die in de kamer aanwezig lijkt te zijn (ik heb 2 drummende zoons), diepe bas die nét niet droog is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

Citaatpercussie die in de kamer aanwezig lijkt te zijn (ik heb 2 drummende zoons)

Ook al? mijn zoon drumt ook, op wat voor drumstel(len) spelen ze? Ook dat maakt qua klank heel veel uit  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

De 2e kogel is door de kerk. De Focal's worden ingeruild voor een PS-Audio stroomgenerator (een echte, niet zo'n k.tfiltertje) plus een setje Monitor Audio's RS6.

Heerlijk. Een set met alleen maar componenten die (volgens de vele reviews) met alle muzieksoorten foutloos presteren. Voor het nog steeds inspelende Roksan Kandy-setje klopt dit inderdaad. Overigens heb ik die Monitor Audio's al eens bij een forumgenoot gehoord. Prima speakers. Ik kon ik ze niet op een foutje betrappen.

Want dat was mijn probleem geworden: er zaten fouten in de set die er maar niet uit te krijgen waren. Meestal in het laag, maar ook bepaalde muzieksoorten waren soms ineens een half jaartje niet meer te pruimen. Tot de volgende 'upgrade', maar al binnen een paar weken was er dan wel weer een nieuw probleem.

Met deze budget-opstelling kan ik de komende tijd een heleboel dingen uitsluiten:

1. Hoe zit het nu écht met mijn stroomvoorziening?
2. Wat moet er aan acoustiek in mijn kamer worden gedaan?
3. In welke richting moet mijn smaak zich eigenlijk ontwikkelen?

Terug naar af dus. De North Star dac, Sony Swoboda cd-speler en Lavardin versterker kunnen definitief de deur uit. En dan ontstaat er vanzelf wel weer een oorlogskas. ;D

Citaat van: Pjotr27 op september 13, 2007, 11:00:53
Ook al? mijn zoon drumt ook, op wat voor drumstel(len) spelen ze? Ook dat maakt qua klank heel veel uit  ;D

Mijn oudste zoon heeft, na een aantal standaard-drumstellen te hebben gehad, het drumstel zelf op klank bij elkaar gesprokkeld. De ketels heeft ie opnieuw gespoten dus het merk is niet meer leesbaar. Het heeft al met al wel veel geld gekost. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#808
Citaat van: HuubF op september 13, 2007, 11:10:47
De 2e kogel is door de kerk. De Focal's worden ingeruild voor een PS-Audio stroomgenerator (een echte, niet zo'n k.tfiltertje) plus een setje Monitor Audio's RS6.


wow netjes, feli :D 8)


(bij welke winkel heb je je slag geslagen, weer bij RAF?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Waarom gelijk een stroom generator ? Bijzonder audiofiel dat dan weer wel...maar wie weet is het niet eens nodig. Ik ben de weg die je volgt helemaal kwijt..het is wel erg orthodox...maar wie weet de juiste weg...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

Citaat van: HuubF op september 13, 2007, 11:10:47
De 2e kogel is door de kerk. De Focal's worden ingeruild voor een PS-Audio stroomgenerator (een echte, niet zo'n k.tfiltertje) plus een setje Monitor Audio's RS6.

Waarom die keuze?

HuubF

Citaat van: chansig op september 13, 2007, 13:35:29
Waarom gelijk een stroom generator? Bijzonder audiofiel dat dan weer wel...maar wie weet is het niet eens nodig.

Zoals je weet heb ik al eens zo'n UPC200 van PS-Audio gehad. Dat is geen echte regenerator overigens. Ik heb dat ding een jaar meegenomen naar iedereen waar ik ging luisteren en in de meeste gevallen was er een verbetering te horen. Één keer transformeerde de set zelfs van redelijk naar ontzettend goed.

Bij mij levert het gegarandeerd een verbetering op. Natuurlijk ben ik ontzettend benieuwd hoe groot die verbetering zal zijn.

Citaat van: reMC op september 13, 2007, 13:38:59
Waarom die keuze?

