Xbox op 480P, 720P en 1080i YES !!!

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 16, 2003, 18:06:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

soetensboy

hmm het is nog niet gelukt... :'(

Ik heb het programma op mijn Xbox gevonden en omgezet van Pal naar NTSC.
Ik lees op veel plaatsen dat als ik een HI-def kabel + component kabel aansluit op mijn xbox, dat ik dan mijn 480p enzo kan enablen

http://www.madison.med.va.gov/hdg/hdg.asp?submit=ShowFAQ

als ik dat wil doen, krijg ik een foutmelding: "error, all writing to EEPROM disabled - cannot proceed

Wat doe ik fout?

wh-vanderpost

:-\ hmm... ik ken de melding wel, ik had hem een keer in de Uleash dashboard.. nou gebruik ik die eigenlijk nooit dus maakte het mij niet veel uit.

Het zou misschien kunnen komen omdat je de TSOP methode gebruikt.... daar heb ik verder geen ervaring mee helaas.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

zuidwester

CitaatIk lees op veel plaatsen dat als ik een HI-def kabel + component kabel aansluit op mijn xbox, dat ik dan mijn 480p enzo kan enablen
Ja dat kan

Ik denk trouwens ook dat het aan de tsop methode ligt..
misschien ff informeren bij de ombouwer en anders toch maar een chip
ontferm U over ons

soetensboy

Mensen, bedankt voor jullie hulp maar het is vanavond (eindelijk) gelukt ;D

Ik heb via het programma dat op mijn Xbox stond het beeld omgezet naar NTSC, toen kon ik nog steeds niet op 480p enzo zetten, ik kreeg dus steeds die melding met EEPROM.
Toen ik verder keek in de main options van Avalaunch zag ik ineens die term staan, toen bleek dus dat het wijzigen van 480p e.d op disable stond, die heb ik toen veranderd naar Enable en Voila, ik kon 480p, 720p en 1080i aanzetten.

Daarna heb ik mijn componentkabel aangesloten op de vga adapter voor de X1 en toen kon ik mijn startmenu bekijken in 480p, daarna heb ik Pro Evolution Soccer, Fifa 2005 en Fifa Street gespeeld op 480p... WOW, wat een beeld, veel meer scherpte, detail noem maar op...

Kortom een zeer blije Xbox'er

wh-vanderpost

Citaat van: soetensboy op april  6, 2005, 23:32:36
Mensen, bedankt voor jullie hulp maar het is vanavond (eindelijk) gelukt ;D

Ik heb via het programma dat op mijn Xbox stond het beeld omgezet naar NTSC, toen kon ik nog steeds niet op 480p enzo zetten, ik kreeg dus steeds die melding met EEPROM.
Toen ik verder keek in de main options van Avalaunch zag ik ineens die term staan, toen bleek dus dat het wijzigen van 480p e.d op disable stond, die heb ik toen veranderd naar Enable en Voila, ik kon 480p, 720p en 1080i aanzetten.

Daarna heb ik mijn componentkabel aangesloten op de vga adapter voor de X1 en toen kon ik mijn startmenu bekijken in 480p, daarna heb ik Pro Evolution Soccer, Fifa 2005 en Fifa Street gespeeld op 480p... WOW, wat een beeld, veel meer scherpte, detail noem maar op...

Kortom een zeer blije Xbox'er
Mooi zo !! Beetje prutsen levert toch altijd weer resultaat op ;)

Ik heb gisteren even Amped 2 op 750p gespeeld, ik ging ongeveer zo: :o
Tot nu toe alleen nog maar 480p spellen gezien en daar vind ik de staircasing gewoon té veel ...
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

R@mon

Hallo Frank,

Sinds enige tijd heb ik een beamer, de 3M7740i, deze ondersteund HDTV: 1080i, 720p  en 480p en 480i.
Op de beamer kan ik alleen 1080i en 1045i selecteren, betekend dit dan ook dat deze geen 720p, 420p en 480i ondersteund? (projectorcentral.com geeft aan dat de 3m7740i dit wel ondersteund).
Op jouw aanraden heb ik de High definition cable bij Lik-Sang besteld.
Mijn xbox is gemodd, en ik kan in het instellingsmenu instellen dat ik de xbox NTSC kan uitsturen.
Als ik alles heb ingesteld, zie ik nog steeds geen verbetering qua scherpte.
Ik wil dolgraag een betere kwaliteit van xbox games op mijn beamer, de normale (pal) modus is net te "blurry" en onscherp.
Heb jij tips om toch voor elkaar te krijgen dat mijn beamer en xbox hdtv ondersteunen? ik ben onderhand het spoor bijster..... :(

Alvast hartelijk dank,

Groet,
Ramon Elbers


wh-vanderpost

Citaat van: RamonXBOX op april 24, 2005, 21:19:03
Hallo Frank,

Sinds enige tijd heb ik een beamer, de 3M7740i, deze ondersteund HDTV: 1080i, 720p en 480p en 480i.
Op de beamer kan ik alleen 1080i en 1045i selecteren, betekend dit dan ook dat deze geen 720p, 420p en 480i ondersteund? (projectorcentral.com geeft aan dat de 3m7740i dit wel ondersteund).
Op jouw aanraden heb ik de High definition cable bij Lik-Sang besteld.
Mijn xbox is gemodd, en ik kan in het instellingsmenu instellen dat ik de xbox NTSC kan uitsturen.
Als ik alles heb ingesteld, zie ik nog steeds geen verbetering qua scherpte.
Ik wil dolgraag een betere kwaliteit van xbox games op mijn beamer, de normale (pal) modus is net te "blurry" en onscherp.
Heb jij tips om toch voor elkaar te krijgen dat mijn beamer en xbox hdtv ondersteunen? ik ben onderhand het spoor bijster..... :(

Alvast hartelijk dank,

Groet,
Ramon Elbers


Heb je een High Def cable of een High Def Kit besteld? Daar zit nogal wat verschil in namelijk.
Sluit je de Xbox nu met een component kabel aan?

En zo ja, vergeet je niet om ook de instellingen voor 480p, 720p, 1080i te "enabelen" in het Xbox setup menu...? Alleen van PAL naar NTSC zetten is niet genoeg namelijk ;)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

R@mon

Citaat van: wh-vanderpost op april 25, 2005, 08:24:47
Heb je een High Def cable of een High Def Kit besteld? Daar zit nogal wat verschil in namelijk.
Sluit je de Xbox nu met een component kabel aan?

En zo ja, vergeet je niet om ook de instellingen voor 480p, 720p, 1080i te "enabelen" in het Xbox setup menu...? Alleen van PAL naar NTSC zetten is niet genoeg namelijk ;)


Ik heb de high definition cable, component aangesloten op mijn beamer.
Over de instellingen, waar kan ik die instelling om te enabelen vinden? in het reguliere xbox setup menu, of in het "modd menu"? Ben ze in beide nog niet tegengekomen. BTW ik heb de Executer modd....

Ik hoor het graag!

Groet,
Ramon

wh-vanderpost

Citaat van: RamonXBOX op april 27, 2005, 09:56:35

Ik heb de high definition cable, component aangesloten op mijn beamer.
Over de instellingen, waar kan ik die instelling om te enabelen vinden? in het reguliere xbox setup menu, of in het "modd menu"? Ben ze in beide nog niet tegengekomen. BTW ik heb de Executer modd....

Ik hoor het graag!

Groet,
Ramon
In het originele Xbox setup menu komen die opties erbij zodra je op NTSC draait. Zodra je op PAL draait kan je in dat zelfde menu PAL-60 enabelen... in NTSC modus verandert dat naar die 3 resoluties.
Ik weet eigenlijk niet of je dit in het "niet originele" dashboard ook kan wijzigen, zal vast wel ergens moeten kunnen denk ik :)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

none

Citaat van: RamonXBOX op april 27, 2005, 09:56:35

Ik heb de high definition cable, component aangesloten op mijn beamer.
Over de instellingen, waar kan ik die instelling om te enabelen vinden? in het reguliere xbox setup menu, of in het "modd menu"? Ben ze in beide nog niet tegengekomen. BTW ik heb de Executer modd....

Ik hoor het graag!

Groet,
Ramon

als je xbox nu op ntsc output staat kun je gewoon in de dashboard (standaard xbox menu) onder video instellingen 480p, 720p en 1080i aan zetten.
als je deze opties niet hebt dan staat je xbox nog gewoon op pal (probeer te switchen met de enigmah video mode disc) of je hebt geen goed HD-pack op je xbox aangesloten (lijkt mij uit je woorden echter niet het probleem).

verder stuurt het gros van de games niet meer dan 480p uit, je zult dus wel games moeten vinden die hogere resoluties supporten wil je het verschil kunnen zien.
Emotions are human, and therefore logical.

R@mon

Citaat van: wh-vanderpost op april 27, 2005, 10:03:43
In het originele Xbox setup menu komen die opties erbij zodra je op NTSC draait. Zodra je op PAL draait kan je in dat zelfde menu PAL-60 enabelen... in NTSC modus verandert dat naar die 3 resoluties.
Ik weet eigenlijk niet of je dit in het "niet originele" dashboard ook kan wijzigen, zal vast wel ergens moeten kunnen denk ik :)

Thanks everybody, ik ga als volgt te werk :

Eerst ntsc aanzetten in modd menu van executer
Daarna checken of de 420p etc beschikbaar zijn in het orginele dashboard
Dan kijken wat ie doet!

Ik zal jullie laten weten hoe het is afgelopen!



Sander Nooy

#336
Zo, tijdje geleden dat hier iets gepost is .. maar ik zit met wat vraagjes.
Ik wil hem op de Barco Data 600 aansluiten via een transcoder en de XboX component kabel.
Dit is dus wel gelukt, maar ik geloof dat de Barco alleen een negative sync pakt ... geld dat ook voor de XboX ?
Kon alleen nergens een instelling daarvan vinden in het dashboard. Ik gebruik Unleash, en Avalaunch.
En zit er ergens ook een progressive instelling voor XBMC, of wordt die ook standaard 480p/720p/1080i als het dashboard hierop staat ?
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2