de ultieme cdr jitter offtopic topic nu met poëzie !

Gestart door Del member, januari 29, 2007, 19:06:56

Vorige topic - Volgende topic

Job

Citaat van: Erwin op maart 16, 2007, 18:51:56
De analogie gaat zo ver niet. ;)
Het gaat steeds net zo ver als jou uitkomt, en houdt op waar het niet meer in je straatje past...

Je maakt mij niet wijs dat er een serie enthousiastelingen heeft zitten luisteren naar een setup die DERMATE verstoord was, dat ALLE verschillen werden gemaskeerd, ZONDER dat ze dat in de gaten hadden.

Op zijn minst zou het aantonen dat de deelnemers aan die test dus prima zo'n cheapo CD-speler kunnen nemen, zolang ze die maar combineren met de gebruikte interlink en schakelkast. Ze horen er immers niets storends aan.

visitor

Citaat van: Job op maart 16, 2007, 18:55:12
Dat is het probleem met je betoog. Het gaat steeds net zo ver als jou uitkomt, en houdt op waar het niet meer in je straatje past.

Je maakt mij niet wijs dat er een serie enthousiastelingen heeft zitten luisteren naar een setup die DERMATE verstoord was, dat ALLE verschillen werden gemaskeerd, ZONDER dat ze dat in de gaten hadden.

Op zijn minst zou het aantonen dat de deelnemers aan die test dus prima zo'n cheapo CD-speler kunnen nemen, zolang ze die maar combineren met de gebruikte interlink en schakelkast. Ze horen er immers niets storends aan.

Je moet je echt zo druk niet maken en met extremen werken. Het enige dat ik wilde zeggen is dat volgens mij de setup/testmanier niet de beste keuze was. Bewijs is denk ik dat jullie van plan zijn om het nog eens over te doen.

visitor

Citaat van: Job op maart 16, 2007, 18:55:12

Dat is eigenlijk interessant. Zijn de deelnemers van plan hun CD spelers te vervangen door de cheapo speler? Dat zou voor mij een mooi bewijs zijn. ;)

Job

Citaat van: Erwin op maart 16, 2007, 18:58:47
Je moet je echt zo druk niet maken en met extremen werken.
De extremen kwamen van jou, niet van mij.

visitor

Citaat van: Job op maart 16, 2007, 19:04:46
De extremen kwamen van jou, niet van mij.

Ik snap al de drukte in deze thread en vooral in de oorspronkelijke thread niet. Ik denk dat we het allemaal eens zijn: in die testopstelling met die testmethode waren er geen verschillen hoorbaar tussen de CD spelers. Meer kan men daaruit niet concluderen.

Job

redfox001

Citaat van: Erwin op maart 17, 2007, 09:18:08
Ik snap al de drukte in deze thread en vooral in de oorspronkelijke thread niet. Ik denk dat we het allemaal eens zijn: in die testopstelling met die testmethode waren er geen verschillen hoorbaar tussen de CD spelers. Meer kan men daaruit niet concluderen.

Ja die drukte krijg je als je praat over een miljarden industrie die de cd-wereld is, daar wordt veel meer geld verdiend dan alle hardware bij elkaar. Denk je dat die zo maar kwalitatief goede kopietjes laten gebeuren. Wat ik tegen kwam over dit onderwerp is dat er tot twee maal toe CDR's op de markt waren die een copie opleverden die beter was dan het origineel. Getest in allerlei duitse bladen. Beide cdr's zijn spoorloos van de markt verdwenen. Je kunt alleen de heel dure CDR's die kunstmatig duur gehouden worden krijgen die kwalitatief voldoen. Als UB hier even een oplossing voor goedkope CDR's oplevert (wat ik nog zeker ga testen) en dat publiceert op dit vrij grote forum. Wat verwacht je dan  ???

