Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis HF

Ik heb net het calculator programma van Epson gebruikt, maar ik kom nu uit op een beeld van 182 bij 103 cm op 16:9.
Zou ik dit beeld ook kleiner kunnen maken en scherper uiteraard  ;)

Ik projecteer op een afstand van 260 cm.....


Hartelijke Groet en bij voorbaat dank

Dennis HF

J.A.F._Doorhof

Levertijd is meestal 3-4 werkdagen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bant

Citaat van: Dennis HF op december 10, 2006, 20:26:12
Ik heb net het calculator programma van Epson gebruikt, maar ik kom nu uit op een beeld van 182 bij 103 cm op 16:9.
Zou ik dit beeld ook kleiner kunnen maken en scherper uiteraard  ;)

Ik projecteer op een afstand van 260 cm.....


Hartelijke Groet en bij voorbaat dank

Dennis HF

Ik neem aan dat je dus ook niet verder dan 260 van het scherm af kunt gaan zitten? Dan wil je namelijk zeker niet breder dan 182 ofzo projecteren, dan kun je het beeld gewoon niet meer overzien. Ik zou dus voor kleiner scherm dan die 239 gaan.

Duckt

Frank, voordat ik deze projector bij jullie ;D ga bestellen heb ik nog een paar vraagjes.

Ik zit ongeveer 3,5 meter vanaf het scherm.
Wat is dan aan te raden?

Doek van 225 zichtbaar.
Doek van 200 zichtbaar.


Verder ben ik er nog niet over uit welke kabels ik nodig ben.

Ik wil wel een goede kabel, betaal liever wat meer dan concessies te moeten doen in beeldkwaliteit.

Aansluitingen op mijn Pioneer DVR-540H-S zijn.

Coaxiale uitgang
Component uitgang
Aantal scart uitgangen 2
S-video ingang 1
S-video uitgang 1

J.A.F._Doorhof

Ik zou persoonlijk voor 2.00 gaan.
Qua kabels voor beeld Component en je speler op progressive uit laten sturen.
We hebben voor component verschillende opties, dat is afhankelijk van de lengte die je nodig hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Duckt

Kabel zal ongeveer 8 a 10 meter worden.

Is het aan te raden om mijn dvd speler voor de callibratie langs te brengen.
Ik woon namelijk in omgeving heerenveen en rijd zo even langs.

J.A.F._Doorhof

Liever bij de 200 uurs calibratie.
De eerste 200 uur wisselt er zo verschrikkelijk veel dat het niet veel uitmaakt, als hij maar gecalibreerd is :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Duckt


newday

nieuwe review op projectorcentral:
http://www.projectorcentral.com/epson_cinema_810.htm
er vanuit gaande dat de EPSON PowerLite Pro Cinema 810 dezelfde is als de TW700


Is hier al iets van bekend, wel een beetje vreemd dat de prijs bijna het dubbele is van de Epson Cinema 400 (= TW620 ??):

At this writing, the Cinema 810 sells for $2,999, while other excellent LCD projectors that deliver similar performance and resolution sell for less than $2000. Specifically, the Epson Cinema 400 sells for $1,599 ...

gobbya

Even beetje oftopic maar ik heb via internet de Hitachi tx300 besteld en krijg hem as zaterdag binnen. De reden om via internet te bestellen is vanwege mijn budget en de kronkel in mijn hoofd die mij niet langer kon laten w8en om tot aanschaf over te gaan. Ik kon gewoon niet doorsparen en dus nog langer te moeten w8en rofl

Het wordt mijn eerste beamer en heb na mijn bestelling gelezen over calibraties ed. Nu ik een leek ben lijkt t mij onverstandig om zelf te gaan rotzooien met een dvd'tje dus dan hierbij mijn uiteindelijke vraag aan Dhr Frank.

Is het mogelijk mijn beamer te zijner tijd na plus minus 200 branduren (heb ik begrepen) op te sturen naar u voor een calibratie ? Gezien u deskundigheid op dit vlak.

Indien mogelijk, wat zijn de kosten/tarieven hiervoor ?

Ps: was bijna om voor de tw700 hehe maar dus toch niet  :P
Versterker : Pioneer XV DV55 5.1
DVD: Samsung P244
Console: Xbox360, Ps2
PC: Dell 8300 P4 3.0Ghz HT,1,5G,Radeon 9800XT. Tv: LG 37LZ55,Upc Digitalbox. PJ: Hitachi TX300

J.A.F._Doorhof

Dat is altijd mogelijk de kosten zijn 80,00 en de verzendkosten.
Langskomen is echter beter ivm de teerheid van een projector (wel even een afspraak maken).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bant

Ik heb hem inmiddels binnen en ik vindt hem echt geweldig. Ook ondersteboven is hij zeer stil in mijn beleving, de iriswerking is ook nauweliks hoorbaar. De lichtoutput is prima. Ik ga hem vandaag eens proberen te calibreren met een eye-one.

ik heb alleen het probleem dat als ik hem op m'n laptop aansluit via vga, dat het beeld een stukje naar rechtsverschuift. Het geprojecteerde beeld blijft wel goed alleen verschuift het scherm (dus alles wat ik in windows doe) gewoon een stukje naar recht uit het beeld en links blijft een reep pixels ongebruikt. Op een scherm van 2.40 breedt is dat zo'n 8 cm. heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Athome

Maandagavond 18 december heb ik een TW700 besteld bij Frank en heb 'm gesmeekt om 'm voor de kerst te leveren (ik had mijn oude net verkocht). Ik kreeg een mail terug dat dit zo goed al onmogelijk was gezien zijn agenda. Een kleine teleurgesteld uiteraard maar het is niet anders. Ik hield hoop. Donderdag de 21ste een telefoontje van Annewiek. Ze gingen projectors ophalen zodat ze vrijdag toch nog uitgeleverd kon worden. Ik blij uiteraard.
Vrijdag aan het eind van ochtend een telefoontje dat de projector klaar stond. Begin van de middag heb ik 'm opgehaald, 's-avonds opgehangen (moest eerst nog andere dingen doen).
Mijn HDMI kabel was nog niet binnen dus moest het eerst via VGA. Ik had last van trillingen onder in het beeld, dat was iets minder maar toch Da Vinci Code gekeken.

Gezien de TW200H die ik hiervoor had is de TW700 een enorme vooruit. De kleuren zijn mooi neutraal. Het beeld is scherp en schitterend rustig. Er komt duidelijk meer licht uit de TW700 t.o.v de TW200H zonder dat het beeld er flets op word. De iris doet onhoorbaar zijn werk en de projector is ook heerlijk stil.

Vandaag (zaterdag voor de kerst) is mijn HDMI kabel ook binnen gekomen (15 meter Profigold). Deze aangesloten, wat een plaatje. :)  :)

Ik ben dus extreem blij met de TW700. Het is een goede keuze geweest.
Daarnaast wil Frank nogmaals bedanken voor de levering van de projector voor de kerst. Ik ben een happy man.
Dank je, Dank je, Dank je, Dank je.

spider99

Hoe groot is het verschil tussen bijde?
ik heb zelf nog een tw 200( zeer tevreden over)
is het verschil het geld waard?
kan er een blueray of hd speler op aangesloten worden (later als de prijzen normaal zijn?)iklas iets over 24p wat niet ging??
Heb je veel verschil tussen component en hdmi in je beeld?

Wat kan ik nog vangen voor een tw 200 met 200 uur? ???
marantz SR 5600 Zilver
mordaunt short genie zilver
PS#
epson eh TW 8100 "ISF" dhz scherm   80"

Athome

Het verschil tussen component en HDMI zie ik niet echt. HDMI lijkt me iets rustiger te zijn.
De tw700 is stiller maar dat niet echt een argument. Wat wel een argument is en wat je ziet, is het contrast. Als ik het goed heb is ligt het contrastratio van de TW700 een factor 10 hoger. Ook de lightoutput is hoger. Deze 2 samen zorgen er voor dat je een heel mooi kleurrijk en contrastrijk plaatje op je doek krijgt.
Voor mij is dit het geld dubbel en dwars waard.

De TW700 is HD-ready dus 1280x720, HDCP ondersteuning en HDMI aansluiting. Blu-Ray en HD-DVD spelers kunnen hier gewoon op aangesloten worden.

Volgens mij is 24p niet echt een standaard voor afspelen. Het meeste wordt toch gewoon op 50i/p of 60i/p uitgestuurd. Beeld wordt normaal gesproken met 24 frames/seconde opgenomen (Ook mijn HDD-recorder doet dit). Vandaar dat er mensen zijn die het materiaal dan ook met 24 frames wil gaan kijken. Iedere aanpassing in het beeld kost kwaliteit

P.S.
Ik heb mijn TW200H met 600 uur op de teller voor 700 euro verkocht nadat deze 6 weken op verschillende site's te koop heeft gestaan.

newday

#190
Citaat van: chronix op december 10, 2006, 00:56:39
Als het goed is ga ik vanderweek even bij iemand kijken die ook een TW700 heeft gekocht om te horen of het geluid ook zo duidelijk aanwezig is. Op de hoge licht stand is mijn TW700 net een kleine straaljager ...

Ik ben erg benieuwd en laat het jullie weten ...

en ? al geluisterd ?
ben ook wel benieuwd naar het geluid

Thundax

Is er uberhaupt voor jullie een reden om de hoge lichtopbrengst stand te gebruiken dan?
Als ik het forum zo lees, en ook de berichten van Frank en ook eigenaren, is de lage lichtopbrengst stand ruim genoeg voor een goed plaatje, en dat je niet wil dat de hoge wordt gebruikt... De ophef van het produceren van veel geluid bij de hoge lichtstand zou dan een beetje onzinnig zijn...
Of hebben jullie wel enige voorkeur om de hoge lichtopbrengst stand te gebruiken?

nielvm

Ik heb dit ook, als je de projector gebruikt op een hoge lichtstand, dan maakt ie heel wat herrie...

Als je hem gebruikt op de gecalibreerde stand, hoor ik hem niet ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Hogere lightoutput werkt ook voor Theater modes in vergelijk met de TW200H.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

brtram

Citaat van: Thundax op december 25, 2006, 12:10:28
Is er uberhaupt voor jullie een reden om de hoge lichtopbrengst stand te gebruiken dan?

Of hebben jullie wel enige voorkeur om de hoge lichtopbrengst stand te gebruiken?

Ik heb de TW600 en voor 's avonds DVD kijken in een redelijk verduisterde woonkamer is Theater-black 2 een prima stand.
De stand met hoge lichtopbrengst gebruik ik een enkele keer om overdag een voetbalwedstrijd te kijken, in de dan slecht verduisterde woonkamer, dan is gemis aan detail en een luidere ventilator geen probleem.   
Maar overdag een DVD kijken in de hoge stand is "waanzin"  ;)

Duckt

Citaat van: nielvm op december 25, 2006, 13:45:14
Ik heb dit ook, als je de projector gebruikt op een hoge lichtstand, dan maakt ie heel wat herrie...

Als je hem gebruikt op de gecalibreerde stand, hoor ik hem niet ...

Ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik hem op de gecalibreerde stand Memory 1 t/m 10 zet is de projectpr nauwelijks hoorbaar.
Zelfs niet op 1 meter afstand wanneer je naar een film kijkt en het geluid normaal staat.

Ik denk niet dat ik ooit de hoge lichtstand nodig heb, en wanneer het wel zo is dan zal dit echt incidenteel zijn.

ole_ole

Ik krijg de output resolutie niet goed, hij blijft staan op 720 x 468.
Hoe krijg ik die naar de native resolutie van de beamer?

Het beeld is namelijk nog erg wazig terwijl hij gisteren door Frank is calibreerd.
De beamer is overigens aangesloten via HDMI naar DVI van de Oppo

Bant

Citaat van: escape_nl op maart 30, 2007, 18:06:38
Ik krijg de output resolutie niet goed, hij blijft staan op 720 x 468.
Hoe krijg ik die naar de native resolutie van de beamer?

Het beeld is namelijk nog erg wazig terwijl hij gisteren door Frank is calibreerd.
De beamer is overigens aangesloten via HDMI naar DVI van de Oppo

Dit ligt gewoon aan de instelling van je oppo. Je kunt de resolutie als volgt instellen. Zet de oppo aan zonder dvd er in. (tw700 ook aan trouwens) En druk vervolgens net zo lang op  het DVI knopje van de afstand bediening (van de oppo) tot je linksboven in het scherm 720P ziet staan!

Succes ermee.

ole_ole

#198
bedankt voor de snelle reactie, ga het straks proberen, de bevindingen zal ik later posten, thx

ole_ole

Citaat van: Bent op maart 30, 2007, 18:17:27
Dit ligt gewoon aan de instelling van je oppo. Je kunt de resolutie als volgt instellen. Zet de oppo aan zonder dvd er in. (tw700 ook aan trouwens) En druk vervolgens net zo lang op  het DVI knopje van de afstand bediening (van de oppo) tot je linksboven in het scherm 720P ziet staan!

Succes ermee.

Bedankt, het is inderdaad een stuk beter.
Alleen heb ik nog wat vraagjes hierover.

Als de resolutie van de Oppo selecteer, 1080i. Is dat niet slecht voor de beeldkwaliteit, omdat de Oppo eerst een dvd moet upscalen naar 1080i en vervolgens wordt de dvd gedownscaled naar 720p door de Epson.

Om meer diepte te krijgen kan je 2 instellingen aanpassen, high- en low sharpness.
Beide instellingen staan normaal op "5", maar kan het nog beter? Ik mis namelijk wat diepte.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over de combo, Oppo en een Epson TW700