aMUSEd's topic

Gestart door aMUSEd, november 30, 2006, 22:41:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulSQ

ze maken ze kant en klaar.....
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

aMUSEd

Citaat van: PaulSQ op december 23, 2006, 22:23:46
ze maken ze kant en klaar.....
Ow, dat scheelt.
Nu nog een van hun producten beluisteren.. kan dat ergens?

aMUSEd

Even een klein zijsprongetje:
Hoe verhoudt een tag av32 vv zich tov van een geint. stereo versterker (2000e klasse) met betrekking tot stereo-prestaties?
Deze vraag zal wel ergens op het forum zijn beantwoord, maar kon het zo gauw niet vinden.

Midcall

#153
Citaat van: aMUSEd op december 26, 2006, 13:16:20
Even een klein zijsprongetje:
Hoe verhoudt een tag av32 vv zich tov van een geint. stereo versterker (2000e klasse) met betrekking tot stereo-prestaties?
Deze vraag zal wel ergens op het forum zijn beantwoord, maar kon het zo gauw niet vinden.

Ik dacht dat je op zoek was naar iets MUZIKAALS.... zo'n tag klinkt leuk, anderen zeggen wellicht goed.... maar muzikaal? Ik vind het in ieder geval niet(s?), maarja, wellicht ben ik wel bovengemiddeld (te) kritisch. Technisch gezien is het overigens wel een mooi apparaat!
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

aMUSEd

Citaat van: Midcall op december 26, 2006, 23:34:04
Ik dacht dat je op zoek was naar iets MUZIKAALS.... zo'n tag klinkt leuk, anderen zeggen wellicht goed.... maar muzikaal? Ik vind het in ieder geval niet(s?), maarja, wellicht ben ik wel bovengemiddeld (te) kritisch. Technisch gezien is het overigens wel een mooi apparaat!
Yep, moet muziek maken. Mbt surround ben ik niet kritisch maar stereo moet het swingen/rocken/enz.
Vandaar dat ik specifiek vraag naar de vergelijking met een stereo-amp.

Midcall

Ach, als je het vergelijkt met de eerder voorgestelde klasse D versterkers.... dan kan ie er nog wel mee door  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

aMUSEd

Citaat van: Midcall op december 26, 2006, 23:55:39
Ach, als je het vergelijkt met de eerder voorgestelde klasse D versterkers.... dan kan ie er nog wel mee door  ;D
Dit soort uitspraken maken mij zoooo benieuwd naar zo'n klasse d versterker  ;D

Midcall

Citaat van: aMUSEd op december 27, 2006, 00:04:15
Dit soort uitspraken maken mij zoooo benieuwd naar zo'n klasse d versterker  ;D

Hahaha.... en terecht! altijd zelf proberen als je de mogelijkheid hebt!
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

aMUSEd

Er staat nu een Primare A30.1 te spelen (bedankt Robin voor de prettige ontmoeting en service). Van het uiterlijk van het apparaat ben ik in iedergeval onder de indruk.. 2 dikke ringkerntrafo's, alles gescheiden en zwaar!

Het apparaat moet nog een paar dagen goed warmdraaien maar wat direct opviel is dat het hoog meer aanwezig is dan destijds met mijn Krell 300il. Het geluidsbeeld klinkt daardoor wat meer open en helder. Hihats vallen meer op en ik denk dat ik daarom deze versterker 'ritmischer' vind klinken dan de Krell.
De piano van Keane klinkt nu een stuk electronischer. Koud had de versterker een scherp randje maar die begint nu langzaam te verdwijnen.. of misschien wennen m'n oren eraan  :D
Het laag valt mij erg mee tov de Krell, gaat diep door echter wel met iets minder controle.
Ik heb de Primare momenteel zonder afgeschermd netsnoer (dom dom, verkocht bij de Krell) aangesloten op een gewoon stekkerblok (de krell stond op serieelfilter met goed netsnoer) daardoor is het mid/hoog veel rommeliger dan met de Krell maar dat kan ook aan de temp van de versterker liggen. Verder is het zwartniveau duidelijk minder dan bij de Krell (zal ook met filter te maken hebben).

Ik wil zeker ook nog een klasse d versterker (en Densen en Accuphase) beluisteren maar heb nu in ieder geval weer een goede versterker.

VDM

Mijn ervaring met Primare is iig dat ze, als ze een tijdje geen stroom hebben gehad, erg lang moeten opwarmen. Dus het wordt beter :)

aMUSEd

Citaat van: VDM op december 30, 2006, 22:29:47
Mijn ervaring met Primare is iig dat ze, als ze een tijdje geen stroom hebben gehad, erg lang moeten opwarmen. Dus het wordt beter :)
Ik zal komende dagen wel wat over m'n ervaringen met de A30.1 tikken

aMUSEd

Het stereobeeld kon me tot nu toe niet bekoren: rommelig en ongefocussed..
Ik heb echter de 'happy-button' gevonden op de Primare.. 0->180 graden (oftewel fase omdraaien)
Wat er precies in de versterker gebeurd weet ik niet maar na het inschakelen van deze functie klopt het allemaal een heeeeel stuk beter. De afbeelding is weer maggie-waardig (alhoewel de Krell groter projecteerde).

Het felle randje in het hoog is helemaal verdwenen door het opwarmen.
Sommige muziek klinkt nu heel anders.. waar ik me tot nu toe nog het meest over verbaas is de basdrum-opbouw in het begin van 'throwing fire at the sun' van Heather Nova (Oyster). Dit was bij al mijn vorige versterkers een goed getimed tegelijk aanslaan van een aantal trommels met interferentie als gevolg.. maar met de Primare zijn er duidelijk minder getimde aanslagen te horen waardoor er veel minder interferentie optreedt en de bas dus een stuk minder op de oren zit.. ik ga er vanuit dat de Primare dit dus gewoon beter doet maar ik weet niet of het zo hoort.
Het beetje warmte dat de Primare geeft is iets dat m'n magnepannen nodig hebben en wat ik mistte bij de Krell. Ik ben daarom ook benieuwd of klasse d in combinatie met magnepan voor mij niet te kaal wordt.

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op december 31, 2006, 12:00:06
Ik ben daarom ook benieuwd of klasse d in combinatie met magnepan voor mij niet te kaal wordt.

:D ;)

Die 'happy button' doet overigens precies hetzelfde als wanneer jij (zowel links als rechts) de + en - van de speakerkabels omdraait (ofwel aan luidsprekerzijde, ofwel aan versterkerzijde). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

aMUSEd

Citaat van: Audiofiel op december 31, 2006, 13:11:40
Die 'happy button' doet overigens precies hetzelfde als wanneer jij (zowel links als rechts) de + en - van de speakerkabels omdraait (ofwel aan luidsprekerzijde, ofwel aan versterkerzijde). ;)
Maar dat zou toch niets uit moeten maken ???
In de handleiding hebben ze het over opnames die 'inverted' zouden zijn opgenomen waardoor die dan weer beter tot hun recht komen. Na nog een paar keer switchen lijkt het verschil kleiner te worden maar een lichte on-focus blijf ik waarnemen.

Moony

Citaat van: Audiofiel op december 31, 2006, 13:11:40
Die 'happy button' doet overigens precies hetzelfde als wanneer jij (zowel links als rechts) de + en - van de speakerkabels omdraait (ofwel aan luidsprekerzijde, ofwel aan versterkerzijde). ;)
Is dat wel zo?
Dat is dus een andere fase aanpassing dan de stekker omdraaien in het stopcontact en volgens doet die "happy button" dat nl.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: TCL 75" MiniLED | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Jaqo

Citaat van: aMUSEd op december 30, 2006, 22:26:58
Ik heb de Primare momenteel zonder afgeschermd netsnoer (dom dom, verkocht bij de Krell) aangesloten op een gewoon stekkerblok (de krell stond op serieelfilter met goed netsnoer) daardoor is het mid/hoog veel rommeliger dan met de Krell maar dat kan ook aan de temp van de versterker liggen. Verder is het zwartniveau duidelijk minder dan bij de Krell (zal ook met filter te maken hebben).

Een goed netsnoer maakt heel erg veel uit bij mijn I30. Veel zwarter, veel ruimtelijker beeld. Regel dat want je zult verbaasd staan.

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

hifiman

Citaat van: Moony op december 31, 2006, 13:46:06
Is dat wel zo?
Dat is dus een andere fase aanpassing dan de stekker omdraaien in het stopcontact en volgens doet die "happy button" dat nl.
Ja dat is zo, de happy button draait de fase van het audio signaal, niet van de 220.  ;D

fca

#167
Zijn er mensen die het verschil weten tussen de a30.1
en de I30.?
is de I30 echt veel beter of een fractie?

Amused ik weet precies wat je bedoelt met het verschil tussen Krell en Primare.
Het laag vd Primare  is zoveel anders voor mij werd het rustiger en minder vermoeiend en het klinkt een stuk levendiger.

Ook leuk om te lezen dat je maggies lekker matchen.
Heel veel plezier ermee. ;)




aMUSEd

Citaat van: fca op december 31, 2006, 14:00:03
is de I30 echt veel beter of een fractie?
De importeur vertelde me dat de opbouw vrijwel ongewijzigd is en dat de i30 wat losser speelt dan de A30.1.

Citaat van: fca op december 31, 2006, 14:00:03
Amused ik weet precies wat je bedoelt met het verschil tussen Krell en Primare.
Het laag vd Primare  is zoveel anders voor mij werd het rustiger en minder vermoeiend en het klinkt een stuk levendiger.
Ja, het laag van de Primare vind ik ook erg mooi. Het wordt wat minder gepushed in vergelijking met het laag van de Krell.

Citaat van: Jaqo op december 31, 2006, 13:50:59
Een goed netsnoer maakt heel erg veel uit bij mijn I30. Veel zwarter, veel ruimtelijker beeld. Regel dat want je zult verbaasd staan.
Welk snoer gebruik je?.. Is een netsnoer van Harmonic Technology iets?

dre73

ik weet toevallig dat jacco een lat snoer gebruikt,ik `toevallig`ook op m`n primare en dat was een zeer grote verbetering tov de mainstream.
ik heb de mk1 op m`n versterker zitten,en ga binnenkort de mk2 proberen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

aMUSEd

Citaat van: dre73 op december 31, 2006, 14:45:07
ik weet toevallig dat jacco een lat snoer gebruikt,ik `toevallig`ook op m`n primare en dat was een zeer grote verbetering tov de mainstream.
ik heb de mk1 op m`n versterker zitten,en ga binnenkort de mk2 proberen.
thx, dan ga ik ook maar eens op zoek naar een LAT kabel.

aMUSEd

Ik speel nu een paar weken met m'n Primare A30.1 en ik moet zeggen dat het goed bevalt. Na de verkoop van m'n Krell 300il ging ik ervan uit dat ik de controle, de grootse afbeelding en vooral het laag van m'n krell zou missen bij een opvolger. Maar dat valt heel erg mee.
Het hoog klinkt veel meer open en dit levert een aantal nieuwe ontdekkingen in elke cd op. Zo bevatten bv echo's nu veel meer informatie. Het hoog lijkt een mate van textuur te hebben gekregen en ik moet zeggen dat ik verbaast ben dat ik dit bij de 2.5x zo dure krell niet zo heb ervaren. De keerzijde is dat het hoog bij wat hogere volumes nu een stukje chaos bij sommige plaatjes (tears for fears, Vanessa Carlton en heldere pop/rock) kan geven en dit irriteert een beetje. Ik weet nog niet of ik hier helemaal happy mee ben..
Het laag gaat net zo diep als die van de Krell maar is nu wat warmer en dat gaat lekker met de maggies. Helaas is het detail in deze lage regionen niet meer zo geweldig, maar wel goed te pruimen.
Iets dat ik wel een beetje mis is de enorm grote en solide afbeelding die de Krell weergaf. De Primare zet niet zo'n grote stage neer maar wel met wat meer diepte-beleving.
Na aansluiten van een netfilter (zat ook op m'n vorige amp) kwam er een flinke focus in de afbeelding. De onderdelen worden nu gescheiden afgebeeld tegen een zwarte achtergrond. Het hoog is nu onder controle maar daarbij is een stuk levendigheid weg.. dus die moet er weer tussen uit.

Ik ben op zoek naar een muzikale versterker. Is de primare 'muzikaler' dan mijn vorige versterker? Ja, in mijn beleving wel. Dit beleef ik vooral door lekkerdere timing van basdrums en snares/hihats. Echter moet er daarvoor iets worden opgeofferd: scheidend vermogen. Ben ik op zoek naar de combinatie van 2 tegenpolen?

Het scheidend vermogen en het hoog van de Primare hoop ik via een goede netkabel (iemand nog een tip?) wat beter te krijgen zonder dat daarbij mijn muziekbeleving minder wordt. Als dit niet lekker uitpakt zal ik over een tijd waarschijnlijk toch weer verder zoeken.
Als het zover komt zal ik graag eens naar Densen (B200+B300) en klasse D (Lyngdorf) willen luisteren.
Het enthousiasme van HuubF en zijn Lavardin is aanstekelijk maar ik vrees dat de maggies te ongevoelig zijn.

aMUSEd

Nog een vraag over de Lyngdorf sdai2175: heeft deze ook een ingebouwde dac waardoor je deze kan combineren met een loopwerk?

Deleted member

Citaat van: aMUSEd op januari 11, 2007, 22:24:27
Nog een vraag over de Lyngdorf sdai2175: heeft deze ook een ingebouwde dac waardoor je deze kan combineren met een loopwerk?

Nee, de SDAI heeft alleen analoge inputs. De TDAI is in feite een "power DAC" met digitale inputs.

Als ik je verhaal zo lees dan kan een Lyngdorf je wellicht best boeien! Details, 3D afbeelding, 'scheidend vermogen', controle, dynamiek en timing zijn trademarks van Lyngdorf! Over de muzikaliteit verschillen de meningen zoals je weet... :D

Audiofiel

Citaat van: aMUSEd op januari 11, 2007, 22:22:44
Het enthousiasme van HuubF en zijn Lavardin is aanstekelijk maar ik vrees dat de maggies te ongevoelig zijn.

En Huub heeft in 15 maanden al meer dan 15 versterkers versleten...


50% daarvan waren de eerste we(e)k(en) de ideale upgrade. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.