Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

je kan het beste 720P of 576P selecteren en sharpness op midden van de oppo of uit.
Dat zie je snel genoeg als je een grid opzet van een DVD, zie je overal witte randen naast lopen moet hij lager.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bant

En idd 1080i selecteren heeft geen zin omdat de epson dat toch weer moet downscalen naar 1280x720. En andere instellingen moet je gewoon kijken wat je het mooiste vindt. Hij moet trouwens wel op "video 2" staan.

ole_ole

Citaat van: Bent op maart 31, 2007, 10:57:54
En idd 1080i selecteren heeft geen zin omdat de epson dat toch weer moet downscalen naar 1280x720. En andere instellingen moet je gewoon kijken wat je het mooiste vindt. Hij moet trouwens wel op "video 2" staan.

Op de Oppo ja, klopt die instellingen had ik al van Rene doorgekregen

daffeh

ook eindelijk de mijne besteld

Nu nog wachten tot frank em in stock heeft en kan calibreren (tot dan nog maar even naar mijn lege muur staren :))

ole_ole

Na een paar films valt het me op dat er een blauwe waas aanwezig is.
Hoe krijg ik die weg zonder de calibratie aan te tasten?
Hij staat nog op de instellingen die Frank erin heeft gezet.

J.A.F._Doorhof

Staat de unit op de gecalibreerde stand, laad willekeurig een geheugen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ole_ole

Ik laat de beamer elke keer beginnen in de "memory 1" stand zoals opgegeven.

J.A.F._Doorhof

Waar zit de blauwe gloed, alleen in het zwart of overal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ole_ole

In de donkere scenes is het goed zichtbaar.
Dacht eerst dat het aan de dvd lag of de Oppo, maar anderen was het ook al opgevallen.

Bant

Is dat niet gewoon het bekende euvel bij bijna alle goedkopere lcd projectoren, dat het donker wat blauwig is? Ik denk niet dat er wat aan te doen is, ik zou er maar gewoon niet te veel op letten. Ik heb het ook een beetje, maar negeer het gewoon.

Athome

Ik heb die blauwe gloed bij mij niet gezien. Ook niet bij mijn vorige Tw200H.

B.T.W
ik heb mijn TW700 een kleine 6 weken moeten missen voor een reparatie (garantie uiteraard). Als leen projector heb ik een TW20 gekregen. Deze is een stuk goedkoper dan de TW700 maar het is ook een stuk minder.
In Miami Vice zit soort van beeldruis welke in de nachtelijke buitenscenes goed te zien is. Op de TW20 is dit door de lagere resolutie vrijwel niet te zien. Ook de aftiteling is moeilijk te lezen.
De Tw700 is in mijn ogen zijn extra geld dubbel en dwars t.o.v. van de TW20

J.A.F._Doorhof

Bij de volgende hercalibratie even je Oppo meenemen dan kan ik kijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daffeh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  5, 2007, 12:39:38
Bij de volgende hercalibratie even je Oppo meenemen dan kan ik kijken.
Doe eerst de mijne maar ^_^ (of heb je nog geen tw700's binne?)

ole_ole

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april  5, 2007, 12:39:38
Bij de volgende hercalibratie even je Oppo meenemen dan kan ik kijken.

Ja is prima, bij de 200 uur maak ik een afspraak

ejhuisman

Ik heb sinds januari de Epson TW700. Het is mijn eerste beamer, maar ik vind kijken naar films op deze manier erg leuk. Ik gebruik de beamer op zijn kop vanwege plaatsing in een kast.
Nu heb ik echter een probleem.
Ik merk de laatste tijd dat de auto iris functie lawaai begint te maken. Vooral bij rustige scenes is dit geluid storend, omdat het niet constant is. Het klinkt een beetje als een ratelende harddisk. Wanneer ik de auto iris uit zet is het probleem verdwenen. Ook door de beamer recht te zetten is het geluid zachter en minder storend.

Zijn er meer eigenaars van een TW700 met dit probleem? Alvast bedankt.

Mvg,

Eric

Bant

Citaat van: ejhuisman op april 23, 2007, 18:19:32
Ik heb sinds januari de Epson TW700. Het is mijn eerste beamer, maar ik vind kijken naar films op deze manier erg leuk. Ik gebruik de beamer op zijn kop vanwege plaatsing in een kast.
Nu heb ik echter een probleem.
Ik merk de laatste tijd dat de auto iris functie lawaai begint te maken. Vooral bij rustige scenes is dit geluid storend, omdat het niet constant is. Het klinkt een beetje als een ratelende harddisk. Wanneer ik de auto iris uit zet is het probleem verdwenen. Ook door de beamer recht te zetten is het geluid zachter en minder storend.

Zijn er meer eigenaars van een TW700 met dit probleem? Alvast bedankt.

Mvg,

Eric

Yep, heb er hier ook last van, zeker in stille scenes hoor je hem geluiden maken. Ik heb er zelf niet zoveel last van, maar als er bezoek is zet ik hem gewoon uit, zij zien dat extra contrast toch niet. De kijken alleen maar naar de groote van het scherm. Volgens mij is het al vanaf het begin, is dat bij jou niet ook zo? Anders is het mischien toch niet normaal.

J.A.F._Doorhof

Laten we eerst omschrijven HOEVEEL lawaai :D
Voordat mensen denken dat er een airbus opstijgt.

We testen hier in een stille ruimte voor de calibratie staand (dus niet op de kop).
De iris is dan te horen als een soort HDD, heel zacht maar hoorbaar (zit er 20cm vanaf).
Zodra mijn laptop echter wat meer toeren draait komt die boven de iris en de TW700 uit.
MAW in een film kan ik me niet indenken dat dit opvalt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Melbury

CitaatHet klinkt een beetje als een ratelende harddisk

Sinds een week of 2 heb ik ook de Tw-700 en hoor ook het geluid wat je beschrijft.
Tijdens de stille momenten in Alien bijvoorbeeld , was hij hoorbaar redelijk druk bezig, maar het is gelukkig een wat 'dof' geluid dus (voor mij) niet hinderlijk.
Echter, bij de meeste films die ik tot nu toe zag, is het me niet erg opgevallen.



Athome

Inderdaad het ratelend geluid van een ouder type harddisk. De nieuwere harddisken zijn stiller.
In rustige scene's is het hoorbaar anders niet. Hinderlijk vind ik een te groot woord.
Je kunt horen dat de iris eigenlijk continu aan de gang is.

Hertog_Martin

#219
Citaat van: ejhuisman op april 23, 2007, 18:19:32
Ik heb sinds januari de Epson TW700. Het is mijn eerste beamer, maar ik vind kijken naar films op deze manier erg leuk. Ik gebruik de beamer op zijn kop vanwege plaatsing in een kast.
Nu heb ik echter een probleem.
Ik merk de laatste tijd dat de auto iris functie lawaai begint te maken. Vooral bij rustige scenes is dit geluid storend, omdat het niet constant is. Het klinkt een beetje als een ratelende harddisk. Wanneer ik de auto iris uit zet is het probleem verdwenen. Ook door de beamer recht te zetten is het geluid zachter en minder storend.

Zijn er meer eigenaars van een TW700 met dit probleem? Alvast bedankt.

Mvg,

Eric

Ik heb dit met een TW600, vanaf het begin en hij staat gewoon recht en rechtop. Ik meldde dit tijdje terug ook op het forum maar Frank ontkende het een beetje zoals nu ook weer. Hij meent dat het alleen hoorbaar is van heel dichtbij en enkel onder een bepaalde hoek..

Nou met een pc die niet echt stil is aan, de film aan en soms ook de xbox aan hoorde ik het overal in de kamer overduidelijk.

Het lijkt laatste tijd wat minder, misschien gewenning, misschien dat na honderden uren werken het zachter is gaan klinken..

misschien is Frank een beetje doof ;) ik heb nog jonge oren :P
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Ik ben niet doof maar wel realistisch.
Ik hoor de iris ook werken maar kan me er totaal niet aan storen, als je je oor bij een projector legt hoor je van alles :D
Het geluid van de iris hoort bij deze types projectoren, maw ik ontken niets maar ik kan er niets aan doen.

Ik heb er zeggen en schrijven 2 units uit gehaald die echt HEEL veel lawaai maakte, die 2 zijn ook omgeruild door Epson.
Dus we nemen dit wel degelijk zeer serieus, maar het heeft geen zin om er mensen bang mee te maken alsof het huis instort :D

Het enige waar je rekening mee moet houden tov van de situatie hier is dat veel mensen de projector tegen een hard plafond hebben hangen, als je verder ook nog eens een harde kamer hebt (geen gordijnen/vloerbedekking) zullen ALLE geluiden versterkt worden.

Waar het me omgaat (en dat heeft NIETS met ontkennen te maken) is dat het geluid van de iris gedurende normaal film kijken niet STOREND werkt, dat je hem hoort is nooit een discussie punt over geweest, wel hoe hard.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ejhuisman


Ik begrijp dat het lastig is om te bepalen wat storend is of niet. Dit is natuurlijk persoonsafhankelijk.

Wat ik niet begrijp is dat er een groot verschil zit tussen het geluid van iris met de beamer op zijn kop en in normale stand.
Deze beamer is gemaakt om aan een plafond bevestigd te kunnen worden. De werking zou dan toch hetzelfde moeten zijn?


Eric

mvugt

Ik heb zelf ook een TW700 en hem bevestigd aan het plafond. Ook ik constateer het ratelende geluid van de auto iris. Het is naar verloop van tijd overigens wel erger geworden.

Wat ik nog kwijt wil is dat bij aanschaf van de TW700 werd verteld dat deze beamer t.o.v. de TW600 is verbeterd wat betreft het geluid dat de fan produceerde bij plaatsing op zijn kop. Het is jammer dat Epson bij deze upgrade niet meteen dit probleem heeft meegenomen.

Ik ben het in deze dan ook eens met Eric dat een product dat het toestaat zowel normaal als op zijn kop geplaatst te worden in beide gevallen hetzelfde zou moeten functioneren.

Groeten,
Martin

Hertog_Martin

#223
Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 24, 2007, 08:28:17
Ik ben niet doof maar wel realistisch.
Ik hoor de iris ook werken maar kan me er totaal niet aan storen, als je je oor bij een projector legt hoor je van alles :D

[...]

Waar het me omgaat (en dat heeft NIETS met ontkennen te maken) is dat het geluid van de iris gedurende normaal film kijken niet STOREND werkt, dat je hem hoort is nooit een discussie punt over geweest, wel hoe hard.

Nou ja, je beweerd dus weer dat je er van overtuigd bent dat je het alleen hoort als je aandachtig gaat luisteren vlakbij de projector.. terwijl ik dus zei dat ik het op 5 meter afstand nog duidelijk hoor terwijl de pc draait.. niet alleen in totaal stille scenes maar ook scenes waar een dialoog wordt gevoerd bv.

Maar goed heb er laatste tijd geen last meer van/valt me niet meer nadrukkelijk op, het heeft me echt wel wekenlang gestoord dus kan begrijpen dat mensen in deze thread erover beginnen :)

Overigens frank, ik merk bij voetbal vertical banding (geloof ik) op mn tw600 bij bewegende beelden over het veld.. kan een hercalibratie dat fixen?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Als je er echt zoveel last van hebt moet je er gewoon mee terug komen dan kunnen we hier luisteren.
Ik sluit niets uit, ik zeg alleen wel dat het in 99% van de gevallen niet mag storen gedurende een film, ik zeg nergens dat hij niet te horen is.

Vertical banding kan veel oorzaken hebben, voornamelijk scaling/deïnterlacing als je het tenminste bedoeld bij bewegingen, ik kan daar wel voor je naarkijken maar erg veel instellen is niet mogelijk daarvoor.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"