Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boekhour

Citaat van: KoreLe op december  4, 2006, 01:52:38
merci om zo snel te antwoorden op mijn vraag  ;D
gaat hier lekker snel in dit forum  ::)
Die epson TW700  hangt daar echt heel mooi op dat plankje aan je plafond , je ziet geen kabels en dat is wel mooi gedaan  ;)

Voor de goede orde, mijn verhaal (en de foto dus) betreft de TW600.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

strider7

Citaat van: raven op december  3, 2006, 11:33:46
Hoe presteert de Epson in verhouding tot de Pana AX-100 uit de doos? Dus beide zonder calibratie.

Iemand?. Of maakt het niet veel uit?
Mitsubishi HD1000 - Projecta 190x117 16:9

J.A.F._Doorhof

De panasonic heeft een IETS betere grayscale performance, maar een slechtere user instelling.
De TW700 een bijna perfecte user instelling maar wat slechtere grayscale.

Beide moeten gewoon gecalibreerd worden en aangezien we dit doen bij nieuwe projectoren is de vraag wat overbodig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Niet als je 'm ergens anders koopt en dat zal bij deze vraag het geval zijn, denk ik

J.A.F._Doorhof

waarom ergens anders kopen :D
We versturen door heel Nederland en België en qua prijzen zitten we zover ik weet aan de onderkant van de markt.

Maar goed, als je hem ergens anders koopt kun je hem het beste na 200 uur laten calibreren.
Tot die tijd een DVE DVD aanschaffen voor het afstellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

#130
Ik hoef uiteraard niet te vertellen om eens op kieskeurig te kijken. Daar kom je een zaak tegen die de TW700, ongecalibreerd uiteraard, ruim 300 euro goedkoper aanbiedt dan de ongecalibreerde versie van ITC. Bij deze zaak zou de TW700 op voorraad zijn.
We hebben het verder uiteraard niet over het verschil in service, etc. We hebben het alleen over de prijs. ;)

J.A.F._Doorhof

#131
Probeer er te bestellen zou ik zeggen :D

We hebben deze discussie al HEEL vaak gevoerd op het forum.
Je gelooft hopenlijk niet serieus dat we meer dan 300 marge maken op een product van 1575,00 ?
Een gemiddelde marge is tussen de 10-15%.
Als iemand voor minder aanbiedt is het niet via de NL distri's gekocht, maw je hebt een shitload aan problemen als je garantie nodig hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Ik heb mijn Sony bravia ook voor 400 euro goedkoper gekocht dan de reguliere prijs in de winkel. Dus ja waarom zou het niet kunnen.
Ik heb het ook alleen over de prijs en niet over de service en after sales.

Een collega van mij heeft een Sony audio setje gekocht in een normale winkel (normale winkelprijs 1999). Ook hier ging erg makkelijk 250 euro van de prijs af waardoor deze nog maar 100 euro boven de laagste internetprijs kwam.

Ik zeg ook niet dat jij meer dan 300 euro marge hebt maar het feit is wel dat deze grote prijsverschillen gewoon werkelijk aanwezig zijn. Hoe ze het doen weet ik niet.

Rielplayer

Citaat van: Athome op december  5, 2006, 18:38:19
Ik heb mijn Sony bravia ook voor 400 euro goedkoper gekocht dan de reguliere prijs in de winkel. Dus ja waarom zou het niet kunnen.
Ik heb het ook alleen over de prijs en niet over de service en after sales.

Een collega van mij heeft een Sony audio setje gekocht in een normale winkel (normale winkelprijs 1999). Ook hier ging erg makkelijk 250 euro van de prijs af waardoor deze nog maar 100 euro boven de laagste internetprijs kwam.

Ik zeg ook niet dat jij meer dan 300 euro marge hebt maar het feit is wel dat deze grote prijsverschillen gewoon werkelijk aanwezig zijn. Hoe ze het doen weet ik niet.

::)

Frank geeft toch aan dat het naar alle waarschijnlijkheid geen nl modellen zijn.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Athome

Mijn Bravia zou gewoon een NL model moeten zijn. Deze heeft geen DVB-T tuner in zich. Het NL model is een van de weinige die dit niet heeft. De audio set van mijn collega is gewoon in de plaatselijke Expert gekocht. Dit lijkt mij toch ook gewoon een NL-model.

spown

ik zou zeggen bestellen en dan kijken of het een nl model is. ik moet eerlijk bekenen dat mij dit ook opgevallen is. maar ja dit geld voor alles plasma  lcd versterkers ik ging naar de media markt om een lg plasma te kopen die was als in de aanbieding en ik kreeg er nog eens 250 vanaf (en hij komt echt uit nl). toen zat ik onder de inet prijs ;). dus het is wel mogelijk.  hoe ze het doen moet je mij niet vragen. maar ja een hele goede service is natuurlijk ook niet onbelangrijk.   groetjes maikel

chronix

Citaat van: Athome op december  5, 2006, 18:01:56
Ik hoef uiteraard niet te vertellen om eens op kieskeurig te kijken. Daar kom je een zaak tegen die de TW700, ongecalibreerd uiteraard, ruim 300 euro goedkoper aanbiedt dan de ongecalibreerde versie van ITC. Bij deze zaak zou de TW700 op voorraad zijn.
We hebben het verder uiteraard niet over het verschil in service, etc. We hebben het alleen over de prijs. ;)
Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  5, 2006, 18:04:13
Probeer er te bestellen zou ik zeggen :D

Ik heb 'm bij zo'n internet bedrijf besteld, zo'n 325 euro goedkoper, was op voorraad en had 'm binnen 4 dagen in huis :)

Bant

Nog even een vraagje over de zoomfunctie, ik heb de mogelijkheid de projector te gebruiken met totaal geen zoom (zo'n 5 meter wordt het dan) tot volledige zoom. Is het aan te raden er ergens tussenin te gaan zitten of kan ik toch het beste helemaal geen zoom gebruiken? Het lijkt me dat de helderheid daardoor minder wordt.

J.A.F._Doorhof

Contrast ratio word meer, helderheid iets minder als de zoomlens een variabel diafragma heeft.
PERSOONLIJK zeg ik meestal zo min mogelijk zoom gebruiken, en bij grote zoomlensen (groot bereik) ongeveer 25% vaak zit je dan nog niet aan je kleinste diafragma.

Over de prijzen:
Als ik ADVIESVERKOOPPRIJS aan hou dan kun je hier ook kortingen krijgen, ITC houd echter bijna nooit advies verkoopprijzen aan, we nemen zoals eerder aangegeven tussen de 10-15% marge, verschilt een beetje per product en de tijd die ik bezig ben met de calibraties maar dat is ongeveer gemiddeld.
Kun je dus veel goedkoper dan laat zeggen 15% marge dan moet je bij jezelf te raden gaan.
Er kunnen veel dingen aan de hand zijn, import toestellen, toestellen van een grote partij of simpel weg B-stock.
En je kunt mazzel hebben natuurlijk.
Probleem is alleen waar ga je naar toe als je een klein mankement hebt ?
Veel online dealers hebben geen winkel, en zijn ook strikt gehouden aan de toelaatbare eisen van Epson, en aangezien die er niet zijn heb je als klant dus een probleem als je bv een afwijking hebt die bij ITC NIET toelaatbaar word gevonden maar bij een online retailer wel.

Maar goed, het maakt mij echt heel weinig uit waar je hem koopt.
Gecalibreerd moeten ze vaak toch geworden, en als ik uitga van gemiddeld 3 calibraties in een levenscyclus heb ik mijn marge ook al te pakken op een niet ITC machine.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Athome

Als de contrast ratio groter wordt bij minder zoom (of geen zoom) kan dit dan ook de meting beinvloeden of zijn de verschillen daarvoor te klein.

J.A.F._Doorhof

Daarvoor zijn de verschillen te klein.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roteldebotel

Citaat van: Athome op december  5, 2006, 18:38:19
Een collega van mij heeft een Sony audio setje gekocht in een normale winkel (normale winkelprijs 1999). Ook hier ging erg makkelijk 250 euro van de prijs af waardoor deze nog maar 100 euro boven de laagste internetprijs kwam.

Op één of andere manier heb ik er totaal geen moeite mee om te geloven dat er in dit geval makkelijk 250 afging. ;D  Wél vind ik het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dan nog 1750 willen betalen voor een Sony audio setje.  >:D

Maar goed, (gedeeltelijk) terug OT. Zelf wil ik mijn (AV) spullen bij vakkundige dealers kopen. Mensen die net zo'n enthousiasme hebben voor AV als ik en derhalve ook niet anders willen dan eerlijk advies geven. Als ik iets bij een dozenschuiver wil kopen dan zou dat hoogstens voor een staafmixer zijn (en laat ik die nou nét niet nodig hebben).
Maar als je er geen problemen mee hebt om eerst info op te doen in een showroom, vergelijkingen te kunnen maken, vakkundig advies te vergaren van een expert en het vervolgens daarna te kopen bij een internetbedrijf, dan moet je dat vooral doen.


Athome

Citaat van: roteldebotel op december  6, 2006, 11:16:09
Op één of andere manier heb ik er totaal geen moeite mee om te geloven dat er in dit geval makkelijk 250 afging. ;D  Wél vind ik het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dan nog 1750 willen betalen voor een Sony audio setje.  >:D

De belangrijkste reden was, Het oog wil ook wat. Mijn collega weet ook dat het systeem schoffterig duur is. Andere opties konden we niet vinden.

roteldebotel

Citaat van: Athome op december  6, 2006, 11:19:12
De belangrijkste reden was, Het oog wil ook wat. Mijn collega weet ook dat het systeem schoffterig duur is. Andere opties konden we niet vinden.

Dat zal ook wel en over prijs gesproken: het enige wat goedkoop was aan dit Sony audiosetje was natuurlijk mijn opmerking ;D (kon het gewoonweg niet laten). Maar als het met name een esthetische overweging was: heb je plaatjes of typenummers?

Athome

Dar X1R.
Enige set die er netjes uit ziet (persoonlijk uiteraard) 2 kleine speakers (groot is uit den boze) en een harddisc recorder met Guide+ aan boord. 5 speakers mag ook niet maar "surround" weergave moet wel mogelijk zijn. Nederlandstalige menu's zijn verplicht en de bediening zo makkelijk mogelijk. Of te wel wat jij makkelijk vind en daar minder dan helft er van.

Mr. Bean

Een niet onbelangrijke vraag voor de Filmfreaks: kan deze beamer ook 720p & 1080p @ 24 Hz (of een veelvoud daarvan) aan?

B.J.

#146
Citaat van: Mr. Bean op december  6, 2006, 13:43:02
Een niet onbelangrijke vraag voor de Filmfreaks: kan deze beamer ook 720p & 1080p @ 24 Hz (of een veelvoud daarvan) aan?

Als je het topic leest dan weet je het antwoord op je vraag al  ;)

audiomaniac

Citaat van: daffeh op november  7, 2006, 10:55:38
ik ga vanop 5m een beeld van +- 2à2m30 projecteren (ik heb 2m45 plaats) op een scherm dat ik nog moet kopen :D
Moet je echt veel lumen hebben om vanop die afstand 2m34 (kinpin formaat) te projecteren?

Als ik het goed heb is de zoom maximaal 2.1. Met een afstand van 5m krijg je dan niet 2.38?

Mijn probleem is dat ik een afstand van 6.1m moet overbruggen voor een beeld van 2.5 breed. Als ik het goed berekend krijg ik dan een beeld van minimaal 2.9m wat duidelijk te veel is.

Frank heb jij hier een commentaar?

Groetjes uit Brussel

Robert
Groetjes uit Brussel
Robert

beobuddy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  6, 2006, 09:45:19
Gecalibreerd moeten ze vaak toch geworden, en als ik uitga van gemiddeld 3 calibraties in een levenscyclus heb ik mijn marge ook al te pakken op een niet ITC machine.

MvrGr.
Frank

Is het nu zo dat bij alle nieuwe ongecalibreerde TW700's er eenzelfde soort afwijking in zit.
M.a.w. als je er meerdere nieuwe ongecalibreerde naast elkaar zet, geven ze dan wel allemaal hetzelfde plaatje?

Ik mag toch aannemen dat Epson als doelstelling heeft om een beamer op de markt te zetten die bij een ieder hetzelfde plaatje geeft?
Daar zijn die beamers toch voor ontwikkeld?

Dus of Epson neemt niet zo nauw met het afregelen, of regelt ze af met andere beeld (voller/minder van kleur/contrast o.i.d.) als resultaat.

ik weet na mijn calibratie van mijn Toshiba dat het afregelen een goede investering is, maar toch.

Wat is de gedachte van Epson om dergelijke afwijkingen zo te laten voor wat het is?
Ik vind dat een negatieve gedachte, zo van, de klant ziet het toch niet.
Of zit de afwijking in de lampunit zelf? Sorry als dit dom overkomt, maar de vraagstelling knaagt. 

J.A.F._Doorhof

Elke projector is verschillend niet alleen Epson.
Ze komen allemaal wel ONGEVEER overéén maar de ene heeft net wat meer blauw, de andere net wat minder rood etc.
Als je alles op een hoop gooit hangt het allemaal rond hetzelfde.
Het is technisch ONMOGELIJK om ELKE machine exact gelijk te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"