Welke muziek luister je vandaag?

Gestart door VlisChris, november 26, 2006, 20:16:57

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Henkjan_O

Citaat van: Henkjan_O op december 18, 2022, 10:12:38
:pompom: De Snob2000  :pompom:


https://pinguinradio.com/magazine/playlist-snob-2000-zondag-25-december-2022

Met #np King Gizzard & The Lizard Wizard met The Dripping Tap 
en daarna Big Country met In A Big Country
en een half uurtje geleden nog Laurie Anderson met O Superman
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jahtari

Af en toe top2000 meeluisteren.

Nu David Bowie - Blackstar. Echt? Moet dit in de top2000? Wtf.

Net Boudewijn de Groot - Prikkebeen........ wat.  :nopompom:

Of dreams van the cranberries?

Zijn dit de fanclubs die alles overnemen en gecoördineerd stemmen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minplus

Een top 2000 heeft weinig met kwaliteit te maken, netzomin als vroeger de top 20.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

brt

Citaat van: jahtari op december 25, 2022, 19:56:23
Af en toe top2000 meeluisteren.

Nu David Bowie - Blackstar. Echt? Moet dit in de top2000? Wtf.

Net Boudewijn de Groot - Prikkebeen........ wat.  :nopompom:

Of dreams van the cranberries?

Zijn dit de fanclubs die alles overnemen en gecoördineerd stemmen?

Ik vind ook meer niet dan wel leuk in de top 2000, maar dat is de smaak van de massa. Ieder z'n ding toch
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Voor mij de ultieme kerstplaat. Smith (van Editors) & Burrows - Funny Looking Angels

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Deleted User

Mike Del Ferro - Skylark

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Citaat van: jahtari op december 25, 2022, 19:56:23
Af en toe top2000 meeluisteren.

Nu David Bowie - Blackstar. Echt? Moet dit in de top2000? Wtf.



Geen goed nummer? Of gewoon ongeschikt voor de top2000? Ik heb dit jaar via een mailing gestemd voor Ayreon maar dat heeft het niet gehaald :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Kwabbernoot

Citaat van: DofN op december 27, 2022, 18:02:20
Geen goed nummer? Of gewoon ongeschikt voor de top2000? Ik heb dit jaar via een mailing gestemd voor Ayreon maar dat heeft het niet gehaald :)
Ik kwam Ayreon tegen in de Snob 2000 en het was mijn eerste kennismaking met hem. Duidelijk niet mijn muziek. Bijna musical muziek.

Groeten...

DofN

Musical muziek in de snob2000  :hehe:
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Ja,echt.
Ach, er staat wel meer rommel in. Van die Nederlandse artiesten waarvan de hele familie heeft gestemd.

Waarmee ik Ayreon trouwens niet als rommel wil wegzetten. Niet mijn muziek maar ik hoor ook wel dat het goed in elkaar steekt.

Rowdy

Luister samen met mijn dochter haar LP album Sour van Olivia Rodrigo.

Tabcam

MASHUP  - I want to tear you apart / Bela Lugosi's death - DJ ALANTT Mix - She wants revenge / Bauhaus

Heerlijk vreemd en erg lekker. Meer een mix dan een mashup maar wel twee vet aparte nummers. De videoclip maakt het nog aparter :pompom: :worship: :clapping: :headbanging:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FDLARRY

Citaat van: DofN op december 22, 2022, 22:51:34
Hoe vond je het? Ik probeer weleens andere nummers van Cerrone dan van "Supernature" maar het pakt me nooit echt. Net als bij Donald Fagen. Zijn enige pakkende album is voor mij the Nightfly. De rest kan me nauwelijks boeien. Ik zag laatst een docu over Cerrone, waarin hij vol trots een nieuw nummer aankondigt waarin hij Supernature een beetje nadoet.. Maar het haalt niet de kracht en verbeelding van dit album. Gek is dat. Er zijn zat artiesten die rustig 3 of 4 fantastische albums maken.
Als liefhebber van disco uit de jaren 70/80 moest ik deze wel even luisteren. Mooi overzicht maar zal niet vaak opstaand.

Ik vind meer muziek goed van Donald Fagen, maar wat mij eigenlijk gewoon (veel) beter bevalt is zijn samenwerking met Walter Becker in de superband "Steely Dan"

Je kan alle albums (6 dacht ik) van hun beluisteren op het MCA label. Ik vind alle albums goed op dit label, maar volgens velen zijn de uitschieters "Pretzel Logic" en "Aja"

Neem vooral de tijd voor het ontdekken van deze albums. Ik moest ze wat vaker luisteren om te ontdekken hoe briljant deze muziek eigenlijk is. 

https://www.youtube.com/watch?v=d7PsHS_vixU

https://www.youtube.com/watch?v=K6xT2ffza8Y
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

DofN

Ik ken de albums van Steely Dan. Ook goed, maar niet zo goed als The Nightfly.. In mijn oren :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

August

Ik ben de 2-metersessies aan het herontdekken. Bestaat blijkbaar nog steeds https://www.2metersessies.nl/ en ook op spotify te luisteren, zitten erg fraaie nummers tussen.

DofN

#35070
Een van de mooiste van de 2 meter sessies: Anchorage van Michelle Shocked.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

PatrickP

Citaat van: DofN op december 28, 2022, 14:20:31
Ik ken de albums van Steely Dan. Ook goed, maar niet zo goed als The Nightfly.. In mijn oren :)
Ik noem The Nightfly altijd mijn favoriete Steely Dan album. De invoed van Donald is zo groot in de band dat het mij niet zoveel uitmaakt dat het een solo-project was.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Deleted User

En wederom ook op de kop kunnen tikken deze week:

Hans Vollenweider / Andreas Vollenweider - Traumgarten

jahtari

#35073
Stromae tiny desk optreden, geweldig. Wat een talent en wat een plezier hebben ze.

https://youtu.be/6dkDepLX0rk

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

minplus

Citaat van: DofN op december 28, 2022, 14:39:21
Een van de mooiste van de 2 meter sessies: Anchorage van Michelle Shocked.

Grappig dat je deze wel leuk vindt maar die van Faithless niet. Heb ze beide en beide (CD's) net gedraaid en er zijn voor mij aardige overeenkomsten tussen die 2 nummers.
Daarnaast staan hier 2 CD's van Ayreon in de kast. Leuke muziek maar ik zal ze zelden draaien.

Van Steely Dan / Fagan prefereer ik dan weer Pretzel Logic.

Zo zie je maar weer.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right