Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karll2

Ik heb zonet een epson tw700, kan mij iemand zeggen waar ik de beste instellingen vindt hiervoor ..

Alvast bedankt

Bant

Citaat van: Karll2 op juni 21, 2007, 12:58:38
Ik heb zonet een epson tw700, kan mij iemand zeggen waar ik de beste instellingen vindt hiervoor ..

Alvast bedankt

Hey gefeliciteerd met je aanwinst! Hier zul je zeker geen spijt van krijgen. Om te beginnen is het belangrijk om de projector goed op te stellen, dat kun je doen aan de hand van dit verhaaltje:

Citaat-Je begint met de beide lenshift rollertjes in de nulstand te zetten (het midden)

-Daarna de projector fysiek recht hangen: Gewoon beginnen metzorgen dat de bovenkant van het geprojecteerde beeld evenwijdig is aan de bovenkant van je scherm. Dit doe je door de projector fysiek naar links of rechts te draaien. Hoeft verder nog niet op de zelfde hoogte, van het scherm te zijn, alleen evenwijdig.

-Daarna kijken (keystone uiteraard uit!) of de linker kant van het geprojecteerde beeld evenwijdig is aan je rechterkant. Dit doe je door de projector fysiek voor of achterover te kantelen. De randen van je geprojecteerde beeld zijn nu ook evenwijdig aan de randen van je scherm.

-Als alle randen mooi evenwijdig aan elkaar zijn en de hoeken mooi haaks, kun je met de zoom en de V en H lenshift het beeld binnen de kaders van je scherm verschuiven. Daarbij moet je zorgden dat je je projector fysiek niet beweegt.

Verder kun je het beste de Theater Black 1 stand gebruiken, daar word het contrast het hoogste door. En je moet even controleren of de Auto Iris aan staat. Verder natuurlijk gebruik maken van een goede bron (dvd speler oid) en zo mogelijk een hdmi kabel gebruiken en anders Component.

Succes ermee.

J.A.F._Doorhof

Het beste is de unit te laten calibreren dan haal je echt een enorme winst eruit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bant

Inderdaad de projector laten calibreren is vereweg het beste. Daardoor zijn de kleuren veel beter in balans en het contrast hoger. Laat je dat niet doen, dan is de Theater Black 1 modus de beste out of the box stand.

Karll2

#329
ok hartelijk bedankt ;) ben al wat wijzer geworden
Ja calibreren doe ik na 200u  ;)


Kan ik laten calibreren bij jou J.A.F Doorhof , ik woon in Belgiƫ maar dat leek geen probleem heb ik gelezen, als ik rond 250uur zit zal ik iets laten weten.
En om de hoeveel uur moet zo'n beamer gecalibreerd worden ? 1maal voor 1 lampleven ?
Alvast bedankt,

Mvg,
Karl

Gre

Wat is de gemiddelde levensduur van een dergelijke of een concurrerende projector van dit caliber (niet de levensduur van de lamp, maar van de projector op zich).

Thanks.

J.A.F._Doorhof

ligt enorm aan het gebruik, omstandigheden etc.
Maar de meeste overleven de wensen van de gebruiker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Klinkt cryptisch maar je bedoelt toch gewoon dat de gebruiker eerder een nieuwe wil dan dat de oude op is.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Karll2

Het is mij opgevallen dat ik bij het instellen de niet advanced shaprness kan instellen :s ik kan alleen standard sharpness..
Kan er mij hier iemand vertellen hoe ik wel advanced sharpness kan gebruiken.


Alvast bedankt,

Karll

J.A.F._Doorhof

Door hem op advanced te zetten en dan kun je hem instellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Karll2

ik kan hem niet op advanced zetten  ???

J.A.F._Doorhof

Moet gewoon kunnen, ik doe het hier dagelijks :D
Heb je hem wel in de theater modes staan ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Karll2

ja TH 1  auto iris aan , ...  ??? Ik snapte niet waarom ik dat niet kon kiezen dus vraag ik het maar eventjes hier

Thundax

#339
Wat gebeurt er met het beeld op een TW700 1280x720 projector als via een VGA-kabel een signaal van 1280x800 wordt uitgestuurd? (Vanuit mijn laptop met hardwarematig 1280x800 screen/adapter naar een TW700)

Bijvoorbeeld:
- Helemaal geen beeld
- Een beeld dat voor een gedeelte weggevallen is? (Zo ja, wordt dan het bovenste of onderste gedeelte niet weergegeven, of kun je het centraliseren/scrollen?
- Wordt het beeld gecropped zodat 800 lijnen over 720 lijnen worden verdeeld waardoor hele dunne lijntjes weg kunnen vallen?
- Anders/Instelbaar? .......

Ik maak namelijk gebruik van een laptop met resolutie 1280x800 (Geforce Go7600 chipset)... Veel programma's/animaties draaien op 1280x800 fullscreen, maar zodra ik windows instel op 1280x720, dan worden de programma's automatisch op 800x600 weergegeven, waardoor er enorm grote zwarte balken komen... Dat is zonde... Vandaar dat ik als het enigszins mogelijk is gewoon toch 1280x800 uit wil sturen...

Wat feedback op deze 1280x720 / 1280x800 resolutie zou erg welkom zijn!

Marsh

Het is bijna zeker, de TW700 komt hier ook te staan.  ;D
Dan uiteraard wel via Frank, inclusief calibratie!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Thundax

Ja, bij mij komt ie waarschijnlijk ook te hangen.
Ik ga morgen bij iemand met zo'n apparaat kijken.
Als ie bevalt dan ga ik het apparaat misschien dezelfde dag nog halen.
Kan niet wachten :)

Marsh

Citaat van: Thundax op juli 23, 2007, 09:23:15
Ja, bij mij komt ie waarschijnlijk ook te hangen.
Ik ga morgen bij iemand met zo'n apparaat kijken.
Als ie bevalt dan ga ik het apparaat misschien dezelfde dag nog halen.
Kan niet wachten :)



Ik moet helaas nog even wachten..... als je het doet, zou ik hem wel via frank aanschaffen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


provia_f

Citaat van: Thundax op juli 16, 2007, 20:34:09
Wat gebeurt er met het beeld op een TW700 1280x720 projector als via een VGA-kabel een signaal van 1280x800 wordt uitgestuurd? (Vanuit mijn laptop met hardwarematig 1280x800 screen/adapter naar een TW700)


Laatst heb ik mijn Toshiba laptop (1280x800, Intel grafische chipset) voor een slideshow aangesloten op mijn Hitachi PJ-TX100 (1280x720). Tot mijn verbazing zei de projector dat er een 1024x768 beeld binnenkwam, en alles aan de zijkant van het laptopscherm werd er op de beamer dus afgelaten. Ik moet eigenlijk nog uitzoeken waar dit nou precies aan ligt. Idealiter zou ik vanf de laptop 1280x720 uitsturen, ik heb mijn plaatjes ook zo geresized dat ze maximaal 1280 of 720 zijn om allerlei scaling te voorkomen, maar dat werkt dus nog niet zoals ik hoopte...
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Thundax

Citaat van: provia_f op juli 23, 2007, 10:51:08
Laatst heb ik mijn Toshiba laptop (1280x800, Intel grafische chipset) voor een slideshow aangesloten op mijn Hitachi PJ-TX100 (1280x720). Tot mijn verbazing zei de projector dat er een 1024x768 beeld binnenkwam, en alles aan de zijkant van het laptopscherm werd er op de beamer dus afgelaten. Ik moet eigenlijk nog uitzoeken waar dit nou precies aan ligt. Idealiter zou ik vanf de laptop 1280x720 uitsturen, ik heb mijn plaatjes ook zo geresized dat ze maximaal 1280 of 720 zijn om allerlei scaling te voorkomen, maar dat werkt dus nog niet zoals ik hoopte...

Tja, ik hoorde al dat 1280x720 waarschijnlijk wel 1-op-1 weergegeven kan worden.
1280x800 zal een uitdaging worden. Morgen ga ik het proberen met mijn laptop, en dan zullen we zien.
Als er full screen maar iets moois uit komt ben ik al enigszins tevreden :)
Ik laat het morgen wel weten.

Alfred30

Citaat van: Thundax op juli 23, 2007, 09:23:15
Ja, bij mij komt ie waarschijnlijk ook te hangen.
Ik ga morgen bij iemand met zo'n apparaat kijken.
Als ie bevalt dan ga ik het apparaat misschien dezelfde dag nog halen.
Kan niet wachten :)

Ik wil er ook eentje, hij komt niet te hangen maar wel te staan.
Gisteren even de handleiding online bekeken voor de projectieafstanden en het moet in mijn ruimte passen.
Binnenkort wil ik eens ergens gaan kijken welk formaat scherm ik wil hebben.

Groet,

Alfred

Marsh

Citaat van: Alfred30 op juli 23, 2007, 12:30:44
Ik wil er ook eentje, hij komt niet te hangen maar wel te staan.
Gisteren even de handleiding online bekeken voor de projectieafstanden en het moet in mijn ruimte passen.
Binnenkort wil ik eens ergens gaan kijken welk formaat scherm ik wil hebben.

Groet,

Alfred

Waar kan je dat bekijken voor deze beamer?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


ole_ole

Thundax komt morgen bij mij om te kijken of deze beamer wat voor hem is.

Alfred30

Citaat van: Marsh op juli 23, 2007, 12:47:02
Waar kan je dat bekijken voor deze beamer?

Op deze site in de userguide http://esupport.epson-europe.com/ProductHome.aspx?lng=nl-NL&data=U002Fu0+9pghwqrH5U3EHU002FzM7ke6UU9EU002F3MU002F&tc=5

Dan staat het bij hoofdstuk "Grootte van projectie aanpassen"

Thundax

#349
Ik heb de TW700 inmiddels!
Prachtig mooie beamer... Prachtig mooi beeld... Echt een WOW-factor :D
Ik heb ook een scherm erbij... Een Beamax R100 170x97 zichtbaar beeld met 100cm bovenkader...
Ik ben enorm tevreden :D