Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

Vorige topic - Volgende topic

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

minplus

Citaat van: DofN op mei 16, 2025, 17:46:49Eurythmics - This City Never Sleeps

Een van de allermooiste nummers ooit. De buren zijn weg, dus op volle sterkte. Geen idee welk nummer meer zegt over ons bestaan.

"But maybe it's just an illusion..." echoed by the noises of underground trains.

Vaak gedraaid om te laten horen hoe mooi een installatie kan klinken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

DofN

Citaat van: minplus op mei 16, 2025, 20:28:15Vaak gedraaid om te laten horen hoe mooi een installatie kan klinken.

Je zei het al eerder. Ik denk.. ongeveer 10 jaar geleden?  Het nummer is nog steeds fantastisch. Maar tegenwoordig zijn er een hoop nummers die veel beter klinken (Brendan Perry - This Boy, om maar iets te noemen) Ik draai het nog vooral voor de betekenis, de melancholie. de koele stem, om hoe uniek dit nummer is - ik ken geen nummers die hierop lijken.. Eurythmics is niet zo fenomenaal om de hitjes, maar om de onbekende nummers. Zoals zoveel artiesten.
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

ElpeeTwaalf

Chris Isaak met zijn Wicked Game was natuurlijk een grote hit, laatst dit nummer van hem voor het eerst gehoord en vind hem minstens net zo goed  :ohmy:

Rogers Hifi

Dire straits - Brothers in arms vanaf de nas als 24bit.

Rogers Hifi

Citaat van: ElpeeTwaalf op mei 18, 2025, 00:22:40Chris Isaak met zijn Wicked Game was natuurlijk een grote hit, laatst dit nummer van hem voor het eerst gehoord en vind hem minstens net zo goed  :ohmy:

Blijft een klassieker dat album. Ik heb hem ook weer eens opgezet

DofN

Mijn voorkeur ligt bij deep space dark ambient. Zweven tussen de sterren. Maar.. de oceanen op aarde zijn groot genoeg om je in te verliezen. Mooi geproduceerde dark ambient. Dit album heeft iets claustrofobisch, terwijl mijn favo dark deep space albums juist als thema de oneindige ruimte hebben. In die oneindigheid.. jezelf verliezen. Desondanks.. fraai!

Ugasanie & Xerxes the Dark - Ships that do not Return

Rogers Hifi

Deraboorian - Digital gravestone

Digitale grafsteen

Unkhman

brt

Fijne weidse dreampop die het goed doet bij het ochtendzonnetje

Washed Out - Purple Noon (2020)

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest