sj0er-D's HT: 3.5 - DIY Domotica: Gordijnen, verlichting, irrigatiesysteem, etc.

Gestart door sj0er-D, januari 28, 2007, 15:27:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sj0er-D

Citaat van: -madison- op november 13, 2008, 23:56:23
Van harte met je appartement!! :D

Succes met klussen, ik kijk alvast uit naar de foto's ;)
hey thanks! vandaag gedaan:


Besteld:

- koelkast (siemens, rvs),
- fornuis (pelgrim rvs),
- wasmachine (geavenceerde Bosch met schermpje en timers en de hele rataplan, wit) en
- droger besteld (ook bosch, geavanceerd met toeters en bellen)

de Bosch machines zijn geen spaanse versies (van mindere kwaliteit, word vaak bij winkels als BCC verkocht e.d.)

tevens heel veel familie en vrienden rondgeleid en de bedmaten in kranten uitgelegd over de vloer van de aankomende slaapkamer.

morgen:

- kleine gaatjes in het beton vullen
- vervolgens binnenwanden voorstrijken
- beginnen met Latexen.
- eventueel al wat draden trekken

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa


R


astrobart

Citaat van: sj0er-D op november 13, 2008, 23:35:40
wat dat betreft zijn we verwend ;D 3 laptops, een pda (zometeen 2), een pc en een server. indeling word als volgt:

server komt in de meterkast (staat zometeen zachtjes te brommen naast het glas modem dat er vanaf 1 december voor gaat zorgen dat ik een 50down/50up verbinding heb ;D) pc in het studeer/kantoor gedeelte, laptops en pda's overal en nergens (wireless N in staat op de aankoop lijst).

Over de reden van het studeer/kantoor deel: ik ben icter, het komt wel eens voor dat ik vanaf thuis werk en dan heb ik wat schermruimte nodig (waarschijnlijk komt er een 22"). Daarnaast heb ik een goede studeerhoek nodig zonder teveel afleiding (geen tv in de buurt, afgesloten, en nee ik zal niet onder het studeren mijn HT opstarten ;D) ik zit op de helft van mijn, tot nu toe succesvolle, propedeusejaar technische bedrijfskunde deeltijd en dat succesvolle wil ik graag de volgende 3 jaar aanhouden ;) .
ik snappet, ik wilde gewoon je HTwat groter maken voor je, maar je hebt dat kantoortje gewoon echt nodig.
Ziet er goed uit

sj0er-D

thanks heren!

vandaag een best een stukje opgeschoten.

- gaatjes in de woonkamermuur gedicht met albastine (ongelovelijk klerewerk! maar ik had er plezier in ;D )
- de raamkant in de woonkamer geplamuurd (kleine scheurtjes e.d.), voorgestreken en van een eerste laag latex voorzien.
- de boel opgeruimd en geordend, gereedschappen bij elkaar etc.

morgen samen met de vaders verder met plamuren, voorstrijken en schilderen. nu: studie.

foto's zal ik proberen vanavond nog te posten

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

sj0er-D

gents, zometeen dan de langverwachte foto's! ;D zit nu nog ff in bad.. ik voel me net rev. run nu (mtv, run's house) voor degenen die het kennen (die stuurt ook berichten vanaf z'n pda terwijl hij in bad zit :p )

sj0er-D

hmm ik zie net dat mn foto's mislukt zijn.. :( :( eerstvolgende keer maar een goede camera meenemen ipv een telefooncamera.. :-\ :-\ :-X

Sol

Ik was net naar onderen aan het scrollen en dacht: "Daar komen dan eindelijk de foto's!!"
Maar dat werd al snel "Shit, waar zijn die foto's nou..?"

Nog maar even afwachten dus...
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

sj0er-D

heren,

nog steeds geen foto's maar wel een vraag.

morgen ga ik de de kleur van het HT bepalen. de bedoeling is dat er een 16:9 electrisch scherm komt te hangen aan een zwarte muur. ze zijwanden wil ik graag een andere kleur hebben. nu kan ik natuurlijk voor 2 tinten lichter gaan (dondergrijs) maar ik dacht die jongens van het HT forum hebben vast nog wel suggesties! ;D


PjotrrrNL

Dan liever een strak spanscherm en evt. (elektrische) gordijnen er voor?

Atmoz


Ziet er goed en veelbelovend uit Sjoerd!!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe appartement :)

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Sol

Jammer, nog geen foto's... :(
Al wel andere vooruitgang? :P

Succes.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JeKa

Geen foto's, maar wel om advies vragen.....dacht 't dus niet..... >:D ;D
















Ok, ok.... Ik zou wel voor een grijstint gaan en ook een vast scherm ophangen.

sj0er-D

Citaat van: JeKa op november 22, 2008, 11:08:21
Geen foto's, maar wel om advies vragen.....dacht 't dus niet..... >:D ;D
















Ok, ok.... Ik zou wel voor een grijstint gaan en ook een vast scherm ophangen.

vandaag geschilderd en het is aan de schermkant een donkergrijze met een tintje bruine kleur geworden. voor de zijwanden van het ht word waarschijnlijk dezelfde kleur aangelengd met witte latex. zo maken we de kleur een stuk lichter. wat betreft het scherm dacht ik aan een electrisch rolscherm. dit omdat precies op de plek waar het scherm gaat komen een thermostaat zit en het scherm er dan precies een stuk voor zou vallen. het kan zijn dat ik deze nog verplaats naar links maar dan moet ik nog even kijken hoe. het zou denk ik ook mooi zijn om een spanscherm een centimeter of 10 van de muur af te plaatsen. zodat het lijkt alsof hij in de lucht zweeft. mooie gloed er achter enzo ;D

PjotrrrNL

Een rolscherm hangt nooit helemaal strak en krult altijd wat aan de zijkanten.
Ik zou het wel weten...

HTip

Ik zou ook proberen om een spanscherm op te hangen. Die "zwevende" constructie is een goed idee. Hoe duur een rolscherm ook is, door temperatuurverschil kan het toch op den duur gaan golven en daar hou je dan last van.

Op zijn minst wel de projectiewand zwart maken (of heel donker). Komt het contrast en daarmee de kleuren ten goede.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: PjotrrrNL op november 23, 2008, 17:06:05
Een rolscherm hangt nooit helemaal strak en krult altijd wat aan de zijkanten.
Ik zou het wel weten...

Ik ook, geen twijfel mogelijk!

sj0er-D

heren.. jullie weten het, de HTforum mening is doorslaggevend ;D ik ga eens op zoek naar een spanscherm!

over de kleur: de wand waar het scherm komt te hangen is erg donkerbruingrijs, de zijwanden zijn een stukje lichter

een indicatie (zulke foto's zijn kleurtechnisch bijna nooit correct, alles is een stukje donkerder, en wat grijzer):


vriendin en broerlief. en nee dat zijn niet hun echte gezichten ;D

HT alleen nog maar wit geschilderd vanaf de toekomstige sweetspot:



eerste vracht spullen naar het appartement (oplevering):



eerste stuk vloer (huiskamer):


Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WickedGame

Netjes hoor... mijn tijd om te klussen komt er ook aan. Nog een paar maanden en dan ben ik aan de beurt  ;D

Atmoz

Moet die ondervloer niet met die speciale (super dunne) zilvere tape aan elkaar worden gemaakt?
Volgens mij had dat een reden. Iets met lucht/vocht dicht ofzo? Ik heb in ieder geval begrepen dat je dat beter niet "zomaar" met tape moet doen ???

Verder zoals eerder vermeld: netjes :D :D

[edit]

Deze tape dus:



Dit staat erbij:

CitaatAluminium tape

Tape om de naden bij de ondervloeren op rol en de dampdichte folie af te plakken.

50 meter op een rol.
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

WickedGame

als ik het zo bekijk dan gebruikt hij dat tape... (zover ik het kan zien op de laatste foto).

JeKa

Citaat van: WickedGame op november 24, 2008, 09:42:53
als ik het zo bekijk dan gebruikt hij dat tape... (zover ik het kan zien op de laatste foto).

Maar niet om de naden te dichten....(ja, op 2 cm) ;)