Marantz DV7001

Gestart door A3-D, januari 26, 2007, 12:26:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

A3-D

Omdat ik op de vooravond sta van het aanschaffen van een nieuwe DVD speler ben ik benieuwd of iemand al de nieuwe Marantz DV7001 gesignaleerd heeft.

Ik ben er inmiddels achter dat de prijs via Internet € 650,= zal zijn (via Bestekeus) maar dat zij hem op dit moment nog niet uit kunnen leveren...

Minguel

Volgens mij is deze nog niet geintroduceerd in NL. Ik heb deze 3 weken geleden besteld; verwachtte levering werd toen aangegeven begin februari. Ik wacht met spanning af. 
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

Welke prijs heb je ervoor moeten betalen als ik vragen mag (en natuurlijk waar besteld).

Minguel

Bij één van de sponsoren van dit forum: Smits.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

Is 'tie al ergens gesignaleerd??

Ik begreep van de MediaMarkt in Rotterdam dat het filiaal in Amsterdam er eentje had staan, maar dat dit naar alle waarschijnlijkheid een demo betreft.

Mijn Onkyo is verkocht en speel nu af via een Blokker dingetje waarbij ik me mateloos erger aan de kwaliteit van zowel adio als video.

Ik wacht dus met smart op de speler  :P

BernHardN

heb hem in Duitsland (Leer) gezien via S-video  :-\ maar wel mooi maar het gaat natuurlijk om de HDMI prestaties

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

A3-D

#6
Citaat van: BernHardN op februari  1, 2007, 12:47:15
heb hem in Duitsland (Leer) gezien via S-video  :-\ maar wel mooi maar het gaat natuurlijk om de HDMI prestaties

Persoonlijk voor mij niet zozeer voor de HDMI prestaties omdat het, naar het zich laat aanzien, nog wel even zal duren voordat er een andere TV komt...

Heb ruim een jaar geleden een prima TV aangeschaft waar ik met veel plezier naar kijk en het gaat mij dus meer om de diverse andere prestaties van dit apparaat.

BernHardN

Oké, ik kon ivm tijd niet goed het plaatje beoordelen, maar de eerste indruk was strak, op een Pioneer plasma

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Minguel

Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

Citaat van: Minguel op februari  3, 2007, 23:57:15
Op hifi.nl staat de 1e recensie over deze speler.
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=38398

Het is meer een mededeling in plaats van een recensie, maar toch bedankt voor de link!  ;)

Nu maar hopen dat hij gauw leverbaar is want ik sta te trappelen!  :P

Minguel

Was een beetje voorbarig, maar het is het 1e leesvoer.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

#11
Zojuist Marantz Nederland aan de telefoon gehad en ze vermoeden dat eind februari de eerste DVD spelers bij hen binnen zijn. Dit zo betekenen dat de eerste week maart/medio maart de spelers bij de reguliere handel te koop zouden moeten zijn....dat duurt dus toch nog even helaas  :(

Edit:

Dear Mr.

The new DV7001 SACD/DVD-player will be available end this month.


Best regards,

Richard van der Avoird
Product Manager Benelux and Export

Marantz Europe
A division of D&M Europe B.V.

Phone (office)      +31 40 2507800, option 2
Fax (office)          +31 40 2507802
For more information, please visit us at www.marantz.com

A3-D

#12
Zojuist weer contact gehad met Marantz Benelux en helaas is de leveringsdatum wederom uitgesteld en staat nu gepland op 3e week maart 2007.

Als reden wordt aangegeven productieproblemen en tot op heden volgens Marantz nog nergens in Europa te verkrijgen.

Minguel

 :( :( :( :( :( Ik had gehoopt dat Marantz had geleerd van de problemen met de DV7500/7600. Ben ik effe blij dat ik mijn "oude" 6500 nog niet te koop heb aangeboden.

Zit niets anders op dan helaas "rustig" afwachten.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

#14
Ik baal ook als een stekker, speel nog steeds met een stuk ijzer wat de naam Provision draagt en Jack Bauer lijkt wel een acteur uit een slecht nagesynchroniseerde vechtfilm. Lipsync is met gebrande DVD's echt treurig en ik erger me kapot aan het beeld en geluidskwaliteit....

Ach ja, het geduld zal straks uiteindelijk beloond worden. :)


Minguel

Werd net verrast door een tel van de winkel van de sponsor dat mijn DV7001 binnen is ;D.

Gezien de berichten, had ik dit nog niet verwacht.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

Ben zojuist terug van vakantie en ben zeer benieuwd naar je ervaringen, laat maar wat weten. Ga vandaag ook maar eens even bellen om te kijken of hij goed leverbaar is...

Minguel

De speler bevalt mij prima. Moest vanwege de omvang wel even spelen met de componenten in mijn meubel. Tov van de DV6500 is deze speler 2 x zo hoog en diep. Heb verder nog niet echt de tijd gehad om alles uit te proberen. Het testen zal pas aankomend weekend worden. Heb deze speler inmiddels uitgeprobeerd als Cd speler (heb ik hem niet voor gekocht). In vergelijking met mijn cd 7300, een helder, vol en sprankelend geluid. Is echter geen eerlijk vergelijk omdat de 7300 analoog en de 7001 coxiaal is aangesloten.
De 1e indruk over het beeld is verder oké. Moet ook nog uitproberen welke instelling het beste past bij mijn plasma icm met HDMI.
Ondanks voorgaande was ik vandaag zeer te spreken over het beeld van de DVD van Kane (Februari). Nu past valt mij op hoe mooi het decor, qua kleur (vrij donkere opname) is. Het lijkt alsof de kleuren veel mooier uitpakken in vergelijking met de DV6500 (kan natuurlijk ook tussen de oren zitten). Zwart is zwarter en het constrast lijkt helderder. Heb verder geen instellingen veranderd in mijn plasma.

Onderstaand een foto van de DV7001 in mijn set.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

A3-D

#18
Heb hem vandaag ook bij de sponsor besteld, hadden hem helaas niet meer op voorraad maar zou hem de 4e week van maart op moeten kunnen halen.

Goed om te zien dat hij bevalt, ik twijfel geen moment aan de kwaliteit van de speler. Ik denk dat deze speler in die prijssklasse bovenmatige prestaties levert!

[edit]
De leveringsdatum is iets uitgesteld helaas....zal vermoedelijk de 2e week van april worden. Dus nog weer even geduld  :-\
[/edit]

JAB

Citaat van: Minguel op maart  8, 2007, 21:43:06
.... zeer te spreken over het beeld van de DVD van Kane (Februari). Nu past valt mij op hoe mooi het decor, qua kleur (vrij donkere opname) is. Het lijkt alsof de kleuren veel mooier uitpakken in vergelijking met de DV6500 (kan natuurlijk ook tussen de oren zitten). Zwart is zwarter en het constrast lijkt helderder. Heb verder geen instellingen veranderd in mijn plasma.
Ik kan dit beamen. Sinds vandaag ook in het gelukkige bezit van een DV7001 (als vervanger van een DV7600). Wat een prachtige speler is dit. Op alle fronten een grote verbetering, zeker vergeleken met de DV7600. Het gebruiksgemak is enorm verbeterd. Via het display wordt nu zeer veel info gegeven. Er is ook een apart info scherm, waarin zelfs de bitrate van de DVD wordt weergegeven. En, uniek voor Marantz, de resterende speeltijd, de gespeelde tijd en de totale speeltijd.
Om een DVD Audio af te spelen, hoef je niet meer eerst de digitale uitgang uit te zetten. Dat is ook een hele verbetering.
Het beeld is waanzinnig strak, scherper en detailrijker. Vooral schaduwdetail is zichtbaar verbeterd. Kleurverzadiging is beter, waarbij de rijkdom aan kleurnuanceringen ook groter is. Ik schrok wel even, want de upscale resoluties 720p, 1080i en 1080p worden op 60Hz uitgestuurd. Gelukkig geeft dit geen artefacten als een schokkerig beeld. Als je een Pio plasma hebt, dan zeker niet Pure Cinema op ADV zetten (kan nl. bij 1080i/60Hz), want dat wordt het beeld juist schokkering. Pure Cinema gewoon uit geeft het fraaiste beeld.

Op audiogebied lijkt er meer ruimte en diepte in het geluid te zitten, maar dit moet ik nog beter beluisteren.
Nog iets dat opviel. De DVD wordt in de speler nauwelijks warm, bij de DV7600 kon de schijf redelijk warm worden. En het navigeren door de menu's gaat nog sneller.
Kortom, eerste indruk van deze speler is zeer positief.

A3-D

Kun je ook iets vertellen over het accepteren van de diverse mediaformaten die dit apparaat slikt?

Ik doel dan voornamelijk op eigen gebrande DVD-RW's en DVD's.

Minguel

Speel alleen origineel, kan dus hier verder niets over vertellen.
Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

JAB

Nog even wat meer (positieve) ervaringen met de DV7001.
Voor de liefhebbers van SACD vooral. Niet alleen het beeld, maar ook het geluid van de DV7001 is prachtig en een verbetering t.o.v. de DV7600.
Bij SACD start deze speler met het multi kanaals geluid en kun je heel gemakkelijk omschakelen naar SACD stereo. Via de TV geeft de speler een uitgebreid menu weer, met informatie en gemakkelijk keuze voor track of SACD laag.
Bij het geluid valt op dat het geluidsniveau via de 5.1 analoge output luider is en nu qua luidheid nagenoeg gelijk is aan het digitale coax geluid. SACD's klinken met de DV7001 veel mooier, met name het hoog is veel sprankelender en gedetailleerder. Een grote verbetering ten opzichte van de DV7600.
Zelfde ervaring bij DVD-Audio, waarbij je nu ook niet eerste de digitale output uit hoeft te zetten. Ook hier een gedetailleerder geluidsbeeld.
Het DD en DTS geluid via coax lijkt ook iets mooier, maar daar moet ik eerst nog wat meer tijd aan besteden om daar echt zeker van te zijn.

Kortom, qua beeld en geluid is dit een prachtige speler en een grote sprong voorwaarts ten opzichte van de DV7600. Het gebruiksgemak is nu zoals het hoort en dat is een giga sprong t.o.v. zijn voorganger. Marantz doet met deze speler zijn naam als kwaliteitsmerk weer eer aan. Als je beeld, maar ook geluid op topniveau wilt hebben, dan kan ik je deze speler van harte aanbevelen.

JAB

Wie heeft een antwoord op de volgende vraag.
De DV7001 doet de upscale resoluties 720p, 1080i en 1080p alleen uit op 60 Hz. Er is hier geen 50 Hz variant voor handen. De PAL DVD's zijn echter gebaseerd op 50 Hz weergave. Mijn vraag is, hoe het kan dat via upscaling een PAL DVD toch correct wordt weergegeven? 

JAB

Citaat van: A3-D op maart  8, 2007, 22:13:32
Heb hem vandaag ook bij de sponsor besteld, hadden hem helaas niet meer op voorraad maar zou hem de 4e week van maart op moeten kunnen halen.

Goed om te zien dat hij bevalt, ik twijfel geen moment aan de kwaliteit van de speler. Ik denk dat deze speler in die prijssklasse bovenmatige prestaties levert!

[edit]
De leveringsdatum is iets uitgesteld helaas....zal vermoedelijk de 2e week van april worden. Dus nog weer even geduld  :-\
[/edit]
De speler is volgens Marantz vanaf derde week maart goed leverbaar.