Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

kappa9 en 8 gasten bekijken dit topic.

Broem

Blijft een van mijn favoriete Scandinavische artiesten. Fraai eerbetoon aan de onlangs overleden Marilyn Mazur. Erg fraai.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

brt

Citaat van: pameijer op augustus  1, 2026, 12:09:40Omdat ik toch een beetje bij wil blijven met de moderne muziek luister ik soms naar nieuwe albums van de huidige grote artiesten. Om vervolgens te concluderen dat ik er nog steeds weinig mee heb. Vanochtend Ariane Grande - petal, klinkt niet echt verkeerd, maar ik mis volledig de emotie, en vooral het plezier in de muziek. En wat ik vooral heb met veel hedendaagse muziek: haal de zang weg en muzikaal blijft er weinig tot niks over.

Er wordt ook moderne muziek gemaakt door niet-grote artiesten;)

Je moet wat meer je best doen maar dan zul je gewoon nog steeds pareltjes aantreffen die recent zijn uitgebracht.

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

pameijer

Citaat van: brt op augustus  1, 2026, 16:42:53Er wordt ook moderne muziek gemaakt door niet-grote artiesten;)

Je moet wat meer je best doen maar dan zul je gewoon nog steeds pareltjes aantreffen die recent zijn uitgebracht.

Zeker bekend mee! Ik volg enkele hele leuke blogs over muziek zoals De Krenten uit de Pop en Nieuwe Plaat
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

brt

Citaat van: pameijer op augustus  1, 2026, 20:51:05Zeker bekend mee! Ik volg enkele hele leuke blogs over muziek zoals De Krenten uit de Pop en Nieuwe Plaat

Dat zijn ook enkele van de bronnen die ik volg. Written in Music is ook interessant, en Dansende Beren en MusicMeter ook, wat mij betreft. En zo volg ik er nog meer. Wekelijks check ik daardoor erg veel releases, blijf het leuk vinden!

Maar zit hier dan nooit wat soeps bij voor je?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

DofN

Mari Boine - Some say I got Devil

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Henkjan_O

Citaat van: brt op augustus  1, 2026, 22:10:55Dat zijn ook enkele van de bronnen die ik volg. Written in Music is ook interessant, en Dansende Beren en MusicMeter ook, wat mij betreft. En zo volg ik er nog meer. Wekelijks check ik daardoor erg veel releases, blijf het leuk vinden!

Maar zit hier dan nooit wat soeps bij voor je?

en 3voor12.  maar ook op Bandcamp zelf vaak genoeg mooie tips gehad

bv dat The Durutti Column na 16 jaar weer een nieuw album heeft bv
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Benco

Tijdje doorgebracht achter mijn inmiddels oud Denon mengtafeltje met het idee om een retro track te maken.
afgewerkt met AI.

Kwabbernoot

Shearwater - The New World. (2026)

Erg fraai weer. Elk nieuw album lijkt weer beter dan het vorige te zijn. Je moet wel tegen zijn stem/zang kunnen. En speciaal voor @DofN praat Laurie Anderson ook nog mee.

Shearwater the new world.jpg

Fraai, erg fraai.

Groeten...

DofN

Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Henkjan_O

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  4, 2026, 13:32:56Je moet wel tegen zijn stem/zang kunnen
ja psies.  bij mij geeft t jeuk.  niet heel erg, maar ik vind het erg geaffecteerd, doet te veel z'n best om mooi te zingen.  net als Thomas Azier

DofN

The Great Awakening is erg fraai, dus het laatste album van Shearwater staat zeker nog op de planning.

Nu eerst:

The Intangible - Encyclopedia of Frozen Dreams

brt

Citaat van: Henkjan_O op augustus  4, 2026, 18:41:17ja psies.  bij mij geeft t jeuk.  niet heel erg, maar ik vind het erg geaffecteerd, doet te veel z'n best om mooi te zingen.  net als Thomas Azier

Ken je Loma? Dat is een band waar Shearwater ook songs in schrijft maar ze niet zingt. Ik vind dit een erg mooi album:

How will I live without a body, is de titel.
Je hoort de Shearwater stijl, maar de zangeres van Loma spreekt mij meer aan.

RZeemering

Fantastisch album met voor mij als hoogtepunt: Pink Sky.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Citaat van: RZeemering op augustus  5, 2026, 20:09:07Fantastisch album met voor mij als hoogtepunt: Pink Sky.

Mijn favoriet is Affinity, waar de album titel ook uitkomt. Staat sinds kort ook in mijn 'ballad a day' playlistje  :thumbs-up:

Kwabbernoot

In november touren ze door Europa en komen ze ook in Nederland. Shearwater, Loma en Any Kind.

Ook in Vera (@RZeemering) voor 16 euro. Ik ben er nog niet uit of ik ga. Ik krijg niemand mee vanwege die stem. En alleen rijden..?

Groeten...

gerard1

Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

gerard1

Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

RZeemering

Citaat van: Kwabbernoot op augustus  5, 2026, 23:35:49In november touren ze door Europa en komen ze ook in Nederland. Shearwater, Loma en Any Kind.

Ook in Vera (@RZeemering) voor 16 euro. Ik ben er nog niet uit of ik ga. Ik krijg niemand mee vanwege die stem. En alleen rijden..?

Groeten...
dank voor de tip! Ik heb kaartjes besteld :)
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

Kwabbernoot

Ik ook. Nu alleen nog bekijken of ik ga.  :tounge:

RZeemering

Henkjan_O

Citaat van: brt op augustus  5, 2026, 16:48:18Ken je Loma? Dat is een band waar Shearwater ook songs in schrijft maar ze niet zingt. Ik vind dit een erg mooi album:

How will I live without a body, is de titel.
Je hoort de Shearwater stijl, maar de zangeres van Loma spreekt mij meer aan.

ja die ken ik (ik heb m zelf ook), erg fraai.  was mss zelfs na een tip van jou in dit topic  :D

pameijer

Jonathan Jeremiah, die vent heeft gewoon een gave stem!

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

pameijer

Ik blijf even bij de karakteristieke mannenstemmen: Willy DeVille, altijd een fan van geweest! Het album Unplugged in Berlin (van mijn eigen platenlabel Meijer Records  8) ).

Church of Noise

Citaat van: pameijer op augustus  6, 2026, 19:58:41Jonathan Jeremiah, die vent heeft gewoon een gave stem!

Paar keer live gezien en ook eens mee gesproken toen ik m in Gent tegen het lijf liep. Top muzikant, die zelf schrijft en producet ook, en zeer aardige man. (niet op de Vlaamse manier  ;) )
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

Henkjan_O

meesterwerk, 40 jaar geleden gereleased

1789fcc3-5e70-4f84-9dca-3fe0cc0183d1.jpg