D E stereoset

Gestart door royal d, november 26, 2006, 22:19:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifi | Roderick

iTunes + iPad is perfect. Geen dure streamer nodig.

royal d

Citaat van: hifi123.nl | Roderick op mei 28, 2011, 10:33:09
iTunes + iPad is perfect. Geen dure streamer nodig.

Dit lijkt mij ook het geval.

Heb in ieder geval met BBG gesproken om eens uitleg te krijgen over de streamproducten van Naim en Linn. Hopelijk wordt ik er wat wijzer van  :P

TheSpeedSkater

Dat streamen is best heel erg leuk! Veel leuker dan ik altijd gedacht had...

Succes met je zoektocht!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

royal d

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 28, 2011, 23:26:53
Dat streamen is best heel erg leuk! Veel leuker dan ik altijd gedacht had...

Succes met je zoektocht!

Ik heb het streamen altijd al een interessant fenomeen gevonden. Langzamerhand begint mijn zoektocht zich uit te breiden in de vorm van een NAS/backups etc.
Dit is echter wel iets voor latere zorg eerst even stap 1 afronden; nieuwe versterker

Thanks!

Fatalfelix

#279
2e hands komen die Supernait's nog wel eens voor de helft van het geld voorbij trouwens. Zou ook vooral de Duitse markt in de gaten houden (daar zijn ze nu nieuw namelijk 3300,-).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

ARCAM A32

Na lang zoeken en vooral veel lezen heb ik eindelijk een versterker gevonden die naar mijn zin is.

Uiteindelijk is het toch weer de combinatie Arcam en SF geworden omdat mij dit gewoon goed bevalt. Wat voornamelijk speelt bij deze combinatie is dat het vergevingsgezind is en snel lekker klinkt. Voor mij is dit belangrijk omdat een groot deel van mijn muziek collectie niet van hele goede kwaliteit is.

De A32 is een heel andere versterker dan de A85 die ik hiervoor had, dit uit zich vooral in de controle in het laag gebied maar over het hele spectrum lijkt het allemaal beter in balans.
Nu aangesloten op de Airport Express vind ik dat het best behoorlijk klinkt met goed opgenomen nummers.

Mijn volgende upgrade zal nieuwe luidspreker bekabeling worden omdat er wel hele simpele bekabeling tussen zit. Na het lezen van diverse ervaringen lijk de 4708 lijkt mij een mooie kabel om eens uit te proberen. Vraag mij alleen nog af hoe je dit aan moet sluiten. Iemand goede afbeeldingen hiervan?

Uiteraard zal ik geïnteresseerden belonen met een nieuwe foto :P

bmateijsen

Ik zou eerst een DAC toevoegen..... analoog uit de AE is echt niet goed....

Poldo

Citaat van: bmateijsen op augustus  3, 2011, 22:38:55
Ik zou eerst een DAC toevoegen..... analoog uit de AE is echt niet goed....

Ik had laatst trouwens een discussie met iemand die vertelde dat er geen verschil zit tussen een airport aangesloten op een dac en bijvoorbeeld een Linn Majik DS op diezelfde dac.

Uiteindelijk heb ik een test gedaan door mijn apple tv aan te sluiten op mijn moon 100dDAC en daarna gewoon de dac digitaal op mijn blu ray speler. Tot mijn schrik vond ik de combinatie blu ray speler -dac beter dan apple tv -dac.

Zit hier ook nog verschil in dan?  Dat je dus eenzelfde dac gebruikt op een apple tv (lossless muziek) of een loopwerk?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

T_I

Citaat van: Poldo op augustus  3, 2011, 22:45:05Zit hier ook nog verschil in dan?  Dat je dus eenzelfde dac gebruikt op een apple tv (lossless muziek) of een loopwerk?

Yup. Ik heb hier een keer een test gedaan met de LD, DVD en CD speler met dezelfde CD. LD optisch aangesloten, DVD en CD coax digitaal (beide zelfde type kabel) en het CD loopwerk uit 1994 klonk vele malen beter dan de (toen) verse Denon DVD speler. Als de bron goed genoeg is (kwaliteit CD/lossless rip) ga je het gebrek aan kwaliteit in componenten horen. Apple staat volgens mijn oren niet bekend om geluidskwaliteit, maar om bedieningsgemak en religie. ;)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

royal d

Citaat van: bmateijsen op augustus  3, 2011, 22:38:55
Ik zou eerst een DAC toevoegen..... analoog uit de AE is echt niet goed....

Ik weet dat Arcam een dac in assortiment heeft. Hebben jullie ervaring met de rdac of een andere suggestie?

royal d

Citaat van: T_I op augustus  4, 2011, 07:50:47
Yup. Ik heb hier een keer een test gedaan met de LD, DVD en CD speler met dezelfde CD. LD optisch aangesloten, DVD en CD coax digitaal (beide zelfde type kabel) en het CD loopwerk uit 1994 klonk vele malen beter dan de (toen) verse Denon DVD speler. Als de bron goed genoeg is (kwaliteit CD/lossless rip) ga je het gebrek aan kwaliteit in componenten horen. Apple staat volgens mijn oren niet bekend om geluidskwaliteit, maar om bedieningsgemak en religie. ;)

Des te meer reden om apple te gebruiken  :ph34r:

T_I

Geheel mee eens, is een stuk goedkoper. Dan is de rest van de stereo ook niet meer nodig, als je bron de beperkende factor is. :tongue2: Zonder gekheid, ieder z'n hobby op zijn manier.

Ik heb een DAC van Arcam gehad (blackbox oid) en nu gebruik ik een TEAC D-T1 voor het audio deel en de Acurus AC3 voor de video bronnen. Ik heb nog geen apparaat gehoord dat het niet beter doet met een losse DAC. Ik moet wel toegeven dat ik in de vrienden/kennissenkring de meest uitgebreide set heb en ik het liefst uit gebruikte spullen het beste probeer te halen. (Vind k een leukere uitdaging dan geld dat ik niet heb uit te geven ;) )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Wookie

Leuk om te lezen T-I

Nieuwer is niet altijd per defininitie beter...
Ik heb zelf ook de D-T1 en dit is gewoon een hele goede DAC,die nog steedts op een hoog niveau speelt.  :music:
Ik heb er destijds een ander volprezen (nieuwe) dac weer voor weggedaan.... ;)


Nu weer ON Topic ;D

royal d

#288
[upgrade virus te pakken]

Na heel wat muziek geluisterd te hebben en mooie albums toegevoegd te hebben aan mijn collectie ben ik benieuwd of een aparte dac veel toe zal voegen in mijn set. Uiteraard vind ik een totaal oplossing als een Linn DSI of versterker met DAC; supernait, lyndorf een mooiere oplossing dan een extra component in de kast. Wie weet komt ie er ooit.. maar gezien de prioriteitenlijst staat dit op een lager pitje. Bovendien is het gemakkelijker te upgraden als de interne dac van de versterker niet meer voldoet.

Het is de bedoeling dat ik via de AE muziek ga streamen welke vervolgens digital out op de dac aansluit.

Shortlist:

Arcam Rdac
Metrum
Dacmagic
MF m1
....
....

Laat ik beginnen dat ik nog geen ervaring heb bovengenoemde dac's en zal zeker eens moeten beluisteren (indien mogelijk). De m1 heeft een lichte voorkeur vanwege meerdere inputs en lees er goede reviews over.

Wat is jullie ervaring met een aparte dac op de AE, ga ik er op vooruit of zal ik toch dieper in de buidel moeten tasten (versterker incl dac)?

[UPDATE]

Vanavond een bestelling geplaatst bij Metrum acoustics voor de NOS mini dac type ''Quad''.

Hopelijk zal ik dezelfde positieve ervaring hebben zoals menig ander op dit forum al heeft ervaren

royal d

Wegens andere prioriteiten zal op korte termijn de Arcam A32, SF concerto,s en Metrum Dac aangeboden worden.

Nu al interesse? even PM sturen :)

Fatalfelix

Jammer om te horen man, je had een toffe set bij elkaar gespaard :). Aan de andere kant kan ik je goed begrijpen. Zit zelf namelijk een beetje in hetzelfde schuitje en baal er wel eens van dat ik vanwege m'n studentenleven te weinig van de set geniet. Hopelijk beleef je aan de opbrengsten ook veel plezier en zien we je hier over een paar jaar weer terug met een nog veel dikkere set ;).
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

royal d

Ik waardeer mijn set absoluut, punt is dat ik mezelf geen tijd gun om echt te luisteren. Om dan een set als deze te hebben staan vind ik wat zonde, ben meer een easy listener.
Multi channel lijkt me ook iets moois om meer over te weten te komen.

Alco

Citaat2e hands komen die Supernait's nog wel eens voor de helft van het geld voorbij trouwens
o ? :unsure: Daar ben ik ze nog niet voor tegen gekomen.
(de goedkoopste was zo'n € 2100,-  en meestal zie ik ze staan voor een bedrag tussen de € 2200,- en € 2500,- )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

royal d

Merk dat er tot nu toe weinig interesse is in de speakers + versterker. Gelukkig eind deze maand vakantiegeld :D

royal d

Eigenlijk is mijn set helemaal niet verkeerd, hierom ook besloten de speakers uit de verkoop te halen.

Tevens nagedacht over 5.1 maar vriendin/en ikzelf zijn erover eens dat de kamer dan erg vol komt te staan met speakers  :-X.
wellicht later toch over naar een all in one systeem ala Linn maar zo ver ben ik nog niet.

Dus lekker stereo voor mij :)

T_I

Is een redelijk creatieve oplossing als top kwaliteit voor de hoofd speakers en 'compact' voor de 5.1 een idee? Voor het surround is alles naast de hoofd en center speaker alleen maar ondersteuning van de main speakers, dus dat kan wel iets minder. (vond ik)

Ik heb nu zelf de AVM voorversterker gebalanceerd aan de AVM mono-blokken en de acurus AC3 via tulp op dezelfde mono0blokken en de rest van de kanalen via Marantz MA500's. De main spreakers staan prominent in de kamer, rest is weg gemoffeld.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Madhouse

Idd, gewoon houden die prachtige speakers en lekker stereo blijven spelen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

royal d

Uiteraard zijn er mogelijkheden eea onopvallend te plaatsen in de woonkamer, neemt niet weg dat naast de aanschaf van speakers weer aparte versterker kabels aangeschaft moeten worden. Laat ik hier nu geen zin in hebben  :P

T_I

Citaat van: D.E. op mei 12, 2012, 11:04:00Uiteraard zijn er mogelijkheden eea onopvallend te plaatsen in de woonkamer, neemt niet weg dat naast de aanschaf van speakers weer aparte versterker kabels aangeschaft moeten worden. Laat ik hier nu geen zin in hebben  :P

Tja, ik Had het geluk dat bij de AVM mono-blokken (waar ik voor ging) de voorversterker en de gebalanceerde kabels in de prijs zaten. (of beter gezegd, de set was even duur als elders de blokken los)

De rest had ik al staan. (en de finals had ik al als hoofd speakers)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

royal d

1 (grote stap) terug om er 2 vooruit te kunnen maken

Sinds kort heb ik besloten de set zoals deze nu staat weg te doen. De reden hiervoor heeft enerzijds te maken met het feit dat ik te weinig tijd pak om muziek te luisteren. Daarnaast vind ik het zonde een mooie set (met dito waarde) gebruikloos in de kamer te hebben staan.
Anderzijds wil ik mezelf testen in hoeverre in kan wennen aan een kwalitatief minder goede set. Is de drang na een downgrade er nog steeds om een nieuwe set op te bouwen dan heb ik dat zelf ondervonden. Dit is voor mij een absolute must om ervaren te hebben en de eventuele uitgave voor een nieuwe set te rechtvaardigen.
Uiteraard neem ik de prijs/kwaliteitverhouding van de downgrade hiermee omdat het bijna vanzelfsprekend is dat je van een kwalitatief betere set op meer geniet van muziek (eigen ervaring)

Dit alles is met een rationele oogpunt bekeken anders hadden we allang een Linn Aktief systeem in de woonkamer staan want dat is toch zo mooi :P