Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maxtrash

#550
Citaat van: PjotrrrNL op maart 24, 2008, 01:21:50
De TW700 heeft een verticale lensshift van 102,3% en een horizontale lensshift van 50%, gemeten vanaf een centrale projectie.
Dat betekent dus dat het het beeld meer dan volledig zowel naar boven en naar onder kan verplaatsen. Horizontaal kan je het beeld dus 'maar' voor de helft naar links en naar rechts verplaatsen.

De lens moet in jouw situatie dus gelijk hangen met de rechter rand van het zichtvlak van het projectiedoek.
(Scheelt dan weer dat de lens in het linker deel van het apparaat zit...)
dat is goed nieuws!

heb toch maar een foto gemaakt (let niet op de oude  bank en de rommel, kinderen)



ingezoomd op de plek waar de beamer kan komen zijn er denk ik drie posities: links, boven het raampje of boven de speaker. De kabel van de surround speaker loopt trouwens door een buis in de muur, maar of daar een hdmi-kabel bij past? Zeker niet als het plugje er aan zit en heb nog nooit gehoord van hdmi-kabels waar je zelf later de plug op kan zetten (ander onderwerp)



J.A.F._Doorhof

Hi,
Projectoren ISF gecalibreerd verkopen is bijna onmogelijk en ook vaak een wassen neus.
Wat wel gebeurt is dat tegenwoording sommige projectoren een ISF stand hebben.
Dat is echter de stand waar de calibrateur de settings in kan wegschrijven.
MAW die standen MOETEN NOG GECALIBREERD worden.

Aangezien we hercalibreren bij 0,200,1000,2000 uur geeft denk ik wel aan dat het ook echt nodig is :D
Iemand die beweert een projector met calibratie te verkopen en dat hij niet meer hoeft hergecalibreerd te worden liegt, sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PjotrrrNL

Hi Maxtrash,

Je kunt de projector dus ook vrij hoog uit het zicht plaatsen, hoger dan de bovenrand van het scherm.
Of een plankje boven dat raampje maken?
Hier staat een TW520 (TW600 met andere lens) deze heeft dezelfde lensshift als de TW600/620/680/700.
Mocht je eens in de buurt van Alkmaar zijn kan je altijd even komen experimenteren.

Zolang deze nog niet verkocht is tenminste, ik heb inmiddels een Sony 1272 CRT aangeschaft.
Mooi kleurtje muur overigens, zie linkje hier onder...

Peter

deeltje

#553
Citaat van: maxtrash op maart 24, 2008, 09:27:16
vind ik toch niet echt aantrekkelijk, zeker niet als ik een stuk moet zakken vanwege het hoge plafond. zie ook de foto



Dat hoeft ook niet. Ik heb een koof met daarin een zonneweringsconstructie. Het doek hangt aan een staaldraad die verbonden is met zo'n hendeltje waarmee je hem kan laten zakken en weer kan optrekken. Als ik wil beameren draai ik het doek naar beneden en als ik klaar ben draai ik hem terug naar boven in de koof en issie niet meer zichtbaar. De koof zelf is iets groter dan de kast waar het doek in zit en de zijkanten van de koof zijn 2 stevige stukken hout, zo'n 5cm dik misschien.

-EDIT-

Wat oude foto's erbij gepakt:











Uiteraard is dat hendeltje gewoon uit het kastje te halen zodat je alleen nog maar een wit kastje ziet.

maxtrash

Citaat van: PjotrrrNL op maart 24, 2008, 11:22:40
Hi Maxtrash,

Je kunt de projector dus ook vrij hoog uit het zicht plaatsen, hoger dan de bovenrand van het scherm.
Of een plankje boven dat raampje maken?
Hier staat een TW520 (TW600 met andere lens) deze heeft dezelfde lensshift als de TW600/620/680/700.
Mocht je eens in de buurt van Alkmaar zijn kan je altijd even komen experimenteren.

Zolang deze nog niet verkocht is tenminste, ik heb inmiddels een Sony 1272 CRT aangeschaft.
Mooi kleurtje muur overigens, zie linkje hier onder...

Peter
een plankje van 40-50 cm boven het raampje / speaker lijkt me een prima oplossing. Problem beamer solved.

Ik zit nu meer in over het scherm. Het moet een electrisch rolscherm worden.

optie 1
koof gelijk met bovenkant kastjes. Hij moet dan plm 22cm van de muur af om voor de tv te vallen. Van tafel tot bovenkant kast is 194 cm. Het scherm eindigt dan halverwege de tv. Is dit niet storend bij het kijken naar het scherm?

optie 2
scherm iets hoger en dan boven de tv stoppen. Hij hangt dan niet meer parallel met de kastjes. En de onderkant van het scherm komt op ongeveer 94cm. Dat lijkt niet zo hoog, maar ik heb dan toch het gevoel flink schuin omhoog te moeten kijken (bank staat op meter of 3). Of valt dat wel mee?

mooie gedaan trouwens Pjottrr! Had de foto's al eens gezien maar had de link met jou niet gelegd. Ben alleen niet zo handig!

deeltje

#555
Citaat van: maxtrash op maart 24, 2008, 21:49:25

mooie gedaan trouwens Pjottrr! Had de foto's al eens gezien maar had de link met jou niet gelegd. Ben alleen niet zo handig!


Das inderdaad een heel mooi stukje vakwerk, daars mijn koof niets bij ;)

maxtrash

Citaat van: deeltje op maart 24, 2008, 21:54:15
Misschien omdat je mij bedoelde en niet Pjottrr? :) Of mis ik iets? :P
ik wilde net posten dat ik jouw constructie zeer inventief vind maar dat dit voor mij wat hoog gegrepen is. Uit de link van Pjotr blijkt dat hij ook nogal handig is met hele voorzetwanden en zo.
en we houden allemaal van dezelfde kleur rood geloof ik...

deeltje

#557
Citaat van: maxtrash op maart 24, 2008, 22:01:22
ik wilde net posten dat ik jouw constructie zeer inventief vind maar dat dit voor mij wat hoog gegrepen is. Uit de link van Pjotr blijkt dat hij ook nogal handig is met hele voorzetwanden en zo.
en we houden allemaal van dezelfde kleur rood geloof ik...


Bordeel-rood he ;) de kleur voor in je cinema ;) Mijn gordijnen hebben ongeveer dezelfde kleur met zo'n leuk middeleeuws patroon erop ;)

RobinAFCA

Hoi Frank, ik ben ook opzoek naar een HD-Beamer en kwam op deze uit. Wat is de actuele prijs van jullie voor deze? Incl. calibraties?
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Alfred30

Citaat van: RobinAFCA op maart 25, 2008, 16:29:03
Hoi Frank, ik ben ook opzoek naar een HD-Beamer en kwam op deze uit. Wat is de actuele prijs van jullie voor deze? Incl. calibraties?

De TW700 is geen full HD beamer, of bedoel je dit niet met HD-Beamer.
Het is mischien zinvol om even te wachten op de Epson TW980.

Groet,

Alfred

deeltje

Mijn TW700 is besteld bij Frank, tot nu toe al geweldige e-mail service. Heb er nu al geen spijt van :)

PjotrrrNL

Gefeliciteerd... ;D
Service en een gerust gevoel is goud waard!

J.A.F._Doorhof

TW700 zit met calibraties op 1199.00 op dit moment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

fFarl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 25, 2008, 18:12:45
TW700 zit met calibraties op 1199.00 op dit moment.

Wat, zo weinig nog maar!?  :o


;)


Trouwens, vraagje. Hoort het zo te zijn bij turen van zeer dichtbij dat de samenstellende kleuren zichtbaar zijn? Duidelijker wellicht: horen de drie kleuren bij een witte pixel van dichtbij enigszins zichtbaar te zijn, of hoor je alleen maar een wit blokje te zien?
Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

J.A.F._Doorhof

Er zal altijd iets te zien zijn, het is fysiek onmogelijk om een paneel 100% goed te krijgen op ELK punt in het beeld.
Daarbij komt dat wat je vaak ziet eigenlijk chromatic abberation van de lens is ipv missallignment van het paneel (vooral in de hoeken of bij uiterste lens shift).

Op zit lokatie mag het echter niet opvallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raMniv

Ben een leek op dit gebied en was eerst aan het kijken naar de Pana pt ax200 maar ben overstag aan het gaan door de goede verhalen hier. Ik zou er dan graag een electrisch scherm van Kingpin bij willen, iemand ervaring met dit scherm? Ik projector dan eventueel vanaf 3.20 en zat zelf te denken aan een schem van zichtbaar 2m breed??

Bedankt voor de goede adviezen en commetaren in dit topic, daar heeft een leek als ik echt wat aan!

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

ole_ole

Ik heb een Epson TW700 en een elektrish scherm van Kingpin.
Weet niet waar je vandaan komt maar wil best een demo geven.


raMniv

Hoi, woon in doetinchem, kom regelmatig in Amsterdam.

Dus rijden is niet echt een probleem.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Netuser

#568
Beetje offtopic dit en daarbij, je vraagt precies hetzelfde in je eigen topic  ???
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

PjotrrrNL

Het is inderdaad niet de bedoeling om te 'dubbelposten', oftewel een vraag in een ander topic herhalen...
Maar laten we een beetje geduld hebben met nieuwe forumleden!  ;D

reza

Citaat van: desaubin op mei  6, 2008, 11:12:51
Beetje offtopic dit en daarbij, je vraagt precies hetzelfde in je eigen topic  ???




indd
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raMniv

Sorry, was niet mijn bedoeling en wist ook niet dat dit niet de bedoeling was. (snap het wel)  :'(

Aangezien ik nieuw ben, zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dan een oud topic sluit? Moet ik hem dan locken? Zal hier wel niet de plaats zijn om dit te vragen, maar ik doe mijn best :-)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

reza

Kan je zelf doen. Recht zit een slotje als je daar op drukt zet je het op slot!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raMniv

Heeft iemand enig idee hoe de tw700 is ten opzichte van de Panasonic pt-lb60? ik heb nog niks kunnen vinden over deze beamer en zag hem wel ergens te koop staan. Is hij bijvoorbeel ook beter dan de pt-ax200?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Netuser

#574
Projector, met of zonder IFC? Dat schijnt namelijk uit te maken.

Offtopic: misschien wil je je profielnaam veranderen, is een beetje verwarrend ;)
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat