Thundax Home Theater

Gestart door Thundax, november 20, 2006, 21:58:40

Vorige topic - Volgende topic

Thundax

Mijn home theater begint enigszins een beetje vorm te krijgen :)
Er is nog een lange weg te gaan; Er moeten nog speakers en een beamer met scherm bij komen, maar de basis is er al.

Apparatuur:
- Marantz SR5500 receiver
- B&W 602-S3 front luidsprekers
- B&W 600-S3 achter luidsprekers
- B&W LCR-60 (In bestelling! Wordt 12 december verwacht!)
- Cyberhome DVD speler met optisch coax uit
- Grundig kleurentelevisie

Binnenkort zal ik meer info posten, en zal er nog veeeeel meer bij komen/vervangen worden :)

mikeske

je hebt al een goede basis, kan alleen maar verbeteren  ;)

veel plezier met je set  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dracoplasm

Nette set, nu nog een center en een mooie Marantz dvd speler  ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

HTR

ik heb t er met em over gehad, en deze dvdspeler heeft ie gekozen oa om de prijs, maar ook omdat deze alle formaten pakt, itt de dure merken die nogal es problemen met lezen kunne hebben.

Thundax

Voor de 63cm kleurentelevisie die stamt uit het verleden (is serieus nog van mijn oma geweest :) ) is deze dvd-speler prima...
Tegen de tijd dat mijn beamer komt en ik hogere kwaliteit wil gaan draaien denk ik niet dat ik voor een standalone dvd-speler ga, maar alles via een speciaal samengestelde home theater pc ga afspelen...

Hier nog een foto van hoe het leven toch lekker simpel kan zijn :P

joostpolletje

Nog een mooie center erbij, En de rears verkopen, en dan fronts naar achteren, en dan zuilen als fronts. En, en..
Naja mooi begin van een set! :)
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

mikeske

Citaat van: joostpolletje op november 21, 2006, 08:30:12
Nog een mooie center erbij, En de rears verkopen, en dan fronts naar achteren, en dan zuilen als fronts. En, en..

;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Thundax

Citaat van: joostpolletje op november 21, 2006, 08:30:12

Erg mooi streven :D  Alleen zal lastig worden:

- Als rear speakers zijn de 602S3 speakers te groot en diep in mijn gangpad.
- Frontspeakers moeten dan wel zuilen zijn waarbij de speakers zo hoog zitten dat ze boven de bank (rechts) uit komen. Velen hebben dat niet. Daarbij, de 602S3 is mijns inziens de beste kwaliteit in de 600-serie.

De center speaker zal inderdaad wat betreft speakers mijn volgende stap worden omdat de stemmen wel iets beter naar voren mogen komen. Subwoofer begin ik denk ik (nog) niet aan.

Maargoed, de hoogste prioriteit: Eerst maar eens een beamer en scherm kopen, want breedbeeld op een 63cm tv op zo'n afstand is niet echt geweldig. Als een postzegel op een enveloppe :)

graafke

mooie set! de 602 s3 heb ik ook gehad erg fijne speakers!

Barrrrry

Is gewoon een nette set, weet niet wat er zo ''beginnend'' aan is :)

Thundax

Citaat van: BarLo op november 22, 2006, 00:28:05
Is gewoon een nette set, weet niet wat er zo ''beginnend'' aan is :)

Thanx! Ik ben er ook erg blij mee :D   Het is toch wat luxer dan de meeste vrienden van mij hebben, en daardoor is de beleving van muziek en film voor mij een stuk beter.  Maar een mooier en groter scherm (beamer) en een center speaker erbij zou het toch een stuk completer maken :)

Barrrrry

Citaat van: Thundax op november 22, 2006, 10:17:50
Thanx! Ik ben er ook erg blij mee :D   Het is toch wat luxer dan de meeste vrienden van mij hebben, en daardoor is de beleving van muziek en film voor mij een stuk beter. 

Dat bedoel ik! ;)

joostpolletje

Citaat van: Thundax op november 22, 2006, 10:17:50
 Het is toch wat luxer dan de meeste vrienden van mij hebben, en daardoor is de beleving van muziek en film voor mij een stuk beter.   groter scherm (

Daarom zitten je vrienden nu elke dag bij je, en zijnze jaloers.!
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Thundax

Citaat van: joostpolletje op november 23, 2006, 09:07:46
Daarom zitten je vrienden nu elke dag bij je, en zijnze jaloers.!

Degene die er ook veel plezier van hebben zijn geloof ik mijn buren :P

Thundax

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....

Komende week wordt van mijn 4.0 een 5.0 set gemaakt.
De center speaker LCR-60 is besteld en wordt dinsdag verwacht :D

Goh, had ik al verteld dat het huis naast mij inmiddels te koop staat? :P

Barrrrry

Citaat van: Thundax op december  8, 2006, 16:55:49
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....

Komende week wordt van mijn 4.0 een 5.0 set gemaakt.
De center speaker LCR-60 is besteld en wordt dinsdag verwacht :D

Goh, had ik al verteld dat het huis naast mij inmiddels te koop staat? :P

Die zal tijdens het upgraden nog wel te koop blijven staan ;)

Thundax

Citaat van: Barrrrry op december  8, 2006, 23:26:11
Die zal tijdens het upgraden nog wel te koop blijven staan ;)

Nou, het duurt niet lang meer of het appartement naast mij staat al een klein jaar te koop :)
Blijkbaar vraagt ie er teveel geld voor ofzo.. :)

Thundax

JAAAAAAAAAAAAAAAAH... Mijn 5.0 set is een feit... Het is even wennen maar klinkt erg goed!... Tis alleen wel even goed afstellen, maar dan heb je ook wat... :)
Ik zal z.s.m. weer wat foto's erbij zetten... En dan op naar de beamer en htpc :)

HTR

goedzo! kom maar op met die fotos en gefeli met je center!

Thundax

Het is inmiddels alweer een half jaar geleden dat ik wat heb gepost in dit topic :)
Tijd voor een update.

Aankomende dinsdag ga ik kijken naar iemand met de TW700. Als die bevalt dan hangt hier aankomende week, live in Thundax Home Theater, een splinternieuwe TW700-projector!

Tussen de boxen is 190 cm vrij... Dus zou ik een 180cm breed scherm moeten kopen met zo'n 170cm beeld-breedte. Tenzij ik de boxen iets verder uit elkaar zet en er een 2 meter doek tussen kan proppen :D
Ik zit er op de bank ertegenover zo'n 3,4 meter vanaf.. De genen op de bank rechts de linkerzit zo'n 2,9 meter... Noujah, ik zie het aankomende week wel.. Ik heb d'r zin an! :P

Thundax

Ladies and gentlemen,

"We've got him"...

De TW700! :D

Rob H

Citaat van: Thundax op juli 25, 2007, 20:24:57
Ladies and gentlemen,
"We've got him"...
De TW700! :D

O0 Gefeliciteerd!
Destroy the core!™

Thundax

Inmiddels een roomdivider gekocht en de TW700 erin gezet...
Nu nog kabels kopen... Het wordt een 10,6 meter component kabel denk ik...
Dan kan ik mijn dvd-speler onder mijn scherm zetten, en klinkt mijn geluid ook weer een stuk beter :)
Hier een paar fotootjes om een indruk te geven van mijn thuisbios... Let niet op de zooi en de kabels, want dat is de laatste stap :)

Thundax

Citaat van: TearS op augustus 25, 2007, 23:15:39
Gefeliciteerd! Erg mooie projector.  O0

Dank je! :D
Ik ben er ook erg blij mee... Bijna de set compleet...

donaldk

Voor je volgende fotoshoot wel even de hologeenlamp van 300 watt uitzetten, als je een schermfoto maakt, dan komt je beeld er beter op. Verder is het een leuk plaatje zo je set-up met de zachte banken.