HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: garmtz op september 11, 2007, 09:02:47
Al enig idee van de speakers?

Yep, geheel in het verlengde van mijn huidige strategie: een vloerstaander van Monitor Audio, ik weet nog niet precies welke. Ook zeer evenwichtige speakers die prima aangeschreven staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Blijf weg van de meer commerciele modellen (GS60 etc.). Luister LANG naar deze speakers. Ze kunnen vermoeidheid veroorzaken. Mijn voorkeur is dan wat je nu hebt staan...

Maar daar komt dan weer iedereen met 'goedbedoelde' adviezen... ;)

Kwabbernoot

Iets geheel anders maar wellicht jouw ding? Heb je wel eens Klipsch Heresy's geprobeerd? Zomaar een idee  :-\

Groeten...

Mariusz

Ik kan me eigenlijk slecht voorstellen dat je het hoog van je speakers weinig gedetailleerd en weinig sprankelend vindt ??? De hele speaker draait om detail en ik vind dat de tweeter soms juist teveel sprankelt en aandacht opeist. Ligt natuurlijk aan wat je eraan hebt hangen maar omdat je het zo specifiek als 'speakerprobleem'omschrijft deze verwondering...

Succes met je zoektocht!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

)p(

Citaat van: HuubF op september  7, 2007, 17:11:28
Volgens mij kopen mensen die niet in inspelen geloven nooit wat nieuws, zodat ze geen idee hebben van het ongemak ervan. :-X


Hehe dat is wel een goeie en klopt wat mij betreft precies, dit jaar voor het eerst sinds +- 15 jaar een nieuwe versterker gekocht  ;D


Ik hoop dat je nu met deze nieuwe strategie de rust die je zoekt zult vinden.  :)

peter


Audiofiel

Ik ben niet verbaasd dat je weer zoekende bent, Huub. Voor sommigen is dat ook een veel te saai bestaan en bestaat de hobby toch niet enkel uit luisteren maar ook uit de weg daarna toe waarbij deze weg geplaveid is met allerlei merken en types audio-apparatuur. Eigenlijk ben jij een ware audiofiel, ook al geef je er zelf niet altijd aan toe. ;D

Ik wens je succes met je zoektocht, hij zal binnenkort nog niet ten einde zijn vrees ik... ::)

Overigens ben ik het niet eens met je methodiek over eerst een set kopen en dan de speakers. Ik ben van mening dat de speakers zo ongeveer het meest persoonlijke zijn in een set en dat (over het algemeen) mensen veel minder lang aan het zoeken zouden zijn als ze met de speakers van hun keuze zouden beginnen. Dan zoek je er simpelweg een set bij die qua versterker het aan kan en qua bron er voldoende uit weet te halen. 8)


Citaat van: HuubF op september 11, 2007, 08:54:38
Het wordt gewoon tijd voor een eigen weg. De malloten die beweren dat alles hetzelfde klinkt en inspelen onzin is hebben een deel van het gelijk: het hoeft niet duur te zijn om lekker te klinken. De halve garen die denken dat een andere condensator een wereld van verschil kan zijn hebben ook deels gelijk: veel aandacht en geld kan een set audiofieler doen klinken maar de kans op problemen neemt dan vreemd genoeg toe.

Er is eigenlijk niets mis met een set die volledig is afgestemd op de smaak van het volk, als je eigen smaak eigenlijk heel gewoontjes is.

LOL ;D

En je hebt ook nog een beetje gelijk (voroal met het laatste). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Citaat van: Audiofiel op september 11, 2007, 10:10:29
...

Overigens ben ik het niet eens met je methodiek over eerst een set kopen en dan de speakers. Ik ben van mening dat de speakers zo ongeveer het meest persoonlijke zijn in een set en dat (over het algemeen) mensen veel minder lang aan het zoeken zouden zijn als ze met de speakers van hun keuze zouden beginnen. Dan zoek je er simpelweg een set bij die qua versterker het aan kan en qua bron er voldoende uit weet te halen. 8)

...

Tot nu toe is dat dan bij mij mislukt. ;D

Misschien komt dat door de electronica die nooit lekker op elkaar afgestemd is geweest, geen idee. Daarom heb ik nu gekozen voor een set waarvan het heel waarschijnlijk is dat hij gemiddeld presteert, zonder gekke dingen. Waarvan cd-speler en versterker ook van hetzelfde merk zijn, een voordeel dat volgens mij nogal wordt onderschat. En genoeg power: de versterker levert 2 keer 120 watt bij 8 ohm. Daar kun je elke speaker prima mee aansturen.

Ik vertrouw hierbij meer dan ik gewend ben op de expertise van 'de branche'. Die is al jaren in een bittere strijd verwikkeld; dat zou automatisch betaalbare apparaten op moeten leveren die prima klinken met zoveel mogelijk soorten muziek en zoveel mogelijk speakers.

En als er dan een speaker is die daar prima bij past ga ik misschien in de toekomst verbeteringen aanbrengen. Maar dan wel vanuit een situatie die stabiel is. Voor het eerst in een jaar of 4.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Overigens is het zo dat componenten van hetzelfde merk niet perse de meeste synergie geven. Wel past alles dan visueel mooi bij elkaar... :)

Ben het wel met Audiofiel eens wat betreft beginnen bij de speakers.

Kies de speakers echter op basis van je eigen muziek, kamer en randapparatuur. Doe een voorselectie bij dealers/forumgenoten.

mahansz

#783
ik zou mijn 'rust' zoeken in een paar Totems (vloerstaanders danwel monitoren), tenminste, dat is bij mij gelukt! 'k had onlangs een kennis over der vloer die een paar piega speakers van 5x de waarde van mijn speakers en hij was met stomheid geslagen (in positieve zin voor de Totems dan  ;D )
geld zegt dus ook niet alles (budget wel ;))....

R


HuubF

Citaat van: Mariusz op september 11, 2007, 09:38:46
Ik kan me eigenlijk slecht voorstellen dat je het hoog van je speakers weinig gedetailleerd en weinig sprankelend vindt ???

Ik weet niet zeker wat er aan de hand is, maar ik denk dat de speaker de klankbalans van het Roksan-setje niet helemaal aankan. Ineens komt er een overvloedig (maar wel strak) laag uit en dat drukt het hoog een beetje weg.

Overigens heb ik de set nu netjes neergezet op berken multiplex met mijn beste kabels (duurste John van Gent interlink en Silver Anniversary XT ls-kabel) en nu gaat het eigenlijk wel. Het is ook een kwestie van wennen.

De integratie van de subwoofer is nu eindelijk ook naadloos omdat de versterker 2 paar voorversterker-uitgangen heeft. Een beetje luxe is eigenlijk ook wel lekker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Citaat van: HuubF op september 11, 2007, 22:30:25
Een beetje luxe is eigenlijk ook wel lekker.
Kan ik me goed voorstellen na de Lavardin versterker.. je hoeft nog net niet zelf te trappen om de versterker van electriciteit te voorzien.

Rody

Citaat van: aMUSEd op september 11, 2007, 23:08:29
Kan ik me goed voorstellen na de Lavardin versterker.. je hoeft nog net niet zelf te trappen om de versterker van electriciteit te voorzien.

lol, dat zou wat zijn ;D

garmtz

De Lavardin is juist extreeem makkelijk met stroom: gewoon het standaard netsnoer direct in wandcontact of ongefilterde stekkerdoos! ;)

Als je exotisch wilt, dan netsnoer vervangen door 'speciaal' netsnoer van dezelfde fabrikant.

Allemaal vrij makkelijk... :)

HuubF

Citaat van: garmtz op september 11, 2007, 23:19:31
De Lavardin is juist extreeem makkelijk met stroom...

Tuurlijk. ;D

Zondag wordt het spannend want dan komt de Lavardin weer terug. Misschien is dit alles wel een hoax.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

huh? leg uit?

Citaat van: HuubF op september 11, 2007, 23:31:34
Tuurlijk. ;D

Zondag wordt het spannend want dan komt de Lavardin weer terug. Misschien is dit alles wel een hoax.

HuubF

Citaat van: R op september 11, 2007, 23:32:16
huh? leg uit?

Vorige week ben ik bij een forumgenoot langsgeweest met de Lavardin. Hij draaide tijdelijk met een oud van Medevoortje op prachtige nieuwe Sonus Fabers Cremona Auditor. De Lavardin zorgde natuurlijk voor een enome boost van de klankkwaliteit.

Hij mocht de Lavardin een weekje lenen en ik kreeg de van Medevoort mee. Thuis natuurlijk gelijk aangesloten. Mijn conclusie: de Lavardin is veel beter in midden en hoog maar de klankbalans was toch opmerkelijk goed met die afgetrapte van Medevoort.