Allereerst heb ik ze bij forumgenoot Eelco al eens gehoord en ik vond ze prima klinken. Alle reviews wijzen er op dat deze speaker alle soorten muziek prima kan weergeven. Dat past prima in mijn plan want ik wil opnieuw beginnen met een set die niets fout doet, maar niet noodzakelijkerwijs audiofiel klinkt.

Vervolgens ga ik eerst de stroomvoorziening optimaliseren en de acoustiek. Als het dan nog niet goed genoeg is ga ik vast wel weer shoppen voor beter spul.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

Huub,

Ik ben ook een beetje bezig met stroomvoorziening door een aparte groep aan te leggen met AHP klankmodule erop dus ik kan me de stap naar een PS audio stroomgenerator wel voorstellen, maar denk je niet dat je nu meer 'bang for the buck' kan krijgen door dat geld bij het potje voor de speakers te stoppen bijvoorbeeld? Niets ten nadele van de RS6 speakers, maar ik weet niet of die echt uitblinken in 1 van de twee soorten geluid die je wilt bereiken 'audiofiel' en 'lekker'

Zo'n Roksan Candy setje is inderdaad niet te versmaden. De klankkleur moet je ding zijn, maar voor het geld is het helemaal top en valt zeker in de categorie 'lekker'.....

Ik hoop dat je snel een nieuw baasje voor de lavardin vindt. Een veel te mooie versterker om in de doos te laten zitten.

Lennart





Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

HuubF

#813
Citaat van: DUCky op september 13, 2007, 14:38:08
Ik ben ook een beetje bezig met stroomvoorziening door een aparte groep aan te leggen met AHP klankmodule erop dus ik kan me de stap naar een PS audio stroomgenerator wel voorstellen, maar denk je niet dat je nu meer 'bang for the buck' kan krijgen door dat geld bij het potje voor de speakers te stoppen bijvoorbeeld? Niets ten nadele van de RS6 speakers, maar ik weet niet of die echt uitblinken in 1 van de twee soorten geluid die je wilt bereiken 'audiofiel' en 'lekker'

Omdat techneuten ons voor gek verklaren hierbij noodgedwongen mijn leken-zienswijze op stroom:

Toen ik mijn PS-Audio UPC200 (een re-generator light) nog had heb ik bij veel forumgenoten opvallend grote veranderingen waargenomen. Dat leverde me het bewijs dat de stroomvoorziening niet heilig is.

Daar vanuit gaand moet je je afvragen waar die rommel vandaan komt. Als het in je eigen huis wordt geproduceerd kan een aparte stroomgroep en zo'n AHP klankmodule natuurlijk een uitkomst zijn. Maar... in huis gaat het dan om apparaten die je zelf aan- en uitzet en waarschijnlijk ook zelf gemonteerd hebt. De relatie tussen de geluidskwaliteit en het gebruik van die apparaten moet je toch vroeg of laat dóórhebben!

Daarom vermoed ik dat de rommel in je stroomleiding ook gewoon van buiten kan komen. En dán wordt de stroom met AHP-klankmodules en een aparte leiding geen spat beter.

Vandaar dat ik wel geloof in het re-genereren van de stroom vlak vóór je set. Als een soort dijk of fire-wall. En dan met een goede afgeschermde stroomkabel naar de apparaten.

Volgende week weet ik meer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

CitaatDe Focal's worden ingeruild voor een PS-Audio stroomgenerator (een echte, niet zo'n k.tfiltertje) plus een setje Monitor Audio's RS6.

Ben je niet iets te snel geweest met de RS6? Zie de link : www.hifi.nl/nieuws/38953/Monitor_Audio_Platinum_series.html
Lijkt me niet verkeerd!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Citaat van: Pjotr27 op september 13, 2007, 15:16:23
Ben je niet iets te snel geweest met de RS6?

Ik wil eerst een stabiele uitgangssituatie. Als het geluid van Monitor Audio me na een paar maanden nog steeds bevalt kan ik altijd een stapje hoger. ;)

Die RS6's hebben me ook maar 600 euro (nieuw: 499 euro p/st) gekost omdat ze 2e-hands zijn. Heel prettig, want inspelen schijnt een eeuwigheid te duren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pjotr27

CitaatDie RS6's hebben me ook maar 600 euro (nieuw: 499 euro p/st) gekost omdat ze 2e-hands zijn. Heel prettig, want inspelen schijnt een eeuwigheid te duren.

