Wie heeft welke speakerkabel?

Gestart door TJ, november 1, 2006, 19:31:36

Vorige topic - Volgende topic

Benco

Ik gebruik Supra rondo 4x2.5 per speaker
Van den Hul Hybride XLR interconnects tussen  sdai en sda  en ook tussen sdai en cd1

bellecoupe

Ik gebruik Madrigal HF10-C bi-wired voor het gehele systeem. (fronts, center en rears)

Wijx wondere wereld

Omdat er nooit genoeg zilver in de set kan zitten  ;D ;D

gebruik ik nog steeds de zelfbouw puur zilveren kabel gemaakt door Dennis G

4 aders puur zilver getwist
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Benco

Citaat van: The one and only Wijx op december  1, 2006, 13:11:56
Omdat er nooit genoeg zilver in de set kan zitten  ;D ;D

gebruik ik nog steeds de zelfbouw puur zilveren kabel gemaakt door Dennis G

4 aders puur zilver getwist

wel dan even  dit : voor sommige sets  kan er teveel zilver inzitten ! sommige sets gaan door gebruik van zilver kabels enorm schel klinken ... dus je stelling klopt niet echt , een kabel is zoals elk toestel in je set ... MATCHING is dus heel belangrijk !

Dutchie

Gebruik nu nog simpele Oehlbach kabels. Gewoon koper, type 1010 2 x 4 mm voor de fronts en center en type 1008 2 x 2,5 mm voor de rears.

Wil in de toekomst nog wel gaan experimenteren met kabels. Heb al gehoord dat de Wyrewizard Spellbinder en Dreamcaster goeie kabels voor mijn set zouden kunnen zijn. Probleem is ook dat voor m'n rears de kabel door een elektrapijp onder de grond door moeten kunnen. Dus die mooie Blue Heaven of Red Dawn gaan niet lukken voor de rears. Misschien hebben jullie nog tips? 

Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

mikeske

Citaat van: Dutchie op december  2, 2006, 00:41:56

Wil in de toekomst nog wel gaan experimenteren met kabels. Heb al gehoord dat de Wyrewizard Spellbinder en Dreamcaster goeie kabels voor mijn set zouden kunnen zijn.

Zou ik zeker eens proberen, vraag anders een een testkabel bij BB&G  ;)

Citeer
Probleem is ook dat voor m'n rears de kabel door een elektrapijp onder de grond door moeten kunnen. Dus die mooie Blue Heaven of Red Dawn gaan niet lukken voor de rears.

Blue haven of red dawn zal een beetje duur uitvallen voor de rears  :P
Ik zou die op de fronts aansluiten, en dan spellbinder of dreamcaster voor de rears.

Citeer
Misschien hebben jullie nog tips? 

Fronts en center Blue haven, rears spellbinder/dreamcaster  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Oracle

Hier ligt ruim 35 meter Van den hul CS-122. Dus zowel fronts als rears zijn hiermee aangesloten. Bevalt tot nu toe erg goed! ;)

Groet,
Mark

graafke

Nordost Blue heaven ligt er hier

luistervinkje

Ik gebruik voor mijn fronts en center   Kimber 8 TC  laag eb Kimber 4 TC hoog  (bi-amping) en ben er zeer tevreden over :) :) ,op de achterkanalen gewoon 4 mm koper :'( :'( . de keus om hier ook Kimber te doen te kostbaar zijn en geef dat liever uit aan Kimber interlinks)

Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

audiofreak1

Hyperwire silverline. Komt uit Duitsland. Fabrikant onbekend. Heb nu een strakker laag. Verder lekker fris.
Kent iemand het merk?
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

Maximus_Aurelius

Zo te zien in het bijgewerkte lijstje zal ik de eerste zijn met de luidsprekerkabel van Black&White ;)
Ik denk ook de enige op het hele forum(mijn gevoel zegt zo wat ;D )

Black&White 1202 kabel firma Inakustik , volledige naam is ook monitor black&White 1202.(black&White serie is de reference kabels)
Sinds een half jaar ook een NL importeur , zelfde als Focal Jmlab.

De Black&White kabel 1202 word ook veel gebruik als binnenbedrading in luidsprekers. (Phonar Credo S100)

De foto geeft gedeelte van de lengte aan. Volledige lengte is 2x3.5meter :)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pai Mei

Oehlbach 1055 voor de achterspeakers (ongeveer 15 m en 18 m) ;D
Oehlbach 1056 center en front.
Marantz SR7007 | Pioneer VSX-A5i | CEC AMP3300R | CEC CD3300 | Pioneer DVR-530H | Elac 208.2 | Elac 203.2 | Elac 200.2 | JK Reference Junior | Interlink JK acoustics Type II | JK Type II| Oehlbach | Viablue

carlo

Siltech MTX New York... wil nog wel gaan experimenteren met Sign of Nirvana om te kijken of dat echte verbeteringen oplevert maar ben niet ontevreden nu
Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B130+, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Magura

Ik gebruik Canare 4S11 bi-wire als speakerkabel.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Chris80

Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

dre73

hier speelt de lat ss1000 biwire ;D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HansenKnight

Hoi Topic-ers,

Ik speel met een Yter luidsprekerkabel

http://www.laboratorium-yter.com/en/introduzione.html

Countamati

brimbrammer

Hier de DiMarzio Super M-Path.

Tube-freak

Monster Sigma 2

Kan er even geen foto van vinden zo snel.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Ik had ook niet anders verwacht met SF ;).

Citaat van: countamati op december 21, 2006, 15:12:38
Hoi Topic-ers,

Ik speel met een Yter luidsprekerkabel

http://www.laboratorium-yter.com/en/introduzione.html

Countamati

Nahpets

Tannoy TLC-300 = Van den Hul The Inspiration
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

robbie73

MIT MH-750 shotgun biwire

stefan_82

QED SILVER ANNIVERSARY BI-WIRE
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Driven2Shine

Hmm ik zie hier allemaal dure merken voorbij komen waar ik de ballen verstand van heb :p

Ik gebruik bijna (wacht nog even op de banaan pluggen van cinemike) Canare 4S8 voor front, center en rear.

uweslankheid

Sinds een aantal dagen speel ik met de Cardas Quadlink Bi-Wire.
Epson: EH TW-9400   Naim: NDX   Thorens: TD-160 Super (SME)   Spectral: DMA-150, DMC-15 SHHA   Sony: BluRay   B&W: Nautilus 802   Transparent: Musiclink Super, Ultra