HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FrankB

Dit is wel appels met peren vergelijken natuurlijk. Mijn Opus is ook veel natuurlijk, vloeiender en muzikaler dan m'n cd23, maar de Opus kost dan ook ruim het dubbele. Datzelfde geldt voor de Gamut. In de prijsklasse tot 2000 euro nieuwprijs kun je weinig spelers vinden die natuurlijk zijn dan de cd23.

Quote from: bartd on February 15, 2007, 23:28:29
Ik heb juist mijn Arcam CD23T weggedaan.
Was erg gedetailleerd, maar te 'electronisch', in combinatie met mijn Lavardin S en Focal 907BE. Ik miste natuurlijkheid.
Ik hen dat gevonden bij de Gamut CD1R.
Ik viel letterlijk van mijn stoel hoeveel natuurlijker en hoeveel dynamischer dit klonk. Ook veel levendiger en ritmischer.
Als ik jou was, zou ik geen Arcam nemen!
Maar wel naar veel andere spelers luisteren. 
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

Quote from: garmtz on February 16, 2007, 07:26:10
Ik zou gewoon Sony opgeven, dat gaat het nooit worden! Maarja, ik heb ook de Densen wel beter horen presteren blijkbaar dan in jouw set... ;)  Ik zou evt. ook 47 Labs nog overwegen, maarja, is ook wel prijzig en 'alternatief'. Dan kun je ook al de Opus 21 gaan overwegen. Of bewandel de eerder geopperde NON-OS DAC + CEC route.


Die Sony doet het zo slecht nog niet hoor (mijn bescheiden mening) zeker als je de kwaliteit prijsverhouding erin meeneemt. Zet hier tegen af de Densen dan is de Sony toch wel een toppertje... De Labs is inderdaad een hele mooie maar ook een zeer prijzige oplossing. Volgens mij is de prijsrange van Huub een kleine 2000 euro. Dus spelers opperen die het dubbele kosten lijkt me dan ook een beetje onzinnig  ;)

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bartd

Quote from: FrankB on February 16, 2007, 08:45:15
Dit is wel appels met peren vergelijken natuurlijk. Mijn Opus is ook veel natuurlijk, vloeiender en muzikaler dan m'n cd23, maar de Opus kost dan ook ruim het dubbele. Datzelfde geldt voor de Gamut. In de prijsklasse tot 2000 euro nieuwprijs kun je weinig spelers vinden die natuurlijk zijn dan de cd23.

Ben ik het mee eens, alles heeft z'n prijskaartje.
Maar de combinatie van Huub laat het zeker horen en beleven en is zker een dure cd-speler waard, zonde om dat niet te doen is mijn eigen ervaring!
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

garmtz

Quote from: chansig on February 16, 2007, 09:10:17
Volgens mij is de prijsrange van Huub een kleine 2000 euro. Dus spelers opperen die het dubbele kosten lijkt me dan ook een beetje onzinnig  ;)

Ik heb het ook niet over nieuw... ;)  Ik ga er al van uit dat de kwaliteit van de CD-speler zodanig moet zijn, dat nieuw voor 2000 Euro niet te doen is.

FrankB

Dat ben ik ook met jou eens, maar dat betekend nog niet dat je de cd23 moet afvallen omdat de meer dan twee keer zo dure speler beter is ;).

Misschien een keer met z'n 3en afspreken bij Huub. Dan neem ik m'n Opus mee en jij je Gamut. Kunnen we ook elkaars speler een keer horen :)

Quote from: bartd on February 16, 2007, 09:12:54
Ben ik het mee eens, alles heeft z'n prijskaartje.
Maar de combinatie van Huub laat het zeker horen en beleven en is zker een dure cd-speler waard, zonde om dat niet te doen is mijn eigen ervaring!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrankB on February 16, 2007, 09:18:37
Misschien een keer met z'n 3en afspreken bij Huub. Dan neem ik m'n Opus mee en jij je Gamut. Kunnen we ook elkaars speler een keer horen :)

Dat is nog eens een goed idee! 8)  Wel gevaarlijk... ;)

FrankB

Quote from: garmtz on February 16, 2007, 09:19:52
Dat is nog eens een goed idee! 8)  Wel gevaarlijk... ;)

I live life on the wild side >:D. Ach, wat is er gevaarlijk aan. De Opus is met gemak beter ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

#107
Een afspraakje vind ik leuk hoor, maar luister eerst maar zelf eens naar die Opus, FrankB!  ;D

De speler moet trouwens niet alleen natuurlijk en audiofiel klinken, er moet ook een lekkere drive in zitten en een punch. Bij dat laatste zat er een groot verschil tussen de Densen en de Sony. Het leek wel of de Densen zich inhield. Een drumsolo kwam er bijvoorbeeld heel erg matig uit.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

#108
ik heb nog wel twee cd spelers te koop staan (Classé cdp-10 & AH! Tjoeb reference), maar bovenstaande lezend denk ik dat je nou juist op zoek bent naar iets als waar ik nu zelf mee speel...
Ik gebruik mijn denon dvd-3910 als loopwerk i.c.m. een Audionet DAC.
---


Ik vond de 3910 altijd al retestrak met muziek, vooral uitblinkend op mijn hiphop, trance, breakbeat & rap collectie.
Bij meer rustige & audiofiele muziek blonk ie minder uit, en was ik me sneller bewust van zijn tekortkomingen
Toen toch op zoek gegaan naar een aparte cd speler, want er was iets wat me echt niet zinde.......een iets te blikkerig/metalig geluidje?

Zowel de Tjoeb als de Classé zijn werkelijk prachtige spelers die een hoop beter deden dan mijn Denon.
Alleen met strakke harde muziek waren ze me weer een tikje te lief >:D

Enfin, de Audionet DAC heeft dat blikkerige randje eraf gehaald en meer muzikaliteit geintroduceerd :D
Op dit moment dus een ideale combinatie voor mijn oortjes >:D


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Quote from: HuubF on February 16, 2007, 09:49:15
Een afspraakje vind ik leuk hoor, maar luister eerst maar zelf eens naar die Opus, FrankB!  ;D

Ik heb de Opus al een aantal weken thuis gehad, dus no worries. Ik weet precies hoe de speler klinkt Huub :D

Quote from: HuubF on February 16, 2007, 09:49:15
De speler moet trouwens niet alleen natuurlijk en audiofiel zijn klinken, er moet ook een lekkere drive in zitten en een punch. Bij dat laatste zat er een groot verschil tussen de Densen en de Sony. Het leek wel of de Densen zich inhield. Een drumsolo kwam er bijvoorbeeld heel erg matig uit.

Volgens de hifi-regels zal de Opus helemaal niet zo audiofiel zijn. Maar de speler swingt en maakt muziek. Of de speler aan jouw specifieke eisen qua geluid voldoet weet ik niet. Maar er is maar een manier om daar achter te komen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#110
ik gok nu al dat Huub de Opus te lief& subtiel gaat vinden, die gaat ie echt niet kopen...


(durf er zelfs een tientje om te verwedden >:D)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Quote from: DA BoSS on February 16, 2007, 10:34:47
ik gok nu al dat Huub de Opus te lief& subtiel gaat vinden, die gaat ie echt niet kopen...


(durf er zelfs een tientje om te verwedden >:D)

Te lief denk ik niet, maar ik denk niet dat de Opus de speler van zijn keuze zal zijn.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

Quote from: FrankB on February 16, 2007, 10:40:36
Te lief denk ik niet, maar ik denk niet dat de Opus de speler van zijn keuze zal zijn.

misschien een stomme vraag, maar waarom vermoed jij van niet dan?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Quote from: DA BoSS on February 16, 2007, 10:43:30
misschien een stomme vraag, maar waarom vermoed jij van niet dan?

Er bestaan geen stomme vragen, alleen stomme mensen >:D ;)

Ik vermoed dat Huub de Opus niet spectaculair genoeg vind.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Zou kunnen Frank... Maarja, zoals jij en ik weten: spektakel verveelt... ;)

FrankB

Quote from: garmtz on February 16, 2007, 11:13:06
Zou kunnen Frank... Maarja, zoals jij en ik weten: spektakel verveelt... ;)

Volledig mee eens, alles klinkt dan hetzelfde. Maar zo kijkt natuurlijk niet iedereen er tegenaan.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

DA BoSS

#116
muzieksmaak lijkt me ook een belangrijke factor; huub heeft geen doorsnee audiofiele smaak, maar wil juist lekker rauw rocken?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Ik heb een gigantisch brede smaak. De meeste spelers doen maar 1 of 2 dingen goed. Die vallen voor mij dan gewoon af.

DA BoSS

Quote from: garmtz on February 16, 2007, 11:27:17
Ik heb een gigantisch brede smaak. De meeste spelers doen maar 1 of 2 dingen goed. Die vallen voor mij dan gewoon af.

....even the best fail in different areas >:D

Maar serieus: jij gelooft niet dat de muzieksmaak van huub een belangrijke factor is bij het vinden van zijn ideale bron?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Quote from: DA BoSS on February 16, 2007, 11:23:21
muzieksmaak lijkt me ook een belangrijke factor; huub heeft geen doorsnee audiofiele smaak, maar wil juist lekker rauw rocken?

Tja, ik heb toch ook een brede muzieksmaak maar de Opus doet het juist door z'n natuurlijkheid met alle muziek goed. Wat rauw is is rauw, subtiel is subtiel, etc. Alles anders op dezelfde speler.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

FrankB

Quote from: DA BoSS on February 16, 2007, 11:28:39
Maar serieus: jij gelooft niet dat de muzieksmaak van huub een belangrijke factor is bij het vinden van zijn ideale bron?

Ik geloof dat een speler in alle gebieden goed moet zijn. Een speler die een ding goed doet, is gewoon te beperkt en doet blijkbaar iets met het geluid.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: DA BoSS on February 16, 2007, 11:28:39
Maar serieus: jij gelooft niet dat de muzieksmaak van huub een belangrijke factor is bij het vinden van zijn ideale bron?

Absoluut wel! Dat moet dus proefondervindelijk worden vastgesteld.

reMC

Huub, als je wilt kom ik een keer bij je langs met een 47labs loopwerk + dac. Maar alleen als je besloten hebt €3000 te willen uitgeven ;)

DA BoSS

#123
Quote from: FrankB on February 16, 2007, 11:32:57
Ik geloof dat een speler in alle gebieden goed moet zijn. Een speler die een ding goed doet, is gewoon te beperkt en doet blijkbaar iets met het geluid.

akkoord; maar je houd jezelf vreselijk voor de gek door te denken dat een speler alles even goed zal/kan weergeven.... ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Ach, liever een speler die met alles op de 2e plaats staat dan een speler die op 1 gebied op de 1e plaats staat... ;)