(call me paranoid   :-X)

Del member

Citaat van: Redfox001 op maart 17, 2007, 12:21:53
Ja die drukte krijg je als je praat over een miljarden industrie die de cd-wereld is, daar wordt veel meer geld verdiend dan alle hardware bij elkaar. Denk je dat die zo maar kwalitatief goede kopietjes laten gebeuren. Wat ik tegen kwam over dit onderwerp is dat er tot twee maal toe CDR's op de markt waren die een copie opleverden die beter was dan het origineel. Getest in allerlei duitse bladen. Beide cdr's zijn spoorloos van de markt verdwenen. Je kunt alleen de heel dure CDR's die kunstmatig duur gehouden worden krijgen die kwalitatief voldoen. Als UB hier even een oplossing voor goedkope CDR's oplevert (wat ik nog zeker ga testen) en dat publiceert op dit vrij grote forum. Wat verwacht je dan  ???

(call me paranoid   :-X)

Wat ik vaststel is dat een aantal zwaar onderschatte dingen van de markt verdwijnen. Kwa CDR's had je Mitsui die rond de 1 EUR zitten. Deze zijn van de markt. Wat je nu ziet Mobile Fidelity brengt iets op de markt voor 3 a 5 EUR wat basically ook Mitsui is.

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=104631

Dit heeft niks met de muziekindustrie te maken volgens mij, gewoon weer een bewijs dat een high-end firma wil profiteren van audiofielen.

Anderzijds zijn er dingen die van de markt verdwijnen zonder reden, mijn main speakers zijn niet meer verkrijgbaar Hyperion is ermee gestopt zonder een duidelijke reden. Boven de 906 heb je nog drie speakers waavan de fullrange versie van de 906 de 938 en dan nog twee tamme jongens die mij niet aanspreken. Waarom de 906 verdwenen is van de markt zal officieel een raadsel blijven maar volgens mij was hij prijs/kwaliteit te goed en verdiende Hyperion er niet genoeg op.

redfox001

Klopt een high end matschappij profiteert behoorlijk van audiofielen.

Ik verbaas me er ook over dat deze cd van de markt is verdwenen:
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_hi_space_carbon_vinyl_80_cd_r_audio_p59021.html

Dat was kort nadat dat duitse blad Stereo had geschreven dat er copietjes mee gemaakt konden worden die beter klonken dan het origineel en ze waren ongeveer 1 euro. Ze zijn nu nergens meer te krijgen net als die Mitsui die je noemde.

Del member

Citaat van: Redfox001 op maart 17, 2007, 12:53:35
Klopt een high end matschappij profiteert behoorlijk van audiofielen.

Ik verbaas me er ook over dat deze cd van de markt is verdwenen:
http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_hi_space_carbon_vinyl_80_cd_r_audio_p59021.html

Dat was kort nadat dat duitse blad Stereo had geschreven dat er copietjes mee gemaakt konden worden die beter klonken dan het origineel en ze waren ongeveer 1 euro. Ze zijn nu nergens meer te krijgen net als die Mitsui die je noemde.

Heb zelf met andere black cdr's gespeeld (Memorex Black) en deze klinken klinischer dan het origineel. De bas is wel een pak strakker en alles beter afgelijnd. Met een hogere Varirec setting wordt de bas nog strakker. Maar vind het gevoelsmatig niet kloppen en als je dan de cdr's uit m'n laatste test (Ricoh Gold) bekijkt dan meten ze beter.

Het grappige is dat ze eigenlijk al beter klonken gebrand met m'n vorige burner de Plextor 4012A en dit was voor ik met m'n metingen begonnen ben. Ik had toen een drive die niet eens kon meten. Het enige wat ik koen doen was luisteren in m'n set :)

redfox001

Citaat van: ub4b op maart 17, 2007, 13:08:49
Heb zelf met andere black cdr's gespeeld (Memorex Black) en deze klinken klinischer dan het origineel. De bas is wel een pak strakker en alles beter afgelijnd. Met een hogere Varirec setting wordt de bas nog strakker. Maar vind het gevoelsmatig niet kloppen en als je dan de cdr's uit m'n laatste test (Ricoh Gold) bekijkt dan meten ze beter.

Het grappige is dat ze eigenlijk al beter klonken gebrand met m'n vorige burner de Plextor 4012A en dit was voor ik met m'n metingen begonnen ben. Ik had toen een drive die niet eens kon meten. Het enige wat ik koen doen was luisteren in m'n set :)

Maar wat is het oordeel, klinken ze beter dan het origineel of dat nog net niet?

visitor

Del member

Citaat van: Redfox001 op maart 17, 2007, 16:22:42
Maar wat is het oordeel, klinken ze beter dan het origineel of dat nog net niet?

Memorex black klonk op een aantal vlakken (oa de bas en aflijning van alles) beter dan het origineel, maar kwa totaalbeeld (hollistisch remember) klopte het niet. Dat hebben verschillende mensen ook ervaren ik weet dat Garmt en Bjorn er toen bij waren.

Ik heb die Ricoh's voor de grap gekocht omdat ik een goedkope gold cdr wou voor cdr's te maken voor gebruik in de wagen. Op de volvo premium sound had de memorex black gewoon veel te veel bass punch, het was niet eens leuk om ernaar te luisteren. Zelfs na herafstelling van de equi (naast bass & treble hebben ze aparte 5 bands equi voor fronts & rears) was er bij de memorex altijd een soort dominantie terwijl de Ricoh's neutraler klonken.

De ricoh klonk out of the box gewoon veel neutraler en fijner.

dazzdax

Dat van de Ricoh Gold CDR's vs Memorex Gold CDR's is een interessante bevinding. Wat dat betreft geloof ik jullie wel. Er zijn natuurlijk wel mede audiofielen die dan gelijk zeggen van: hebben jullie de verschillen vastgesteld d.m.v. dubbelblinde test? Tegenwoordig schijnt dat de hype te zijn, om alles eerst "dubbelblind" te testen voordat er conclusie kunnen worden getrokken. Wat audio betreft weten we dat zelfs een "dubbelblind" uitgevoerde test/vergelijking van weinig waarde is, maar sommige audiofielen zijn blijkbaar anders van mening. Misschien willen ze het laatste woord hebben of vinden ze het fijn de advokaat van de duivel te spelen.

Chris

Staaled

Ik ben ook een tijdje met de Memorex in de weer geweest,en inderdaad "mixed feelings". :-\

Beter is de Ultra black magic ,te koop via www.nierle.nl.
Heeft wel het levendige en muzikale ,dat ontbreekt bij de Memorex.

Salutz, Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

sphere

Citaat van: ub4b op maart 25, 2007, 23:58:23
Memorex black klonk op een aantal vlakken (oa de bas en aflijning van alles) beter dan het origineel, maar kwa totaalbeeld (hollistisch remember) klopte het niet. Dat hebben verschillende mensen ook ervaren ik weet dat Garmt en Bjorn er toen bij waren.

Ik heb die Ricoh's voor de grap gekocht omdat ik een goedkope gold cdr wou voor cdr's te maken voor gebruik in de wagen. Op de volvo premium sound had de memorex black gewoon veel te veel bass punch, het was niet eens leuk om ernaar te luisteren. Zelfs na herafstelling van de equi (naast bass & treble hebben ze aparte 5 bands equi voor fronts & rears) was er bij de memorex altijd een soort dominantie terwijl de Ricoh's neutraler klonken.

De ricoh klonk out of the box gewoon veel neutraler en fijner.
Naar aanleiding van luistertesten in een koekblik concludeer je iets, dat op een fatsoenlijke set in een huiskamer een enorm verschil moet opleveren. En dit is allemaal te wijten aan de dye  ??? Begrijp ik dat goed?
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."