Toen besloot ik helemaal overnieuw te beginnen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Huubje, kind toch........................ wat lees ik nu toch weer allemaal? ;D

Veel plezier met de nieuwe speurtocht, we moeten maar eens een "date" regelen en eens wat "bijluisteren"  ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op september 12, 2007, 00:05:18
Huubje, kind toch........................ wat lees ik nu toch weer allemaal? ;D

Veel plezier met de nieuwe speurtocht, we moeten maar eens een "date" regelen en eens wat "bijluisteren"  ;)

Tsja, ik moet toch wat met mijn leven. ;D

Wel interessant hoor! Ik denk dat mijn Roksan Kandy budget-setje van 1090 euro per component (hoewel budget... dat is bijna 2500 gulden!) menig op gehoor bij elkaar geraapt zooitje het nakijken geeft. En goed klinkend met alle soorten muziek hé?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tjeb

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 00:10:11
Ik denk dat mijn Roksan Kandy budget-setje van 1090 euro per component (hoewel budget... dat is bijna 2500 gulden!) menig op gehoor bij elkaar geraapt zooitje het nakijken geeft.

Misschien krijgt 13 nog wel gelijk  ;)

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: Tjeb op september 12, 2007, 00:14:20
Misschien krijgt 13 nog wel gelijk  ;)

Neen.

Om te beginnen moest de versterker dagen inspelen. In het begin klonk ie echt niet. Daarna begon het spel met de kabels en de stroom en na 34526 combinaties te hebben geprobeerd klinkt het nu eindelijk perfect.

Natuurlijk op Berken Multiplex.

In 13's visie klopt het helemaal niet dat er kennelijk klankverschillen tussen versterkers bestaan. Synergie tussen componenten is ook al onbespreekbaar bij herr 13. Althans, daar komen we nooit aan toe omdat er eerst een gevecht ontstaat over de vraag of er überhaupt klankverschillen zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: R op september 11, 2007, 18:18:36
zeldzaam ;) :P

Voor wie niet verder kan tellen dan de vingers van 1 hand zal het zeldzaam zijn. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

chansig

Citaat van: HuubF op september 11, 2007, 23:39:39
Vorige week ben ik bij een forumgenoot langsgeweest met de Lavardin. Hij draaide tijdelijk met een oud van Medevoortje op prachtige nieuwe Sonus Fabers Cremona Auditor. De Lavardin zorgde natuurlijk voor een enome boost van de klankkwaliteit.

Hij mocht de Lavardin een weekje lenen en ik kreeg de van Medevoort mee. Thuis natuurlijk gelijk aangesloten. Mijn conclusie: de Lavardin is veel beter in midden en hoog maar de klankbalans was toch opmerkelijk goed met die afgetrapte van Medevoort.

Toen besloot ik helemaal overnieuw te beginnen...

Wel apart die van Medevoort, voor een prijs van 125 euro heb je een bijzondere versterker in huis..is mijn bescheiden mening.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op september 12, 2007, 09:17:59
Wel apart die van Medevoort, voor een prijs van 125 euro heb je een bijzondere versterker in huis... is mijn bescheiden mening.

Hij heeft bij mij in ieder geval op een aantal punten als eye-opener gefungeerd:

- De onzin van het zoeken naar steeds higher end waarbij de compromissen zich steeds verder opstapelen.
- De onmogelijkheid om álles te horen en te combineren
- Eigenlijk opvallend weinig mensen die een complete set in huis hebben die ik wel zou willen hebben
- Lekker geluid en een audiofiel geluid lijken elkaar uit te sluiten

Overigens is de van Medevoort niet bepaald een topversterker. De Roksan Kandy draait rondjes om hem heen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op september 12, 2007, 09:30:10
Hij heeft bij mij in ieder geval op een aantal punten als eye-opener gefungeerd:

- De onzin van het zoeken naar steeds higher end waarbij de compromissen zich steeds verder opstapelen.
- De onmogelijkheid om álles te horen en te combineren
- Eigenlijk opvallend weinig mensen die een complete set in huis hebben die ik wel zou willen hebben
- Lekker geluid en een audiofiel geluid lijken elkaar uit te sluiten

Overigens is de van Medevoort niet bepaald een topversterker. De Roksan Kandy draait rondjes om hem heen.

Wel grappig, de van medevoort deed het weer vele male beter als de versterker die Rutt toen weer te leen had en de laatste koste 2000 euro als ik me niet vergis...Dan moeten de Roksan en de lava dus echt heeeel erg goed zijn.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.