Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Postje even aangepast op je vraag over de schermbediening.
Ik heb hier nu een Sony 1272 op het Camco 220 scherm en die zit qua lumens denk ik dicht bij een 808...

Je gaat er echter wel in zwartwaarde en dieptebeleving op achteruit, daarom ben ik dus juist naar CRT overgestapt....
Maar ik ga dan ook van de huiskamer naar een aparte ruimte met een vast scherm met die grote bak... ;D

Smitsmans2

Gewoon een TW2000 nemen dan. ;D
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

deeltje

Citaat van: Smitsmans2 op maart  3, 2008, 20:16:58
Gewoon een TW2000 nemen dan. ;D

Niet iedereen heeft zo'n vrij budget ;) Ik ga sowieso voor de TW700, het is alleen even wikken en wegen hoe ik mijn huiskamer er enigzins op aan moet passen.

Smitsmans2

Ik heb de TW700 in demo gezien en vind het een prachtig alternatief met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. :D
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

PjotrrrNL

Met een budget tot 1500 zou ik ook geen betere (niet-CRT) projector weten...

Netuser

En dat zelfs inclusief calibratie :)
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

deeltje

#531
Misschien beetje stomme vraag;

Maar waarom wordt hij in de USA aangeboden met een gratis extra lamp en in de NL niet?

http://www.projectorcentral.com/Epson-PowerLite_Home_Cinema_720-prices.htm

Ik zie het bij bijna alle winkels staan, Free Extra Bulb...

Iemand enig idee of dat in NL ook ergens wordt aangeboden?

http://www.projectorpeople.com/SLIS/downloads/rebates/Epson/EpsonHome720_100_Lamp_033108.pdf

Marsh

Citaat van: deeltje op maart  5, 2008, 04:48:04
Misschien beetje stomme vraag;

Maar waarom wordt hij in de USA aangeboden met een gratis extra lamp en in de NL niet?

http://www.projectorcentral.com/Epson-PowerLite_Home_Cinema_720-prices.htm

Ik zie het bij bijna alle winkels staan, Free Extra Bulb...

Iemand enig idee of dat in NL ook ergens wordt aangeboden?

http://www.projectorpeople.com/SLIS/downloads/rebates/Epson/EpsonHome720_100_Lamp_033108.pdf


Hij heeft daar ook maar 2 jaar garantie.
Hier 3. (de lamp dan)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


S60t

Citaat van: Marsh op maart  5, 2008, 07:26:42
Hij heeft daar ook maar 2 jaar garantie.
Hier 3. (de lamp dan)

Dan maar een extra lamp!
Samsung Q8FN 55", Epson EPM-TW5000, searching for mobile screen, Yamaha RX-A1040, Yamaha DVD-S2700, Playstation 4, Kef Q5, KEF Q4, Dali sub, Kef CODA 80, Kef 1 Eitje.

PjotrrrNL

#534
Ik neem aan daar de garantie alleen op de projector zoals voorheen ook in Europa...
Hier heb je nu drie jaar op projector en lamp.

Maar je verandert toch niets aan het beleid van Epson USA of Epson Europa...
Het zijn allebei goede deals!  ;D

deeltje

Epson Home Cinema 720 = TW680
Epson 810 = TW700

Klopt het bovenstaande? Want ik raak even de tel kwijt in de reviews die online te vinden zijn.

PjotrrrNL

Nee..TW720 is amerikaanse typeaanduiding voor 'onze' TW700

TW680 is een goedkopere uitvoering van de TW700, weet zo snel niet meer in welk opzicht...

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart 23, 2008, 20:49:53
Nee..TW720 is amerikaanse typeaanduiding voor 'onze' TW700

TW680 is een goedkopere uitvoering van de TW700, weet zo snel niet meer in welk opzicht...

Er wordt overal vermeld dat de Epson 810 de Amerikaanse versie is van de TW700 en dat de Home Cinema 720 de Amerikaanse versie is van de TW680.

Ik weet dat de 680 een versie terug is van de 700. Het gaat mij om de USA aanduidingen van beide types.

PjotrrrNL

#538
Oeps...de TW680 (opvolger van de TW620) heet daar inderdaad Powerlite 720

De TW680 is feitelijk een TW700 met goedkopere lens net als mijn TW520 (te koop!)een TW600 is met goedkopere lens...


Je kunt eens in de posthistorie van forummember 'Troje' duiken die post veel info namens Epson Nederland hier..

Reviews en contrastratio's op papier zijn overigens altijd subjectief...

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart 23, 2008, 21:24:24
Oeps...de TW680 (opvolger van de TW620) heet daar inderdaad Powerlite 720


Je kunt eens in de posthistorie van forummember 'Troje' duiken die post veel info namens Epson Nederland hier..

Reviews en contrastratio's op papier zijn overigens altijd subjectief...


Wat ik begrijp is de 810 iSF out of the box en de 700 niet, naast dat de behuizing van de 810 zwart is en die van 700 wit. Qua interne componenten zouden ze identiek moeten zijn.

PjotrrrNL

#540
En dan?
Je gaat toch geen projector in de States bestellen, daar hoef je in Europa niet mee aan te kloppen voor garantie...
En ISF door de een of de ander gedaan kan een groot verschil zijn!


deeltje

#541
Citaat van: PjotrrrNL op maart 23, 2008, 21:29:20
En dan?
Je gaat toch geen projector in de States bestellen, daar hoef je in Europa niet mee aan te kloppen voor garantie...
En ISF door de een of de ander gedaan kan een groot verschil zijn!



Klopt maar het gaat mij om de reviews die door de Amerikanen zijn gedaan, om een goed vergelijkend beeld te hebben moet je wel weten wat het preciese verschil tussen de twee projectoren is. De meeste reviewers calibreren hun units niet voordat ze deze testen, dus het dan handig om te weten waarom men een 810 beter zou vinden dan een 700 om maar een voorbeeld te noemen.

PjotrrrNL

Nou, de 810 is dus zwart en enigzins gecalibreerd en de 700 is wit en niet gecalibreerd, verder zijn ze dus blijkbaar gelijk... ;D
Maar reviews zeggen mij weinig, worden erg vaak door de adverteerder beinvloed... >:D

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart 23, 2008, 21:33:37
Nou, de 810 is dus zwart en enigzins gecalibreerd en de 700 is wit en niet gecalibreerd, verder zijn ze dus blijkbaar gelijk... ;D
Maar reviews zeggen mij weinig, worden erg vaak door de adverteerder beinvloed... >:D

Heb je volledig gelijk in, maar er valt als nuchtere Nederland opzich wel door die reviews heen te lezen/kijken. Ik moet nog tot begin april wachten (i.v.m. omzetbelasting) voordat ik de unit kan aanschaffen, dus dan is het erg leuk om je er zo goed mogelijk in te verdiepen. Ook handig om de juiste threads op bijv. het avsforum erbij te pakken i.v.m. instellingen en eventuele fouten die men tegenkomt.

Weet iemand hier iets over pixel-garantie als ik de TW700 online zou bestellen? Dan bedoel ik ook vooral als de pixels niet goed over elkaar uitgelijnt zijn.

PjotrrrNL

Ik lees ook graag en veel en dan ook tussen de regels door hoor....

Als ik een nieuwe TW700 aan zou schaffen zou ik hem bij ITC halen vanwege de drie calibraties voor weinig geld.
De TW700 is meen ik ook de enige projector die Frank zonder calibratie verkoopt op verzoek tegen een concurrerende prijs.
Vooral vanwege hun goede contacten met Epson Nederland mocht er iets kleins mis zijn met de projector waar Epson normaliter geen nieuwe voor omruilt...

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart 23, 2008, 21:43:35
Ik lees ook graag en veel en dan ook tussen de regels door hoor....

Als ik een nieuwe TW700 aan zou schaffen zou ik hem bij ITC halen vanwege de drie calibraties voor weinig geld.
De TW700 is meen ik ook de enige projector die Frank zonder calibratie verkoopt op verzoek tegen een concurrerende prijs.
Vooral vanwege hun goede contacten met Epson Nederland mocht er iets kleins mis zijn met de projector waar Epson normaliter geen nieuwe voor omruilt...


Met calibratie EUR 1200,00 en zonder EUR 1100,- ofzo? Ik heb ze voor EUR 944,00 gezien. Maar ik zit er inderdaad sterk aan te denken i.v.m. garantie etc.

maxtrash

ben een redelijk oudgediende, maar de laatste tijd hier niet meer zo actief (daarvoor las ik ook meer dan ik poste trouwens). Hoe dan ook, mijn interesse in een projector is weer aangewakkerd. Nu zit ik met een lastige situatie in de woonkamer. Plafond is 3,5 meter hoog en sowieso hang ik hem daar liever niet aan. Achter de bank is ook niet aantrekkelijk omdat de kamer 7-8 meter lang is. Midden in de ruimte achter bank zetten zou misschien kunnen maar liever niet.

schetsje

----------------------------------------------------------------------------------------|
                                               | Kastje aan muur |                                            {gor|
                                               |                        |                tvtvtvtvtvtv           {dyn
                                               -------------------                                            {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                            |
                                                                             --------------------          XXXXX|
                                                                             | bank                   |         XXXXX|
                                                                                                                            |
                                                                                                                            |

tussen het hangende kastje en de gordijnen heb ik ongeveer 1,8-2 meter voor een scherm. Deze komt dan boven mijn 37" LCD televisie
op de plaats waar XXXX staan getekend zou ik een plankje kunnen maken om de projector op te zetten (tw700 bijvoorbeeld)
Dit plankje en bank zijn dan ongeveer 3,3 meter verwijderd van de muur (3m van lcd-televisie)

nu ben ik alleen bang dat ik teveel horizontale lens shift nodig heb of ben ik te pessimistisch?

deeltje

Citaat van: maxtrash op maart 23, 2008, 23:55:21
ben een redelijk oudgediende, maar de laatste tijd hier niet meer zo actief (daarvoor las ik ook meer dan ik poste trouwens). Hoe dan ook, mijn interesse in een projector is weer aangewakkerd. Nu zit ik met een lastige situatie in de woonkamer. Plafond is 3,5 meter hoog en sowieso hang ik hem daar liever niet aan. Achter de bank is ook niet aantrekkelijk omdat de kamer 7-8 meter lang is. Midden in de ruimte achter bank zetten zou misschien kunnen maar liever niet.

schetsje

----------------------------------------------------------------------------------------|
                                               | Kastje aan muur |                                            {gor|
                                               |                        |                tvtvtvtvtvtv           {dyn
                                               -------------------                                            {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                      {    |
                                                                                                                            |
                                                                             --------------------          XXXXX|
                                                                             | bank                   |         XXXXX|
                                                                                                                            |
                                                                                                                            |

tussen het hangende kastje en de gordijnen heb ik ongeveer 1,8-2 meter voor een scherm. Deze komt dan boven mijn 37" LCD televisie
op de plaats waar XXXX staan getekend zou ik een plankje kunnen maken om de projector op te zetten (tw700 bijvoorbeeld)
Dit plankje en bank zijn dan ongeveer 3,3 meter verwijderd van de muur (3m van lcd-televisie)

nu ben ik alleen bang dat ik teveel horizontale lens shift nodig heb of ben ik te pessimistisch?

Bouw een koof midden in je kamer, heb ik ook gedaan en het valt absoluut niet op. Kwestie van 2 stevige stukken hout aan weerszijde en wat afwerkplaatjes bovenaan.

PjotrrrNL

#548
De TW700 heeft een verticale lensshift van 102,3% en een horizontale lensshift van 50%, gemeten vanaf een centrale projectie.
Dat betekent dus dat het het beeld meer dan volledig zowel naar boven en naar onder kan verplaatsen. Horizontaal kan je het beeld dus 'maar' voor de helft naar links en naar rechts verplaatsen.

De lens moet in jouw situatie dus gelijk hangen met de rechter rand van het zichtvlak van het projectiedoek.
(Scheelt dan weer dat de lens in het linker deel van het apparaat zit...)

maxtrash

Citaat van: deeltje op maart 24, 2008, 00:06:53
Bouw een koof midden in je kamer, heb ik ook gedaan en het valt absoluut niet op. Kwestie van 2 stevige stukken hout aan weerszijde en wat afwerkplaatjes bovenaan.

vind ik toch niet echt aantrekkelijk, zeker niet als ik een stuk moet zakken vanwege het hoge plafond. zie ook de foto