Epson TW700

Gestart door J.A.F._Doorhof, november 1, 2006, 23:30:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

molle

Citaat van: luistervinkje op januari 24, 2008, 21:03:26
Ik zat ook te twijfelen tussen deze 2 en heb gekozen voor de TW 700 ( welke ik morgen kan komen halen ;D ;D) .
Maar moet wel zeggen dat ik niet een gamer ben en hem alleen voor mijn muziekdvd s en zo n en dan een filmpje wil gebruiken.
De doorslag was de garantie van 3 jaar  ;)

En hierbij gelijk de Beamax M-Silver 220 breed 16/9  besteld bij ITC ;D

Mooie keuze O0 Ik zit trouwens volgende week in je buurt geloof ik ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

PjotrrrNL

Kwaliteit doek Camcosystems is prima, geen kreukels of bobbels, ook na een half jaar vrijwel dagelijks gebruik...

DJ-Foxx

Citaat van: PjotrrrNL op januari 25, 2008, 00:21:18
Kwaliteit doek Camcosystems is prima, geen kreukels of bobbels, ook na een half jaar vrijwel dagelijks gebruik...

hebben ze eigenlijk een showroom? ik zal eens in de pauze van werk langsrijden. zien of het wat is. ;)

PjotrrrNL

Er hing er toen een in de hal, heb deze toen ook even laten zakken om te kijken.....

J.A.F._Doorhof

Zullen we het aub hebben over de TW700.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Lijkt mij een perfect idee :-D

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat GOEDE screens :)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


luistervinkje

Nou, Vanmiddag die van mij uit Emmeloord opgehaald, jammer genoeg wordt het scherm pas dinsdag bij mij thuis afgeleverd.
Was zonet pas 19.00 uur thuis ( had nog een andere boodschap in Leeuwarden ) maar kon het na vlug even gegeten te hebben niet laten :P om de doos open te halen en even proberen op de keukentafel met een dvd speler van mijn dochter met gewoon Scart aansluiting en te projeteren op de keukenkastjes ;D ;D ;D  ( kon het niet laten  ;))
Als ik dan zie wat ze in de M&M en bij BCC projecteren dan staat dat nog niet eens in de schaduw van wat ik op de keukenkastjes projecteer 8) 8) laat staan als straks het scherm er is en alles goed aangesloten is.

Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Melbury

Citaaten te projecteren op de keukenkastjes 

Ach, misschien bevalt dat wel zo goed dat je op de keukenkastjes blijft projecteren.
Tip: ga dan geen film kijken tijdens etenstijd.  ;)

DJ-Foxx

Citaat van: Melbury op januari 25, 2008, 23:43:34
Ach, misschien bevalt dat wel zo goed dat je op de keukenkastjes blijft projecteren.
Tip: ga dan geen film kijken tijdens etenstijd.  ;)


hehe >:D

Marsh

Dat ziet er goed uit...
heeft iemand ook nog screens als alles wel goed is aangesloten (en het liefst natuurlijk met een leuke hd film)
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Rielplayer

Citaat van: Marsh op januari 25, 2008, 23:55:06
Dat ziet er goed uit...
heeft iemand ook nog screens als alles wel goed is aangesloten (en het liefst natuurlijk met een leuke hd film)

klik

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Marsh

#486
Gister de eerste film gekeken via componen (nog) ... wát een beeld  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


luistervinkje

#487
Vandaag eigenlijk voor het eerst een beetje serieus bezig geweest met de TW 700 ,nou valt mij op dat het beeld wat de projector geeft ( 16/9 ) ten opzichte van het Beamax scherm iets breder is dan het kijkvlak  :'(.
Nu staat de projector op ongeveer 5 meter afstand op een bijzettafel de lens ongeveer net boven de hoogte van de onderlat scherm.
Is dit in te stellen in het menu van de projector zodat je volledig het kijkvlak kan benutten .
En wat mij opvalt dat als de projector op Theaterblack 1 of 2 staat dat ik mijn beeldformaat ( aspect ) ook niet in dit menu kan aanpassen naar een ander beeldformaat is dit normaal of doe ik een instelling verkeerd?
Zijn er mensen die mij hier iets over kunnen vertellen?

En misschien een domme vraag , maar hoe weet ik zeker dat ik naar de gecalibreerde instelling zit te kijken

gr Pieter
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

Als je de HDMI input gebruikt kun je geen andere waarde ingeven dan de standaard beeldformaten.
Dit is logisch aangezien je alleen maar breedbeeld materiaal in anamorphic kan aanbieden.
Alleen bij 576P kun je wel andere opties kiezen.

Schermen en projectoren wijken soms iets af, weet je zeker dat als je een 100% testbeeld bekijkt dat het ook niet past.
Kun je daar anders een foto van maken dat ik kan zien hoeveel het scheelt ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

luistervinkje

#489
Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 22:21:40
Als je de HDMI input gebruikt kun je geen andere waarde ingeven dan de standaard beeldformaten.
Dit is logisch aangezien je alleen maar breedbeeld materiaal in anamorphic kan aanbieden.
Alleen bij 576P kun je wel andere opties kiezen.

Schermen en projectoren wijken soms iets af, weet je zeker dat als je een 100% testbeeld bekijkt dat het ook niet past.
Kun je daar anders een foto van maken dat ik kan zien hoeveel het scheelt ?

