Problemen met Philips 32PW9527

Gestart door HeavyMountain, januari 14, 2003, 19:17:29

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Da's waar.
Dan moeten we het gewoon nog een keer doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Hedzer

:o Woow Marco, dat is snel gemaakt !!! :o

Wie heeft jouw TV opgehaald en gerepareerd? Is dat toevallig ook Avitech Service in Haarlem?
Ik wacht nu al twee weken en heb nog niets gehoord. Bij mij was de beeldbuis dus stuk en dat ging minimaal drie weken duren.
Ik ga ze vandaag bellen of er al iets bekend is.

Laat mij svp weten wat ze hebben gerepareerd en of het nu inderdaad opgelost is. Aangezien wij dezelfde problemen hadden/hebben is dat voor mij van belang.

Ik hoop in ieder geval voor je dat de TV weer picobello is en dat je eindelijk van de calibratie kan gaan genieten (dan moet de vrouw maar eens een soapie of twee overslaan, vind je niet ;))

Hedzer

HeavyMountain

Hedzer,

Bij mij is inderdaad ook Aviatech uit Haarlem langs geweest,
echter bij mij is de beeldbuis niet defekt?,
ik kon alleen niet horen wat er nou precies defekt was, omdat ik met griep op bed lig.....en als je dan de vrouw vraagd wat was er defekt, dan zegt ze...."ja iets met kleuren of zoiets....." :-\
Dus maar afwachten hoe het er morgen uitziet, ik vind het wel raar dat we beiden dezelfde klacht hebben en bij jou geconcludeerd was dat de beeldbuis defekt is en bij mij weer wat anders..... ???

Marco.

Hedzer

Marco

Goed nieuws!  ;D  ;D

Ook mijn TV is klaar. Ik ga hem morgenmiddag ophalen in Haarlem. Ik zal zeker vragen wat er gerepareerd is; de beeldbuis of toch iets anders (de RGB processor; whatever that may be...)

Spannend allemaal!

We houden contact!

Hedzer

HeavyMountain

Nou vanochtend is de tv terug gebracht... :D
Meteen aangesloten en beeld ziet er weer ok uit.... ;D

Echter was de behuizing aan de linkerkant niet goed vastgezet en licht ontzet over de voorkant...... :-\, de bezorger zei dat er iemand kontakt op zou nemen en erna zou kijken........
Dit duurt mij te lang.....dus zelf maar even een tork schroevendraaier gepakt en alles op zijn plaats gemonteerd, gelukkig zie je er niets meer van (er is niets ontzet of beschadigd).

Er staat op de bon dat er voor 5 euro wat kleine dingen zijn vervangen (6 stuks artikel nr 43.........blabla) en dat er een analoge kleurcorrectie is toegepast (whatever dat mag zijn...).

Frank kun je nog een keer langs komen om naar de ISF calibratie te kijken en afstellen indien nodig? (volgens mij moet er wel iets gebeuren, want zwart oogt nogal flets (en ik zie in zwart weer duidelijk zwarte balken).
Natuurlijk kan ik dit niet goed beoordelen of dit ok is, want ik heb nooit kunnen zien hoe een goed gecalibreerde TV eruit ziet.... :'(

Maar ja gelukkig zie ik weer zwart en geen dieprood...... :D :D :D

Marco.

P.s. Hedzer wat staat er bij jou op de bon? en is de tv weer ok?

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HeavyMountain

Citaat van: HeavyMountain op februari  5, 2003, 11:45:52

Frank kun je nog een keer langs komen om naar de ISF calibratie te kijken en afstellen indien nodig? (volgens mij moet er wel iets gebeuren, want zwart oogt nogal flets (en ik zie in zwart weer duidelijk zwarte balken).
Natuurlijk kan ik dit niet goed beoordelen of dit ok is, want ik heb nooit kunnen zien hoe een goed gecalibreerde TV eruit ziet.... :'(

Frank,

Het ziet er dus inderdaad goed uit en de waardes zijn nog het zelfde als van de ISF calibratie.
Echter is er dus iets met analoge kleur correctie gebeurt en zijn er wat kleine dingen vervangen.
En ik weet dus niet precies hoe een goed gecalibreerde TV eruit ziet, omdat ik meteen na de ISF calibratie het probleem had.

Marco.

D-san

Dat is balen, hadden we eindelijk kunnen weten of die zwarte balken NA de calibratie weg zouden zijn maar dat weet je dus niet....
Daniel.

Hedzer

Frank, Marco,

Ook mijn TV is gerepareerd en alles ziet er zeer goed uit  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D

Ik heb gevraagd wat er gerepareerd is en er blijkt vanuit Phuilips een modificatie gekomen te zijn; "kleurafstemming is analoog gemodificeerd". Hij had ook iets over een CRT-board??
Als je zag hoeveel breedbeeld TV's bij dat reparatiebedrijfje stonden...

Maar goed, de TV is weer als vanouds en volgens mij is de calibratie nog intact. Er is niets vervangen (zeker de beeldbuis niet). Alle instellingen stonden zoals ze voor de reparatie waren.
Maar wellicht dat jij  (Frank) dit beter kunt beoordelen/inschatten.

Maar wat weer een genot, zo'n groot en strak beeld.... :D

Hedzer

HeavyMountain

Dus dan is er bij jouw hetzelfde gebeurt als bij mij,

waarom duurde jouw reparatie dan zolang?
Ze zijn beide bij Aviatech gerepareerd....toch....

Ik twijfel of de ISF calibratie nog klopt, omdat er toch iets met een anologe kleur bewerking is gedaan en er staat wat kleinmateriaal op de bon........ ???
Het vervelende is dat ik dit niet goed kan beoordelen, mijn tv ging een dag na de ISF calibratie defekt....

Wat mij nu wel erg opvalt zijn die twee verticale lijnen bij zwart beeld...... :(

Verder is de TV weer helemaal ok...

Marco.

Hedzer

Marco,

Heb de bon nog even goed nagelezen en ook bij mij staat er wat klein materiaal op (totaal voor € 1,99) Voor de rest een uur arbeidsloon (€ 50) en kosten huisbezoek (€ 25).
Totale factuur € 76,99 ex (= € 91,62 incl BTW).
Natuurlijk valt de reparatie onder garantie en is dus gratis.

Werkzaamheden: "Kleurverwerking analoog gemodificeerd".

Ben weer erg tevreden met mijn TV ;)

Hedzer

Hedzer

Sander Hos

Goedemorgen iedereen,

Ik heb ook een aantal problemen met de Philips  32PW9527:

- personen die snel door het beeld bewegen zijn omringd door een onscherpe rand. Ik weet niet of dit verdwijnt als ik hem niet op Pixel Plus zet.

- het kijken van DVD's ziet er soms 'onecht' uit doordat de diepte instelling misschien incorrect is?

- als de TV op standby staat begint het rode lampje te knipperen. Om de TV weer in te kunnen schakelen moet ik hem eerst aan en uitzetten.

De FlashRAM heb ik reeds uitgezet in het service menu. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, ik hoor het graag!!!

Sander Hos

J.A.F._Doorhof

Hi,

Die onscherpe rand hoor je vaker, probeer eerst het volgende.

Contrast op 55-62
Brightness op 45-55
Scherpte op 0
Dynamic contrast UIT
Kleurverbetering UIT
Active control UIT

MvrGr.
Frank
Custom installer

Robin

Hmmm.. Ik heb nu net een week mijn tv .. zeer tevreden... maar ik zie nu terugslaglijnen (schuine horizontale lijnen) enig idee wat er mis is  :'(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Heb je dit op TV/DVD of op alles ?

Kijk even DVD met de antenne kabel eruit, check of er geen voedings blokken bij de TV liggen, en probeer eventueel even een andere plek voor de TV, vooral verwarmingsbuizen kunnen gekke dingen doen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Robin

Dat was een snel antwoord...

Ik heb het momenteel op alle kanalen vooral bij de kleur rood. (xbox) spel ... Ik ga vanavond de TV op een andere plek zetten.

Even kijken of dat helpt. Het lijkt erop dat de TV sterk resoneert ... kan het zijn dat de box'en te dicht bij staan? Ik heb het ook als de stereo geen stroom heeft... dus eigenlijk sluit ik de box'en uit.

De tv staat niet in de buurt van een verwarmingsbron, maar ja ik ga het vanavond testen ...

bryan vd B

hi,

Maar de speakers hebben wel een magneet die zekere invloed hebben op het beeld als deze te dichtbij staan.

Vriendelijke groeten,

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Robin

Jeb,

Was ik ook al bang voor... de LR spiekers staan 1 meter van de  tv af maar de center speaker staat denk ik te dicht bij ... dus ik ga deze starks verplaatsen uitschakelen ...

cu

Robin

en nogmaals bedankt voor het snelle antwoord

ps. Hebben julie nog meer ideen wat het spookbeeld en resonantie kan veroorzaken?

J.A.F._Doorhof

De spookbeelden kun je vaak weghalen door ACTIVE CONTROL, sharpness, dynamic contrast & Kleurverbeteraar uit te zetten en je contrast naar 50-55 terug te brengen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Marcellootje

Sinds twee weken heb ik nu ook het probleem van het zwart dat een roodachtige waas heeft gekregen. Volgende week komt een monteur via de dealer langs, maar ik ben al blij om hier in dit topic te lezen dat er iets aan te doen is. Een tweede probleem is het spontaan uitvallen van het beeld, en dan meteen weer aangaan. Dit gebeurt niet al te vaak, maar het lijkt mij niet goed. Ik zal hier vermelden hoe het afloopt.

Marcellootje

Vandaag is de TV meegenomen door Avitech. Hij zei dat mijn beeldbuis vervangen gaat worden, nieuwe software geladen, en ook een nieuwe condensator die het wegvallen veroorzaakte. Het waren bekende problemen waarvan je geen last meer hebt door de nieuwe beeldbuis. Dus de calibratie zal opnieuw moeten gebeuren.

jan de wit

Hallo,
Bij mijn toestel zijn exact dezelfde problemen. Is vandaag door de technische opgehaald om een nieuwe beeldbuis erin te zetten, de software te vervangen en een condensator te vervangen.
Echter: het probleem met het halo-effect dat optreeedt bij wat snellere beelden, kan niet worden verholpen. Gewoon pech, aldus de technische dienst, dat je een ex. uit een vroege serie hebt gehad. Op dit moment schijnen de toestellen dusdanig gemodificeerd te zijn dat het halo-effect drastisch verminderd is.
Bij de opvolger (de 9528) die in augustus komt is het halo-effect er helemaal niet meer.
Heb jij dit probleem niet?

MrPink

J.A.F._Doorhof

Ja,

Begin zometeen met het volgende.

Dynamic contrast UIT
Active control UIT
Scherpte op 0
Contrast rond de 50

Laat even weten of je nu nog de Halo's ziet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

MrPink

De halo's zullen niet altijd te vermijden zijn. Vooral met wat mindere kwaliteit beeld in combinatie met bewegende mensen/voorwerpen tegen een drukke achtergrond (bijv. bomen, of gras) zul je het blijven zien. Is dit storend? Ik vind van niet.

Groetjes,
Oscar

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken