Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Benco

Ik heb me ook verdiept in het AI gedoe.
Ik heb vaak leuke ideeën voor muziek, leuke ideeën voor teksten, maar helaas kan ik geen instrumenten bespelen, ik kan wel met mijn mengtafeltje wat beats in mekaar knutselen, zelf wat trommelen op blikjes, tafels, glazen etc etc om een ritme aan te geven een muzieklijn te maken, teksten schrijven en die inzingen om de zanglijn te bepalen...
Op die manier behoud je toch wel wat menselijke creativiteit, voor zover iemand mij "mens" wil noemen ;)
Met dat alles ben ik dat aan de slag gegaan en met behulp van AI een nummer gemaakt.
Mijn eerste nummer dat ik bekend maak is best stevig te noemen en het gaat over verkeersagressie  :police:
Ik heb het wel een beetje grappig gemaakt, de herkenning van hoe gek een mens kan worden van iets onnozels in het verkeer.
Dus zelfgemaakte tekst , zelfgemaakte zanglijn en beat.
De rest goed geprompt met AI om er de gitaren e.d. in te krijgen zoals ik wou, de stem is ook bewerkt , ikzelf heb niet zo'n rauwe stem en heb dus geen zangstudio materiaal om het zelf te "tunen" dus de stem is een AI bewerking op mijn stem.
Het Nummer heet : DERAILED ! en mijn artiestennaam is "Der Kumpell" (wat nog een overblijfsel van een oude vrienden grap is) ik vind 'm best leuk... Ik heb het nummer wel auteursrechtelijk beschermd.

Mvg Benco.