Pooh, het wordt wel een erg low-budget set, ben je niet bang dat je veel gaat missen? Ik speel momenteel met een Philips SACD speler i.p.v. mijn Plinius CD-101 en dat vindt ik al vreselijk. Laat staan als je je hele set veranderd. Ik moet er niet aan denken  ???
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HuubF

Citaat van: Pjotr27 op september 13, 2007, 15:38:36
Pooh, het wordt wel een erg low-budget set, ben je niet bang dat je veel gaat missen? Ik speel momenteel met een Philips SACD speler i.p.v. mijn Plinius CD-101 en dat vindt ik al vreselijk. Laat staan als je je hele set veranderd. Ik moet er niet aan denken  ???

De ideale verhouding: zo'n 1000 euro per component. :D

Het is allemaal modern, goed aangeschreven spul. Ik denk dat ik wat raffinement zal missen, maar voorlopig wordt dat goedgemaakt door de goede klankbalans. Dat is me tot nu toe nog nooit gelukt omdat er altijd wel een probleem was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op september 13, 2007, 15:44:15
De ideale verhouding: zo'n 1000 euro per component. :D

Het is allemaal modern, goed aangeschreven spul. Ik denk dat ik wat raffinement zal missen, maar voorlopig wordt dat goedgemaakt door de goede klankbalans. Dat is me tot nu toe nog nooit gelukt omdat er altijd wel een probleem was.
Kan het niet zo zijn dat je weet dat je nu redelijk budget (nou ja, nog steeds niet goedkoop natuurlijk) hebt en er dus minder van verwacht én dus minder "problemen" hoort? Gewoon puur omdat je er minder naar zoekt?  :-\
Ik moet zeggen dat ik het weer een leuke en interessante stap vind die je nu hebt genomen.  :)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op september 13, 2007, 15:50:29
Kan het niet zo zijn dat je weet dat je nu redelijk budget (nou ja, nog steeds niet goedkoop natuurlijk) hebt en er dus minder van verwacht én dus minder "problemen" hoort? Gewoon puur omdat je er minder naar zoekt?  :-\

Misschien, maar dat blijkt dan wel na een tijdje. :D

Dat 'budget' valt inderdaad nogal mee, hoewel ik er niet het volle pond voor heb betaald. In de gulden-tijd zou de set fl 7043,06 hebben gekost en dat zou ik toen in geen 7043,06 jaar gedaan hebben.

Grappige bijkomstigheid: de set zal van stroom worden voorzien door een apparaat dat exact even duur is als de hele set samen. ;D

Zie het als een monsterlijk plan waarvan ik over een paar weken weet of het ook geniaal was.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DUCky

#820
Wel grappig, het merendeel van de Nederlanders zou al helemaal van hun stoel vallen als je vertelt dat je 1000 euro per component uitgeeft aan een 'audio setje' (en er zitten niet eens allerlei lampjes of knopjes op en een equalizer) en wij zijn dan bang dat het allemaal wel erg low-end wordt  ;D

Lennart

P.S. wordt het overigens een Power Plant Premier?
Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Ha die Huub, je oog is gevallen op Eelco's ketels lees ik.
Je bent als ik me goed herinder in Nieuwegein wezen luisteren. Kun je je nog de flinke laag output herinderen die deze luidsprekers daar ten gehoor gaven? Ik denk dat ze in de gemiddelde huiskamer een TL als een paar breedbanders van 10 cm laten uitkomen kwa laag betreft. Ik hoop dus echt dat het geen inpuls aankoop geweest is maar een doordachte aanschaf en hoop dat het goed gaat komen in jouw huiskamer!

Desalnietemin zijn het zeer zeker mooie luidsprekers  ;)

mvg Tjeb

R

#823
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nieuwe geheel(is het dat al te noemen???) eruit ziet, heb je een fototje? Graag..

HuubF

Zaterdag heb ik het hele spul bij elkaar en zullen er foto's en teksten worden gepubliceerd.

Ja Tjeb, het omgooien van de hele boel is een gigantische impuls. Maar wel relatief goedkoop gelukkig. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)