HD1 in MPEG4 formaat voorlopig ongecodeerd

Started by Marcel_T., January 10, 2007, 12:46:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

De HDTV zender HD1 van het Belgisch bedrijf Alfacam/Euro1080 kan op dit moment ongecodeerd worden ontvangen via de derde Astra DTH positie van Europa, de Astra 3 satellietpositie op 23.5 graden oost. De reden voor deze ongecodeerde uitzendingen is de aanstaande uitschakeling van de zender in MPEG2 uitzendformaat. De nieuwe ongecodeerde uitzendingen zijn in de MPEG4 uitzendformaat. Alfacam/Euro1080 zal voorlopig de zender in beide uitzendformaten uitzenden. Dit staat haaks op eerdere berichten van het bedrijf dat men vanaf 1 janauri 2007 de uitzendingen in MPEG 4 zou gaan staken.

Via twee transponders op de Astra 3 satelliet zendt Alfacam/Euro1080 nu haar uitzendingen voor de West Europese markt uit. De uitzendingen van HD1 (MPEG2), HD1 (MPEG4) en HD1 Nederland zijn via de Astra 1D satelliet transponder 52 (10756 V - 22000 - 7/8) te ontvangen. Op de tweede transponder die Alfacam/Euro1080 op de Astra 1D satelliet in gebruik heeft (transponder 58 - 10842 V - 13333 - 3/4) zendt men de Vlaamse cultuurzender EXQI, en de promozenders HD5 en HD4U in DVB-S2 formaat uit.

Voor ontvangst in Nederland volstaat een schotelantenne met een diameter van 40 centimeter. Ook dient men te beschikken over een HDTV satellietontvanger van de nieuwere generatie welke DVB-S2/MPEG4 signalen kan ontvangen. De codering die Alfacam/Euro1080 gebruikt is de Irdeto 2 codering. Een smartcard voor het vrijschakelen voor de uitzendingen van Alfacam/Euro1080 is in Nederland verkrijgbaar voor bedragen tussen de 150 en 200 euro. Voor dit eenmalige aankoopbedrag kan de consument tot 2010 zonder enige verdere abonnementskosten kijken naar deze uitzendingen.


Bron: http://www.satplaza.com/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Shorty

QuoteDit staat haaks op eerdere berichten van het bedrijf dat men vanaf 1 janauri 2007 de uitzendingen in MPEG 4 zou gaan staken.

Je bedoelde : "in MPEG2 zou gaan staken."  ;)

VrGr,

Bart J.

Marcel_T.

Ik bedoel nix... ;D

Maar het is idd een foutje in het nieuwsbericht, immers in de 2e regel wordt de uitschakeling van MPEG2 al gemeld.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Bengbeng

#3
QuoteVoor dit eenmalige aankoopbedrag kan de consument tot 2010 zonder enige verdere abonnementskosten kijken naar deze uitzendingen.

Logisch, ze wilden toch niet serieus overwegen om ook nog eens maandelijkse abonnementskosten te
vragen voor de volstrekt oninteressante content en eindeloze herhalingen? Ik vraag me werkelijk af of er nóg saaiere mensen bestaan dan de programma-samenstellers van Euro1080. Mijn god wat een ramp.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox