Welke top dvdspeler speelt dvd copyen het beste af ?

Gestart door addy, februari 3, 2007, 11:10:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Joris1971 op maart  9, 2007, 11:21:33
Met alle Respect Patrick maar ik vind op een HT forum praten over downloaden van films en het goedpraten hiervan echt triest.
Dat je mij van dommigheid beschuldigd, vind ik al helemaal triest.

Als het allemaal zo legaal is waarom zijn er dan die PIRATERIJ waarschuwingsfilmpjes vooraf gaande aan een film?
JE STEELT GEEN FILMS, PIRATERIJ IS EEN MISDRIJF.. ben ik de enigste die deze waarschuwingsflms ooit heeft gezien ???
Dit soort filmpjes moet de pubers van nu laten inzien dat downloaden wel degelijk fout is! Schijnbaar is het voor iedere puber maar normaal dat er van alles gedownload wordt ipv gekocht..
Dus doe svp niet zo bijdehand met je ooglapjes en houtebeen


De filmpjes zijn een waarschuwingsfilmpje van de maatschappijen en staat buiten de wettelijke regelgeving. Zie het als een campagne om downloaden tegen te gaan. Het is dus puur om het geld van de maatschappijen te behouden. Want wettelijk is het in nederland gewoon legaal films/series/muziek te downloaden.

M.a.w. ja het filmpje mag je met een korrel zout nemen omdat het wettelijk niet te verdedigen is.

Joris1971

Citaat van: MadEd op maart  9, 2007, 11:38:24
Als ik toch al miljoenen zou verdienen zou ik er niet echt wakker van kunnen liggen  ::).

Dat is natuurlijk onzin, dus als iemand rijk is, is het allemaal niet erg ??

MadEd

Citaat van: WickedGame op maart  9, 2007, 11:39:41
De filmpjes zijn een waarschuwingsfilmpje van de maatschappijen en staat buiten de wettelijke regelgeving. Zie het als een campagne om downloaden tegen te gaan. Het is dus puur om het geld van de maatschappijen te behouden. Want wettelijk is het in nederland gewoon legaal films/series/muziek te downloaden.

M.a.w. ja het filmpje mag je met een korrel zout nemen omdat het wettelijk niet te verdedigen is.

Idd. Bovendien is al lang bewezen dat er geen verlies wordt gemaakt door het downloaden en de maatschappijen zelf zijn vrij schandalig. Ze houden de bioscopen kort, er mogen van bepaalde maatschappijen alleen films worden vertoond als de bioscopen een lage winstmarge accepteren. Maatschappijen gebruiken downloaden gewoon als argument om meer $ te maken. Maar dat wist je zeker allemaal nog niet?

Maar dit is ook een vrij flauwe argumentatie, want nu wordt het een "maar zij doen het ook" discussie. Zal ik dan nog 1 keer uitleggen hoe ik erover denk:

-downloaden om gratis films te hebben en nooit wat kopen = verkeerd maar niet illegaal
-downloaden om films te ontdekken en als ze de moeite waard zijn kopen = niet verkeerd en ook niet illegaal

MadEd

Citaat van: Joris1971 op maart  9, 2007, 11:40:46
Dat is natuurlijk onzin, dus als iemand rijk is, is het allemaal niet erg ??

Kan jij wel lezen ofzo? Ik zeg dat IK er niet wakker van zou liggen omdat je vroeg hoe zou JIJ het vinden als ..? Daarmee zeg ik niet dat het oké is om van de rijken te jatten.

daxie

Ik volg MadEdje wel...

Elke dvd die ik gekocht heb heb ik ooit gedownload... Simpelweg omdat ik het inderdaad zonde vind om 15 euro te geven aan iets waarvan ik niet zeker ben van de kwaliteit...

Vind ik het een goeie film, dan komt hij in mijn aankooplijstje...

Ik heb ooit eens een kort iets geschreven over een business model dat er op neer kwam dat je "try before you buy" hebt zonder dat je extra moet betalen... Vind ik veel aantrekkelijker dan het huidige...

MadEd

Citaat van: daxie op maart  9, 2007, 11:51:23
Ik volg MadEdje wel...

Elke dvd die ik gekocht heb heb ik ooit gedownload... Simpelweg omdat ik het inderdaad zonde vind om 15 euro te geven aan iets waarvan ik niet zeker ben van de kwaliteit...

Vind ik het een goeie film, dan komt hij in mijn aankooplijstje...

Ik heb ooit eens een kort iets geschreven over een business model dat er op neer kwam dat je "try before you buy" hebt zonder dat je extra moet betalen... Vind ik veel aantrekkelijker dan het huidige...

Idd, dat vinden velen bij apparatuur hier immers ook gebruikelijk. Try before you buy. Nu is die apparatuur wel iets duurder (nulletje of 1,2,3 erbij  ;D) maar wat de één duur vindt vindt de ander weer een schijntje dus tsja  :)

Snowmaster

Goede discussie jongens !   (Hij is wel lekker heftig  >:D , maar dat mag soms ook wel)
Er is blijkbaar toch een hoop onduidelijkheid over wat wel en niet mag.
Het hangt ook af van je eigen normen en waarden.

Maar wees eens eerlijk :  heb je ooit kwaliteit (bij film) binnengehaald die overeen kwam met  het origineel?
De enige reden dat ik niet (meer) download, is vanwege de kwaliteit.
Met speciale aanbiedingen bij de videotheek (100% of 125%) bonus op je inleg,
huur ik voor € 1 tot € 2,25 een film.  

Topgeluid en topbeeld en iedereen gelukkig !   ;D

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

JCL

Citaat van: Joris1971 op maart  7, 2007, 07:08:36
Wat een WAARDELOZE argumenten!

Ik vind zoiezo dat dit topic door een van de Mods eruit gekickt moet worden.
Lekker zeg op dit forum om illegale dvd's te accepteren!  >:( :o En nog eens advies te geven welke dvdspeler Ad het beste kan kopen.
Ad, als je het geld niet voor LEGALE dvd's hebt, dan kun je ze gewoon niet kopen!

Een goede vriend van mij is eigenaar van 2 Videoland filialen, door mensen als Ad, wordt zijn handel verpest!  >:(

Iedereen hier weet dat Adje, illegale kopies bedoeld die die voor 2 euro ergens koopt en iedereen weet hier dat het niet om kopien gaat van eigen collectie!

p.s. geld voor een topdvd-speler zul je wel niet hebben als je op dvd's al beknibbelt!

Toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Ik denk dat het voor de videotheken minder uitmaakt dan voor de winkels die alleen verkopen. De formule huren, fikken is er eentje die door erg veel mensen wordt gehanteerd omdat je dan niet al dat "gedoe" met het downloaden hebt. Het opnieuw huren van een film is iets wat de meeste mensen volgens mij wel achterwege laten, of ze hem nou gekopieerd hebben of niet.

JCL

Citaat van: snowmaster op maart  9, 2007, 11:59:47
Goede discussie jongens !   (Hij is wel lekker heftig  >:D , maar dat mag soms ook wel)
Er is blijkbaar toch een hoop onduidelijkheid over wat wel en niet mag.
Het hangt ook af van je eigen normen en waarden.

Maar wees eens eerlijk :  heb je ooit kwaliteit (bij film) binnengehaald die overeen kwam met  het origineel?
De enige reden dat ik niet (meer) download, is vanwege de kwaliteit.
Met speciale aanbiedingen bij de videotheek (100% of 125%) bonus op je inleg,
huur ik voor € 1 tot € 2,25 een film.  

Topgeluid en topbeeld en iedereen gelukkig !   ;D



Als je gewoon een image maakt en die op DVD fikt is er geen kwaliteitsverschil, tenminste niet in beeld en geluid van de DVD. Artwork etc is een ander verhaal.

MadEd

Citaat van: snowmaster op maart  9, 2007, 11:59:47
Goede discussie jongens !   (Hij is wel lekker heftig  >:D , maar dat mag soms ook wel)
Er is blijkbaar toch een hoop onduidelijkheid over wat wel en niet mag.
Het hangt ook af van je eigen normen en waarden.

Maar wees eens eerlijk :  heb je ooit kwaliteit (bij film) binnengehaald die overeen kwam met  het origineel?
De enige reden dat ik niet (meer) download, is vanwege de kwaliteit.
Met speciale aanbiedingen bij de videotheek (100% of 125%) bonus op je inleg,
huur ik voor € 1 tot € 2,25 een film. 

Topgeluid en topbeeld en iedereen gelukkig !   ;D



Hangt natuurlijk ook van je tv af, in hoeverre die de verschillen kan laten zien. Net als je audioset natuurlijk  ;) Maar idd huren doe ik ook vaak zat, gewoon met 2 vrienden 7 weekfilms voor een tientje huren. Zitten ook vaak zat missers tussen, maarja voor dat geld maakt het mij niet uit  ;D

redfox001

Ik begrjip niets van die wetgeving maar mijn verstand zegt me dat als ik een copy maak van een gehuurde dvd en die later met een vriend in kleine kring deel dat dat mag. Als ik een copy download, dan mag dat niet want dat is stelen tenzij ik later alsnog die dvd huur :) Overigens uitkijken met sites die zegen dat downloaden wel mag mijn insite info is dat je helemaal niets mag en dat je overal op gepakt kunt worden zelfs op een copy van je gehuurde dvd. Ze kijken meer of het aantal copietjes in je huis veel minder is dan het aantal gekochte dvd's, een soort verhouding zeg maar.

JCL

Citaat van: Redfox001 op maart  9, 2007, 12:04:14
Ik begrjip niets van die wetgeving maar mijn verstand zegt me dat als ik een copy maak van een gehuurde dvd en die later met een vriend in kleine kring deel dat dat mag. Als ik een copy download, dan mag dat niet want dat is stelen tenzij ik later alsnog die dvd huur :) Overigens uitkijken met sites die zegen dat downloaden wel mag mijn insite info is dat je helemaal niets mag en dat je overal op gepakt kunt worden zelfs op een copy van je gehuurde dvd. Ze kijken meer of het aantal copietjes in je huis veel minder is dan het aantal gekochte dvd's, een soort verhouding zeg maar.


kopieren is NOOIT stelen. Weet niet wie dat bedacht heeft maar ben wel erg benieuwd naar de beargumentatie. Kopieren is kopieren, inbreuk op autheursrecht. Dat is niet goed, dat is strafbaar maar het heeft 0,0 temaken met stelen.

MadEd

Citaat van: JCL op maart  9, 2007, 12:06:29
kopieren is NOOIT stelen. Weet niet wie dat bedacht heeft maar ben wel erg benieuwd naar de beargumentatie. Kopieren is kopieren, inbreuk op autheursrecht. Dat is niet goed, dat is strafbaar maar het heeft 0,0 temaken met stelen.

Volgens mij wordt er aan gewerkt om kopieëren strafbaar te maken, omdat het als hacken kan worden gezien. Omzeilen van beveiliging. Volgens mij is het voor eigen gebruik kopieëren van films namelijk ook niet strafbaar.

redfox001

Citaat van: JCL op maart  9, 2007, 12:06:29
kopieren is NOOIT stelen. Weet niet wie dat bedacht heeft maar ben wel erg benieuwd naar de beargumentatie. Kopieren is kopieren, inbreuk op autheursrecht. Dat is niet goed, dat is strafbaar maar het heeft 0,0 temaken met stelen.

Ik denk dat je moet redeneren van wie loopt er inkomsten mis en is dat eerlijk? Aan de anderekant is het eerlijk dat iemand miljoenen verdient aan de creativiteit van een ander alleen omdat hij het kan? Het draait helemaal nergens om eerlijkheid maar het is wel de manier om ons consumenten een beetje te controleren.

Ik zou eigenlijk gewoon een copietje willen kijken direct van het internet en alleen de artiesten ervoor betalen.

MadEd

Citaat van: Redfox001 op maart  9, 2007, 12:12:40
Ik denk dat je moet redeneren van wie loopt er inkomsten mis en is dat eerlijk? Aan de anderekant is het eerlijk dat iemand miljoenen verdient aan de creativiteit van een ander alleen omdat hij het kan? Het draait helemaal nergens om eerlijkheid maar het is wel de manier om ons consumenten een beetje te controleren.

Ik zou eigenlijk gewoon een copietje willen kijken direct van het internet en alleen de artiesten ervoor betalen.

Jep, maar die vlieger zou alleen opgaan als artiesten zelf alles zouden doen wat dus niet het geval is. Hun producer, manager etc. werken net zo goed mee aan het geheel.

redfox001

Citaat van: MadEd op maart  9, 2007, 12:23:16
Jep, maar die vlieger zou alleen opgaan als artiesten zelf alles zouden doen wat dus niet het geval is. Hun producer, manager etc. werken net zo goed mee aan het geheel.

Dat is ook weer waar maar misschien moeten ze dan het monopolie van de producenten een aanpakken. Als iemand een creatieve manier weet om dezelfde productie goedkoper bij de klant te krijgen dan moet dat toch kunnen. Dat je b.v. geen films kunt downloaden en betalen op dvd kwaliteit vind ik idioot want stel je voor je zou de gedwonloade film copieren :) Dan maar gewoon stelen dus?

JCL

Citaat van: Redfox001 op maart  9, 2007, 12:12:40
Ik denk dat je moet redeneren van wie loopt er inkomsten mis en is dat eerlijk? Aan de anderekant is het eerlijk dat iemand miljoenen verdient aan de creativiteit van een ander alleen omdat hij het kan? Het draait helemaal nergens om eerlijkheid maar het is wel de manier om ons consumenten een beetje te controleren.

Ik zou eigenlijk gewoon een copietje willen kijken direct van het internet en alleen de artiesten ervoor betalen.

ben ik het ook helemaal mee eens. Alleen is "stelen" gewoon een verkeerde term.

redfox001

Citaat van: JCL op maart  9, 2007, 12:47:14
ben ik het ook helemaal mee eens. Alleen is "stelen" gewoon een verkeerde term.

Vroeger stonden de muziekanten ook gewoon op het marktplein en kon iedereen er van genieten. Nu moet er een hek omheen en krijg je een verrekijker als je een bedrag betaald bij wijze van vergelijken  ;D

Joris1971

Citaat van: Redfox001 op maart  9, 2007, 12:52:44
Vroeger stonden de muziekanten ook gewoon op het marktplein en kon iedereen er van genieten. Nu moet er een hek omheen en krijg je een verrekijker als je een bedrag betaald bij wijze van vergelijken  ;D

Toen hadden die muziekanten ook geen kosten bijna. Moet je nu eens kijken wat er allemaal bij een concert komt kijken  ;)

Raphie

Citaat van: JCL op maart  9, 2007, 12:47:14
ben ik het ook helemaal mee eens. Alleen is "stelen" gewoon een verkeerde term.

Niet helemaal mee eens. We kunnen niet zo maar als Robin Hood gaan "stelen" van de "rijken" voor de "armen" ?
JBL PRX Power!

LittleNinja

Die filmpjes over piraterij staan inderdaad ook op mijn kopietjes... heel irritant!!

;D  :P  ;D  :P  ;D  :P




( Even om geen goed of fout verhaal te krijgen... Ik heb 99% originele dvd's en 1% gekopieerd. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jaco

Als je nu een film in HDTV kwaliteit download en de film wel al origineel hebt ?
Ik heb bijvoorbeeld star wars op VHS, Laserdisc en DVD in de kast staan, maar ook de HDTV versie gedownload.

Volgens mij koop je als je een DVD koopt niet het eigendomsrecht van het materiaal, maar alleen het recht om er (met strenge beperkigen) naar te kijken. Ik kijk dus naar iets waar ik al 3x kijkrechten voor betaald heb.

Wat doe ik nu nog fout in dit voorbeeld ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Raphie

JBL PRX Power!

JCL

Citaat van: Raphie op maart  9, 2007, 13:14:15
Niet helemaal mee eens. We kunnen niet zo maar als Robin Hood gaan "stelen" van de "rijken" voor de "armen" ?

Zo bedoel ik het niet, er wordt simpelweg niks gestolen, er is niks weg. Als ik alle matrialen koop om een fiets te bouwen en ik bouw een gazelle fiets, 100% identiek, zelfde matriaal etc, etc, etc. Het enige wat ik niet heb is zijn de rechten op het ontwerp. Het ik dan een fiets gejat?

Raphie

Je analogie is verkeerd, dat zou betekenen dat jij, met jouw camera een filmscript zelf nafilmt...  ;D ;D dat is iets anders.

Nu pak je de onderdelen uit het schap i.p.v. ze te kopen  ;)
JBL PRX Power!