Set van Hans

Started by chansig, October 27, 2006, 18:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HuubF

Quote from: chansig on December 23, 2022, 14:06:35
Yep. Tenminste, zo zie ik het wel een beetje. Ik heb tenminste nog een Plan.

Deze is ook leuk...13-02-2010.

Van wie is deze uitspraak ?

Gr. Hans

Komt me bekend voor. Je bent eens even alles lekker aan het teruglezen?  :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Ik was eigenlijk op zoek naar testmiddag met volgens mij DAC'jes. Tenminste ik dacht dat we die ooit gehouden hebben. Jacco was er toen met zijn schakelkast, volgens mij werkte die niet goed. KT88 was er ook bij. Het was bij Baard in toen nog Bilthoven (in het hotel). Maar niets concreets gevonden. En vervolgens even het topic van Baard nog doorgescrold in de hoop dat het daar beschreven stond. Was wel een moment dat jij, Jerry, Koen, Baard, ikzelf er waren. Vergelijk met oa de Herman Karton cd speler.

Nou leuk om te lezen allemaal. Dat forum is overigens compleet doodgebloed zeg. Logisch maar wel jammer, de eerste jaren waren erg leuk met veel meetings en gezelligheid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Kan ik me niet herinneren maar ik was daar misschien niet bij aanwezig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Einde van het jaar...lijstjes. Ik dacht ik kijk eens in de statestieken van het forum.

- In de top 10 van aantal posts. (wanneer er een lijst komt met meest inhoudelijke post sta ik ws onderaan.
- En, hier ben ik echt wel trots op, op de 2e plek met meeste tijd online.  :D

Ik kan doodgaan. Op naar het nieuwe jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Het doodgaan maar even uitgesteld. Allemaal een mooi jaar alvast. Ook voor de jaren die gaan komen. Heb ik dat alvast gehad.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Gelukkig maar, forum wordt dan een stuk saaier!


Goed 2023!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jahtari

Nog plannen voor 2023 Hans?

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Eerste doel is de zomervakantie: Mont Ventoux. Voor de rest genieten, leven en gezond blijven. :D

Op audio gebied...Nee geen plannen als het gaat om verbeteren van het geluid. Misschien wel een VV met een ab. Gewoon omdat dit vanuit mijn ouderwetse brein nog het fijnste is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Prima voornemens !

Dat ze je toekomen in 2023. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Jaja, we zijn nog vier dgn ver en ik heb al wat gekocht. Een Marantz SR4400. Why ?

Nou omdat ik soms nog wel eens wil meten en dan geen zin heb om in alle speakers de boel om te zetten naar analoog in. Nu kan ik de boel aansluiten op de Marantz en gewoon via de optische uit naar de speakers. BAM!!!!

En een AB. Ook wel weer lekker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Yep, een fysieke AB is erg handig. Met name voor het volume erg prettig, vind ik.

Als het goed is komt vandaag of morgen de Raspberry Pi zero W binnen voor mijn AB voor Roon. Toch raar hoe je ik dergelijke fysieke/haptische dingen toch nog steeds mis.

Groeten...

katwax

Waarom moet je alles omzetten naar analoog in om te meten?
Dat van die AB is bij mij nu net omgekeerde, heb een fysieke AB die ik zou kunnen gebruiken, maar doe volume altijd via gsm. Hoewel dit dan een AB (Harmony) emuleert  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Quote from: katwax on January  4, 2023, 10:41:32
Waarom moet je alles omzetten naar analoog in om te meten?

Wat ik begrepen heb is dat op de manier je de speakers ingaat ze ook op die manier moet doorlussen. Gedoe dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: chansig on January  4, 2023, 16:48:01
Wat ik begrepen heb is dat op de manier je de speakers ingaat ze ook op die manier moet doorlussen. Gedoe dus.

Gr. Hans
Ok en je gaat dan nu om te meten analoog naar de Marantz en dan vanuit Marantz digitaal naar de speakers?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Dat is wel de bedoeling.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JoWa

Quote from: chansig on January  4, 2023, 09:10:43
Jaja, we zijn nog vier dgn ver en ik heb al wat gekocht. Een Marantz SR4400. Why ?

Nou omdat ik soms nog wel eens wil meten en dan geen zin heb om in alle speakers de boel om te zetten naar analoog in. Nu kan ik de boel aansluiten op de Marantz en gewoon via de optische uit naar de speakers. BAM!!!!

En een AB. Ook wel weer lekker.

Gr. Hans
Gaat de Marantz volumeregeling werken op de optisch uit?
Al getest?
Vaak werkt de volumeregeling alleen op de analoge uitgangen.

Mijn Linn Akurate Exakt DSM (alleen digitaal uit) heeft alleen volume regeling op de Exakt uitgangen, maar dat wist ik toen ik deze kocht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

chansig

Quote from: JoWa on January  4, 2023, 20:07:41
Gaat de Marantz volumeregeling werken op de optisch uit?
Al getest?
Vaak werkt de volumeregeling alleen op de analoge uitgangen.


Goeie....nee dus.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Stom om de Marantz te kopen. Gelukkig geen rib uit mijn lijf...maar toch. Had er leuke dingen voor de kleine kabouter voor kunnen kopen. Nu is er nog geen man over boord, want ik kan hem wel gebruiken voor als ik ga meten via REW. Maar dus alleen nog geen good old fashion AB.

Zie op MP wel een Myryad staan...maar ws geen ab en dan ook weer de vraag of die wel het volume via optische output bedient. Lijkt me wel want het is een digitale VV. Maar mogelijk ook weer nietszeggend.

Als iemand nog een goede optie heeft (tot max 200 euro)...dan hoor ik het graag.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Kan je die Marantz niet gewoon annuleren dan?

chansig

Nieuw jaar, nieuwe kansen:

Quote from: Contour on January  5, 2023, 07:12:20
Kan je die Marantz niet gewoon annuleren dan?

Nee is via MP gekocht. Mooi apparaat hoor. Voor 100 euro weer over te nemen. Voor een beginnend HT liefhebber een koopje. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

WTF !!!!!

https://www.hififorum.nl/index.php?topic=9377.msg294090#msg294090

Ja en nu denken jullie dan ? Nou met MAW had ik even terug een wisseling van pm/posts/apps over wie nou wie had geinformeerd over: MARCEL WESSELING...

U weet wel diegene die erg goed is met spanplafonds. Ik dacht altijd dat ik de uitvinder was. Helaas Pindakaas. Het is MAW. Bij deze alle credits. Lekker zo aan het begin van het jaar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

De panelen aan de zijkant gewoon recht gezet ipv schuin naar binnen lopend. Optisch (en ook daadwerkelijk) meer ruimte. Maar er lijkt ook meer ruimte te zijn in dat wat ik hoor. Het klinkt in ieder geval allemaal erg fijn.

Nog een grappige: Op de Paradigm kan ik analoog in. Dus voor het meten had ik de Marantz niet hoeven te kopen. Alles bij elkaar was het kopen van de Marantz een behoorlijke kutjes actie. Laat het maar de enige zijn van 2023.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

JoWa

Quote from: chansig on January  6, 2023, 17:01:52
Nog een grappige: Op de Paradigm kan ik analoog in. Dus voor het meten had ik de Marantz niet hoeven te kopen. Alles bij elkaar was het kopen van de Marantz een behoorlijke kutjes actie. Laat het maar de enige zijn van 2023.

Gr. Hans

Idee is goed, uitvoering met de Marantz wat minder [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Hannibal_

Quote from: chansig on January  6, 2023, 17:01:52
De panelen aan de zijkant gewoon recht gezet ipv schuin naar binnen lopend. Optisch (en ook daadwerkelijk) meer ruimte. Maar er lijkt ook meer ruimte te zijn in dat wat ik hoor. Het klinkt in ieder geval allemaal erg fijn.

Nog een grappige: Op de Paradigm kan ik analoog in. Dus voor het meten had ik de Marantz niet hoeven te kopen. Alles bij elkaar was het kopen van de Marantz een behoorlijke kutjes actie. Laat het maar de enige zijn van 2023.

Gr. Hans

Tja... wie heeft niet soms een impulsieve actie.
Verkopen en door, toch?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

brt

Quote from: chansig on January  5, 2023, 16:39:57
WTF !!!!!

https://www.hififorum.nl/index.php?topic=9377.msg294090#msg294090

Ja en nu denken jullie dan ? Nou met MAW had ik even terug een wisseling van pm/posts/apps over wie nou wie had geinformeerd over: MARCEL WESSELING...

U weet wel diegene die erg goed is met spanplafonds. Ik dacht altijd dat ik de uitvinder was. Helaas Pindakaas. Het is MAW. Bij deze alle credits. Lekker zo aan het begin van het jaar.

Gr. Hans

Toch mooi om te zien dat je op dat forum ook al ruim 12.500 berichten hebt gepost. Met die van HT opgeteld is dat toch een indrukwekkend aantal.
Moet je nagaan wat je allemaal met die tijd had kunnen doen  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3