Samsung belooft beterschap!!

Started by erwinh, November 26, 2006, 00:19:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erwinh

Vandaag was er in Kassa een vervolg op het Samsung HD Decoder verhaal. Om een lang verhaal kort te maken hierbij het artikel van de Kassa site:

Begin vorige maand hadden we in de Verlenging aandacht voor de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung. HDTV staat voor 'High Definition Television'. En met zo'n decoder kun je op een tv die HDTV ondersteunt ook speciale tv kanalen kijken die op een veel hogere resolutie (veel scherper) en met beter geluid uitgezonden worden dan normale zenders.

Problemen
Zoals we in onze uitzending lieten zien, waren er nogal wat problemen met deze Samsung decoder. De HDMI uitgang werkte niet goed waardoor je geen geluid hebt. Het zappen tussen de kanalen gaat uiterst traag (vertraging soms tot wel 30 seconden). Het beeld en geluid lopen niet synchroon, en tot slot had de decoder veel vastlopers, met als gevolg dat je heel het apparaat moet uitzetten om 'm weer werkend te krijgen.


Samsung beloofde ons in de uitzending met een software-update te komen. En na het nemen van de nodige hobbels is die er uiteindelijk ook gekomen. Met deze update is een aantal problemen opgelost, alleen de problemen met de HDMI uitgang spelen nog steeds.


Maar wat is HDMI?
HDMI kan eigenlijk gezien worden als de opvolger van de scart. Werd er via de scartaansluiting nog een analoog signaal doorgestuurd, via HDMI is dit digitaal. Het beste beeld en geluid heb je dan ook als je de decoder via de HDMI uitgang aansluit op je televisie.


Het blijkt echter dat de HDMI uitgang van de Samsung decoder niet altijd even goed werkt. Dat hangt af van het type tv dat je hebt. Bij bepaalde tv's ontstaan er problemen en kan het voorkomen dat als je deze hebt aangesloten via de HDMI aansluiting, je bijvoorbeeld wel beeld hebt, maar geen geluid.


Wat doet Samsung?
Via de software-update blijkt het HDMI probleem niet op te lossen te zijn. De problemen worden namelijk veroorzaakt door een fout in de hardware. In eerste instantie verwees Samsung naar de tv-fabrikant. Maar deze kon ook niets oplossen, want het probleem doet zich alleen voor bij de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung.


Ook Samsung ziet dat nu eindelijk in. En belooft ons dat ze alle klachten met betrekking tot de HDMI aansluiting op de decoder gaan oplossen. Consumenten kunnen daarvoor vanaf maandag bellen met een speciaal daarvoor bestemd telefoonnummer: 0800-0231919.


Vervolgens zal er een afspraak gemaakt worden met een monteur, die langs zal komen om de situatie ter plaatse te bekijken. Afhankelijk van het type tv zal er gekeken worden naar een oplossing. Het kan zijn dat er iets aan de decoder wordt aangepast. Indien dat niet mogelijk is, wordt de decoder omgeruild voor een nieuwere versie. Daar zouden dan de problemen mee opgelost moeten zijn.

Kortom heb je problemen met je decoder; bellen en laat ons de resultaten weten!!!!!!!!!


Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004