Set van Hans

Gestart door chansig, oktober 27, 2006, 18:49:14

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ow en aannemers (zonder te willen generaliseren)  zijn een bijzonder volk. Eens nagevraagd in mijn omgeving en veelal dezelfde ervaringen: komt goed, doen we, hebben we niet afgesproken, anderen zorgen ervoor dat, staat in de offerte, staat niet in de offerte maar dat is wel wat ik bedoelde...etc etc.

Zo blij als deze man klaar is.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Church of Noise

Citaat van: chansig op september  7, 2026, 07:53:54Ow en aannemers (zonder te willen generaliseren)  zijn een bijzonder volk. Eens nagevraagd in mijn omgeving en veelal dezelfde ervaringen: komt goed, doen we, hebben we niet afgesproken, anderen zorgen ervoor dat, staat in de offerte, staat niet in de offerte maar dat is wel wat ik bedoelde...etc etc.

Zo blij als deze man klaar is.

Gr. Hans
Herkenbaar . . . Ook altijd goed de facturen vergelijken met de offerte / afspraken / het werk.
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2  |  HQPlayer HTPC

chansig

Ja facturen is inmiddels ook gerommel.

25% bij alle wanden dicht: achterwand is nog niet dicht. Nee, die telt niet mee. Er staat 40% op de factuur. A) Kan niet we hebben al 75% betaald. B) 40% van het totaalbedrag is niet het bedrag wat je nu in rekening brengt.

Hé je brengt inmiddels 5 elektrische koepels in rekening. Je zou er deze factuur 1 verrekenen. Maar ipv daarvan zet je er gewoon weer 2 op.

Koekebakker.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richi

Plannen en administreren zijn niet de vaardigheden waarmee je een goede aannemer wordt. Althans, zo was het bij ons. Veel goede wil, maar afspraken nakomen, blijft een dingetje.

Succes nog even ermee Hans. Er komt snel een moment dat het huis weer van jullie is. En dan ben je die ellende snel vergeten.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

i2Paq

Of ze brengen "extra werk" in rekening wat ze op eigen initiatief hebben gedaan.
Zonder enig overleg.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Leeuwarden

Citaat van: i2Paq op september  7, 2026, 08:44:17Of ze brengen "extra werk" in rekening wat ze op eigen initiatief hebben gedaan.
Zonder enig overleg.

Heb ik ook een keer gehad. Heb ik geweigerd te betalen. Gewoon de offerte betaald en geen cent meer. Kreeg ik een scheld kanonnade naar mijn hoofd. Uiteraard was er ook nog iets anders fout gegaan dat ikzelf maar hersteld heb. Maakte niets uit, hij bleef schelden.

Andere eenpitter heeft lekkage van onze erker verholpen tot grote tevredenheid. Dus nog een offerte aangevraagd voor andere werkzaamheden. Moest uiteindelijk bijna smeken om de offerte. Die kwam en heb ik goedgekeurd met de vraag om zijn planning naar mij te sturen. Paar keer nog gevraagd maar nooit meer wat gehoord.
Kijk, er komt een moment dat al die kut aannemertjes wel verlegen zitten om werk... dan is het mijn beurt om ze volledig tot bloedens toe uit te persen  :devil:

brt

Vorig jaar ontzettend veel gezeik gehad met degene die onze verbouwing boven deed, die vond op een gegeven moment alles extra werk (eigenlijk na dag 1 al), omdat zijn inschatting van hoeveel het werk door hem verkeerd was gedaan. Ik gaf aan dat we een resultaatafspraak hadden gemaakt en niet een aantal uren afspraak. Dat kon hij slecht verteren. Hij heeft het vervolgens echt afgeraffeld.

Wat een ongelovelijke en onsportieve prutser was dat. Tot op de dag van vandaag zijn we bezig het enigzins op niveau te krijgen tov hoe hij het heeft achtergelaten.

Nul reflectievermogen ook dit soort gasten.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

brt

Citaat van: Leeuwarden op september  7, 2026, 09:22:21Kijk, er komt een moment dat al die kut aannemertjes wel verlegen zitten om werk... dan is het mijn beurt om ze volledig tot bloedens toe uit te persen  :devil:

Ze komen er idd mee weg omdat er flinke schaarste is. De prijzen zijn ook extreem.
Het sorteert zich idd vanzelf uit als de consument weer wat te kiezen heeft. Ik kan niet wachten :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

chansig

Leuk dat het herkend wordt. Vanochtend alweer 2 issues gehad. Gewoon keihard liegen. Schuld bij ons neerleggen. En maar roepen dat je door moet en blablablabla. Ondertussen in beide gevallen eigen schuld. Excuses ? Nee.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Peerless Monster

De typische BMW rijder zeg ik altijd.

En waar draait het om? Geld.
Hou mijn hart nu al vast met de verbouwing die wij willen doen.
Maar goed dit typische gedrag is al sinds ik kind ben en dat van oa mijn ouders meekreeg tot nu. Daarom deden we altijd alles zelf met familie (grote familie). Hele verbouwingen, waarbij bijvoorbeeld alleen voor en zijgevel nog stonden... badkamers, keukens mijn ooms draaiden hun handen nergens voor om. Iedereen zijn eigen vaardigheden of je leerde ze maar. Was ook best gezellig altijd.

Nu zijn de mannen oud en kunnen niet zo veel meer. Dus zelf in je eentje klussen? Ga er maar aanstaan. Ben bang dat John Williams wordt gebeld.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Church of Noise

Citaat van: Peerless Monster op september  7, 2026, 10:54:55De typische BMW rijder zeg ik altijd.
Deze vat ik niet...
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger 1/53  |  Rythmik E15HP  |  Electrocompaniet AW180  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2  |  HQPlayer HTPC

Leeuwarden

Citaat van: Peerless Monster op september  7, 2026, 10:54:55De typische BMW/Audi/Cupra/Tesla/Bestelbusje of auto rijder zeg ik altijd.

Heb ik nog een gemist?

Kwabbernoot

Civic, Golf en Polo?

addesmo

Volvo!! Met afstand  ;D

Richi

Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Leeuwarden

Peerless Monster

Hahaha bulshit natuurlijk 🤣
Vond het grappig hoe mensen reageren. Natuurlijk is dat niet 1 op 1 🤣
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

RZeemering

Tip is om er iemand tussen te zetten, die de taal van de aannemers spreekt en de afspraken met ze maakt.
Dat kost natuurlijk wat, maar je hebt weinig gezeik en het loont vaak wel omdat er dan beter volgens afspraak gewerkt wordt.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

De taal van de aannemer spreekt. Het moet niet gekker worden.  :D

Vanochtend ging het over een leiding die volgens hem gebeugeld was. Schoonzoon die een ventilatiekanaal had moeten leggen zei van niet. Ik meende ook gezien te hebben dat hij niet gebeugeld was.

Dus welles/nietes.

Broer werd gebeld, vader werd gebeld. Nee was gebeugeld. Puntje bij paaltje: was niet gebeugeld.

Platte sifon voor de wasbak waar is die ? We moeten door, tijd is geld. Waar is die ? Kan niet zijn dat we niets doen, moet hem vandaag hebben. Blablabla.

Zoeken doe je met je ogen en niet met je handen, zei mijn moeder altijd.  Doosje over het hoofd gezien...zat die gewoon in.

Dat was mijn maandagochtend. Gewoon hard roepen...

Inmiddels wordt duidelijker en duidelijker dat ze wat tegenvallers hebben gehad. Dus het eea behoorlijk duurder is uitgevallen.

Nog een weekje of 2.

Gr. Hans

Coax AQ Carbon

katwax

Citaat van: RZeemering op september  7, 2026, 21:19:13Tip is om er iemand tussen te zetten, die de taal van de aannemers spreekt en de afspraken met ze maakt.
Dat kost natuurlijk wat, maar je hebt weinig gezeik en het loont vaak wel omdat er dan beter volgens afspraak gewerkt wordt.
Weet ik zo nog niet, ik zou dat van architect toch verwachten, maar die is in mijn ogen soms mild voor aannemer.
Het enige dat helpt is niet betalen, zolang ze hun geld niet hebben valt er mee te spreken, zodra je betaald hebt bepalen zij.
Trouwens ze zijn niet allemaal hetzelfde, bij onze nieuwbouw hebben we met verschillende aannemers gewerkt (zijn nog bezig). Er zit gewoon verschil in, je hebt er die service belangrijk vinden en dan zijn er die dat alles beter weten. Je kan het proberen inschatten tijdens offerte gesprek, maar dat is ook maar moment opname.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Het is toch bizar dat dit zo loopt, elke keer weer. Die gasten zitten dus non-stop in zo'n situatie. Lekker werken joh, met dat getouwtrek over werkelijk alles.

Wie is hierbij gebaat? Ik kan niemand bedenken. Tenzij je werken in deze omstandigheden geen probleem vindt, dat kan natuurlijk ook.

ElpeeTwaalf

Vervelend Hans, hier is het huis na 3 jaar nog steeds een gestripte bouwplaats beneden en als het aan mij ligt, blijft het zo.
3x prutsers gehad en tegen mijzelf gezegd - nooit meer een aannemer ongeacht waar die vandaan komt, al moet ik zeggen dat de Nederlandse aannemers juist uitblinkten in de negatieve zin - nergens zin in, niet meedenkend en ik wist al op voorhand dat sommigen het op de volgende aannemer zouden willen afschuiven.
Lui uit Midden-oosten en oostbloklanden juist omgekeerd - willen alles doen, maar denken niet aan de consequenties.

Dan doen we maar niks en blijft het lekker zo. Bauhaus stijl met een vleugje brutalisme.
Pluspunt - je houdt veel geld over voor audio.  :D

brt

Citaat van: ElpeeTwaalf op Gisteren om 12:52:37Daarom is het huis hier na 3 jaar nog steeds een gestripte bouwplaats beneden, 2x prutsers gehad en tegen mijzelf gezegd - nooit meer een aannemer ongeacht waar die vandaan komt, dan doen we maar niks en blijft het lekker zo. Bauhaus stijl met een vleugje brutalisme.
Pluspunt - veel geld over voor audio.  :D

Ja dat kun je doen natuurlijk. Ook hier gaat op: wie is er bij gebaat?

Ik vermoed niet dat die prutsers nog vaak aan jou terugdenken, andersom daarentegen ;)

ElpeeTwaalf

Ik heb het al lang geaccepteerd hoor, ga geen geld meer aan het huis uitgeven. Het zijn maar 4 betonnen muren en nog 28 jaar praktisch eigendom van de bank. Als je overwaarde hebt en samenwoont dan is het leuk om er in te investeren maar in mijn geval is het geld wegmetselen in de muren wat je nooit weer terugkrijgt, aangezien het huis toch een miskoop (prijs/conditie) was.

Word alleen pissig als ik aan moet denken hoe makkelijk die gasten ermee wegkomen, ook nergens verantwoordelijkheid voor iets willen nemen. Van de laatste heb ik de voorwaarden doorgelezen (ja ja, ze hebben zelfs een heel document met algemene voorwaarden) en gezegd dat hij niet hoeft te komen.

Spijkie

Er zijn hier genoeg goede aannnemers die netjes werken conform afspraken.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.