Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bant

Citaat van: chronix op december  1, 2006, 14:32:49
Nee, de projector is niet gecalibreerd.

Bentsdl, bedankt voor je aanbod, wanneer verwacht je 'm ongeveer te hebben?

Ik ben aan het proberen of iemand een dB metertje heeft en met deze even te meten. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik er naast zit.
Ik verwacht hem einde van volgende week te hebben hangen. Met de sint in het land heb ik even niet zo veel tijd om er nu wat aan te doen nl ^-^

J.A.F._Doorhof

Bij een niet gecalibreerde unit moet je de theater black 1 stand gebruiken en goed checken dat de BRIGHTNESS niet op een plus waarde staat.

De TW600 is niet te upgraden met een firmware upgrade naar een rustigere fan.
De luchtweg zit anders in elkaar als hij op de kop hangt, bij de TW700 is die schijnbaar veranderd want daar hoor ik niet of nauwelijks verschil.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Johnny_Bravo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december  1, 2006, 14:56:21
De TW600 is niet te upgraden met een firmware upgrade naar een rustigere fan.
De luchtweg zit anders in elkaar als hij op de kop hangt, bij de TW700 is die schijnbaar veranderd want daar hoor ik niet of nauwelijks verschil.

De fan-snelheid wordt softwarematig aangestuurd.

Dit moet toch ergens gewijzigd kunnen worden ?

RubenP

Citaat van: Johnny_Bravo op december  1, 2006, 14:59:33
De fan-snelheid wordt softwarematig aangestuurd.

Dit moet toch ergens gewijzigd kunnen worden ?
Een anders gevormde/geplaatste opening kan je moeilijk softwarematig vervangen.
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Thundax

#104
Het zou zo moeten zijn dat des te meer warmte er wordt opgebouwd in de projector, des te harder de fan zijn werk moet doen om het koel te houden... Logisch... Technisch is het wellicht mogelijk om het geluid (die dus meestal gerelateerd is aan de moeite die de fan moet doen) te verlagen, maar dat gaat ten koste van je koeling... En dat wil je met een beamer zeker niet; zeker gezien ervaringen met oude lcd beamers waar de lcd-display wel eens doorbrandde... Er zal dus iets met de airflow moeten gebeuren, of technisch een andere stillere fan moeten plaatsen.. Blijkbaar is dat laatste in de TW700 verbeterd...

roni

Een vriend van me heeft sinds een paar dagen ook een tw700. maakt wel meer herrie dan mijn z4. Irritanter is echter dat in de low lamp modes er een zachte, maar zeer irritante hoge frequentie piep te horen is. Het zit net op het randje van het hoorbare en dat maakt het nog irritanter. Het wordt niet veroorzaakt door de fan volgens ons, want als de lamp uitgaat verdwijnt ook de piep. Op het internet gevonden dat sommigen dat ook met de tw600 hadden. Is iemand hiermee bekend en weet iemand een oplossing?
Zit zelf ook aan de aanschaf van deze beamer te denken, want het plaatje is voorbeeldig .. maar weet zeker dat die piep me waanzinnig gaat storen
filmpie schat??

J.A.F._Doorhof

Oempf, je moet NOOIT op andere modes draaien dan de theater black modes.
Anders maakt hij inderdaad veel lawaai, logisch, zet je Z4 maar eens op de hoogste stand :D

Het piepje mag je niet horen, gewoon terug gaan naar je leverancier.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Heb nu gemerkt dat wanneer de projector een tijdje (2-3 uur) opstaat, het beeld beduidend minder scherp wordt...

Iemand ook dit probleem? Iemand een oplossing hiervoor?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

Lijkt me niet goed.
Check je focus even, en anders er mee terug gaan, maar check eerst je DVD speler.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

nielvm

Wordt aangestuurd met een pc...

Dacht eerst dat het aan mij lag, dat mijn ogen wat last hadden van 3 uur naar het scherm te kijken, maar gisteren vond een vriend het ook storend...

Tijdens de film is het nauwelijks zichtbaar, maar (aangezien het via de pc is) de teksten van internet enz... die ik projecteer zijn voor de film duidelijk scherper als na de film ...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

J.A.F._Doorhof

En kun je dat bijstellen met de focus ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KoreLe

Ik zou graag ook beginnen met het aanschaffen van een beamer , nu ben ik aan het twijfelen tussen deze epson tw700 of de hitachi ¨PJ-TX300...  welke raden jullie mij aan en met welke kabel sluit ik mijn home cinema theater setje aan op de beamer ? en ik gebruik de beamer bijna altijd alleen voor te gamen dus welke raden jullie mij aan en welke kabels heb ik allemaal nodig voor naar mijn xbox en geluid

Athome

Volgens een aantal engelstalige reviews is de TX-300 nauwelijk een verbetering t.o.v. van de TX-200. Of te wel neem de TW700 je hebt dan een steengoede projector. Deze is duurder maar is het wel waard.

Je Home-cinema via de HDMI en anders via component lijkte me.

strider7

Hoe presteert de Epson in verhouding met de Pana AX-100 uit de doos? Dus beide zonder calibratie.
Mitsubishi HD1000 - Projecta 190x117 16:9

spijtebijt

Citaat van: KoreLe op december  2, 2006, 23:00:37
Ik zou graag ook beginnen met het aanschaffen van een beamer , nu ben ik aan het twijfelen tussen deze epson tw700 of de hitachi ¨PJ-TX300...  welke raden jullie mij aan en met welke kabel sluit ik mijn home cinema theater setje aan op de beamer ? en ik gebruik de beamer bijna altijd alleen voor te gamen dus welke raden jullie mij aan en welke kabels heb ik allemaal nodig voor naar mijn xbox en geluid

Volgens mij hangt het af van je budget. De Hitachi is denk ik een prima beamer. Ik draai zelf film in ons buurthuis met de PJ-XT100 en dat gaat al heel goed. Laatst heb ik de beeldkwaliteit geevalueerd met een kleine enquete onder de bezoekers. Zelf ergerde ik mij aan het gebrek aan contrast. Maar de bezoekers beoordeelden het beeld met 4,23 op een 5-puntsschaal.
Natuurlijk is dit subjectief, want het beeld kan altijd beter. Maar mijn plan om de beamer op korte termijn vervangen, heb ik voorlopig weer even in de ijskast gezet.
Wat ik wil zeggen: als mensen die graag naar een filmhuis gaan, al zo tevreden zijn met de pj-tx 10, dan kun je zeker geen buil vallen aan de opvolgers van dit apparaat.
Als je meer geld wilt uitgeven, zou ik ook eens kijken naar de Sanyo Z5 (daar heb ik ook heel positieve verhalen over gelezen op internet).
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

boekhour

Nog effe kort over het op de kop hangen  van de tw600. Ik heb een tafel aan het verlaagde plafond hangen...



De extreme lensshift staat dit toe en hij is nu lekker stil. Goed dat ze het lawaai hebben opgelost in de tw700.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Bant

#117
Citaat van: boekhour op december  3, 2006, 18:53:36
Nog effe kort over het op de kop hangen  van de tw600. Ik heb een tafel aan het verlaagde plafond hangen...



De extreme lensshift staat dit toe en hij is nu lekker stil. Goed dat ze het lawaai hebben opgelost in de tw700.

Hm is het niet af te raden om de uiterste van de lenshift te gebruiken? Volgens mij projecteerd hij standaart een beetje omhoog (als hij rechtop staat), en als je hem dus aan je plafon wilt hangen is het aan te raden hem ondersteboven te hangen zodat je minder lenshift hoeft te gebruiken.
Of is het zo dat lenshift helemaal niet boeit? Ik dacht namelijk dat je het beste je projector ter hoogte van de bovenkant van je scherm wilt hebben.

spijtebijt

Citaat van: Marcel_T. op december  3, 2006, 17:46:23
Of lees dit stukje eens over de Sanyo Z5:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=52364.0

Ok, positieve en negatieve meldingen over de Z5.... Je moet volgens mij de apparaten toch naast elkaar, maar de mening van onze beamergoeroe Frank is natuurlijk wel erg waardevol...
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

boekhour

#119
Citaat van: bentsdl op december  3, 2006, 20:05:12
Hm is het niet af te raden om de uiterste van de lenshift te gebruiken? Volgens mij projecteerd hij standaart een beetje omhoog (als hij rechtop staat), en als je hem dus aan je plafon wilt hangen is het aan te raden hem ondersteboven te hangen zodat je minder lenshift hoeft te gebruiken.
Of is het zo dat lenshift helemaal niet boeit? Ik dacht namelijk dat je het beste je projector ter hoogte van de bovenkant van je scherm wilt hebben.

Heb ik geroepen dat ik het uiterste van mijn lensshift gebruik? Nee, ik denk dat ie op iets van 70% zit, binnen aanvaardbare niveaus wat ik mij van Frank kan herinneren. Ik vind het in ieder geval goed beeld, en ik heb nu geen"straaljager" boven mijn hoofd. O0
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Bant

Citaat van: boekhour op december  3, 2006, 20:41:09
Heb ik geroepen dat ik het uiterste van mijn lensshift gebruik? Nee, ik denk dat ie op iets van 70% zit, binnen aanvaardbare niveaus wat ik mij van Frank kan herinneren. Ik vind het in ieder geval goed beeld, en ik heb nu geen"straaljager" boven mijn hoofd. O0
Hahah oke dan. Heb je het getest trouwens of het verschil maakte qua geluid?

J.A.F._Doorhof

Dat veel mensen iets goed vinden zegt natuurlijk niets.
Het gaat erom wat de mensen ervan vinden die een vergelijk hebben.

Ik calibreer regelmatig LCD's van 4-5 jaar oud, mensen beweren bij hoog en bij laag dat ze niets beters nog hebben gezien en hier super tevreden mee zijn.....
Totdat ze bij ons wel een nieuwe zien :D

Je moet echt de vergelijkingen doen als je appels met appels vergelijkt :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

boekhour

Citaat van: bentsdl op december  3, 2006, 20:51:59
Hahah oke dan. Heb je het getest trouwens of het verschil maakte qua geluid?
Ik vond het verschil behoorlijk. Je moet in het menu instellen dat ie op de kop hangt, beeld is dan namelijk ook andersom en het geluidsniveau vd koeling is dan ook aanzienlijk meer. Vandaar de tafel.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

KoreLe

merci om zo snel te antwoorden op mijn vraag  ;D
gaat hier lekker snel in dit forum  ::)
Die epson TW700  hangt daar echt heel mooi op dat plankje aan je plafond , je ziet geen kabels en dat is wel mooi gedaan  ;)

J.A.F._Doorhof

Laten we aub onderscheidt maken tussen de TW600 en TW700 in de thread over de TW700 review.
De TW600 maakt meer geluid bij op de kop montage, de TW700 amper.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"