Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rielplayer

Citaat van: molle op februari 18, 2008, 14:11:42
Is deze voor de 2e keer gecalibreerd dan? Maakt het nog veel verschil uit? Anders kan ik het bij de mijne ook laten doen voor de 2e keer.
Citaat van: Rplayer op februari 17, 2008, 22:20:19


een beetje....... Hij was eigenlijk redelijk goed gebleven. Naar ik begreep is dat per projector verschillend. Sommige verlopen enorm en die van mij was dan weer wat minder verlopen. Alleen groen lag er wel redelijk vanaf.
;)


Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Alfred30

Citaat van: Marsh op februari 18, 2008, 12:48:30
Ik zat gister de nieuwe Bourne te kijken, en ik merkte dat er behoorlijk veel groen in het beeld aanwezig was.
Ik kijk NOG via component, omdat ik de PS3 nog niet heb staan op dit moment, vroeg me af of dat met hdmi verdwijnt, of dat dat echt puur de tw700 is die dat doet?

Mijn tw700 komt ook bij Frank vandaan, ik weet niet of het standaard is maar bij mijn projector is alleen een calibratie uitgevoerd op HDMI.
Overigens was het geen probleem om ook op component etc te laten caliberen.

Groet,

Alfred

Marsh

Citaat van: Alfred30 op februari 18, 2008, 18:35:08
Mijn tw700 komt ook bij Frank vandaan, ik weet niet of het standaard is maar bij mijn projector is alleen een calibratie uitgevoerd op HDMI.
Overigens was het geen probleem om ook op component etc te laten caliberen.

Groet,

Alfred


Nogmaals, ik ga over op HDMI als ik de ps3 heb aankomende week als het goed is.
Maar then again, hoe is het groen-patroon bij jou in de film?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


J.A.F._Doorhof

Je kan bij component gewoon het geheugen laden van HDMI.
Bij de calibratie word hij altijd gechecked met component maar ik heb zelden een aanpassing moeten doen bij de TW700.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 18, 2008, 21:26:34
Je kan bij component gewoon het geheugen laden van HDMI.
Bij de calibratie word hij altijd gechecked met component maar ik heb zelden een aanpassing moeten doen bij de TW700.

Je bedoeld gewoon een van de zoveel memory's laden via de memory knop op de remote als je via component draait ?
Ja, ik heb dat ook gedaan, maar veel verschil zie ik inderdaad niet.
Nu draai ik ook nog niet via HDMI, dus het optimale is er ook nog zeker niet uit gehaald.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


J.A.F._Doorhof

Dat bedoel ik inderdaad, je hebt dan de gecalibreerde settings erin.
In principe gaat dit automatisch aangezien we ze op de bron testen maar soms gebeurt dit niet, vandaar dat we het adviseren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 19, 2008, 08:51:08
Dat bedoel ik inderdaad, je hebt dan de gecalibreerde settings erin.
In principe gaat dit automatisch aangezien we ze op de bron testen maar soms gebeurt dit niet, vandaar dat we het adviseren.

Ja, ik begrijp het.
Ik ben erg benieuwd hoe hij met HDMI zal spelen.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Alfred30

Citaat van: Marsh op februari 18, 2008, 21:06:59
Nogmaals, ik ga over op HDMI als ik de ps3 heb aankomende week als het goed is.
Maar then again, hoe is het groen-patroon bij jou in de film?

Ik heb nog eens goed gekeken vandaag, tja misschien dat ik ook iets teveel groen heb.
Ik heb nog een aantal uurtjes te gaan tot de 200 uurs calibratie en dan hoor/ zie ik het wel.
M.a.w. ik heb er geen hinder van.

Groet,

Alfred

Marsh

Citaat van: Alfred30 op februari 19, 2008, 12:15:02
Ik heb nog eens goed gekeken vandaag, tja misschien dat ik ook iets teveel groen heb.
Ik heb nog een aantal uurtjes te gaan tot de 200 uurs calibratie en dan hoor/ zie ik het wel.
M.a.w. ik heb er geen hinder van.

Groet,

Alfred

Ik vondt het behoorlijks storend toen ik de Bourne aan het kijken was, nu keek ik ook via Component, dus ik kan me daar niet echt een voorstelling bij maken hoe het er in HDMI uit zou zien, laat staan in HD... maar alsnog.
Ik wacht dat eerst even af  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

#510
Oke, ps3 in huis.
Gister mijn eerste 3 BR's gekocht.

- Man of War
- 16 Blocks
- Underworld

En ik moet zeggen, 16 Blocks zag er ERG mooi uit, even een klein stukje bekeken.
We hebben verder ook nog 300 en Blood Diamond gehuurd, en die alle2 gekeken.
Het beeld was mooi scherp, alleen lijkt het alsof er wat "ruis" op het beeld is.
Vooral bij 300 was dit vaak goed te zien bij inzoom-scenes.
Kan dit liggen aan de 30 euro HDMI kabel van de MM die ik er "tijdelijk" tussen heb zitten? Of kan dat wat anders zijn?
PS3 heeft hij zelf op 1080i gezet, of is het beter/mooier om die naar 720P te zetten?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


J.A.F._Doorhof

Ruis kan aan een paar dingen liggen.
In 99% van de gevallen is het grain van de film en dat hoort, dankzij HD transfers van goede kwaliteit zie je dit nu.

OF
Als het ruis is die niet in de film thuishoort (vooral te zien in schaduwen als lichte pixels) dan is het in 99,9% de gevallen de bekabeling, HDMI kabels van 30,00 zullen in veel gevallen moeite hebben met 1080P24 laat staan hoger.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Asphyxion

Citaat van: Marsh op februari 24, 2008, 12:41:48
Het beeld was mooi scherp, alleen lijkt het alsof er wat "ruis" op het beeld is.
Vooral bij 300 was dit vaak goed te zien bij inzoom-scenes.

Bij 300 hoort de ruis bij de film en het hele sepia gebeuren, dus dat zul je nooit weg krijgen. Blood Diamond is een aardige transfer maar heeft ook wat ruis (film grain) problemen. Misschien kun je testen met een animatie film (bv Cars of Ratatouille), deze films zijn geheel vrij van ruis. Als je dan ruis hebt, dan is er zeker wat mis...

Marsh

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 24, 2008, 14:38:02
Ruis kan aan een paar dingen liggen.
In 99% van de gevallen is het grain van de film en dat hoort, dankzij HD transfers van goede kwaliteit zie je dit nu.

OF
Als het ruis is die niet in de film thuishoort (vooral te zien in schaduwen als lichte pixels) dan is het in 99,9% de gevallen de bekabeling, HDMI kabels van 30,00 zullen in veel gevallen moeite hebben met 1080P24 laat staan hoger.

Het gaat om de TW700, oftewel max 1080i of 720p (ook daar vroeg ik me voor af wat ik het beste kan gebruiken).
Dus 1080P24 is het nog even niet.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Citaat van: Asphyxion op februari 24, 2008, 14:53:51
Bij 300 hoort de ruis bij de film en het hele sepia gebeuren, dus dat zul je nooit weg krijgen. Blood Diamond is een aardige transfer maar heeft ook wat ruis (film grain) problemen. Misschien kun je testen met een animatie film (bv Cars of Ratatouille), deze films zijn geheel vrij van ruis. Als je dan ruis hebt, dan is er zeker wat mis...

Hmm, goed idee!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


luistervinkje

Mijn TW 700 geeft op het doek in het menu i.p.v. 720P  750P aan of 1125i  , misschien dom van mij maar waar ligt dit aan dat dit iets afwijkt van 720P waar telkens over gesproken wordt
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

Dat is normaal.
Je kan op 2 manieren een resolutie aangeven.

In echte beeldlijnen of in actieve beeldlijnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

luistervinkje

Nog een vraagje Frank,

Nu heb ik bij jullie op de zaak een demo gezien van de "Fifth Element" in volledig 16/9.
Heb hier zelf ook een dvd van, maar deze krijg ik met HDMI alleen maar in 2.35:1 .
Zijn er van deze film soms meerdere uitvoeringen van in omloop?, bij jullie was het volgens mij ook HDMI of kan ik hem met component wel op 16/9 zetten dan.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

fFarl

Nu een paar dagen in (test)gebruik en dolenthousiast!

De (bijgekregen) Spidermanfilm, de games, de trailers en demo's, fantastisch wat een beeld!

Uiteraard heb ik toch een probleem dat ik wil delen:
Voor de dreambox satellietontvanger moet ik voorlopig nog even S-Video gebruiken. 't Is niet anders, als ik wil genieten, pak ik wel een Bluray  8)
Het lijkt er echter op dat de TW700 extreem ongevoelig is voor het aangevoerde signaal. Dezelfde 6 meter lange kabel die al jaren goede diensten bewijst bij het afspelen van films van de laptop op de TV, levert op de beamer slechts een flets plaatje. Strak beeld (naar omstandigheden) maar nauwelijks kleur. Met name rood lijkt zo goed als verdwenen.

Heeft iemand daar ook last van (gehad)? En eventueel een oplossing voor?

Uiteraard zoek ik een simpele oplossing. Ter zijner tijd komt de Dreambox 8000 uit en die heeft DVI, dus dan is het probleem uit zichzelf weg, maar dat zal niet morgen zijn...

Panasonic TH-42PX80 | Epson TW700 | Onkyo TX-NR905 | Dreambox 8000, 7025 & 500 | PS3 60GB | KEF Q5, Q9C, Q1, AV2 | Rocket UFW-10 | Aura Bass Shakers

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71437.0

J.A.F._Doorhof

Ook the fifth element hier is 2.35:1 zover ik weet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

deeltje

#520
Vraagje;

Er wordt vermeld dat de Epson TW700 1600 Lumens kan produceren, hoeveel blijven er hier in de praktijk van over? En dan vooral op de aanbevolen Theatre settings?

Tevens zit er achterop de TW700 een aansluiting voor een electrisch doek? D.w.z. dat het doek naar beneden komt zodra de beamer wordt aangezet, kan dit kloppen? En zoja, zou dit dan werken met onderstaand scherm?

http://www.camcosystems.nl/index.php?action=product&tbl_product_id=165

of sterker nog, het scherm hieronder

http://www.camcosystems.nl/index.php?action=product&tbl_product_id=361

"Maten kijkvlak: 265 cm breed bij 150 cm hoog"

Of zal 265cm breed totaal niets meer van je lumens overlaten?

PjotrrrNL

Breder als 220m zou ik niet gaan met een TW700 op Theatre Black, dan verlies je veel dynamiek.
Ik had hier een Camcoscherm en de Epsonbeamer samen in een activity geprogrammeerd staan op een Logitech Harmony remoty, werkte perfect.
Met een knop beamer aan, scherm omlaag, receiver aan etc.....

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart  3, 2008, 14:33:08
Breder als 220m zou ik niet gaan met een TW700 op Theatre Black, dan verlies je veel dynamiek.
Ik had hier een Camcoscherm en de Epsonbeamer samen in een activity geprogrammeerd staan op een Logitech Harmony remoty, werkte perfect.
Met een knop beamer aan, scherm omlaag, receiver aan etc.....

Dus het scherm van 220cm breed is een perfecte keuze hiervoor? En je kan het electrische systeem aansluiten op de beamer? Moet je daar technisch begaafd voor zijn of is het plug-and-play?

Hoever heb jij je beamer van het scherm af? Ik wil hem aan het plafond plaatsen maar dan d.m.v. een hangend tafeltje zodat hij niet ondersteboven hangt. Hij moet ongeveer 90cm vanaf het plafond naar beneden schijnen, dat redt hij wel toch d.m.v. lens-shift? En hoeveel licht hou je dan nog over, qua lumens?

PjotrrrNL

#523
Afhankelijk van je kijkafstand zou ik voor een 1.90 tot 2.20 breed scherm gaan (kijkafstand rond 1.5x de schermbreedte). Kleiner= meer dynamiek!
De TW700 heeft zo'n beetje de meeste lensshift (rechtop evenveel als op zijn kop) en zoom van alle projectors.
Kan wel tot zes meter meen ik op 2.20m breedte, zie de calculator op www.projectorcentral.com.
En licht komt er genoeg af in Theatre black, zo op het oog is dat vergelijkbaar met een Barco 808 denk ik... ;)

Na 1000-1500 uur komt er echter wel minder licht van de lamp, wil je optimale dynamiek zou ik elke 1500 uur de lamp vervangen.

Bij het Camcoscherm zit een IR bediening, deze heb ik 'aangeleerd' in de Harmonyremote, er is dan geen aansluiting met de Epson beamer nodig. de Harmony schakelt gewoon een voor een de apparaten.

deeltje

Citaat van: PjotrrrNL op maart  3, 2008, 14:44:12
Afhankelijk van je kijkafstand zou ik voor een 1.90 tot 2.20 breed scherm gaan (kijkafstand rond 1.5x de schermbreedte). Kleiner= meer dynamiek!
De TW700 heeft zo'n beetje de meeste lensshift (rechtop evenveel als op zijn kop) en zoom van alle projectors.
Kan wel tot zes meter meen ik op 2.20m breedte, zie de calculator op www.projectorcentral.com.
En licht komt er genoeg af in Theatre black, zo op het oog is dat vergelijkbaar met een Barco 808 denk ik... ;)

Na 1000-1500 uur komt er echter wel minder licht van de lamp, wil je optimale dynamiek zou ik elke 1500 uur de lamp vervangen.

Kijk daar heb ik wat aan, ik wilde de vergelijking met de BG808 eigenlijk niet leggen omdat het 2 compleet verschillende technieken zijn, maar ik ben blij dat jij dat wel doet ;) (heb hier een BG808 namelijk). Ik heb (maak) alle vrijheid om de beamer te plaatsen waar ik wil, dus afstand tot het scherm zal het probleem niet zijn.