Lino's Ht

Gestart door mariolino, november 25, 2006, 07:04:57

Vorige topic - Volgende topic

mariolino

Citaat van: LittleNinja op januari 21, 2007, 08:54:41
Gefeliciteerd met de SVS!!

Ik zou nog even terug komen op de S1700..

We hebben een beetje getest...

De speler geeft absoluut een mooi plaatje. De afgelopen maanden heeft hij film gekeken middels zijn PS2 en als je de twee tegelijk aan zet, schik je je rot wat betreft de slechte kwaliteit die de PS2 neer zet!! We hadden gezorgd voor "dubbele" films zodat vergelijken erg makkelijk werd. De Yamaha zette een veel scherper beeld neer. De kleuren zijn veel geloofwaardiger en ook de scenes zijn veel helderder.

Ook als ik het vergelijk met mijn Yamaha DVD S796 ( jaja, oud paardje ) is de kwaliteit van het beeld duidelijk beter. Wat betreft geluid is de S1700 wel beter dan de PS2 ( bij film! ), maar het grootste verschil zit 'm in het beeld.  Het geluid van de S796 is niet te vegelijken... die staat op betere speakers aangesloten.

Iets waar we niet helemaal uitkwamen was dat we "zappten" tussen 480i, 720p en 1080i... maar we zagen geen verschil...  !!!
Komt dit omdat het scherm ( Samsung ) zelf weer scaled naar 1366x768?? Wie weet het?!

Overigens gaat het signaal van dvd->receiver->TV middels HDMI ( supra ).

Raar dat er geen verschil zat tussen 480i en 1080i dit is toch al wat , de scaling kon die niet uitgeschakeld worden op de samsung (heb hier geen ervaring mee)
Over de ps2 dat vond ik ook ,zelf mijn huidige speler van 150 euro geeft een beter beeld en geluid.
Wat zou je dan aanraden, mijn upgrade is gepland voor deze zomer eerst de S1700 of eerst de projector ??

LittleNinja

Citaat van: mariolino op januari 21, 2007, 09:39:11
Raar dat er geen verschil zat tussen 480i en 1080i dit is toch al wat , de scaling kon die niet uitgeschakeld worden op de samsung (heb hier geen ervaring mee)
Over de ps2 dat vond ik ook ,zelf mijn huidige speler van 150 euro geeft een beter beeld en geluid.
Wat zou je dan aanraden, mijn upgrade is gepland voor deze zomer eerst de S1700 of eerst de projector ??

Precies. Vonden wij ook.

Waarschijnlijk doen we iets niet goed. Ik heb de vraag hier en daar al laten vallen, maar nog geen reactie.

De projector zal vast de meeste impact geven.  ;)  En zolang je huidige speler het prima doet...  ::)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

plasmal

zet je hem niet te hard ;D

gr alex

mariolino

Citaat van: alex op januari 21, 2007, 15:16:46
zet je hem niet te hard ;D

gr alex

Ik zal proberen ;), de helft open is niet te doen het is nu 1/3 en dit is meer dan genoeg, als ik niet wil dat mijn bed een verdieping lager valt. ;D

mariolino

Weer al even geleden dus tijd voor een update.

De panasonic 42PA50 is vervangen door de 42PV70
IK kon niet wachten op full-hd en deze kunnen kopen voor een mooie prijs dus.... :D

De yamaha dvd speler S-557 is verkocht en word een van deze dagen vervangen door een S-1700
Een (heel)goed kabeltje om deze twee te verbinden is ook al binnen, de keuze is gavallen op de monster M1000DAV.

Ook zou ik de svs sub willen verkopen en een kleinder model aanschaffen, deze is toch wat te krachtig voor mijn 3,50x3,50 ruimte. ;D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Te krachtig?

Ik heb een pb12+ in een ruimte van 3 op 4 en vind hem niet te krachtig... Kwestie van afregelen. Ik vind het fijn dat mijn bed meetrilt :p

Mooie opstelling trouwens, er al aan gedacht je muren wat ht-friendlier te maken?

LittleNinja

Citaat van: mariolino op mei 26, 2007, 08:22:03
Weer al even geleden dus tijd voor een update.

De panasonic 42PA50 is vervangen door de 42PV70
IK kon niet wachten op full-hd en deze kunnen kopen voor een mooie prijs dus.... :D

De yamaha dvd speler S-557 is verkocht en word een van deze dagen vervangen door een S-1700
Een (heel)goed kabeltje om deze twee te verbinden is ook al binnen, de keuze is gavallen op de monster M1000DAV.

Ook zou ik de svs sub willen verkopen en een kleinder model aanschaffen, deze is toch wat te krachtig voor mijn 3,50x3,50 ruimte. ;D

Hi Mario!

Goedemorgen. Dat ziet er erg nejes uit! Mooie opstelling hoor!

Vraagje. De 557 staat er mooi tussen ( al denk ik dat de amp het wel prettig vind om wat meer adem te kunnen halen ), maar de S1700 is wat hoger... Gaat dat wel passen??

Die SVS is mega zeg!!! Eventueel kun je twee kleinere nemen...  ;D

mariolino

Citaat van: daxie op mei 26, 2007, 09:05:13
Te krachtig?

Ik heb een pb12+ in een ruimte van 3 op 4 en vind hem niet te krachtig... Kwestie van afregelen. Ik vind het fijn dat mijn bed meetrilt :p

Mooie opstelling trouwens, er al aan gedacht je muren wat ht-friendlier te maken?

Tja men buren vinden hem toch krachtig genoeg (rijwoning)  :'(
Ik ga binnenkort eens luisteren naar de SB12, het staat nog niet vast natuurlijk ik overschakel.
Als het aan mij lag gingen de muren zwart maar mijn vrouw ziet dat niet echt zitten denk ik. :P

mariolino

Citaat van: LittleNinja op mei 26, 2007, 09:13:55
Hi Mario!

Goedemorgen. Dat ziet er erg nejes uit! Mooie opstelling hoor!

Vraagje. De 557 staat er mooi tussen ( al denk ik dat de amp het wel prettig vind om wat meer adem te kunnen halen ), maar de S1700 is wat hoger... Gaat dat wel passen??

Die SVS is mega zeg!!! Eventueel kun je twee kleinere nemen...  ;D

De receiver heb ik ondertussen al uit het meubel moeten halen, deze werd echt te warm, nu staat hij op een tegel op de grond,
Nu heb ik ook genoeg ruimte over voor de S-1700.

Twee kleindere....ik denk het niet ;D

LittleNinja

Citaat van: mariolino op mei 26, 2007, 09:19:09
Tja men buren vinden hem toch krachtig genoeg (rijwoning)  :'(
Ik ga binnenkort eens luisteren naar de SB12, het staat nog niet vast natuurlijk ik overschakel.
Als het aan mij lag gingen de muren zwart maar mijn vrouw ziet dat niet echt zitten denk ik. :P

Het ziet er toch mooi uit zo?! Een consessie voor het mooie interieur.  ;)

Ga je de TV nog ophangen of laat je hem staan?
Als je hem op hangt kun je de amp weer in de kast zetten en de center op het meubel..

mariolino

Citaat van: LittleNinja op mei 26, 2007, 09:33:51
Het ziet er toch mooi uit zo?! Een consessie voor het mooie interieur.  ;)

Ga je de TV nog ophangen of laat je hem staan?
Als je hem op hangt kun je de amp weer in de kast zetten en de center op het meubel..

Ik heb er al aan gedacht om hem te hangen maar die muur bestaat uit gyproc en ik vertrouw het niet echt,
En dan zit ik met de kabels die daar los hangen en dat vind ik ook maar niks.
De voet zat bij deze tv bij in tegenstelling van mijn PA50, deze heb ik toen appart moeten bijkopen.
Voorlopig blijft hij op zijn voetje staan.  :)

LittleNinja

Citaat van: mariolino op mei 26, 2007, 09:45:34
Ik heb er al aan gedacht om hem te hangen maar die muur bestaat uit gyproc en ik vertrouw het niet echt,
En dan zit ik met de kabels die daar los hangen en dat vind ik ook maar niks.
De voet zat bij deze tv bij in tegenstelling van mijn PA50, deze heb ik toen appart moeten bijkopen.
Voorlopig blijft hij op zijn voetje staan.  :)

Die muur kan het hebben. Wel de juiste pluggen gebruiken!!  ;)

Seth__Gekko

Erg mooie update je Pana! Geen zin om te wachten op zijn full-hd broer? Ik vind zelfs op zijn voet, dat hij er wel erg netjes bijstaat hoor zo!

mariolino

Citaat van: Seth__Gekko op mei 30, 2007, 16:26:36
Erg mooie update je Pana! Geen zin om te wachten op zijn full-hd broer? Ik vind zelfs op zijn voet, dat hij er wel erg netjes bijstaat hoor zo!

Tnx, neen wachten ligt niet in mijn aard :D

mariolino

Ondertussen weer een upgrade naar de Yamaha S-1700, mijn eerste speler met hdmi en het bevalt me goed  :D
Meegebracht van mijn vakantie naar duitsland waar deze een pak goedkoper is.  8)

Aangesloten met dit lekkere kabeltje

Atmoz

Ziet er héél goed uit!!
Mooie DVD speler en zeker ook mooie kabel.

Zal wel een mooi plaatje geven denk ik he?!

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

mariolino

Citaat van: atmoz op juni 25, 2007, 09:15:59
Ziet er héél goed uit!!
Mooie DVD speler en zeker ook mooie kabel.

Zal wel een mooi plaatje geven denk ik he?!

Atmoz

Ja het verschil met mijn vorige (s-557) is er zeker, dit is ook mijn eerste speler met hdmi en ben zeer tevreden.

Raymen

CiteerAangesloten met dit lekkere kabeltje

Dit is een van de mooiere kabels voor je beeld.

heb deze zelf ook ,maar gewoon schitterende kabel.

Mvrg,
Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

BitchCrew

Heel erg mooi allemaal, daar kan je heel erg van genieten!

Citaat van: ACQUA op november 25, 2006, 09:35:19
Sint-niklaas is ook niet ver van mij  :) knappe set,welkom op het forum
omgeving mechelen

mechele is ook niet ver van mij :-) , ben van brasschaat :p

iedereen ligt dicht bijeen, ma als we het van begin zien ( kortrijk -> brasschaat ) is het wel ver ze :D

LittleNinja

Citaat van: mariolino op juni 25, 2007, 06:12:05
Ondertussen weer een upgrade naar de Yamaha S-1700, mijn eerste speler met hdmi en het bevalt me goed  :D
Meegebracht van mijn vakantie naar duitsland waar deze een pak goedkoper is.  8)

Netjes! Mooie speler.

Is hij zoveel goedkoper in Duitsland?? In NL kost hij ongeveer 369 euro, toch? Wat doet hij in Duitsland?

Stekkerke

Citaat van: mariolino op juni 25, 2007, 06:12:05

Op wat heb je je gebasseerd om voor de S1700 te gaan ?
Heb je hem vergeleken met andere spelers buiten de ps2 ?
Bv de Yamaha S2700, S661 eventueel andere merken ?

mijn huidige Yamaha S510 heeft de geeste gegeven .
Waardoor ik op zoek ben naar een vervanger (lees: upgrade) voor zowel CD als DVD.
Ik heb een Arcam DV79 speler op het oog voor 695 euro maar worstel nog met de vraag
of de Arcam dan wel dubbel zo goed speelt als een speler van he helft van de prijs bv de S1700.
maw steek ik het geld liever in mijn DVD speler of houd ik het op mijn bankrekening voor speaker upgrade ?

Greetz 

ps: ook een streekgenoot uit Kortrijk
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

LittleNinja

Citaat van: Stekkerke op juni 28, 2007, 10:43:11
Op wat heb je je gebasseerd om voor de S1700 te gaan ?
Heb je hem vergeleken met andere spelers buiten de ps2 ?
Bv de Yamaha S2700, S661 eventueel andere merken ?

mijn huidige Yamaha S510 heeft de geeste gegeven .
Waardoor ik op zoek ben naar een vervanger (lees: upgrade) voor zowel CD als DVD.
Ik heb een Arcam DV79 speler op het oog voor 695 euro maar worstel nog met de vraag
of de Arcam dan wel dubbel zo goed speelt als een speler van he helft van de prijs bv de S1700.
maw steek ik het geld liever in mijn DVD speler of houd ik het op mijn bankrekening voor speaker upgrade ?

Greetz 

ps: ook een streekgenoot uit Kortrijk

De Arcam zal ongetwijfeld beter klinken als CD speler! Echter heeft de Arcam geen upscaler ( en wellicht nog wat van dergelijke extras ). Desondanks wel een gigantisch goede speler!! Als je echt een stapje beter wilt in CD, dan zal de S1700 een te kleine stap voorwaarts zijn. Dan kom je eerder op de S2700 die een aparte indeling ( voeding ) heeft voor de CD weergave. Maar goed, dan kom je dus in de prijsklasse van de gebruikte Arcam!!

mariolino

Citaat van: LittleNinja op juni 28, 2007, 08:30:31
Netjes! Mooie speler.

Is hij zoveel goedkoper in Duitsland?? In NL kost hij ongeveer 369 euro, toch? Wat doet hij in Duitsland?

Wel bij ons in de mediamarkt (Antwerpen) kost hij momenteel nog 420 euro  ???
En omdat ik toch in duitsland was ben ik daar naar de mediamarkt geweest en hem gekocht voor 350 euro.
Ik had hem ook in nederland kunnen halen de goedkoopste winkel (webshop) heeft hem voor 339 euro.
Ik heb nu 70 euro uitgespaard + de garantie geld ook in de mediamarkten van belgie (ook belangrijk vind ik)

@ stekkerke,

Ik heb mij gebaseerd op het volgende;

-Ik ben zeer tevreden van Yamaha en heb in het verleden al een S-830 en een S-557 gehad en nooit problemen,
  de S-830 was een heel goede speler die voor mijn part niet moest onderdoen voor de S-1700 (enkel via component dan)

- De S-1700 past mooi bij mijn RXV-2600, ook niet onbelangrijk vind ik.

-Ik ben hem uiteraard ook eerst gaan bekijken in verschillende winkels (ook gevraagd in de winkel om hem aan te sluiten op een 42PV70)
om toch een zo goed mogelijk gedacht te hebben hoe hij het doet.

En je vraag om de PS2, wel de eerste de beste low-budget dvd speler doet het nog beter dan de PS2, deze kun je absoluut niet vergelijken met de S-1700. (dit is mijn mening uiteraard  ;)