'Super' standmount advies gevraagd

Gestart door DA BoSS, december 4, 2006, 12:47:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Hoi Jasper,

Ik heb ondertussen alweer een hele tijd geleden de Totem Mani-2 gehoord en deze maakte een zéér complete indruk voor een 'monitor'.

Daarnaast de Dynaudio Special 25 (misschien kunnen we t.z.t. wel korting krijgen) ;)
Maar zonder gekheid, kan me niet voorstellen dat deze óók niet heel allround speelt met de goede versterker.

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VDM

Citaat van: DA BoSS op december  4, 2006, 12:54:14
En de Wilson Benesch Arc worden zeer vaak genoemd in reviews van Samv2 als zijnde een super match voor deze versterker.
De Arc's staan dan ook hoog op mijn lijstje van te beluisteren speakers...

Op Lavardin klinken ze ook fijn  O0

DA BoSS

Citaat van: VDM op december 18, 2006, 22:22:33
Op Lavardin klinken ze ook fijn  O0

heftige setup hoor :o, complimenten ;)

(is de Lavardin alleen niet een beetje te 'lief' voor je Arc's?)



Vraagje:
wat zijn jouw ervaringen qua plaatsing met je Arc's? (gevoelig voor goede plek in de kamer of juist heel makkelijk?)
En qua basweergave... nog geen sub-upgrade overwogen? (genoeg extentie ;D)


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: Jean Sibelius op december 18, 2006, 18:59:09
Hoi Jasper,

Ik heb ondertussen alweer een hele tijd geleden de Totem Mani-2 gehoord en deze maakte een zéér complete indruk voor een 'monitor'.

Daarnaast de Dynaudio Special 25 (misschien kunnen we t.z.t. wel korting krijgen) ;)
Maar zonder gekheid, kan me niet voorstellen dat deze óók niet heel allround speelt met de goede versterker.

Groetjes, Jan
Hoi Jan,

Ik ben zo onderhand wel héél nieuwsgierig Totem Mani-2 >:D
Ga proberen op korte termijn een demo te regelen
(zie net dat de leukste audiozaak van Alkmaar ook Totem dealer is)

mvg,


High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: jan-rotterdam op december 18, 2006, 18:50:19
En eerst de demo bij Kharma op 27-01-2006 afwachten voordat je beslist. Kharma heeft ook plannen om een monitor luidspreker te gaan produceren heb ik me eens laten vertellen bij OLS  ;)

Groeten Jan



Geinig :D

Evengoed ga ik sowieso eerst nog mijn oude set verkopen...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

#55
En deze week  de Focal JMLab micro-Utopia beluisterd op mijn eigen speakers.
Jammer genoeg mislukte demo, het klonk voor geen meter :(
(ik probeerde letterlijk te vluchten voor het geluid van deze speaker/setup)

Heel gek, geen schim van de Mini-Utopia, mijn huidige speakers klinken beter...het zou gewoon een duurbetaalde downgrade worden :-X

Op een gegeven moment dachten we zelfs dat mijn versterker kapot zou zijn, maar, weer thuis, bleek dat gelukkig niet geval.

De combinatie van gebruikte apparatuur, ruimte en de zelfbouwkabels waren hoogstwaarschijnlijk verantwoordelijk ?



In vergelijk met andere speakers aldaar viel me wel de uitmuntende midrange-weergave op, evenals een lekkerder/rustiger hoog als ik van de Mini-Utopia meende te herinneren.
In negatieve zin dacht ik een stukje bas(extensie) te missen bij de Micro's...
Maargoed, het was gewoon een mislukte demo, dus die 'conclusies' doen me niet zo veel.

Wil ze snel nog een keer ergens anders gaan luisteren 8)
Heb ondertussen ook de elektuur audio special thuisliggen, lekker leesvoer voor de kerst... >:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

VDM

Citaat van: DA BoSS op december 18, 2006, 22:54:57
heftige setup hoor :o, complimenten ;)

(is de Lavardin alleen niet een beetje te 'lief' voor je Arc's?)



Vraagje:
wat zijn jouw ervaringen qua plaatsing met je Arc's? (gevoelig voor goede plek in de kamer of juist heel makkelijk?)
En qua basweergave... nog geen sub-upgrade overwogen? (genoeg extentie ;D)


mvg,

Thanks :)

Ik heb de Arcs ook gehoord icm een IS ref (niet in mijn eigen ruimte) en dat ging nog net. Met de IT gaat het allemaal wat makkelijker en valt echt alles op zijn plaats. De IT is 55W en dat is prima, het knalt als het moet maar kan ook erg lief zijn. Ben er echt blij mee :)

Mijn ervaringen met de Arcs is dat ze vrij makkelijk te plaatsen zijn, ook omdat er niet zo'n absurd dikke bas in zit. Maar ze gaan echt wel laag als het moet ;)

Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om eens komen luisteren!

citac

Als je de nadruk op "SUPER" will leggen , hier 2 monitoren waarbij de rest van de lijst verbleekt.
1.  Escalante Fremont kostte begin van `t jaar $15000 , prijs is gestegen naar +$20000.

2. Magico Mini kost $22000.



Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

DA BoSS

Citaat van: citac op december 30, 2006, 00:51:45
Als je de nadruk op "SUPER" will leggen , hier 2 monitoren waarbij de rest van de lijst verbleekt.
1.  Escalante Fremont kostte begin van `t jaar $15000 , prijs is gestegen naar +$20000.

2. Magico Mini kost $22000.





>slik<

niet misselijk zeg :o

daar zullen er vast niet al te veel van zijn in nederland?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: VDM op december 25, 2006, 14:06:56
Thanks :)

Ik heb de Arcs ook gehoord icm een IS ref (niet in mijn eigen ruimte) en dat ging nog net. Met de IT gaat het allemaal wat makkelijker en valt echt alles op zijn plaats. De IT is 55W en dat is prima, het knalt als het moet maar kan ook erg lief zijn. Ben er echt blij mee :)

Mijn ervaringen met de Arcs is dat ze vrij makkelijk te plaatsen zijn, ook omdat er niet zo'n absurd dikke bas in zit. Maar ze gaan echt wel laag als het moet ;)

Ik weet niet waar je woont, maar je bent welkom om eens komen luisteren!


super...lijkt me leuk 8)

(ben alleen net terug van vakantie, dus heb nu even geen tijd)
Je hoort van me...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

zoektocht is beeindigd 8)

Het is een paar Wilson Benesch Discovery's geworden; bedankt voor jullie input...

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz


R


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Stefan S.

Gefeliciteerd hoor, kun je al iets van een kleine review geven of waarom je nu juiste deze speakers hebt gekocht?

El Penumbra

Citaat van: DA BoSS op januari 28, 2007, 23:07:21
zoektocht is beeindigd 8)

Het is een paar Wilson Benesch Discovery's geworden; bedankt voor jullie input...

mvg,

Gefeliciteerd!

Waarmee heb je ze allemaal vergeleken?

DA BoSS

Citaat van: Stefan S. op januari 29, 2007, 09:54:52
Gefeliciteerd hoor, kun je al iets van een kleine review geven of waarom je nu juiste deze speakers hebt gekocht?
bedankt!

Een fantastisch oplossend vermogen, sensationele bassen, en heel snel
Heb nog nooit mooiere speakers in huis gehad  ;)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Gefeliciteerd met je nieuwe speakers!

Citaat van: DA BoSS op januari 29, 2007, 13:21:30
Een fantastisch oplossend vermogen, sensationele bassen, en heel snel
Heb nog nooit mooiere speakers in huis gehad  ;)

Dat is wel heel summier, dat kun je geen kleine review noemen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#68
Citaat van: El Penumbra op januari 29, 2007, 10:41:58
Gefeliciteerd!

Waarmee heb je ze allemaal vergeleken?
dank :D



Heb de laatste tijd met deze 'vergeleken':


WB ARC
JMLab Mini Utopia
JMLab Micro Utopia
Dynaudio 52SE
Quad 22L :P
+ paar andere zuilluidsprekers

Heb niet alle (hier voorgestelde) luidsprekers meer kunnen beluisteren, helaas...




High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: Audiofiel op januari 29, 2007, 13:24:15
Gefeliciteerd met je nieuwe speakers!
:D , dank!

Citaat
Dat is wel heel summier, dat kun je geen kleine review noemen. ::)

Het is mijn eerste indruk, meer niet...

Echte review zou nog wel even kunnen duren, ik heb sinds enkele weken een probleem met mijn Audionet versterker :-\.

Had hem meegenomen op een demo, en er is waarschijnlijk iets kapot gegaan tijdens vervoer.
Alhoewel de geluidskwaliteit nog goed is, lukt het hem niet meer om geluidsdruk op te bouwen.
Ik moet mijn versterker veeel meer opendraaien als voorheen, en echt héél hard spelen lukt niet meer ???

Daar dus eerst mee aan de slag, maar zal kijken op ik toch op wat kortere termijn een mini-review kan plaatsen...

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

WrineX

vond de reference 3a wel lekker klinken, had zelfs nog wat bas. tis dan wel een lompe stand speakers maarja

Dirkie

#71
Oops verkeerde onderwerp.