Je hebt gelijk , enkele dagen geleden had ik de dvd speler op 576p en toen kon ik de beeldformaten wel wijzigen en na upscalen naar 1080i lukt dit niet meer .
Het beeld past er wel op maar als ik nauwkeurig zoom en de onder en bovenkant staan gelijk met het doek dan geeft hij op de zijkant enkele centimeters beeld en zeker van zo n Beamax scherm mag ik toch wel verwachten dat het formaat klopt, ik probeer er morgen een foto van te maken om het hier te posten.
Ik moet natuurlijk ook nog even wennen aan het apparaat zodat ik ook alle instellingen nog niet weet :-[
En moet ook even toegeven dat ik ook niet i.v.m. de huiselijke omstandigheden niet ieder moment de kans heb om te kijken in alle rust  :'(
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Sjoske

#490
Hee nog een Leeuwarder :D De eerste die ik tegen kom.

Mooie beamer, ziet er erg goed uit Luistervinkje. Kan uit eigen ervaring zeggen dat je er veel plezier van zult hebben.

Ik zal binnenkort eens proberen een mooie foto te maken met HD materiaal. Betwijfel alleen of je dit in de foto terug zult zien.
Moet eerst me beamertje weer terug krijgen van repa.

Sorry voor offtopic  >:D
Epson TW3600 ISF, Marantz SR6004, Focal 816W, Focal CC800V, Focal SR800V, SVS PB10ISD, Dune D1, Samsung 46C6000

Marsh

#491
Gister de PS3 aangesloten (even geleend van iemand..volgende week heb ik m zelf  ;D)
En Burnout Paradise aangezet...oh mijn god... :o :o :o

Zal volgende week als ik de PS3 zelf heb ook even wat screens proberen te maken met de nieuwe spiegelreflex nikon.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


luistervinkje

#492
Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 22:21:40
Als je de HDMI input gebruikt kun je geen andere waarde ingeven dan de standaard beeldformaten.
Dit is logisch aangezien je alleen maar breedbeeld materiaal in anamorphic kan aanbieden.
Alleen bij 576P kun je wel andere opties kiezen.

Schermen en projectoren wijken soms iets af, weet je zeker dat als je een 100% testbeeld bekijkt dat het ook niet past.
Kun je daar anders een foto van maken dat ik kan zien hoeveel het scheelt ?

Zoals beloofd Frank enkele foto s van het o.a. het testbeeld op het scherm, ik ben vanavond even heel serieus bezig geweest met het zoomen .
Als ik het te projecteren beeld scherp op de boven en onderkant van het scherm zet dan heb ik op de zijkant zeker 4 cm beeld op het zwarte kader >:D, heb diverse dvd s geprobeerd maar allemaal net zoals het testbeeld het zelfde resultaat.
Zelf als ik zeer nauwkeurig binnen de boven en onderkader blijf dan zit er zeker aan iedere zijkant 4 cm wat ik als zeer hinderlijk ervaar .
Heb samen met mijn vrouw het kijkopervlak gemeten en kom op 208 x 123 cm .

Ook heb ik zins het doek hangt rare golven in het "midden" aan de onderlat welke er zeker niet uitgaan door het scherm even te laten "uithangen"
Het lijkt net of ze onderaan iets te veel doek hebben gehad en het daardoor maar iets "losjes" in de onderlat hebben gezet :'(
Ook op de 2 de foto van het testbeeld zie je de golven :'(

En als ik nu miere-neukerig doe maar ook mensen die ik dit de afgelopen dagen de combie scherm/projector heb laten zien vallen hier over .
De foto s zijn van niet al te beste kwaliteit ( telefoon )

Graag je mening Frank
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Rielplayer

heb de mijne afgelopen vrijdag weer laten callibreren door Frank. Blijft toch een mooi plaatje uitkomen O0
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Marsh

Citaat van: Rplayer op februari 17, 2008, 22:01:43
heb de mijne afgelopen vrijdag weer laten callibreren door Frank. Blijft toch een mooi plaatje uitkomen O0

Oeh! Ik kan niet wachten om die van mij na de eerste 200 uur terug te brengen!
Kan je het verschil echt goed zien/merken?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Rielplayer

Citaat van: Marsh op februari 17, 2008, 22:03:43
Oeh! Ik kan niet wachten om die van mij na de eerste 200 uur terug te brengen!
Kan je het verschil echt goed zien/merken?

een beetje....... Hij was eigenlijk redelijk goed gebleven. Naar ik begreep is dat per projector verschillend. Sommige verlopen enorm en die van mij was dan weer wat minder verlopen. Alleen groen lag er wel redelijk vanaf.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

luistervinkje

Zeg Frank volgens mij ben ik er al uit wat het probleem is ;)
Heb even op de site van beamax gezeten en mijn eerste conclusie is dat ze bij de productie waarschijnlijk 5 cm te veel kijkopervlak hebben genomen in de hoogte , ze geven een maat op van 210 x 118 terwijl mijn scherm ongeveer 208 x 123 meet .
Dus als ik hem op de boven en onderlat ga afstellen kom ik natuurlijk niet uit op de zijkant :-\
Ga dit morgen nog eens nauwkeurig opmeten en kom er dan op terug .
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

J.A.F._Doorhof

Mail me er dan even over dan regelen we het voor je (als het scherm bij ons wegkomt).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Ik zat gister de nieuwe Bourne te kijken, en ik merkte dat er behoorlijk veel groen in het beeld aanwezig was.
Ik kijk NOG via component, omdat ik de PS3 nog niet heb staan op dit moment, vroeg me af of dat met hdmi verdwijnt, of dat dat echt puur de tw700 is die dat doet?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


molle

Citaat van: Rplayer op februari 17, 2008, 22:01:43
heb de mijne afgelopen vrijdag weer laten callibreren door Frank. Blijft toch een mooi plaatje uitkomen O0

Is deze voor de 2e keer gecalibreerd dan? Maakt het nog veel verschil uit? Anders kan ik het bij de mijne ook laten doen voor de 2e keer.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4