WTF is dit!!!!!! Is Tiscali gek geworden?!?!?!?!?!

Gestart door THX-UltraII, november 3, 2006, 08:21:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Probeer net op internet te gaan, krijg ik de volgende melding:

''Uw internetverbinding is door Tiscali afgesloten.
Uw verbinding is uitgeschkeld vawege het draaien van een open SOCKS5 proxy. Neem contact op met het abuseteam van Tiscali.''

Mij pc is als volgt ingesteld:

zowel soft- als hardwarematige firewall uitgschakeld.
Draai met de volgende programma's:

Eweka
Emule
DC++
Utorrent
Limewire
Firefox

ZIJN ZE GEK GEWORDEN BIJ TISCALI!!!! wat moet ik nu doen en wat te doen om dit in het vervolg te voorkomen???? Wil vast en zeker Eweka blijven gebruiken, dat moet ik namelijk toch zelf weten???

Sorry voor de irritatie maar heb alleen nog maar gezeik gehad met Tiscali!!!!!




Raphie

Citaat van: THX-ultraII op november  3, 2006, 08:21:54
zowel soft- als hardwarematige firewall uitgschakeld.

Je geeft het antwoord zelf al: stukje zelfbescherming en bescherming van het tiscali netwerk.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Lijkt me meer iets voor de klaagplek dan Algemeen PC. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Heb ik ook al eens gehad bij XS4ALL, bleek er toch iets in mijn computer gekropen te zijn dat aanvallen uitvoerde op andere computers... dus even mcafee draaien
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

THX-UltraII

hmmmmm, heb gisterenavond nog Kaspersky gedraaid.
Dat het zelfbescherming is snap ik, maar het is meer de vraag wat ik eraan moet doen om weer op het net te kunnen en dit in het vervolg te voorkomen. Wat nog veel belangrijker is: Wat is de OORZAAK ervan.

TornadoGo

Ik heb dit ook heel lang geleden met Planet Internet gehad. Ik werd beschuldigd van spammen, het bleek later dat iemand anders mijn ip-adres immiteerde. Het leuke is dat je, om weer aangesloten te worden, moet bewijzen dat het nu in orde is. Ik moest destijds mijn Planet e-mail adres in de gaten houden voor bericht over óf en wanneer ik weer aangesloten zou worden.

Niet lang daarna ben ik naar een andere provider gegaan.  ;D
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

kippekop

Maar je hebt dus geen firewall actief?? Nogal logisch dat je dan bijna wordt afgesloten, heb ik ook gehad, gewoon een zombie computer zo. Draai gewoon eens in de twee weken wat progjes (voor virussen en spyware) firewalltje erbij en klaar is kees.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

THX-UltraII

welke spyware progz zijn goed, welke virusscanner en welke firewall?

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Nahpets

Citaat van: THX-ultraII op november  3, 2006, 08:21:54
zowel soft- als hardwarematige firewall uitgschakeld.
Draai met de volgende programma's:

Eweka
Emule
DC++
Utorrent
Limewire
Firefox

Een vraag uit nieuwsgierigheid:
Waarom draai je zonder bescherming terwijl je allerlei p2p-programma's draait?

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

THX-UltraII

Citaat van: Enno op november  3, 2006, 12:09:52
Een vraag uit nieuwsgierigheid:
Waarom draai je zonder bescherming terwijl je allerlei p2p-programma's draait?

Enno  :)

nooit gedaan en nooit gezeik gehad ook. Nu wel dus. Heb overigens wel Kaspersky 6 meedraaien op de achtergrond. Is dit geen beveiliging dan? Er staat in de settings dat deze namelijk ook tegen aanvallen van buitenaf blokkeerd

Sk

Waarom mensen p2p gebruiken heb ik nooit kunnen begrijpen en jij draait er maar liefst 5  :o Jouw pc moet echt super traag zijn van al die spywarepakketten die je geeinstaleerd hebt, laat staan de zeer grote kans op aanwezigheid van virussen. Vergeet overigens niet dat er eerst virussen gemaakt worden en daarna pas het tegengif. Kaspersky is opzich een redelijke virusscanner, nod32 is op het moment het beste wat er op de markt te verkrijgen is (feit geen discussie)

Ik ben echt benieuwd naar een hijackthis log van jouw pc. Je kunt het hier downloaden http://majorgeeks.com/downloadget3155-1-3b9fcbd7bbbb7e55f3c294060b2a34da.html
Unzippen naar een eigen map en maak een log en post hem voor de gein eens hier.

@spotmatic
Flutmanpro richt meer schade aan dan je lief is en maakt het vrijwel onmogelijk om een systeem schoon te krijgen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

THX-UltraII

@sk: wat is volgens jou een goede virusscanner?

Sk

Citaat van: THX-ultraII op november  3, 2006, 13:21:08
@sk: wat is volgens jou een goede virusscanner?

Als je goed gelezen zou hebben zie je NOD32 staan  ;) Wel is het beter als je eerst de oorzaak aanpakt dus verwijder alle p2p rotzooi. En ik ben nog steeds benieuwd naar je Hijackthis log.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

lampie1979

Van het hele rijtje is limwire de enige boosdoener, dit is echt zooi. De rest is prima en zonder spyware.
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

Sappien

Waar baseer je dat op? Werk al jaren met Limewire, en heb zekers geen last van spyware

hifiman

Citaat van: THX-ultraII op november  3, 2006, 12:06:48
welke spyware progz zijn goed, welke virusscanner en welke firewall?
Als firewall zou ik gewoon de embedded firewall van je adsl router gebruiken, lijkt me praktischer en betrouwbaarder.

ajbeefde

Citaat van: THX-ultraII op november  3, 2006, 08:21:54


ZIJN ZE GEK GEWORDEN BIJ TISCALI!!!! wat moet ik nu doen en wat te doen om dit in het vervolg te voorkomen???? Wil vast en zeker Eweka blijven gebruiken, dat moet ik namelijk toch zelf weten???

Sorry voor de irritatie maar heb alleen nog maar gezeik gehad met Tiscali!!!!!





Waarom dan geen andere provider ?  Dan is het probleem opgelost..... en geen irritatie's.....   :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

kippekop

Nod32 of AVG gratis, spyware ad-aware, spybot gratis, firewall: zone alarm
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

peterrr

inderdaad Agv is een goede "gratis" virusremmer  ;D
Verder zweer ik bij hitmanpro2 ook gratis en ook gratis zonealarm,firefox

Nooit echt last van spyware gehad met dit bundeltje.
Dit In tegenstelling met antivirus  programma`s waar ik ieder jaar voor moest betalen zoals nortom,mccfee

Succes groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

B.J.

Geen van zijn programmas (die hij aangeeft) hebben spyware inzich en hij draait Kaspersky 6 (antivirus/spyware en firewall). Draai voor de zekerheid eens hijackthis en post hier de log.

http://www.spywareinfo.com/~merijn/programs.php#hijackthis

Sk

Citaat van: peterrr op november  3, 2006, 17:14:47
Verder zweer ik bij hitmanpro2 ook gratis en ook gratis zonealarm,firefox

Succes groet peterr

Het programma HitmanPro wint aan populariteit en wordt door sommigen gezien als DE oplossing voor alle spywareproblemen omdat het een combinatie is van een aantal antispywareprogramma's. MIJN ervaring is dat HitmanPro niet voldoende is om hardnekkig spyware te lijf te gaan.

HijackThis logs die zijn "mishandeld" door Hitman bieden nauwelijks nog aanknopingspunten voor HijackThis analysers.

Verder heb je met Flutmanpro geen enkele invloed op de ondernomen acties. Het programma verwijdert direct alle gevonden registersleutels, -waarden en bestanden zonder toestemming te vragen. In het ergste geval wordt een systeem daarmee volledig platgelegd.

HitmanPro geeft een hoop valse alarmen (false positives) en ook een te hoge alarmering bij kleine zaken (bijv. cookies)

Maargoed dit zal altijd een discussie blijven met mensen die denken er wat van af te weten. Ik doel verder niet op jouw hoor.

Vergis je daarom niet in spyware.. het lijkt soms zo simpel om alles te verwijderen maar dit is het dus niet. Het spyware wordt allemaal ook steeds slimmer en nestelt zich diep in windows waardoor het extra lastig is om dit te verwijderen. Dit vergt een hoop kennis van spyware om dit perfect en op de juiste manier te kunnen verwijderen, en dus niet rechterklik op een html file en verwijderen  ;)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Joris1971

ben nu nog blijer dat ik een Mac heb... bij pc's is het meer Plug & Pray  :P

DA BoSS

#23
hier ook slechts positieve ervaringen met hitmanpro
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Sk

Citaat van: peterrr op november  3, 2006, 17:14:47
inderdaad Agv is een goede "gratis" virusremmer  ;D

AVG en goed en nog gratis ook? wow dream on  :) AVG is voor mensen die geen geld hebben of uit willen geven voor een ECHT antiviruspakket. Ik denk hierbij aan nod32. AVG is slecht (feit geen discussie) Ik heb een aantal jaar lang Hijackthis logs geanalyseerd voor mensen en mij verdiept in spyware en virussen. Hieruit blijkt dat NOD32 een zeer deugdelijk antiviruspakket is en op het moment het beste is. Uiteindelijk ben ik hiermee gestopt omdat er steeds meer en hardnekkiger spyware is bijgekomen.

Het analyseren van logs vraagt veel "verdiepen in" en bovenal heel goed "op de hoogte blijven van". Heel veel tijd dus.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9