Non oversampling DAC op basis van TDA1541

Gestart door hifiman, december 19, 2006, 14:59:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: garmtz op januari  5, 2007, 15:41:56
Ik kan je al wel zeggen dat hoe complexer, hoe minder e geluidskwaliteit. Alleen een switch heeft al veel effect.
Wat het schakelen van spdif inputs betreft bedoel ik uiteraard een oplossing waarbij er geschakeld wordt door digitale logica. Dit kan misschien zelfs een voordeel zijn door die logica direct bij de input te plaatsen en met een schoner spdif signaal uiteindelijk naar de DAC print te gaan. In elk geval mag het geen afbreuk doen aan de geluidskwaliteit want anders liever niet inderdaad.




hifiman

De bestelling van de audiofabriek was binnen vanmiddag dus gelijk de soldeerbout weer aan gezet  :P

Hier zie je de panasonic FC elco's die ik er zojuist in gezet heb op de voeding van het DAC board. Tevens zie je de schottky dioden die ik er onlangs in gezet heb.

hifiman

#227
En gelijk de I/V weerstanden vervangen door de Allen Bradley's. Foto is een beetje vaag, maar je kunt de Allen Bradley duidelijk zien rechtsonder het opamp voetje  :)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op januari  6, 2007, 14:15:23
Hier zie je de panasonic FC elco's die ik er zojuist in gezet heb op de voeding van het DAC board. Tevens zie je de schottky dioden die ik er onlangs in gezet heb.

Ziet er weer goed uit. Mooie elco's en mooie diodes! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari  6, 2007, 14:17:13
Ziet er weer goed uit. Mooie elco's en mooie diodes! 8)
Dank U, het wachtten is nu op de auricaps en op mijn kast  :P

Baardmans

Mooi man... Wat is dat draadje links van mister Allen?

Audiofiel

#231
Citaat van: Audioloog op januari  6, 2007, 14:16:28
En gelijk de I/V weerstanden vervangen door de Allen Bradley's. Foto is een beetje vaag, maar je kunt de Allen Bradley duidelijk zien rechtsonder het opamp voetje  :)

Waarom is dat (optisch) een Allen Bradley weerstand? Vroeger* zagen ze er allemaal zo uit!


* jaren zeventig weerstand?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Baardmans op januari  6, 2007, 16:06:57
Mooi man... Wat is dat draadje links van mister Allen?
Dat is de "bypass" van de 2e opamp zeg maar. De uitgangs condensator zit nu direkt op de output van de 1e opamp.
Later zullen we dat draadbrugje desgewenst vervangen door een stukje zilverdraad  :P

hifiman

Citaat van: Audiofiel op januari  6, 2007, 16:14:12
Waarom is dat (optisch) een Allen Bradley weerstand? Vroeger* zagen ze er allemaal zo uit!


* jaren zeventig weerstand?
Haha daar zeg je zowat ja, van die 10% tolerantie weerstanden  ;D

hifiman

#234
Mijn kast is ook aangekomen vandaag.

sphere

"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

Baardmans


blue-eyes

Gecondoleerd en heel veel sterkte kerel!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sk

Gecondoleerd Audioloog. Dat zijn de mindere kanten van het leven  :(

Veel sterkte toegewenst!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

phy


)p(

Gecondoleerd en veel sterkte toegewenst ook van mij!

peter

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op januari  6, 2007, 19:31:42
Mijn kast is ook aangekomen vandaag. Maar aangezien mijn moeder vandaag overleden is 
:'( komt daar nu even niks van.

Mijn oprechte deelneming... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Tevredenheid!!!

hifiman


Sander Sassen

Kijk je op zondagochtend in dit topic, om eens te kijken hoe 't staat met 't knutsel project, krijg je zoiets op je bord. M'n welgemeende condoleances en veel sterkte de komende tijd Audioloog!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

hifiman

#245
Een goed begin is het halve werk...

En mooi goud is niet lelijk  ;D

Overigens is er rekening mee gehouden dat ik in de toekomst misschien wel het opamp board verruil voor het buizenboard. De gaten daarvoor zijn dan ook al geboord  8)

hifiman

En het lastigste werk (in mijn ogen dan) is ook klaar, de achterkant  :)


Baardmans

Nah, zit allemaal best recht zo te zien.. ;D

hifiman

#248
Citaat van: Baardmans op januari  7, 2007, 13:59:47
Nah, zit allemaal best recht zo te zien.. ;D
Gelukkig wel deze keer  :D Ik word nog wel eens een echte DHZ'er  ;D

hifiman

De vrouw is naar een vriendin die net terug is van vakantie dus ik heb het rijk alleen. M.a.w. het is de bedoeling dat de DAC vanavond staat te spelen  :)