Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: Unkhman op mei 28, 2026, 23:32:26Boards of Canada - Inferno (2026)

Dat zet ik dadelijk op. Spannend.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

J.A.F._Doorhof

Sommige convers worden zo goed gedaan dat zelfs de originele artiest toegeeft dat de cover beter is... zoals All along the watch tower.

En heel vaak weten we niet eens dat het een cover is :D
Denk aan Van Halen Pretty woman :D
Veel mensen hadden nooit het origineel gehoord en dachten dat Van Halen het origineel was.

Denk ook dat de versie die we als eerste horen (helemaal gezien een leuke of belangrijke gebeurtenis) vaak gezien zal worden als beste.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 29, 2026, 12:14:26Sommige convers worden zo goed gedaan dat zelfs de originele artiest toegeeft dat de cover beter is... zoals All along the watch tower.

En heel vaak weten we niet eens dat het een cover is :D
Denk aan Van Halen Pretty woman :D
Veel mensen hadden nooit het origineel gehoord en dachten dat Van Halen het origineel was.

Denk ook dat de versie die we als eerste horen (helemaal gezien een leuke of belangrijke gebeurtenis) vaak gezien zal worden als beste.
Net als bijna alle hits van André Hazes sr., allemaal covers van vooral Italiaanse liedjes.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

DofN

Citaat van: Unkhman op mei 28, 2026, 23:32:26Boards of Canada - Inferno (2026)

Ik vond het weer erg goed. Een monumentje in dit genre omdat het best wel alleen staat. Het is een "walking down memory lane" van twee broers, en al is dat niet precies de mijne, toch herkenbaar. Hoe heb jij het ervaren?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

brt

Low Roar - Low Roar (2011)

Vanavond keken we de laatste aflevering van de geweldige Netflix serie Beef (seizoen 2) en daar zat gewoon Low Roar in. Behoorlijk verrassend want deze muziek is niet heel bekend. Maar wel erg mooi! Hun debuut (deze) blijft mijn favoriet.

Lastig om de muziek te omschrijven, het is rustige indie-folk met hier en daar wat electronische invloeden. Beetje in de hoek van de rustige (oude) Radiohead, Bon Iver, maar dan veel cinematischer. Ik kan er nog een paar interessante termen tegenaan gooien, maar dat helpt vast niet  :D

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Church of Noise

Citaat van: brt op mei 31, 2026, 23:33:45Low Roar - Low Roar (2011)

Vanavond keken we de laatste aflevering van de geweldige Netflix serie Beef (seizoen 2) en daar zat gewoon Low Roar in. Behoorlijk verrassend want deze muziek is niet heel bekend. Maar wel erg mooi! Hun debuut (deze) blijft mijn favoriet.

Lastig om de muziek te omschrijven, het is rustige indie-folk met hier en daar wat electronische invloeden. Beetje in de hoek van de rustige (oude) Radiohead, Bon Iver, maar dan veel cinematischer. Ik kan er nog een paar interessante termen tegenaan gooien, maar dat helpt vast niet  :D

Om even af te kicken van het DAC-vergelijken, even dit beluisterd (met de Hugo TT, de Cayin zit ondertussen al in z'n doos).
Je beschrijving is spot on, old school Radiohead / cinematisch. Laatavond-muziek zeg maar :) 
(nu doet dat me denken aan de Late Night Tales serie, binnenkort hier ook eens een referentie naar plaatsen)
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Philips CD604  |  Bluesound Vault 2

pameijer

Raven - GoGo Penguin. Goeie tester voor je setje.

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

pameijer

Citaat van: jossie op mei 26, 2026, 20:09:23Gehemeld...  :closedeyes:

IMG_2486.png
Album speelt hier nu, heerlijk! Bedankt voor de tip.

JoWa

Even relaxen met Air
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

Unkhman

Devin Townsend - The Moth (2026): Kitscherige bombast!

Kwabbernoot

Daar is hij wel goed in. Ziltoid kan ik zeer waarderen. Ik zal deze ook eens opzoeken.

Groeten...

kappa9

Citaat van: Church of Noise op juni  1, 2026, 00:00:24Om even af te kicken van het DAC-vergelijken, even dit beluisterd (met de Hugo TT, de Cayin zit ondertussen al in z'n doos).
Je beschrijving is spot on, old school Radiohead / cinematisch. Laatavond-muziek zeg maar :)
(nu doet dat me denken aan de Late Night Tales serie, binnenkort hier ook eens een referentie naar plaatsen)

Heel fraai en één van mijn favorieten
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

brt

Citaat van: kappa9 op juni  2, 2026, 20:14:49Heel fraai en één van mijn favorieten

Hij is een paar jaar geleden overleden he, de band bestaat niet meer :(
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

brt

My Morning Jacket - Z (2005)

Misschien wel hun allerbeste. Wat een band is dit toch.
Live ook fenomenaal.

Kwabbernoot

Grappig, dat was zo ongeveer de eerste waarbij ik dacht: het is gedaan met deze band.
Live inderdaad een geweldige belevenis.  :pompom:

Groeten...

brt

Citaat van: Kwabbernoot op juni  3, 2026, 11:46:10Grappig, dat was zo ongeveer de eerste waarbij ik dacht: het is gedaan met deze band.
Live inderdaad een geweldige belevenis.  :pompom:

Groeten...

Albums als Evil Urges en Circuital vind ik ook nog zeer te pruimen. Maar het is zeker niet meer het bandje wat ze ooit waren. Heb ze bij hun eerste tour in NL nog gezien, in het Burgerweeshuis, 26 jaar geleden alweer (damn!) Daarna nog vele malen gezien, paar jaar geleden nog in Tivoli, was ook weer geweldig.

kappa9

Citaat van: brt op juni  2, 2026, 22:46:27Hij is een paar jaar geleden overleden he, de band bestaat niet meer :(
Oh, dat wist ik niet. Wat zonde zeg  :nopompom:
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

Richi

Mooi hoor
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

pameijer

Namiddag en vooravond hier met lekkere rechttoe rechtaan rockmuziek. Lekker voor een keertje! AC/DC, Led Zeppelin, Motörhead en ZZ Top. En nu deze, Ted Nugent:

NielsLu

A Perfect Circle - Starless.

A Perfect Circle is één van de drie bands van de zanger Maynard James Keenan, ook bekend van Tool en Puscifer. 24 juni ga ik naar hun concert in Afas Live O0

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

brt

Let aub niet op de foeilelijke albumhoezen die hij vaak had, en ook deze is weinig uitnodigend. Maar wat staan hier toch een parels op. Het liedje 'Amen' beschouw ik als een van zijn allerbeste.

Sowieso zie ik Cohen als de beste tekstschrijver in de popmuziek.
Dit liedje is een aanklacht tegen het lijden van de mensheid en hoe zich dat verhoudt tot een zogenaamde almachtige god.

Unkhman

Unkhman

Death Cab for Cutie - I Built You a Tower (2026)

graafie

Kwam deze tegen....1,5 uur genieten van de  :headbanging: Heaviest  :headbanging: Metal  :headbanging: band in the world.

Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

Unkhman

Fink - The City Is Coming To Erase It All (2026)